***PikkuEnskojen loppuviikko***
Tässä alkuviikon turinat: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10472776&p=1&tmode=1&smod…
Kommentit (36)
Heissan kaikille!
Me ollaan tyttösen kanssa pärjäilty oikein mainiosti iskän ollessa reissussa. Nyt vaan jo kaivataan häntä kotiin, kun ikävä alkaa olla kova. =) Tyttö ei eilen päivällä juurikaan nukkunut, mutta yöunet oli hyvät: ensin neljä tuntia, syötiin ja sitten vielä kolme tuntia unta. Nyt tyttönen torkkuu tuossa meidän sängyllä niin kerrankin saa äiskä kirjoiteltua kymmensormijärjestelmää hyödyntäen. ;)
Sere, jos jaksat/haluat niin kertoiletko mitä fysioterapiassa pikkuneidin kanssa tehdään? Tsemppiä ja jaksamista - tyttäresi on täydellinen sellaisena kuin on. =) Ja toisaalta, hyvä että mahdollinen avuntarve huomataan jo nyt. Niin ja hieno homma, jotta maitoa riittää sielläkin! Minunkaan ei eilen tarvinnut antaa lisämaitoa ollenkaan. Ja saman oon huomannut, että ihan omilla syömisillä/juomisilla voi vaikuttaa maidon määrään. Eli lisäkilot on kestettävä ja uusia kesävaatteita ostettava...
Viiperolle mukavaa aikaa häiden järjestelemisen parissa. Toisaalta voi olla stressaavaa, mutta koita nauttia! Se on samalla tosi ainutlaatuista ja ihanaa aikaa kun hääpäivää odottaa. Viime vuonna tähän aikaa alkoi jännitys hiipimään pintaan. Heinäkuussa saamme viettää 1-v hääpäivää miehen ja tyttären kanssa.
Mammiksella koti siis valmiina pienen suurta juhlaa varten! Toivottavasti kaikki sujuu hyvin. =) Oliko teidän muuten vaikea miettiä tyttöselle nimi?
Jotain oli vielä kommentoitava, mutta en muista. Ai niin, MOOLI, luin toisesta ketjusta teidän tytön tutin syönnistä. Tekstissäsi oli jotenkin aika paljon samaa, kuin meidän tytön olemisessa. Välillä tuntuu, että imemisen tarve on valtava mutta tyttö karjuu tissille, tutin sylkee ulos ja tilalle koko nyrkki...Ostin eilen toisenlaisen tutin kuin meillä on ollut tähän asti. Katsotaan huoliiko sitä. Olikos teillä tänään muuten ristiäiset? Kaunis ilma on ainakin juhlien viettoon. =)
Niin ihanaa aikaa kuin kesä onkin, niin ötökät on inhottava riesa. Varsinkin nyt kun pitää suojella pientä pistäviltä öttiäisiltä. Just oli hesarissa juttua, että tänä vuonna hyttysiä on ja paljon...
Tyttö tuntuu nyt nukkuvan, niin menekin laittamaan keittiötä järjestykseen. Ja jee, parin tunnin päästä kampaajalle!
Nauttikaa kesästä!
t. iida-linnea ja tyttö tasan 4 viikkoa
Joko Mammiksen Tiitiäisellä on nimi?Nimim.Utelias:)
Meillä on sama juttu kuin Poppiksella eli ennen vaunuihin laittaminen oli varma keino saada Lassi unten maille, nyt hän jumppailee ja juttelee n.30 minuuttia ennen kuin nukahtaa ja yleensä lopussa vielä itkeskelee. Näillä helteillä Lassi on nukkunut paljon mielummin meidän sängyn päällä viileässä.
Onko teillä muilla kivat neuvolatädit?Mulla on vähän ongelmia ymmärtää hänen tapaansa viestiä, koska pahoitan mieleni melkein joka kerta, kun käydään. Viimeksi hän ei ollut ollenkaan tyytyväinen, kun olin aloittanut " omin päin" perunan antamisen ja kauhisteli suunnitelmaani lopettaa joko päivä-tai yöimetys, kun Lassi täyttää 6 kk. Mun mielestä tuo on ihan jokaisen oma asia, mutta mieli pahoittui silti.
