G: Äipät, joilla on asuntolainaa, onko miehelläsi ns. varma työpaikka?
A) Millä alalla miehesi työskentelee?
B) Selviytyisittekö lainasta pelkästään sinun tuloillasi?
Kommentit (32)
A) Työskentelee esimiehenä hoitoalalla
B) Pelkästään minun tuloilla (jos pysyn nykyisessä työssäni) ei selvittäisi lainasta. Mikäli vaihtaisin koulutusta vastaavaan työhön (jossa ajallisesti pitkät työmatkat) selvittäisiin.
a) Tutkijana lääketehtaassa
b) Kohtapuoleen selviydyttäis, kun valmistun keväällä ja töitä näyttäis olevan.
Myös maatila elättää meitä sen verran, että mun työpaikka riittäis lainasta selviämiseen (jota on jo maksettukin iso osa)
a) varma työpaikka, virka kaupungilla
b)tiukasti elettynä selvittäisiin tuloillanikin.
Tai no minulla on varsin varma työpaikka: olen virassa oleva yläkoulun lehtori. Mies on suuren yrityksen palveluksessa eikä noista hommista koskaan voi olla satavarma.
eli mun palkalla selvitään. Jos ei selvitä niin asunto myyntiin ja vuokralle.
a) ei ole varma, rakennusalalla
b) selviydyttäisiin, koska maksan nytkin meidän asuntolainan yksin.
a) Miehellä on vakituinen työpaikka tällä hetkellä vakaalla alalla suunnittelijana. Mutta varma työpaikka? Enpä tiedä.
b) Laina on mietoitettu niin, että pärjäisimme (nykyisellä lyhennystahdilla) myös vain toisen palkalla ja toisen ansiosidonnaisella tuella. Meidän palkat on lähes samaa suuruusluokkaa, minä tosin nyt osittaisella hoitovapaalla, eli minä toki siirtyisin tekemään täyttä viikkoa, jos mies jäisi työttömäksi. Minulla itselläni on sitten varmin työpaikka mitä olla voi: virka valtiolla. Eläköityminen meillä on vielä niin kovassa tahdissa kiihtyvää, että ei ole oikeasti mitään pelkoa jäädä työttömäksi. Virastokin on sellainen, että sitä ilman ei homma toimisi ;)
a) ei varma paikka, määräaikainen yliopistonlehtori, jatkoa toivottavasti
b) huonosti pärjättäis vain minun tuloillani, mutta joten kuten kuitenkin.
Molemmilla meistä on mahdollisuus lisätuloihin (freelance-toimittajana ja -kääntäjänä) tarpeen tullen. Lisäksi säästöjä.
A) Pankkialalla
B) Selviytyisimme minun tuloillani. Jos minä jäisin työttömäksi, miehen palkalla ei selvittäisikään.
Asuntolaina on. Miestä ei ole, eikä siis muita tuloja. Minulla on kolme lasta ja neljäs on tulossa. Elämässä pärjää, jos haluaa.
P.S ja sossun asiakkaita me emme ole.
En osaa kuvitella mikä sellainen olisi.
Valaiskaa minua.
Täytyy yrittää josko lapsi hankkiutuisi sellaiseen työpaikkaan...