Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiipeääkö teidän 4v itse keinuun?

Vierailija
06.06.2007 |

Meidän poika ei kiipeä. Ei ole koskaan kiipeillyt mihinkään. Muuten on kyllä taitava ja ihan ikäisensä tasolla.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään puistossa just totesin yhdelle 1,5-vuotiaan äidille, joka alkoi olla kyllästynyt vauhdin antamiseen, että pian se helpottaa, kun meillä poika kiipesi keinuun itse, otti vauhtia itse (joskus huutaa antamaan alkuvauhdin) ja kiipesi keinusta poiskin itse. On kyllä muutenkin aika apina kiipeilypuuhissa - niin että äitiä välillä kauhistuttaa.

Vierailija
2/23 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joskus nostankin siihen keinuun tai annan vauhtia, eipä tuo nyt haittaa. En jaksa vaan istuskella...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö uskalsi ruveta keinumaan isossa keinussa reilu 3-vuotiaana, eikä vielä 4-vuotiaanakaan osaa ottaa vauhtia. Ja opetettu on kädestä pitäen. Kiipeä kyllä keinuun ja tykkää keinumisesta.

Ei myöskään halua pyöräillä, kun pelkää alamäkiä. Osaa kyllä ajaa. Kiipeilemään on alkanut ihan vasta äskettäin, enkä ole siitä ollenkaan pahoillani, että nyt vasta. Eipähän tarvinnut vahtia " päätöntä" 1-2 -vuotiasta, joka kiipeää suin päin joka paikkaan ja sieltä alas. Olen toki iloinen, että on nyt alkanut osoittaa kiinnostusta kiipeilyyn. Olen tietoisesti yrittänyt olla varoittamatta ja kieltämättä ja sen sijaan rohkaissut ja kannustanut, kun tyttö on luonnostaan niin varovainen ja harkitseva.

Vierailija
4/23 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä kesänä vasta suostunut yleensäkään keinumaan. Arka ja varovainen poika meillä. Ei myöskään suostu pyörän satulaan.

Vierailija
5/23 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootkos passannut liikaa muutenkin vai eikö vain ole sisukas yrittäjä luonteeltaan?

Vierailija
6/23 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutenkin joka paikkaa, ei aina todellakaan tarvitsisi!

Vierailija
7/23 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika kun ei pahemmin edes tykkää keinumisesta, mielummin ajelee pyörällä tai leikki hiekkialaatikolla.

ap

Vierailija
8/23 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se mikään ihme ole, jos ei kiipeä jos ei edes tykkää keinua. Kuitenkin pyörällä ajaa ja muuta touhuaa. =)

Vierailija
9/23 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi varovainen ollut aina, ja arka kaikessa, erityisesti kiipeämään.

Vierailija
10/23 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan uteliaisuuttani kysyin. On toisaalta ihan hyvä ettei tykkää keinumisesta, eipähän tarvi olla koko ajan antamassa vauhtia ;D

ap

Vierailija
11/23 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa vauhtiakin itse... kuten muutkin samanikäiset tässä lähistöllä.

Vierailija
12/23 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kunhan uteliaisuuttani kysyin. On toisaalta ihan hyvä ettei tykkää keinumisesta, eipähän tarvi olla koko ajan antamassa vauhtia ;D

ap

Vierailija
13/23 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiipeää itse.

Vierailija
14/23 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kat se keinuminen pakollinen harrastus ole, jos lasta ei kiinnosta;)

Varmasti lapsesi oppisi sinne kiipeämään, jos hän sinne kovin kovasti haluaisi ja et häntä sinne nostaisi.

Vierailija
15/23 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä maailma olekin ihmeellinen asia.. Jotkut vain on taitavia eri asioissa kuin toiset.

ap

Vierailija
16/23 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kädestä pitäen, vieressä seisoen: nyt jalat eteen ja pää taakse, ja nyt jalat pyllyn alle ja kumarrus eteenpäin... äkkiä ne sen oppi eikä sn jälkeen ole tarvinnut vieressä seistä ja kiikuttaa, se on minunkin mielestä tylsää puuhaa.

Vierailija
17/23 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(meidän pihalla ei ole muita keinuja =() Ja ottaa itse vauhtia seisoen siinä reunojen päällä, muuten ei osaa itse ottaa vauhtia. Puihin en ole nähnyt kiipeävän, mutta noin 2 metrin korkeuteen kiipeää kiipeilytelineessä.

Vierailija
18/23 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä nyt 4-vuotiaan jo pitäisi mielestäni osata kiivetä keinuun, vaikka ei siitä koskaan olisi erityisesti pitänytkään.

Meillä on 2 tyttöä ja kummatkin ovat kiivenneet itse keinuun jo alle 2-vuotiaina.

Toinen on pitkä, joten on ylettyny helposti, mutta muuten varovainen luonteeltaan.

Toinen on taas normaalimittainen, mutta hurja kiipeilijä ja sen takia myöskin päässyt aina keinun kyytiin itse.

Vierailija
19/23 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos lasta ei kiinnosta, niin miksi pitäisi? Siis kommenttini oli siihen, kun joku sanoi, että 4-vuotiaalle täytyy vielä seistä vieressä ja antaa vauhtia. Jos se tuntuu tylsältä ja lapsi _haluaa_ keinua, niin sen voi _opettaa_.

t. 19

Vierailija
20/23 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos lapsi haluaa keinua mutta ei halua oppia itse ottamaan vauhtia niin mitä sitten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän