Liikkeistä rv 30+
Hei, olen vähän huolissani meidän pallerosta (34+4), kun välillä liikkeitä saa kuulostella. Toisina päivinä liikehdintää on kivasti, toisina taas hyvä jos muutama hikkauskerta ja asennonvaihto. Asia alkaa vaivaamaan minua varsinkin, jos on muutama tai useampi hiljainen päivä peräkkäin. Muutenkin kyllä tuntuu, ettei vauveli ole kaikkein liikkuvimmasta päästä... tai sitten liikkeet ovat sellaisia, ettei niitä tunne johtuen mm. etuseinässä olevasta istukasta. Mitään ei pitäisi olla vialla neuvolakäyntien valossa, mutta kuitenkin olisi kiva tietää on muilla samoja tuntemuksia... eli löytyykö muilta " flekuja" vauveleita?
t. Newbie
Kommentit (4)
oli keskimmäinen lapsi masuaikana erittäin rauhallinen tapaus. Esikoinen tapasi melskata mahassa tavan takaa, mutta seuraava liikkui ilmeisesti " vain tarpeelliset" . Huolestutti välillä, mutta kun liikkeitä kuitenkin tuntui enemmän tai vähemmän säännöllisesti, eivät neuvolassa tai äitipolilla olleet lainkaan huolissaan. Niin ja mikä tärkeintä: ihana terve, ja nykyisin vilkas, poika syntyi:))
Yritähän olla huolehtimatta liikaa ja nauti loppuraskaudestasi.
viikkoja nyt 35+1 ja n. viikko sitten tämä vauva hiljensi tahtia aika reippaasti. Tämä vauva on ollut ihan mahdottoman villi alusta asti, mutta nyt vaan on ollut hiljaisempaa jostain syystä. En usko kuitenkaan, että mikään on sen kummemmin vialla, sillä tunnen kuitenkin liikkeitä edelleen, mutta välillä säikähtää kun huomaa ettei ole tuntenut vähään aikaan mitään. En ole ikinä koputellut/heilutellut mahaa näin paljoa niiden ensimmäisten potkujen kuulostelun rv 17-18 jälkeen :)
Mutta uskon ja toivon, että masussa on kaikki hyvin niin siellä kuin täälläkin päässä!
Meillä napero ei ole ollut alkujaankaan pahimman pään liikkuja... asia minkä olen laittanut pitkälti istukan sijainnin piikkiin. Vaikea kuitenkaan sanoa absoluuttista totuutta liikkeiden paljoudesta/vähyydestä muihin verraten, kun ei kokemuksta ole. Tuo liikkeiden paljous on varmaankin jokseenkin subjektiivinen homma, vaikka jos on ollut useampi raskaus, vertailukohta on.
Vauva oli viime neuvolassa kääntynyt rt:hen, joten se saattaa osaltaan selittää liikkeiden tuntemisen heikentymisen, jos nyt potkut osuvat lähinnä istukkaan. Sellaisia reippaita potkuja, jotka heilauttavat vatsaa kunnolla, kuten välillä aikaisemmin tuli alavatsaan ei ole tuntunut. Liikkeitä olen kuitenkin joka päivä tuntenut.
Onneksi on runsaan viikon päästä vielä yksi ultraus... niin pääsee toivottavasti vähän tästä epävarmuudesta... Nyt ollaan nii-iin lähellä toivottua nyyttiä, mutta välillä iskee luulo päästäänkö sinne asti. Pitkälti varmaankin kiittäminen tästä hormoneja... :\
t. Newbie & (flegmaattinen?) masuasukki
kuin minulla edellisessä raskaudessa. Istukka oli myös edessä. Liikkeitä oli, mutta välillä tuntui ihan hiljaiselta. Luulen, että sulla kaikki ok. Kannattaa kuitenkin ottaa yhteys neuvolaan, jos vauvan potkuja ei tunnu yhtään.