Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ ENSIKOT kesäkuussa +++

05.06.2007 |

[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos

esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]

[color=FF69B4]Adette

[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita

Yritystä takana: Syyskuusta 2005

Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Afternoon

[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4

kiertoa clomifenia, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle

hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.

[color=FF69B4]AnnaLeena78

[color=CD1076]Ikä: 28 v, mies 31

Asustellaan etelä-suomessa.

Yritystä takana: Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia.

Tutkimukset: Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., Hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Tutkimukset: munasarjat aukiolotutkimuksessa auki. Seuraavaksi verikokeita ja miehen simpat syynissä.

[color=FF69B4]Buumi73

[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.

Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu

Pillerit jätetty pois 01/06

Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Yritystä kesäkuusta -05, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minulla hormonihäikkää. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI, ja ensimmäinen yritys on huhti-toukokuun vaihteessa.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu

pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin

sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta

eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete

simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia

järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.

[color=FF69B4]-Diina-

[color=CD1076]Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Inssiä ei päästy tekemään kevään 2007 aikana, syynä ovuloimattomuus. Nyt kesä taukoa ja syksyllä toivottavasti nopeasti tositoimiin. Menopurit ja Clomit odottavat kaapissa klinikoiden kesätauon päättymistä.

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED

[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei

ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella

puolella.

[color=FF69B4]hapö2

[color=CD1076]Ikä: molemmat -78

Kotipaikka: pääkaupunkiseutu

Yritys aloitettu: ¿tositoimiin¿ 02/06, pillereistä luovuttu vähän aiemmin

Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 02/07, aukiolotutkimus oikea puoli ok vasen??, lisäksi verikokeita ja ultria. Simpat epänormaaleja ja vähän.

Hoito: yksi inssi touko-kesäkuussa ja sitten ICSI

[color=FF69B4]hellikki

[color=CD1076]Ikä: vuosirenkaita kertynyt itselle 32, miehelle 35

Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan

Yritys aloitettu: esikoinen on ollut toiveissa elokuusta 2005 lähtien.

Tutkimukset ja hoidot: kaikki ensivaiheen tutkimukset takana ja toukokuussa on tarkoitus tehdä ensimmäinen inssi.

[color=FF69B4]hyntty-

[color=CD1076]Ikä: Ikää mulla on 22 ja miehuudella 23

Kotipaikka: asustellaan täällä melkeen pääkaupunkiseudulla

Yritys alotettu: 3/06 ja eilen oli sitten ensimmäinen polikäynti lääkärillä.

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Seuraavaksi ivf syksy -07.

[color=FF69B4]Juliaana-82

[color=CD1076]Ikä: vm -82, mies -78

Kotipaikka: Pohjanmaalla asustellaan

Yritys aloitettu 04/06

Tutkimukset: PCO-tyyppiset munasarjat todettu 05/07, johon aloitettu Metformiini ja Clomit. Miehen simpat tutkimuksen alla seuraavaksi.

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076] Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Mulla todettu PCO 05/06, miehen simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Kolme viimesintä kiertoa syönyt terojen lisäksi clomeja, Clomit eivät saaneet muniksia kasvaan eli en ovuloi ollenkaan. Kesän hoidot tauolla ja syksyllä aloitetaan Menopurin pistely ja toivottavasti päästään ensimmäiseen inssiin.

[color=FF69B4]Keiju

[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. " Tositoimiin" ryhdyttiin

2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Clomit aloitettu 01/07. Siemenneste erinomaista.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty. Vikaa ei löytynyt. Inssiä suositeltiin ekaksi hoidoksi. Hoidot aloitettiin huhtikuussa -07.

[color=FF69B4]käärö

[color=CD1076]Ikä: minä 24 ja mies 27

Kotipaikka: Pohjois-suomi

Yritys aloitettu 06/04

Tutkimukset: mulla on todettu etten ovuloin tai sitten ovuloin todella harvoin, endo epäily. Clomeja syöty 3 kiertoa 50mg ja 100mg, ilman ovista ja tulosta. Miehen simppatestin tulosta odotellaan

[color=FF69B4]-marge-

[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26

Kotipaikka: hämeessä asustellaan.

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 11/06. Simpat ok, kierronkartoitus mahdollisimman pian. Clomit ja puregon kokeiltu, ei sopineet (sekoittivat tuotannon täysin). 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle puolelle, yksityisen vastausta odotellaan. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Naksu

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampere

Yritys aloitettu: 09/2005

Tutkimukset: Tehty kierronkartoituksia, ssg, ultria, simppatestit, ei mitään vikaa missään. Inssit 12/06, 02/07, 05/07 kaikki negaa ja lisäksi suunnitellut mutta ei toteutuneet 01/07 ja 03/07. Viimeisessä inssissä todettu mun kropan toiminta täysin ennustamattomaksi ja oikukkaaksi > ivf suunnitteilla JO vkolle 26!

[color=FF69B4]-ninnuli1-

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.

Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot. Yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista, mutta KM 5/07.