Meillä tuli viikko sitten eka hammas Lassille, kyllä se sitä pari viikkoa sitten kitisikin, ressupieni.
Tuolla ne miehet nauraa ääneen ja rymyää, sain harvinaisen hetken istahtaa koneelle.
Pikkuenskoille kovasti terkkuja!
sjt+Lassi
Meillä ollaan oltu mahataudin kourissa koko porukka. Tai no, mies sai maanantaina ruokamyrkytyksen, mutta toipui nopeasti. Sitten mun pikkusisarukset (14 ja 10v. )oli täällä kylässä, ja sisko sai jostain mahataudin. Se sitten oksenteli sen verran, että kyläilyä piti pidentää päivällä. Niiden lähtöä edeltävänä yönä Noelille nousi kova kuume, ja sitten sekin jo oksenteli... En siis pystynyt lähtemään saattamaan sisaruksia junalle, mutta onneksi olivat selvinneet yksin (ekaa kertaa!). Ja hyvä kun en lähtenyt, sillä tunnin päästä mullakin oli jo maha sekaisin. Ja pikkuveli oli alkanut yrjötä junassa...
Onpahan koettu sekin, että kipeänä hoitaa sairasta vauvaa. Ja kaikesta näköjään selviää ;)
Meidän kämppä menee myyntiin, ja uusi on jo katsottuna tuosta 200m päästä :) Saadaan 20 neliötä lisää tilaa. Pankkilainakin pienenee, kun uusi tulee olemaan osaomistus. Ainut vaan, että uuden asunnon alapuolella asuun kuulemma jotkut kolmen dobermannin kanssa, ja ne jotkut antavat koiriensa kakkia siihen kymmenen neliön pihaan... Ei siinä muuta, mut hellekesällä on naapurin mukaan aivan uskomaton löyhkä ja kärpäspilvi... No, täytyy ostaa tupaantuliaisiksi kakkapusseja naapurille :)
Mä menen nauttimaan perhe-elämästä, nyt kun miehellä alkoi odotettu kesäloma!
Kandi & Noel 5,5kk
[color=#00CED1]Täälläpäs on on ollu hiljanen päivä :O
VIIPERO, pistä mulle mailia han_som_reiste_@hotmail.com niin voidaan vaikka sen välityksellä sopia tarkemmin treffeistä :)
POPPIS, meilläkin ennen nukahdettiin heti kun vain vaunuihin päästiin, mutta nyt on arpapeliä, nukahtaako poju vaunuihin :/ Muutenkin niin hyvä nukkumaan ja nyt tuo viimeisinkin keino saada poika nukkumaan on mennyttä. Syli olis tietty, mutta en kyllä ajatellut alkaa joka unia nukuttamaan sylissä :D Vai on teillä ampparit kiusana :/ Yritähän nainen olla urhea! :D Minäkin tänään juossut kadulla ampparia pakoon, kun se ahdisteli mua :/ *nolous*
SJT, oon joskus avautunut mun nweuvolantädistä, joka on omalaatuinen tapaus. Ei siitä sen enempää nyt, mutta voin sanoa, että et todellakaan ole ainoa, jolla ei aivan yksiin mene ajatukset terkan kans :p
KANDI, voi itku tuollaisia tauteja :/ Onneksi ootte parempana jo! Ja onnea uudesta kodista! :) Mekin haaveillaan uudesta kämpästä, joskin vielä ei taida olla omistusasunnon hankinta tähtäimessä.
Eilisen päikkysaldo n. 1,5h. Tänään unia reilu 1h20min. Että vautsi. Oma aika, niin mikä? :O :DDD No ei, oon tänään saanut onneksi vähän olla itsekseni, kun mies on viettänyt aika pojun kans :) Ja poika on JO yöunilla!!! Nukahti jo pian ysin jälkeen, onkohan ikinä nukahtanut niin aikaisin? Ja viime yö meni kohtuullisen hyvin, kun oon ottanut täkit pois pussilakanoista. Sampo nukkui tosi rauhallisesti, kun ei ollut kuumissaan, heräsi syömään vain kerran. Seitsemän aikaan heräili höpöttämään, mutta kun syötin puoli kasin jälkeen, taintui vielä tunniksi. Saapa nähdä miten ensi yö :p
Pitää varmaan pian itsekin painua pehkuihin, kun poju vielä nukkuu.
