Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Äipät, joilla on asuntolainaa, onko miehelläsi ns. varma työpaikka?

Vierailija
04.10.2008 |

A) Millä alalla miehesi työskentelee?

B) Selviytyisittekö lainasta pelkästään sinun tuloillasi?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on raskaskoneasentaja. Lisäksi hänellä on automaatioasentajan ja nosturinkuljettajan paperit, on työskennellyt pitkään myös rakennusalalla ja on kaikissa hommissaan ollut todella pätevä.



Mun tulot on n. 1000/kk, joten ei pärjättäis mun tuloilla.

Vierailija
2/32 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärtänyt kysymystä. Anyway, meillä yhteinen asuntolaina (jota on paljon) ja minä hoitovapaalla. Eihän mikään työpaikka koskaan täysin varma ole, mutta pakko uskoa tulevaisuuteen.



a) pankkialalla

b) nipin napin pärjäisimme vain minunkin tuloillani (siis sitten kun olen palannut töihin)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hänellä on ammattitaitoa, jolla saa monenlaisia töitä eli todennäköisesti aina löytyisi jotain (ei ole nirso). Selviytyisimme kyllä lainasta vain toisen tuloilla mutta ei silloin kyllä varmaan lyhennyksiä tehtäisi. En näe mahdollisena sellaista tilannetta, että molemmat joutuisimme vuosiksi työttömiksi ja siksi ei pelota.

Vierailija
4/32 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) Teollisuudessa ihan duunarina.

B) Emme selviytyisi mitenkään.



Asuntolainaa jäljellä n. 100 000 €.

Vierailija
5/32 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) hammaslääkäri. Ei vakituista työpaikkaa.



b) mun palkka ei riitä edes lainan lyhennyksiin , saatikka elämiseen sen päälle.



Täytyy vaain toivoa ettei sijaisuudet lopu... kummallakaan.

Vierailija
6/32 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) mies on esimiesasemassa suomalaisessa yrityksessä, työpaikka ihan yhtä varma kuin kvarttaalitaloudessa mikään muukaan työpaikka.

b) minä olen meistä parempituloinen mutta vielä tuulisemmassa firmassa. Pelkästään mun tuloilla pärjättäisiin, mutta lainanhoito kulua laskettaisiin ja siis samalla venytettäisiin laina-aikaa. Mutta siis mun työpaikan katoaminen maailmalle on todennäköisempää, mutta olen aika luottavainen että työllistyisin aika nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/32 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Mies yrittäjä

2) tulot on tasan epävarmat, vaikka yritys onkin kitkutellen selvinnyt jopa lamasta.



Mulla netto 2600, lainat 1200, joten juuri ja juuri saataisiin muutkin laskut maksettua ja ruuat ostettua, mutta tiukille vetäisi. Tosin sitten jäisi hoitomaksut pois, vaikkei lapsista enää kotihoidontukeakaan saisi kuin muutaman Euron. (4 ja 6v.)

Vierailija
8/32 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) Millä alalla miehesi työskentelee?

B) Selviytyisittekö lainasta pelkästään sinun tuloillasi?

työpaikka on vakituinen, mutta eihän se nykypäivänä mitään takaa.

a) tietohallinto / logistiikka

b) kyllä, mutta kuukausierää pitäisi tietysti pienentää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/32 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) Mies on yrittäjä

B) Tuskin vain minun tuloillani. Mutta meillä on kuitenkin sivussa niin paljon omaisuutta että niilä lyhentäisimme lainaa reilusti ennen kuin mitään hätää tulisi. Laina on myös mitoitettu maksukykyymme nähden sopivaksi (sitä on jäljellä noin 140 000) joten ei mitään paniikkia tulisi.

Vierailija
10/32 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) hän on luokanopettaja

b) opiskelen tällä hetkellä, joten emme pärjäisi, mutta parin vuoden kuluttua kyllä (niukin naukin, mutta eiköhän mieheni työttömyyskorvaus olisi suurempi kuin minun opintotukeni, joten olosuhteet jopa paranisivat)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/32 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on asuntolainaa. Niin on miehelläkin. Yhteistä ei kuitenkaan ole.