[color=FF69B4]-piggeliina

[color=CD1076]Ikä: 32v, mies 31v

Kotoisin ollaan Etelä-Suomesta

Yritys aloitettu: pillerit jätetty pois 09/2001

Tutkimukset: clomit+terot 3kiertoa 07/2002 tuloksetta, 02/2006 hoitoihin yksityiselle, jossa verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki oli ok. Mulla vaan pitkät kierrot, ei pco epäilyjä. Miehen simpat tutkittu 2 kertaa ja eka oli normaali ja toinen normaalin rajoissa. Pelkät clomit uudestaan 06 ja 07/2006 tuloksetta. Tuplaclomit 04/2007 ja samaan kiertoon inssi 05/2007.

[color=FF69B4]Rouwa

[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.

Kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu: 06/06

Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,

clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden

lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis

ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös

takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies

clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi

yritys.

[color=FF69B4]sannuli-80

[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi

Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta

Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004

Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.

Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.

[color=FF69B4]s-k-

[color=CD1076] Ikä: molemmat 23, mies muutaman kuukauden nuorempi

Kotipaikka: Oulun seutu

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: simppatesti (vastausta ei vielä tiedossa), ultra, jossa näkyi helminauhaa molemmissa munasarjoissa (lääkäri positiivisilla fiiliksillä, minä en)

[color=FF69B4]tuutimari

[color=CD1076]Ikä: Ollaan miehen kanssa molemmat 31 v.

Mistä päin: asustellaan Pohjoisessa Suomessa.

Yritys aloitettu: Ensimmäinen lapsi ollut toiveissa jo yli kaksi vuotta ja " todellinen" yritys aloitettu 10/05 (kun huomattiin, että ei se tullutkaan kun on tullakseen... :).

Tutkimukset: Viime syksynä on tehty kaikki perustutkimukset (siittiöt ok, hormonilabrat ok, munatorvet ok) ja siis selittämättömiä ollaan.

Hoidot: Muutaman kierron ajan Lugesteroni loppukierrossa (lyhyeen kiertoon ja tiputteluun) ja nyt kevään ajan Clomifeneja. Kesän jälkeen ollaan päätetty lähteä järeämpiin hoitoihin, jos ei vielä sittenkään tulosta ole tullut.

[color=FF69B4]Vannis

[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)

hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF tulossa 4/07 [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076]Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta

5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä

10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.

[color=FF69B4]YksityinenAsia

[color=CD1076]Ikä: Minä -71 ja mies -69 (siis patavanhoja molemmat)

Sijainti: Yhdysvallat

Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 (siis vuosiin ei olla yritettykään)

Hoitoja: ei vielä mitään, menossa ollaan kyllä

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=CD1076]milka1

[color=FF69B4]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.

[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79

Kotoisin: Pohjois-Suomesta

Yritys aloitettu: tammikuussa 2005

Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.

Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)

LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿

[color=CD1076]Bianco

[color=FF69B4] Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.

Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07

[color=CD1076]Tuittu78

[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.

[color=CD1076]trixie2

[color=FF69B4]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.

Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 2. Toinen kiinnittyi ja la 9.12.07

[color=CD1076]kille75

[color=FF69B4]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan. 1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa. La 14.12.07

[color=CD1076]Tuiskutiusku

[color=FF69B4]Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.

Hoito: ICSI huhtikuussa

Kommentit (146)

Vierailija
1/146 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi pino avattu! Laitoin siis tällaisen kesäkuu-pinon, kun varmaan voi olla vähän hiljaisempaa kesällä kuitenkin. Jos nyt sitten innostutaan oikein kamalasti kirjoittelemaan, niin voihan sitä sitten taas avata uuden, jos tämä pitenee liiaksi.

Toivottavasti muistin kaikki päivitykset oikein! Ilmoitelkaahan taas, jos on virheitä tai haluatte muuten muutoksia.

Linkki edelliseen pinoon vielä tähän

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10361784&p=1&tmode=1&smod…

Hoidot on varmaan monilla tauolla näin kesällä, mutta ties vaikka joku luomuihmekin meidät yllättäisi! Ja hoidoissa oleville tietty tuhannesti plussasäteitä! ++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Killa

Vierailija
2/146 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi haluan halata Killaa - rutistaa oikein kovasti... Ettei riittäisi pelkkä pitkä yrittäminen vaan sitten vielä " kiusataan" tällä tavalla. Olen NIIN kovasti pahoillani tapahtuneesta.. Kuten Naksukin sanoi, olet saanut mielettömän tukijoukon taaksesi ja olet varmasti meidän kaikkien mielessä! Olet ihanasti auttanut ja tukenut meitä menneinä kuukausina (jopa vuosina!)!

Heipat myös kaikille muille tutuille! Nyt kyllä keskityin niin tohon Killan tilanteeseen, että meni kaikki muu ohi...

