V**un päivähoitojärjestelyt!!!!!!!!!
Niin nyt ...tuttaa, että mä repeen kohta. Haettin muksulle paikka ryhmiksestä, koska se on avoinna pidempään ku tavis pk:t.
Ja paikkaa sinne vähän lupailtiinkin mutta nyt sitten ilmoittivat ettei pääsekään sinne!
Paikan saisi ihan eri alueelta, tosin se on työmatkan varrella, mutta sellaisesta s***tanan vanhasta kerrostalossa olevasta maatason asunnosta!! Mua ei mikään niin v**tuta ku noi per**leen pienet " pihat" joissa lasten sit täytyy pyöriä koko päivä.....
Ja varmaan koko talo on homevaurioinen........
MÄ OLEN TODELLA VIHAINEN, puran sen tänne...
Voiko tästä valittaa jonnekkin?
Kommentit (34)
niin minusta se on silti sivuseikka sen rinnalla, millainen tunnelma ja johtaja ko. paikassa on.
Yks tuttava asuu lohjalla. Kertoi tilanteen olevan siellä melko tukala noitten päivähoitopaikkojen kanssa..? Yrittivät itsekin jonnekkin pienryhmään/ryhmikseen tms. mutta ei kait ole saaneet vielä päätöstä.
No, me ollaan saatu, eikä kovin tyytyväinen voi olla =/
T:ap
Tuntui hiukan kurjalta, mutta paikka osottautui todella hyväksi paikaksi; ammattitaitoinen henkilökunta, joka ei vaihtunut; yllättävän toimivat ja suuret tilat, useita leikkipaikkoja jne; pienet ryhmät, ja pihakin kompakti, jossa hoitohenkilökunta pystyi helposti valvomaan, ettei mitään onnettomuuksia tapahtuisi.
Olin todella tyytyväinen paikkaan, vaikka ensivaikutelma oli samaa luokkaa kuin ap:lla.
AP, kuten jo kirjoitit, on hyvä ajatus käydä tutustumassa paikkaan, se voi olla parempi kuin arvaatkaan!
On uskomatonta, kuinka lapset kehittelevät leikkejä pieneen ja karuunkin ympäristöön. Ja sitä paitsi voi hyvin olla, etteivät näe koko päivänä yhtään talon asukkia, joten ei lapsi sitä ymmärrä, ketä siellä voisi asua.
Kyllä se toiminta ja tunnelma on tärkeämpää. Minäkin olen ollut töissä vanhan kerrostalon alakerrassa eikä meitä häirinnyt yhtään vähän kulahtaneet pinnat ja sokkeloiset käytävät kun henki oli hyvä ja innostunut. Siirryin sitten isompaan ja modernimpaan päiväkotiin ja petyin sen talon meininkiin; puitteet oli, mutta mitään ei saanut käyttää tai kuluttaa..
jossa on tosi kivanoloinen johtaja, mukavat hoitajat ja lapset hoidetunoloisia, mutta paikan sijainti on ihan järkky. Valtavan liikennnöity tie vieressä ja pihassa kallioinen iso mäki.
En kerta kaikkiaan uskalla päästää lasta sinne. En voi tajuta, miten päiväkoti vo sijaita tuollaisessa paikassa!
Pikkuriikkinen pihakin kävisi, mutta tuo ei...
voi palkata itse hoitajan kotiin, jos kaupungin tarjoama päivähoito ei jostain syystä kelpaa.
:) Älä välitä ap, kohtalotoverita löytyy..Vuoden on tyttö ollut ja viihtynyt ihan hyvin
Meidän kaupunki maksaa tosi hyvää yksityisen hoidon tukea.
Harmittaa vaan, että ei se hoitaja ole sama asia kuin lapsiryhmä.
21
Meillä aluksi lapset joutui eri päiväkoteihin - mutta ne olivatkin samalla tontilla, joten ihan ok. Kuopuksen pk oli kerrostalon alakerrassa - ihanan avara ja valoisa, perínteinen pk. Pihaa näillä lapsilla oli käytössä todella vähän, mutta ei pienet kovin paljon kaipaakaan.
