Mikä on ollut " uskomattomin" Huutonetostajalta saamasi selitys, kun huutoa ei ole lunastettu?
Nämä on parhaat:
1. ostaja huusi tuotteen ja heti sen jälkeen laittoi kohteeseen kysymyksen: tarkoitus oli laittaa kysymys eikä huutoa.
Kohde sulkeutui ja toi oli ainut huutaja. Laitoin tapani mukaan tilitietoni ym. Meni viikko ja laitoin huutajalle uuden viestin ja sanoin odottavani vielä kolme päivää, kun siinä oli viikonloppu välissä. Ostajalta tuli sitten viesti, että ei hän sitä huutanut, niin kuin kysymyksessä luki.
Laitoin ostajalle tiukka sanaisen viestin, missä sanoin että täytyy olla todella sokea tai uuslukutaidoton, jos erehtyy noissa kahdessa nappulassa (tee huuto ja tee kysymys).
Ostajalta tuli vastaus, että hiiri on niin hidas ym. ym. Ja hänhän ei lunasta turhaa kohdetta (ja siihen kysymykseenkin olisi löytynyt vastaus kohteesta, jos huutaja olisi lukenut kohteen tiedot tarkemmin).
2. Huutajan mies laittoi kohteen sulkeutumisen jälkeen viestin, että vaimo joutui sairaalaan ja maksaa sitten kohteen, kun tulee kotiin. Meni kaks viikkoa ja kohdetta ei lunastettu eikä mun kysymyksiin enää vastattu JA koko tuon ajan huutaja huusi kohteita.
Kommentit (16)
Ja miten niin olen ääliö? Jos kohteessa oli aivan selvästi mainittu vaikkapa koko (jos kyse olisi ollut vaatteesta, mutta ei ollut) ja ostaja tekee ensin huudon ja vasta sitten laittaa kohteeseen kysymyksen:
Sori tarkoitus oli kysyä vaatteen kokoa eikä tehdä huutoa.
Mun mielestä saa olla todellinen idiootti, jos tekee huudon, kun tarkoitus on kysyä myyjältä jotain.
ap
Liikaa vaivaa! Kohteissani on mainittu selvästi, että odotan maksua viikon, mutta harva nollapalautteinen maksaa tuossa ajassa. Onneksi niitä on harvoin.
ap
1. kohteen sulkeuduttua alkukuusta huutaja kysyi voiko maksaa kun lapsilisät tulee (kolmen viikon päästä, ostoksen summa postareineen 5,40)
2. lapsilisät tuli, mutta ostaja unohti maksaa ja nyt olikin ilman rahaa. Lupasi maksaa kuun vika päivä.
3. kuun vika päivä tuli ja meni. Tuli viesti, että olen sairaalassa, en voi maksaa.
4. seuraavan kuun puolivälissä ilmoitti, että ei voi maksaa kun äiti on kuollut
Tässä vaiheessa ilmoitin jo, että " joo joo, anna jo olla" ja pistin negan lunastamattomasta huudosta!
Mun kohdalle ei ole sattunut yhtään hupihuutajaa. Kauppaa olen kuitenkin tehnyt verrattain paljon, palautteita on vähän vajaa 600.
Virheitä kai sattuu kaikille, joskus. Itse olisin vastaavassa painanut villaisella ja laittanut kohteen uudestaan myyntiin. Selvästihän kävi ilmi, ettei huutaja ollut kohteesta kiinnostunut, nopeammin sen saa kaupaksi kun unohtaa ja laittaa uudestaan myyntiin. Hassua odotella viikon verran, kun tiesi ettei ostaja ole tosissaan, luulitko pakolla saavasi hänet ostamaan?
Ja ei, itse en ole huthuutoja tehnyt, mutta en myöskään niitä saannut. Kaikki ovat lunastaneet huutonsa ja yli 150 kauppaa takana, pelkkää positiivista palautetta.
Tarkka saa olla, mutta miks turhaa tehdä asioita vaikeammaksi kuin ne on?
Iloinen asenne ja asiat hoituu! Itselle sattunut muutaman kerran vahingossa huutanut tai hupihuutaja (kumpi sitten lienee), mutta enpä jaksa alkaa rähistä. Uudestaan vaan myyntiin, mitä sitä sen enempää ajatuksia tuhlaamaan.
Tuo oli vielä iso summa, muistaakseni 20 euroa ja just silloin se raha olisi tullut tarpeeseen. Ja kyllä odotan, että huutaja lukee ne huutonetin säännöt ennen kuin tekee huudon.
Olen pyörinyt huutonetissä viitisen vuotta nyt, välillä pidin vuoden tauon, kun asuimme muualla ja avasin uuden tunnuksen, kun olin unohtanut tuon toisen tunnuksen salasanan ja sähköpostikaan ei enää toiminut.
Viimeisen puolen vuoden sisällä, mulla on ollut näitä hupihuutajia about 30 kappaletta, aivan tarpeeksi.
ap
palautetta, pelkkää positiivista.
