MIKSI? Miksi sain vain poikalapsia? :(
En vaan ymmärrä? Miksi juri minä sain pelkkiä poikalapsia? Kaveripiiristäni kukaan muu ei kokenut tätä kohtaloa, miksi se olin juuri minä? Minä joka olen aina koko elämäni toivonut tyttöä. Miksi ei yksi ystävänni joka sanoi esikoistaan odottaessa, että "en tiedä mitä teen, jos se on poika, en halua!" Hänellä on kaksi tyttöä. Miksi hän sai mitä halusi? Miksi minä en? Minä kuitenkin olen yhtälailla toivonut aina tyttöä, mutta olin silti kiitollinen kun sain ensimmäisen poikani, enkä laukonut suustani tuollaisia kun kaverini. Miksi minulla on on nyt 4 poikaa? MIKSI?
Kommentit (205)
Voisitteko ottaa sijaiskotilapsen, tytön? Sijaiskodeista on huutava pula. Entä adoptio? Kiinasta taastusti saisitte tytön.
Jos kumpikaan noista ei ole vaihtoehto, sinun kannattaa ajatella asiaa niin, että jonain päivänä kaikilla 4 pojallasi on tyttöystävät/vaimot ja he saavat lapsia ja varmasti myös tyttövauvoja. Voit sitten mummina hemmotella ne pienet prinsessat aivan pilalle :).
Ja se joka sanoi, että poikien lapset eivät ole niin läheisiä mummolleen, on kyllä todella väärässä. Esim. minun veljeni kaksi lasta on äidillemme kaikki kaikessa ja äiti on heidän elämässään hyvin paljon läsnä.
Ymmärrän tuskasi. Mutta tuska on vain surtava pois.
Sijaislapseen ei mieheni luultavastikaan suostuisi ja ymmärrän toki kun meillä itsellämmekin on erityistarpeinen yksi lapsi ja onhan se rankaa, ei sitä ehdoin tahdoin toista erityistarpeista ottaisi (toki niinkin voi käydä, mutta sitä emme vapaaehtoisesti valitse, sijaislapset ovat aina erityistarpeisia taustoidensa vuoksi)
Adoptiota todella harkitsimme neljännen pojan jälkeen, selvittelin hieman ja koska meillä on jo neljä bioloasta, meidän tulot pitäisi olla huikeat,että saisimme vielä adoptoida. Olemme kuitenkin normaalituloisia, näillä tuloilla adoptiolupaa ei heru. Lisäksi aika harvasta paikasta sai takuun tietystä sukupuolesta. Sen vaihtoehdon siis unhdimme.
Olen yrittänyt miettiä tuota miniä asiaa, mutta jotenkaan en usko, että miniät ovat vastaus tähän kaipuuseen. Hyvällä tuurilla voin tietysti saada huippu miniän, jonka kanssa olen läheinen. Mutta huonolla tuurilla kukaan heistä ei ole läheinen. Niin siinä kait luultavammin käy, mitä näitä anoppi ketjuja täältä on lukenut :)
Lapsenlapsia toki odotan muutenkin innolla, mutta en haluaisi siirtää tätä tyttö toivetta lapsenlapsiini. En halua pettyä poikieni lapsiin ja odottaa heistä kieli vyönalla tyttöjä. Siihen mennessä toivon, että tämä asia on käsitelty tavalla tai toisella ja poikani säästyvät tältä ärsyttävältä tyttö haaveelta. Sillä jos alan heiltä sitä tyttölasta odottamaan, niin luultavasti myös he ite kokevat, että heidän pitää se "minulle" antaa. Ja vaikka tyttö lapsenlapsen saisinkin, niin jos miniän kanssa on huonot välit, niin tuskin sitä pääsee kauheesti lähentymään niiden kanssa...
Mutta kiitos näistä ideoista! Surutyötähän tämä on.
ap
Hei
Minä olen äiti,jolle poikia on siunaantunut peräti 5 siinä välissä on tullut kyllä pari tyttö eli kaikkiaan minulla on lapsia 7.Minusta ei poikalapsi tai tyttölapsi tee katraasta parempaa,kyse on arvostuksesta ja oikeasta asennoitumisesta.Mutta ajattelin nyt pienenä rohkaisuna sanoa,että voihan sitä vielä yrittää...:D
kyllähän sen aina tietää, että seuraava VOI olla tyttö tai sitten sitä seuraava voi olla tyttö, mutta kai tämä yrittäminenkin pitäisi johonkin lopettaa... kun se vaan pitkittää sitä hyväksymistä kun on aina toivoa, jospa se seuraava...