No, isomman pk oli ekaksi järkytys. Lapsi oli juuri täyttänyt 4 v. ja joutui ensinnäkin 5-6 -vuotiaiden ryhmään. Lasten vaatteet oli " kellaritilassa" , jonne mentiin ulkoa betonirappusia pitkin. Sitten piti nousta yläkertaan tosi jyrkkiä portaita. Talo oli 30-luvun omakotitalo, täynnä jyrkkiä rappusia ja pieniä sokkeloita. Huhhuh.
Mutta. Henkilökunta oli upeaa, ja pk osoittautui todella ihanaksi paikaksi. Rappusista ei ollut koskaan mitään ongelmaa ja sokkelot tekivät pk:sta kodinomaisen paikan. Itku silmässä luovuimme siitä.
Nyt lapsemme vaihtavat päiväkotia. Rakennus on päiväkodiksi alunperin tehty, n. 15 vuotta sitten. Ei taatusti rappusia tai muita vaarallisia paikkoja. Mutta piha on tylsä ja pelkään, että vaihtavat muutenkin huonompaan. Mutta tämä on kuitenkin niin paljon lähempänä ja eskarin koulualueella, että vaihto on järkevä. Kuopus joutuu kuitenkin olemaan siellä vielä 3 vuotta, harmittaa, ettei saanut olla pidempään tuolla edellisessä paikassa.
eikä ole lohjalla. ;) Vai miksi tuota lohjaa tässä mainostetaan?
Oikein kivasti on sujunut, tammikuussa aloitti. Piha on kyllä pieni mutta hoitajat kivoja.
voi olla lapsen silmissä kokonainen maailma. Henkilökunta on paljon tärkeämpi juttu kuin pihan koko tai se, sijaitseeko pk kerrostalossa.
En kyllä haluaisi lastani sinne kivijalkaan viettämään päiväänsä, yleensä siellä on niin huono ilmavaihtokin.
eli käy tutustumassa ja harmittele asiaa vasta sen jälkeen, jos tarpeen.
Meinaatko, että ulkoilisivat pelkästään sillä omalla pikku pläntillä? En oikein usko, etteivätkö kävisi muualla ulkoilemassa. Meillä on tyttö ryhmiksessä, joka sijaitsee kaupungin vuokrakerrostalossa, ja voin sanoa, etten voisi olla tyytyväisempi hoitopaikkaan kuin olen tähän ryhmikseen. Ulkoilevat siinä kerrostalon pihalla, joka on tosi kiva ja siellä on kaikenlaisia leikkivälineitä ja -telineitä ainakin yhtä paljon kuin viereisen päiväkodin pihalla. Lisäksi käyvät paljon ympäristön puistoissa, kävelyretkillä metsässä jne. Helpompaa käydä retkillä, kun on pieni ryhmä.
Että ei ne hienot puitteet kaikkea ratkaise.
Onko lähistöllä jotain puistoa? Tekevät varmaan " metsäretkiäkin" . Kun käyt tutustumassa niin kysy siitä ulkoilusta..
Yksi on näköetäisyydellä (noin sata metriä) isosta leikkipuistosta.
Sieltä ei koskaan käy lapsia puistossa, ei siis koskaan. Puistoon pääsisi leveää kävelytietä pitkin, ei yhtään kadunylitystä.
Eli siinäkin asiassa olennaista on se hoitajien/johtajan ote, ei sijainti.
Kauempaa ryhmiksestä, ison vilkkaan kadun takaa, on puistossa lapsiryhmä/ryhmiä joka päivä.
sellaiseen paikkaan, missä on kunnolliset, avarat ja valoisat tilat sekä tilava piha, jossa telineitä ym. enemmän...!!!
kun ei niitä täydellisiä hoitopaikkoja ole kaikkialla eikä niissä riitä paikkoja kaikille. Ei kai tässä maksusta ollutkaan kysymys.
Oma lapseni on ollut tuollaisessa kerrostalon yhteydessä toimivassa ryhmässä ja hoito oli loistavaa, tekivät retkiä ja ulkoilivat päivittäin parikin kertaa pihalla:) Ei kannata antaa omien ennakkoluulojen vallata päätään ennenkuin hoito on edes alkanutkaan!
Jos vaan olisi tarpeeksi resursseja, niin kaikki saisivat mieleisensä paikan.