Ei huutonettiä kannata ottaa liian vakavasti, eikä perustaa perheen toimeentuloa myynnille, jos sitten 20e sinne tai tänne kaataa koko talouden. Toki sua harmittaa, että hupihuutaja ei lunastanut huutoa mutta entäs sitten, jos ei olisikaan vahngossa huutanut sitä? Ei olisi mennyt kaupaksi sillä kertaa muutenkaan, jos kerran huusi vasta puoli tuntia aikaisemmin. Jos joku muu olisi ollut kiinnostunut niin olisi tehnyt korotuksen tai sitten hinta alunperin liian korkea.
Itsellesi teet vaan asian turhan vaikeaksi jos jäät mutustamaan jokaista pieleen mennyttä kauppaa. Sellaista sattuu, me ihmiset ollaan erehtyväisiä ja pääasia kai on, että suurin osa kaupoista sujuu ongelmitta. Jos ei suju, niin vilkaise peiliin...
Ja sulle numero 15. En luotakkaan. Mutta tuolloin tuota pariakymppiä olisi tarvittu johonkin yllätyslaskuun, mikä olisi pitänyt maksaa heti. En nyt muista sitä sen tarkemmin, kun aikaa on jo pari vuotta. Ainoastaan tuon huutajan selityksen muistan.
ap
Ei tulolähde tai mikään hampaiden kiristys paikka. Yksi hupihuutaja, yksi marmattaja, mutta ilman yöunien menetystä, ilolla olen jatkanut. Palautteita n 200 kaikki pos.
1. Nainen huusi lastenvaatteen hintaan 4,60e. Ilmoitti olevansa lähdössä 2vkon lomalle ja että halusi maksaa vaatteen vasta loman jälkeen. Mitään ei kuulunut eikä viesteihin vastattu. Sitten puolen vuoden (!!) kuluttua otti yhteyttä tyyliin " mikä-se-tilinumero-olikaan-maksaisin-nyt-huutoni" ja laittoi minulle negan, kun en ollut odottanut huudon lunastamista. Jos olisi kertonut olevansa puoli vuotta " lomalla" niin tuskin olisin sanonut, että " toki maksa vaikka vuoden päästä" ... Tämä nyt ylitti mielestäni kohtuullisen odottamisajan rajan.
2. Toinen tyyppi voitti huutokaupan hintaan 12,50e. Hän laittoi minulle sähköpostitse oman " maksusuunnitelmansa" eli kuinka hänelle sopisi maksaa huuto seuraavan kahden kuukauden aikana (tyyliin 5.5.07 2,50e, 26.5.07 2,50e jne.). No, lopulta sain neuvoteltua hänen kanssaan, että hän maksaa 10e tiettynä päivänä ja minä maksan postarit.
3. Kolmas huusi yhteensä 6 kohdetta ja niiden sulkeuduttua aloitti tinkimisen. Hänen mielestään minun pitäisi vähintään maksaa postikulut (7,40e) tai ainakin antaa alennusta, kun hän " ostaa" niin monta tuotetta kerralla. Näiden yhteissumma oli jotain 10e+pk eli ei mistään suuresta summasta ollut kysymys. Hänen mukaansa on ihan yleistä neuvotella hinnasta mutta hänen negoistaan päätellen harva oli neuvotteluihin suostunut...
4. Yksi huutaja puolestaan yritti tehdä kanssani vaihtokaupat. Hänellä olisi ollut vaikka mitä romua ja lumppua, jota hän tarjosi rahan sijasta maksuksi. Antoi ensin negan, kun en " vaihtareihin" suostunut mutta muutti sen sitten neutraaliksi, kun en ollut kohteessani maininnut vaihtokaupan olevan maksuvaihtoehto.
Mutta muita vastaavia ei ole tullut vastaan. Hupihuutajia tietysti mutta vähän tilanteesta riippuu millaisen palautteen laitan. Yleensä, jos huutaja ei vastaa yhteydenottooni parin viikon kuluessa niin annan neutraalin ja jos ilmoittaa ettei syystä tai toisesta voi huutoaan lunastaa niin positiivisen. Negatiivista palautetta annan harvoin; ei ole onneksi ollut tarvettakaan antaa usein.
Esimerkiksi huutamalla muita tuotteita (ns. hupihuutaja) ja kun ylittää hv:n tai huutaa kohdetta, jossa ei ole hv:tä niin pääsee laittamaan palautetta... Pari viikkoa kyseinen henkilö jaksoi laitella kysymyksiä ja " varoituksia" petollisesta myyjästä kohteisiini mutta onneksi sitten ymmärsi lopettaa ja tyytyi negan antamiseen, kun ilmoitin kiusanteosta. Mutta halutessaan voi huutiksessa ryhtyä inhottavaksi... :(
t. nro 20
Ihan kuin maailmassa nyt ei vahinkoja tapahtuisi.
Jos olisit ollut fiksu niin olisit sulkenut kaupan heti hutihuudon tultua ja laittanut sitten kohteen uudestaan myyntiin. Hutihuutojen jälkeen kun ei helposti kukaan enää huuda kun ei tietysti halua maksaa yhtään ylimääräistä tuotteesta.