ei kävellä meillä vielä...
inhottaa jo ihmisten kysymykset että jokos teillä kävellään... vastaan että ei vielä... ja sitten tulee miljoonat ihmetykset... tyttömme on 1v 2kk vanha.
Kommentit (12)
Alkoi jo rasittaa jatkuva kysely/ihmettely! Varsinkin, kun itse oli ihan hartiat jumissa jatkuvasta kantamisesta.
Tsemppiä vaan, kyllä sitä ehtii " myöhemminkin" vauhtiin mukaan =)
On järki ehtinyt kasvaa ajan myötä, eikä mennä kuin tuli hännän alla päin ja pitkin kaikkia objekteja sadan metrin säteellä...
(Ihan on vain mun mielipide...)
kaks nuorempaa sitten vasta 1v5kk iässä. Ja kyllä siitä saatiin mekin kuulla että eikö vieläkään... Ainakin rivien välistä.
Alkoi vain yksi aamu kävelemään ympäri asuntoa, huoneesta toiseen, mutkitellen ja vaikka miten kaarrellen. Ihan kuin olisi kuukausia jo kävellyt. Eikä kontannut enää sen jälkeen.
Kieltämättä itselläkin ärsytti noi kyselyt, varsinkin kun jotkut ihmiset antoi ymmärtää rivien välistä että lapsi on jotenkin jälkeenjäänyt ja pitäisi viedä joihinkin tutkimuksiin. Sitä sitten selittelin että neuvolassa ei olla yhtään huolestuneita asiasta, ja varmasti tietävät asiasta enemmän kuin joku tavallinen pulliainen.
oppi kävelemään 1v5kk:n iässä, ja kyllähän sitäkin jo ehtivät varmaan ainakin vanhemmat ihmiset mielessään taivastella, että eikö se vieläkään osaa. Mutta hyvin on ehtinyt ja nyt 4-vuotiaana hyppii, juoksee, liikkuu ihan koko ajan.
meidän poitsu oppi 1 v 3 kk. Ja hyvä niin. Ei ole sen jälkeen pysynyt aloillaan saati pitänyt suutansa kiinni =) Nyt 15 v.
Arvaa ollaanko meillä saatu kuulla tuota. Kumpikaan lapsista (2v2kk ja 11kk) ei vieläkään kävele. Nuorempi ei edes pääse ryömimällä eteenpäin...
mutta miks 2v2kk ei kävele? On kai laitettu johonkin tutkimuksiin?
2v2kk:n kehitysvamma oli tiedossa jo heti synnytyksen (anteeksi; sektion) jälkeen, oletettiin kuitenkin että kävelisi jo tässä 2v tietämissä mutta on tullut hidasteita matkaan eli jonkin aikaa vielä kestänee.
eikä kävele meilläkään kuin puita pitkin. seisoo aina kun ei huomaa, esim. juo nokkamukista kahta kättä apuna käyttäen mut heti kun huomaa seisovansa lyö pepun maahan. saattaa ottaa pari askelta vahingossa ja päälle kauhea parku! mitä lie sitten pelkää...jokainen tuttava kyselee kävelyn perään. Mä en oo silti yhtään huolissani, ehtiipä tuo vielä.... j ameidän lapsen kielellinen kehitys on kyllä sit ihan eri juttu, puhuu kaksi sanaisia lauseita ja sanoja löytyy suuri määrä. miten teillä ap, puhuuko tyttö jo paljon?
ennemmin tai myöhemmin... ap