Han ja Sampo 4kk[/color]
[color=#8B008B]Oltiin picnicillä isolla porukalla ja kyllä oli mukavaa! Ison puun varjossa neiti veteli sikeitä matkarattaissa hyttyssuojan alla. :) Sitten mentiin vielä mun vanhempien luo. Siellä saatiin lisää ruokaa, pelattiin tennistä, saunottiin.. Nyt yritetään saada neitiä nukkumaan. Jokeltelee tuolla omassa sängyssään..
Ei sitten menty terassille. Typistyi porukkaa vissiin loppujen lopuksi kolmeen, joten yritämmä joku toinen kerta vähän isommalla poppoolla..
Kiitos kommenteista vaunujen viilentämiseen. Ehkäpä huomenna otamme kopan kokonaan pois ja yritämme viritellä vähän viileämmät kyydit. ;)
SERE ¿ ihan niin kuin HAN kommentoi, sillä omalla syömisellä on iso vaikutus maidon määrään. Huomattu on! Ja tietysti ajalla, miten pitkä väli on edellisestä imetyksestä. Nytkin kun olin imettämättä 13-21 välisen ajan, ihan suihkuamalla tuli kun pumppasin talteen.
POPPIS ¿ mä ostin Genesiksen konserttiin liput kaverille jo sillon kun ne tuli myyntiin (oisko ollut loka tai marraskuu) ja hävitin ne ilmeisesti muutossa.. :( No, kävin sitten tänään ostamassa uudet kun en ole niitä löytänyt. ¿Vain¿ 150 euron moka.. öh. Ja kävin ostamassa sellasen Brion hyttyssuojan, joka tuntuis olevan aika pätevä. Yltää hyvin vaunujen ympäri.
IIDA-LINNEAlla ja tyttösellä on mennyt ihan mukavasti ilman isukkia, vaikka ikävä varmasti onkin.. :) Hyvät yöunetkin saitte! Niin sitä pitää! Ja eihän meillä ¿valmista¿ ole, tai siis siivous on rohkeasti jätetty huomiselle.. ;) Nimi on itse asiassa päätetty jo vuosia sitten. About 2 viikkoa sitten 6 vkon makustelun jälkeen totesimme että nimet ovat ihan neidin näköiset.. Paljastan sitten kun on papin aamen nimille! ;) hihi! Mitäs teit kampaajalla?
SJT kyseli neuvolatädeistä. Mun oma täti on vähän ¿tylsä¿, ihan ok, mutta aika hiljainen. Oli ehkä 4-5 kertaa harjoittelija, joka oli mun mielestä PALJON mukavampi! Lassillekin on tullut eka hampi, onnittelut siitä! Kertokaas, millon sitä ekaa hammasta voi ¿ennakoida¿ tulevaksi? Neiti kun on alkanut tunkea koko nyrkkiä suuhun ja hieroo periaatteessa vain yhtä ja samaa kohtaa suussa sillä..
Voi KANDI miten kurjaa kun teitä on riivannut mahatauti! Se on ehkä yksi inhottavimmista ¿sairauksista¿. Yök. Noel-parka oli myös sairastanut.. Teidän muuttoaikeet kuitenkin kuulostaa hyvälle! Paitsi ne kakkajutut.. öh. Toivottavasti ei häiritse moinen.
OK, täytyy varmaan pian mennä itsekin lepäämään ¿ kunhan tuo neiti nukahtaisi eikä kalittaisi tuolla sängyssänsä ;) ¿ jotta jaksaa huomenna. Tulen sitten ristiäisten jälkeen kertomaan miten meni. * vilkutus *
Mammis & Tiitiäinen[/color]
Mitenkäs minä näin aktiivinen olen ollut vaikken ole kotona.. Tai sit just sen takia.. ;)
SJT kyseli neuvolatädeistä, mulla on mukava täti. Tai siis ei ehkä mukava mut asiallinen kaikessa. Sinne on ihan kiva mennä. Oli tosi kiva kun mulla pysyi sama terkka nyt Eveliinan kuin mitä oli raskaus aikana. Kun muilla samassa neuvolassa kaikilla vaihtui pikkuiselle eri terkka.. Mites muilla, vaihtuikoi terkka pikkuisen syntymän jälkeen?