Mieheni on it-alalla.



Pärjättäisiin ihan hyvin mun tuloilla (niin pärjätään nytkin, kun mies on lapsien kanssa kotona), jos rationalisoitaisiin meidän taloutta. Silloin luultavasti laitettaisiin osa omaisuudesta myyntiin tai tuottamaan. Tai voitaisiin varmasti myös pienentää kuukausierää.



Mikä on sitten todennäköisyys että miehellä olisi ihan 0-tulot? Aika pieni varmaan.

Vierailija
12/32 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) IT-alalla

B) Jep, mulla parempi palkka ja laina mitoitettu sen mukaan, että toinen hoitovapaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/32 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteistä lainaa jäljellä noin 80 000.

A) Millä alalla miehesi työskentelee?


Opetusalalla. Tällä hetkellä ihan pätkätöissä, valmistui juuri.

B) Selviytyisittekö lainasta pelkästään sinun tuloillasi?


Selvittäisiin, ja vuosi oltiinkin pelkästään minun tuloillani kun mies opiskeli eikä saanut enää opintotukea. Olen siis parempipalkkainen kuin mieheni, mutta nyt saan äitiysrahaa. Helmikuussa jään hoitotuelle ja haluaisin olla pidempään kotona... täytyy vain toivoa että mies saa jatkossakin töitä, että pärjätään (mies on sanojensa mukaan tyytyväinen kun saa puolestaan elättää perhettä). Kyllä se on valmis menemään sitten mihinkä vaan töihin, jos tiukka paikka tulee, eikä kauheasti pelota lainan suhteen (kuukausierä on tällä hetkellä aika maltillinen).

Vierailija
14/32 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

B) selvittäisiin



olen vielä opiskelija, mutta kun valmistun tienaan melko lailla saman verran kuin miehenikin.Mies on proviisiopalkalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/32 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaan lyhennyksineen ja korkoineen kuukaudessa vajaa 3000e. Mun kuukausipalkasta opettajana jää käteen nettoa vähemmän kuin tuo lainoihin menevä osuus eli ei pärjättäisi mun palkalla.Nyt oon vielä jäämässä äitiyslomalle. . .



Miehellä aikasta varma työ. Työskentelee terveydenhuollon parissa.



Jos työt loppuisi, niin voisimme myydä kaupunkikämppämme (lähes velaton) ja sen jälkeen tilanne olisin ok eli ei olisi lainaa juuri yhtään eli sitten pärjättäisiin munkin tuloilla ;)

Vierailija
16/32 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lana on 100 % mun nimissäni, ei ole miestä. Lainaa on 100 000. itelläni vakipaikka, firmassa tiedossa vain kasvua.

Vierailija
17/32 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) Millä alalla miehesi työskentelee?

-Varastomiehenä onpi.



B) Selviytyisittekö lainasta pelkästään sinun tuloillasi?

-Saan tällä hetkellä vaihtelevasti, ammattiliitolta työttömyyskorvausta ja sijaisuuksista (olen lähihoitaja) jotakin, mutta siis ei todellakaan pärjättäisi vain mun tuloillani. =/

Vierailija
18/32 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) miehellä on vakituinen valtion virka



B) tiukkaa tekisi, mutta mies saisi kyllä jonkin aikaa joitakin tukia, että pahimman aikaa selvittäisiin. vakituinen virka on minullakin kunnan puolella.

Vierailija
19/32 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies työskentelee teollisuudessa päällikkönä, työpaikka on niin varma kuin työpaikka nyt varma voi olla.



Mulla on niin hyvät tulot, että jonkin aikaa selvittäisiin munkin tuloilla (mies saisi kyllä ansiosidonnaista), mutta kyllä pidemmän päälle tekisi tiukkaa.

Vierailija
20/32 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies työskentelee teollisuudessa päällikkönä, työpaikka on niin varma kuin työpaikka nyt varma voi olla.

Mulla on niin hyvät tulot, että jonkin aikaa selvittäisiin munkin tuloilla (mies saisi kyllä ansiosidonnaista), mutta kyllä pidemmän päälle tekisi tiukkaa.