ap
ei naisen hyvä- tai huonokuntoisuus :D
Tyttösiittiöt kestäviä, poikasiittiöt nopeita. Eli jos haluaa alkaa kikkailemaan (ja siltikään ei oo sata prosenttista) niin ovulaatiotestiä käteen ja ennen ovulaatiopäivää panemaan ja ovulaation aikana tiukasti haarat kiinni :D
Jos mies on "huonokuntoinen" esim. ylipainoinen tai vanhempi, niin tulee tyttöjä todennäköisemmin kuin poikia, koska tytöt ovat kestävämpiä.
lisää voi lukea vau.fi osoitteesta
ei naisen hyvä- tai huonokuntoisuus :D
Tyttösiittiöt kestäviä, poikasiittiöt nopeita. Eli jos haluaa alkaa kikkailemaan (ja siltikään ei oo sata prosenttista) niin ovulaatiotestiä käteen ja ennen ovulaatiopäivää panemaan ja ovulaation aikana tiukasti haarat kiinni :D
Jos mies on "huonokuntoinen" esim. ylipainoinen tai vanhempi, niin tulee tyttöjä todennäköisemmin kuin poikia, koska tytöt ovat kestävämpiä.
lisää voi lukea vau.fi osoitteesta
luuletko että en ole näitä lukenut JA paljon. uudet tutkimukset kumoavat tuon tyttösiittiöiden hitauden ja pitkikäisyyden. Siitä ei siis ole mitään näyttöä, uusimmat tutkimukset jopa väittävät, että ovulaation aikaan tulee useammin tyttöjä kuin poikia. Mutta mahdollisuudet taitaa aina olla 50/50.
Meidän neljäs sai alkuunsa 5 päivää ennen ovulaatiota, että meidän kohdalla ei ainakaan toiminut. Kolmas sai alkuunsa 2 päivää ennen ja ensimmäiset 1 päivän ennen ovulaatiota.
Onhan noita vaikka mitä kikka kolmosia, mutta mikään ei ole kovinkaan hyödyttävä. saattaa parantaa mahdollisuuksia muutamalla prosentilla.
ap
totuushan on se että siemensyöksyn jälkeen tyttösiittiöt elävät kohdussa pidempään kun pojat, sen sijaan pojat ovat nopeampia uimareita.
Eli ilmeisesti olette harrastaneet seksiä aina lasta yrittäessä juuri ovulaatioaikaan ja poika on ehtinyt sinne ensin.
Jos tytön haluaa niin kannattaa sextata pari päivää ennen ovulaatiota, mutta ei juuri ovis päivänä niin jäljellä on enää tyttösiitiöitä :)
tulipas teksti, mutta olen tutkinut asiaa
että kun aina puhutaan että tyttären lapset ovat läheisempiä kuin pojan ja tyttären lasten elämään pääsee paremmin mukaan. Mä en pidä anopistani kovinkaan paljon, mutta hän ja appi asuvat 2 km päästä meiltä, joten lapset näkevät heitä huomattavsti enemmän kuin minun vanhempiani jotka asuvat kauempana. Miehen vanhemmat ovat meidän lapsille läheisempiä, ihan olosuhteiden pakosta.
mutta mä sanon sulle vain, että HÄPEÄ! Olisit kiitollinen lapsistasi, etkä tuollainen tyhjästä ruikuttaja.
Joidenkin on vaan niin vaikeaa tajuta, ettei kaikkiin asioihin voi itse vaikuttaa. Ootko kaiken muun haluamasi saanut elämässäsi?
Minulla on kolme poikaa ja nyt sitten isolla ikäerolla se neljäs, joka on tyttö. Tiedän tuon poika-tuskan...
Kyllä sä selviät. Olin itsekin jo jollain lailla tyytynyt kohtalooni, mutta sitten tulin puolivahingossa raskaaksi ja sain tyttöni. Jokin palanen kieltämättä täyttyi elämässäni. Hän on nyt reilu kaksivuotias aivan hurmaava pikkuneiti!
Poikani ovat ihania ja rakkaita! Kuten varmasti sinunkin poikasi. Yritä säilyttää heihin mahdollisimman hyvät välit, jotta voi olla osa heidän elämäänsä koko ajan.
Yleensä olet jo ketjun alkuvaiheessa toivottamassa tyttöjä toivoneille keskenmenoa, lapsen kuolemaa ja vammautumista. Joka ikisessä. Ihmettelinkin missä viivyit. Miten sulla kesti näin kauan? Koeta ensi kerralla olla ajoissa.
mutta. Ymmärrän kyllä tuon tunteesi ap ja olen varma, ettet osoita tunteitasi pojillesi.
Auttaisiko, jos ajattelisit että äitiys ei ole samanlainen tavoite kuin muut elämän tavoitteet, joissa voi omalla ponnistelulla ja taidolla onnistua, vaan siinä saa valita vain sen, ryhtyykö äidiksi vai ei (lapsettomuudesta kärsivät eivät toki valitettavasti saa). Kun sen on valinnut, niin sen jälkeen äitiys on sitä, mitä luonto suostuu antamaan. On pakko alistua sille, mitä saa, ei voi mitään. Tuollaisessa kohtalokkuudessa on mun mielestä jotain hienoa.