Kandille ja Noelilli parenemisia!
Vaunuihin nukahtaminen on meilläkin nykyisin vaikeaa. Jos on todella väsynyt niin alkaa ihan kauhea huuto, ja siihen auttaa vain syliin ottaminen tai sit et Eve sais pitää mun kädestä kiinni. Mut jälkimmäinen ei onnistu liikkeessä. ;) Yleensä huuto loppuu melko pian ja sit unien jälkeen neiti on pirteä.
Eilen kun neiti nukahti kymmenen jälkeen niin suuntasin Eveliinan kummin kanssa parille siiderille. Pitihän se vielä koukata kotiin grillin kautta, niin " kotona" olin vähän yhden jälkeen, ja täällä neiti nukkui nätisti. Vielä en tiedä oliko herännyt ollenkaan välilliä. Meillä on nyt muutamana aamuna alkanut päivä seitsemältä, kuten tänäänkin.. Neiti hyörii ja pyörii tuossa sängyllä vieressä kun vanhempani ja kylppäri remontista evakossa oleva mummoni nukkuvat vielä. Hiljaa nappasin läppärin olkkarista että pääsee palstailemaan. :)
Mies on olli juhlimassa työkaverinsa 50v juhlia, ja yöllä tuli taas niin ihania pienessä humalassa kirjoitettuja viestejä. :) Tänään olis sit paluumatka edessä, otan 11v veljenpoikani mukaan viikoksi viettämään kesälomaa. Tiedossa uintia, leikkipuistoja, korkeasaarta, lintsiä ym.. :)
Heräis nyt nuo muutkin ettei mun tarvii tukkia koko palstaa ja sais KAHVIA!! Eveliina on sitä mieltä et palstailu riittää kun uhkaa repiä nettipiuhan koneen kyljestä..
Eli palaamme taas..
Bejpi ja Eveliina 5kk~
[color=#00008B]BEJPI, tosiaan, teillä vissiin mukavasti sujui se junamatka? Kiva kuulla positiivisia kokemuksia, meilläkin varmaan joskus pitkiä junamatkoja tiedossa... Vai heräillään teilläkin hyvissä ajoin aamuisin :) Tuttua. Ja tuo kärrykäyttytyminenki kuulostaa aika tutulta. Yliväsyneenä Sampo huutaa kuin syötävä ja sitten ei auta muu kuin syliin ottaminen. Joskus saattaa kyllä nukahtaa kun on hetken aikaa huutanut, reppana. Milloin oot muuten aloittant soseet? Tuli mieleen tuosta, että Eve sai jo lihasosetta :) Meillä ei vieläkään ollaa aloiteltu, mitä nyt ne pari hassua maistijaista tuossa kuukausi sitten. Ainun ensilusikankin ostin jo, mutta nyt se on ollut Sampolla lähinnä leikkikaluna :D Noh, tuleenpahan tutuksi, niin ei sitten tarvi ihmetellä kun suuhun työnnetään joskus.
Noh, tänne ei mitään uutta eilisillan jälkeen ;) Yö meni ok ja nyt Sampo leikkii tuolla uudella lelullaan. Palailen myöhemmin, kunhan oon saanutr aamukahvit :)
Han ja Sampo 4kk[/color]
...mä en näköjään enää ehdi juuri ollenkaan koneelle - eipä olis uskonut, että näinkin vois käydä ;) Mutta kun tuo aurinko ja lämpö houkuttelevat pihalle... Ollaan nautittu noista keleistä ja tehty ulkona kaikkea kivaa; loikoiltu viltillä, grillailtu ja loiskittu ammeessa (noh, Nakki oli ammeessa, en minä). Ostettiin Nakille semmoinen kesäpesäkin, suojaa hyvin pörriäisiltä!
Mutta asiaan... Tulin nopeesti vain lukaisemaan kuulumiset ja paria asiaa piti kommentoida.
- kakka-asiaa jotkut mietiskelivät. Ei hätää; rintaruokitulla vauvalla yli viikonkin tauot ovat ihan normaaleita. Nakki kakkii about 10 päivän välein...
- Bumbo-kuva on nyt pakko laittaa esille kun siitä oli ainakin Mammis kiinnostunut! Me hankittii ko. kapistus viime viikolla ja ai että se on kiva! Mä tosin olin vähän sitä vastaan, kun ilmankin vallan hyvin oltais pärjätty, mutta mies halus sen ostaa kun kaupassa näki... Eli täältä löytyy Nakki ja Bumbo: http://s127.photobucket.com/albums/p159/Makkara_5/
Mutta nyt ulos! Ihanaa kesäpäivää kaikille!
Makkara & Nakki n. 3,5kk
[color=green]Pakko tulla vaan nopsaa kertomaan, että näinpä tänään erään Roope Anselmin kasteilmoituksen lehdessä ;)
Ja olikos MASUMAMMAN vai kenen pojan nimi Benjamin? Senkin näin silloin lehdessä, kun oli kastettujen listassa. :)
Terv. vakoileva Pi-Ki, joka nyt tietää LEENIKSENKIN oikean nimen =)
-sekä tietysti rintarepussa tuhnuttava Arttu 3kk+
ihan äkkiseltään tulin kysäisemään ettei kellään sattumalta olisi huomenna innokkuutta lähteä selloon pyörimään? kun nyt vasta tajusin/ tai tuli puheeksi että miehellä olisi kilossa huomenna koulutus klo 13-16 ja päästäis hänen kyydillään. tulee tietty vähän myöhään, mutta aina kannattaa yrittää...
terkuin tikru ja rontti
Onko mooli tulossa Enskojen megatapaamiseen??? Tulkaa nyt, olis niiiiiiin kiva vihdoin tavata! Me mennään quun kanssa Amylle ja Emmille junalla. Tulkaa samaa matkaa, kun tehän asutte kai ihan keskustan tuntumassa, vai?
-Q- ja -q-10kk
Kiitos HAN, MAMMIS ja BEJPI kommenteista!!HAN, mulla on mennyt sen " pimentoni" aikana ihan ohitse sun neuvolatädin juttu, jos vaan jaksat, referoi pikkasen:)
Mammiksen Tiitiäisen nimeä edelleen odotan jännityksellä:)
Sjt+Lassi
[color=#8B008B]Meidän neiti sai siis tänään nimen! :) Oona Maria. Tämä siis on päätetty jo varmaan 5v sitten ja ollaan makusteltu sopiiko nimi neidille. Ja ihan hyvin tuntuu istuvan. Maria periytyy mun suvusta ja Oona ihan jostain muualta.. Juhlat meni hienosti. Neidillä oli ihana ristiäismekko, joka sitten vaihdettiin toiseen aivan ihanaan kesämekkoon. Vähän itketti kun ei ollut malttanut neiti päikkyjä nukkua juurikaan, mutta vähän täytyy elämöidä omissa juhlissa. Ja kelikin kun oli mitä mainioin, niin mikäs juhliessa. Nyt oon aika poikki.. Pikaiset kommentoinnit..
BEJPI ¿ meillä ei ainakaan vielä ole vaihtunut ¿ enkä usko että vaihtuukaan ¿ neuvolan terkka.. Sama tylsä täti. ;)
MAKKARAn Nakki oli NIIN SULOINEN Bumbossaan!!! :))) Mikä on kesäpesä???
PI-KI oli bongaillut kasteilmoituksia. ;) Me aateltiin moista vasta tänään, joten jäi laittamatta.. Kun ei muutenkaan lueta lehtiä (lue: ehditä lukea). Mies kenties töissä silloin tällöin ehtii.
TIKRU ¿ voisin periaatteessa lähteä huomenna neidin kanssa Selloon, mutta en uskalla yhtään luvata. Oli nimittäin niin hulina päivä tänään, että neiti ei nukkunut kuin 2 x 30min päikyt ja voi olla että on hirmuisen levoton yö edessä. Tulen aamusella urkkimaan jos tilanne sallii, tosin en tiedä miten pienellä varoitusajalla teidän pitää sit tietää..?
Ok, nyt on pakko mennä lepäämään! Öitä!
Mammis & Oona[/color]
MAMMIS, voi miten sievä nimi tytöllä! :) Onnittelut! Eihän sitä nyt juhlapäivänä sovi vain nukkua :D
SJT, todella todella tiivistetynä: meidän terkka on ihmetellyt meidän asumismuotoa, itkuhälytittömyyttä, sitä, että suunnitelmissa on laittaa lapsi hoitoon JO (?) vuoden ikäisenä kun palaan opiskelemaan yms.. Mainitessani vauvan vähistä päiväunista, terkka vain päivitteli ja kauhisteli, että " kyllä sen pitäis nukkua!" sen sijaan, että olisi neuvonut tai tukenut... Ja tällaista pientä :p Neuvoi antamaan soseita 3kk iässä, kun " vauvat alkaa syödä tissiä enemmän; niillä on nälkä!" (ettei vaan olis tiheän imun kausi kuitenkin kyseessä...) Huomenna olis heti kasilta neuvola, mitähän tällä kertaa :D
Nyt nukkuun, että jaksaa huomenaamulla neuvolaan vääntyäytyä...
Han ja Sampo 4kk+
2 kuvaa päivän prinsessasta http://s162.photobucket.com/albums/t272/Mammanalku77/
Mammis :)
[color=CD1076]Hellepäivää aloitellessa..tänäänkös se monien terassi-ilta oli? Voi kun oiskin ihanaa lähteä vähän jonnekin..pöh. =)
Mammis mietti vaunujen viilentämistä..Pystyykö teillä avaamaan sitä kopan kangasta sieltä alhaalta? Ja kansi pois vaan..sehän on valtava tukahduttaja kyllä..koppaa alaspäin jos on kokonaan varjosaa..ne ampparit on kyllä infernaalisia eli pitäis olla niin iso hyttyssuoja, että yltäis sit joka paikkaan..muuta en osaa neuvoa..taitaa olla kaikilla samat pulmat niiden kans..=) Ikävä kyllä en pääse Genesiksen konserttiin..=/
Han iloitsi kun Sampo oli hereillä vaunuissa..Mä tuskailen ku ennen vaunut oli se vuorenvarma nukutuslääke, mutta nyt tyttö vaan nauttii maisemista ja mussuttaa jotain lelua..=D Pitää joku 30-40 minsaa kävellä ennenku se nukahtaa ja pitäis sit siitä vielä jonku aikaa, ettei heti herää kun tuon sisään..piuh. =)
Sere oli saanut neuvoa antaa rypsilöjyä..no onneks tyttö tykkää niin on kaikille mukavampaa? =) Tuli mieleen tosta oikealle vetämisestä, että mä innostuin siitä nyt vaihtaan meilläkin puuhiksen toisin päin ku Emiliina tykkää katsoa aina oikealle niin jos nyt alkais kääntään päätä myös vasemmalle..=) Tai kyllä se kääntää, mutta mielummin hakee aina oikealle..
Eilen kun oltiin kylvyssä Emiliina hörppäs innostuksissaan vähän kylpyvettä kun käänteli korvia veteen..se siinä vähän yski ja katso sit mua hämmentyneenä, että mitenkäs tähän nyt reagoidaan, mutta kun mä vaan hymyilin ja kysyin oliko se hyvää niin jatko loiskuttelua..=) Sain siis oman säikähdyksen kivasti kontrolloitua..noh..ei kai se siihen kuole..
Toinen murheen kryyni on sit ne ampparit jotka eksyy tänne sisälle..Ne varmaan taas rakentaa pesää johonki nurkkään ja eilenkin 3 ampparia leijaili sisällä ja kiesus, että mä kammoan niitä. Ei kuitenkaan viitsi alkaa kauheesti kiljuun, ettei tyttö pelästy..=) Sit ku noi katit härnää niitä ihan innoissaan niin koko ajan on kylmä hiki pyllyssä..=D voi KESÄ!! =)
Nyt vois lähteä tästä suihkuun ja aloitteleen päivää..Mennään kait iskälle pitään seuraa takapihalle ja grillaan vähän ku se on ollu kans aika yksinäinen..Jey..lisää ötököitä..=D
Ihanaa viikonloppua kaikille!
t. poppis ja Emiliina 4kk