Pitäiskö soittaa synnärille?
Mulla viikkoja 41+3, odotan kolmatta.
Eilen kävin viimeksi neuvolassa/lääkärissä. Verenpaine oli 142/93, muuten kaikki ok. Viime yönä ihan mieletön päänsärky, valvoin sen takia lähes aamu neljään. Sattui ihan kaameesti. Tänään ollut vähän huono olo ja lievää päänsärkyä. Lähinnä juilii tuosta oikean silmän ja ohimon kohdalta. Silmät tuntuu muutnekin oudoilta. (saattaahan se johtua myös tuosta viime yön valvomisesta?)
Verenpaineita mittasin tänään kotikoneella, ovat ihan normaalilukemissa.
Pitäisköhän mun kuitenkin jossain vaiheessa soittaa lääkäriin, varmuuden vuoksi? Luultavasti vaan määrävät levätä, mutta itseä silti mietityttää. Onhan multa viimeksi eilen katsottu kaikki, ja kaikki oli ok...mutta...
Toisaalta ei viitsis turhaan lähteä - sairaalaan kun on lähes 100km.
Mitähän tässä ny tekis?
Kommentit (3)
Piti vielä lisätä, että mulla ei KOSKAAN ole päänsärkyä, siksi nyt vähän mietityttää.
Tosin vauva liikkuu normaalisti, ei turvotusta ja eilen pissa puhdas.
Täytyy nyt ilta kuulostella oloa ja soittaa sitten tuohon päivystykseen. (on onneksi lähempänä kuin synnäri)
elli
ps.hassua kysellä tämmöisiä, sillä yleensä itse olen aina kaikkia patistamassa lääkäriin ja näytille. ;)
Jos paineet ok, niin ei välttämättä ole raskausmyrkytys. Keverilla molemmissa raskauksissa päänsärky on ilmoittanut alkavasta synnytyksestä.
Oletko juonut tarpeeksi? Ota nyt varm. vuoksi yhteys neuvolaan. Voivat vielä ottaa paineet ja katsoa pissan.
Voivat mitata siellä sun paineet. Mikäli alapaineet on yli 15 yksikköä lähtötasosta koholla, yläpaineet yli 30, virtsassa valkuaista(pystyvät stiksaamaan sen tk:ssa), päänsärkyä, ylämahakipua, nokitäpliä näkökentässä, turvotusta reilusti, on tuolloin aiheellista käydä sairaalassa näytillä. Liikkuuhan vauva normaalisti? Yli 5-10 liikettä tunnin aikana. Muista että aina voit soittaa ja käydä. Siellä on siksi hlö-kunta joka nauttii palkkaa jotta tekevät työnsä! Heidän kuuluu arvioida tilanne. Onnea kovin jo tulevasta vauvasta!