Mäkään en varmaan tyttöä saa (toka tulossa, hyvin todnäk poika ja hyvin todnäk jää viimeiseksi). Ennen esikoista toivoin tyttöä mutten enää, ja just tuo kohtalo-ajattelu on auttanut siinä. Tosin en ole kotiäitityyppiä (vaikka olin pitkään kotona esikoisen kanssa) vaan enemmän suuntautunut muihin juttuihin, jos on aina halunnut olla ensisijaisesti äiti niin vaikeaahan tuo on varmasti :/ ehkä olisi aika hankkiutua uudestaan jonkin keskusteluavun piiriin?
En vaan ymmärrä? Miksi juri minä sain pelkkiä poikalapsia? Kaveripiiristäni kukaan muu ei kokenut tätä kohtaloa, miksi se olin juuri minä? Minä joka olen aina koko elämäni toivonut tyttöä. Miksi ei yksi ystävänni joka sanoi esikoistaan odottaessa, että "en tiedä mitä teen, jos se on poika, en halua!" Hänellä on kaksi tyttöä. Miksi hän sai mitä halusi? Miksi minä en? Minä kuitenkin olen yhtälailla toivonut aina tyttöä, mutta olin silti kiitollinen kun sain ensimmäisen poikani, enkä laukonut suustani tuollaisia kun kaverini. Miksi minulla on on nyt 4 poikaa? MIKSI?
Ei kannata ruveta esittämään väitteitä että minulle tulisi hirveä suru puseroon jos saisin kolmannen pojan. Miksi tulisi? Pojat ovat suloisia aivankuin tytötkin. Aloituksesi vaan ei herätä hirveästi sympatiaa, kun vollotat surkeaa kohtaloasi poikien äitinä... Tosiaan minulla on kaksi poikaa ennestään, ja olen ihan omassa lähipiirissänikin törmännyt naisiin, jotka suoraan sanovat haluavansa vain tyttöjä, ja pelkäävät saavansa poikia. Minusta tällainen on todella kypsymätöntä ajattelua, eikö vanhemmaksi hankkiutuessa pitäisi ymmärtää että lapsi tarvitsee rakkautta oli kumpaa sukupuolta tahansa. Ja mainitsemani itsemurhaluvut liittyvät juuri tähän: mielestäni ja oman kokemukseni perusteella tässä yhteiskunnassa tyttöjen ongelmiin kiinnitetään enemmän huomiota, kun taas poikia vaaditaan pienestä pitäen pärjäämään ja puolustamaan itseään. Itse kasvatan lapsiani täysin samoin kriteerein valmistautumaan tähän maailmaan, olivatpa kumpaa poikia tai tyttöjä. Ja lopuksi: minun lapsuudenperheessäni on kolme tyttöä, äitimme on usein maininnut toivoneensa myös yhtä poikaa, mutta en usko että hän on itkenyt asiasta ympäri maailmaa... Olen vain sitä mieltä että on todella itsekästä valittaa lastensa sukupuolesta, on ihmisiä jotka eivät kykyne saamaan lapsia ollenkaan tai ovat menettäneet lapsensa tms. On eri asia toivoa raskausaikana tiettyä sukupuolta, mutta sitten kun lapset ovat maailmassa pitäisi olla tyytyväinen siihen mitä on. Ja tosiaan tulen sitten ilmoittamaan mitä sukupuolta kolmas lapseni, voihan olla saan hirveän kriisin jos saankin tytön, kun olen niin kovasti poikia puolustava äiti-ihminen.
Millähän tavalla olen huonossa kunnossa, kun tyttöjä siunaantui peräti kolme?? :) Päivän paras taas :D
poika. Näin käy joskus. Joka kerta se Y-siittiö on ehtinyt ensin. Siksi.
mutta miksi? en keksi tälle mitään tarkoitusta? olen masentunut ja elän elämää mitä en halunnut :( toki rakastan poikiani yli kaiken ja yhtään heistä en vaihtaisi pois, mutta olen toivoton. En tiedä mitä tekisin tälle asialle. En sukalla tehdä enempää lapsia, koska ei sieltä kuitenkaan tyttöä tule. Minut on kirottu.
ap
Lasten sukupuolijakauma riippuu sattumasta, ei sillä ole tarkoitusta. Kivaa kuitenkin, että pidät lapsiasi seurauksena kirouksesta.
sain kaksi tyttöä. myöhemmin olen hävennyt kommenttiani, koska ystävpiirissäni on pelkkiä poikia lapsina. toisaalta tiettyä sukupuolta saa toivoa. tuntuu vaan siltä, että poikaa saa toivoa, mutta jos toivoo tyttöä niin se on todella väärin sanoa ääneen!
poika. Näin käy joskus. Joka kerta se Y-siittiö on ehtinyt ensin. Siksi.
mutta miksi? en keksi tälle mitään tarkoitusta? olen masentunut ja elän elämää mitä en halunnut :( toki rakastan poikiani yli kaiken ja yhtään heistä en vaihtaisi pois, mutta olen toivoton. En tiedä mitä tekisin tälle asialle. En sukalla tehdä enempää lapsia, koska ei sieltä kuitenkaan tyttöä tule. Minut on kirottu.
apsanoin, että rakastan poikiani, enkä heitä pois vaihtaisi, haluaisin vaan edes yhden tytön. Vaikka tähän lisäksi, mutta ei vaan uskalla enää...
ap
Lasten sukupuolijakauma riippuu sattumasta, ei sillä ole tarkoitusta. Kivaa kuitenkin, että pidät lapsiasi seurauksena kirouksesta.
sain kaksi tyttöä. myöhemmin olen hävennyt kommenttiani, koska ystävpiirissäni on pelkkiä poikia lapsina. toisaalta tiettyä sukupuolta saa toivoa. tuntuu vaan siltä, että poikaa saa toivoa, mutta jos toivoo tyttöä niin se on todella väärin sanoa ääneen!
että toivoi mitä tahansa sukupuolta niin se on väärin! JA minä olen elävä esimerkki siitä, että se on myös täysin turhaa.
ap
jos saisin tyttölapsen? Sustako se ei tuntuisi miltään, vaan olisi vain "tietyn sukupuolen toivomista?"
Mulla on kolme ihanaa poikaa, ja olisin toivonut myös tyttöä. Mutta mä olen todellakin päässyt siitä asiasta täysin yli, ihan vaan sitä asiaa käsittelemällä.
Ja mulla on ihan järjettömän paha mieli kaikkien niiden suloisten pienten miehenalkujen puolesta, joita koko ajan ja joka paikassa, ennen syntymää jo aletaan dissata ja demonisoida.
EI ihmisten enää nykyään tarvitse olla sukupuolensa vankeja. Ei sukupuoli määritä mitä saa ja voi tehdä ja kenen kanssa.
Mun mielestäni on jotenkin masentavaa, että naiset on niiiin tyhmiä ( itsekin olin), ja erityisesti se, että moni kertoo kärsineensä itse siitä ei-toivotun lapsen asemasta tyttönä aikanaan, ja sitten itse jatkavat samaa perinnettä sorsimalla poikia.
jos saisin tyttölapsen? Sustako se ei tuntuisi miltään, vaan olisi vain "tietyn sukupuolen toivomista?"
Mulla on kolme ihanaa poikaa, ja olisin toivonut myös tyttöä. Mutta mä olen todellakin päässyt siitä asiasta täysin yli, ihan vaan sitä asiaa käsittelemällä.
Ja mulla on ihan järjettömän paha mieli kaikkien niiden suloisten pienten miehenalkujen puolesta, joita koko ajan ja joka paikassa, ennen syntymää jo aletaan dissata ja demonisoida.
EI ihmisten enää nykyään tarvitse olla sukupuolensa vankeja. Ei sukupuoli määritä mitä saa ja voi tehdä ja kenen kanssa.
Mun mielestäni on jotenkin masentavaa, että naiset on niiiin tyhmiä ( itsekin olin), ja erityisesti se, että moni kertoo kärsineensä itse siitä ei-toivotun lapsen asemasta tyttönä aikanaan, ja sitten itse jatkavat samaa perinnettä sorsimalla poikia.
Jos sinulla oikeasti on jo neljä lasta, sinun täytyy tietää, että jokainen lapsi on ihan omanlaisensa sukupuolesta riippumatta. Minulla kolme poikaa ja yksi tyttö, enkä taatusti pysty sanomaan yhtään olennaista asiaa mitä tyttö olisi sukupuolensa ansiosta tuonut lisää perheeseemme. Joissain lasten leikeissä sukupuolierot saattavat jossain vaiheessa (ehkä) näkyä, mutta siinä kaikki. Aivan älytöntä on miettiä myös tuollaisia kuvioita kuin, että jäävätkö lapsenlapset etäisemmäksi. Siihen vaikuttaa niin moni eri asia, eikä todellakaan vähiten oma käytöksesi anopin roolissa. Eihän sitä voi edes tietää tuleeko siitä omasta tyttärestä koskaan äitiä. Tai sitten käy niin kuin minulla ja äidilläni, luonteet niin erilaisia, että kestämme toisiamme vain pienen hetken kerrallaan. Vai pitäisikö niitä tyttäriä sitten varmuuden vuoksi tehdä iso liuta, joota edes joku täyttäisi ne äidin toiveet ja odotukset.