Ja sitten ON:: Olen nyt kahteen kertaan käynyt kättärillä tutkimuksissa. Ekan kerran lääkäri oli joko TODELLA hyvä tai TODELLA kiireinen, koska en edes huomannut ultraamista, ennen kuin hän sanoi sen olleen jo ohi ja kaikkien paikkojen kunnossa. Kipuilua ei ole nyt taas ollut, mutta mietin jatkuvasti, että näkiköhän se lääkäri nyt ihan kaiken? Palasin kättärille ja pääsinkin uuteen ultraan lähes heti. Tämä lääkäri sitten katseli mielestäni tarkemmin ja kertoi kokoajan ruudussa näkyvän tilanteen. Lopputulos= kivun syy jää epäselväksi, status normaali?? Ja miten HEL=*##*ssä mikään tässä touhussa voi enää olla normaalia??? Mulla aiemmissa papereissa lukee 2mm endometrium, mutta nyt siitä ei puhuttu mitään. Hitto kun menee hermot näiden asioiden kanssa! Mutta jotenkin tuntuu hölmöltä jatkuvasti käydä valittamassa lapsettomuutta ja omia vikoja tuolla lekurissa, kun ukonpahasta ei saa vielä(-kään) sinne mukaan...

Viimeisin kierto oli sitten 34, joka on pisimpiä ikinä. Odotellaan taas mitä kesä tuo tullessaan...

Me muuten aletaan etsimään uutta isoa kotia kesän jälkeen :) Mikä siis on varma merkki siitä, että meillä todenteolla jatketaan vaavelinhankintaa hartaasti syksyllä! Ja jos nyt jostain voi olla iloinen, niin siitä, että tällä hetkellä mieheni PMS oireet eivät ole aiheuttaneet vieläkään mielenmuutoksia :)

Uskaltaisinkohan siis taas ilmoittautua virallisesti mukaan tähän Enskajengiin?? Jos huolitte minut, vaikka hoidoista meillä ei vielä ole tietoakaan.. Tässä lyhyt esittely:

Oon@77

Ikä: 29 ja 37

Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu

Pillerit jätetty pois 12/04

Tutkimukset: Mulle ultria, endoepäilyjä ja kaikenlaista sekavaa. Toistaiseksi kaikki kuitenkin näyttää normaalilta. Mies ei vielä suostu hoitoihin.

Nyt pitää mennä siivoamaan vielä hetkeksi.. Yritän nyt käydä ahkerammin ja hieman oppia tuntemaan muitakin kuin nuo iänikuiset rakkaat Enskat :)

Oon@

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/146 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killa voi olen kovin pahoillani teidän puolestanne, ensin kun annetaan toivoa onnistumisesta ja samassa hetkessä se vedetään alta. Teille olisin niin kovasti toivonut sitä plussaa! *halaa lujaa*

Mutta kuten itse olet ihanasti jo aloittanut tuon ylös kapuamisen, olet kuitenkin hyvin vahva ihminen ja vielä vahvempi tuon kokemuksenne jälkeen. Jokainen asia kun vahvistaa ja surulliset ja kipeät asiat vielä enemmän.

Muille vilkutukset kanssa, ihan jokaiselle!

Sen verran voit Killa meiän tilannetta päivittää, että miehen simppatestin tulos oli ihan normaali joten nyt sitten täytyy miettiä jatkoa..

Vierailija
4/146 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, tähän piti kommentoida:

" Tämä lääkäri sitten katseli mielestäni tarkemmin ja kertoi kokoajan ruudussa näkyvän tilanteen. Lopputulos= kivun syy jää epäselväksi, status normaali?? Ja miten HEL=*##*ssä mikään tässä touhussa voi enää olla normaalia??? Mulla aiemmissa papereissa lukee 2mm endometrium, mutta nyt siitä ei puhuttu mitään. "

Mulla oli papereissa kanssa tuo " endometrium" -merkinta ja kysyinkin lääkäriltä kauhuissani että onko se nyt sitä endometrioosia. Lääkäri sanoi, että sillä tarkoitetaan limakalvon mittaa, eli mitään tekemistä endometrioosin kanssa sillä ei ole.

Älä siis tällä vaivaa mieltäsi :)

Hyvää yötä ensikoille!

T: Diina, jonka pitäisi olla taustalla mutta kirjoittelee melkein aktiivisemmin kuin aktiiviaikoina. Tosin ei mitään omaan napaan viittaavaa ;)

Vierailija
5/146 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

endometrium; kohdun sisäpintaa peittävä limakalvo, jonka paksuus ja rakenne vaihtelevat munasarjojen hormonierityksen mukaan ja joka irtoaa osittain kuukautisvuodossa

Vierailija
6/146 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killalle lohdutushali...kurjaa ettei sit kiinnittynyt pikkuinen matkaan.

Jaksuja ja nautihan kesasta oikein kunnolla!

nuutti

Vierailija
7/146 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella pahalta tuntuu Killa sinun puolestasi (itku pääsi täälläkin), suru täytyy surea, halauksia!

toivottavasti seuraava yritys onnistuu ja kyytiläinen tarttuu tiukasti matkaan!

nauku ja typy

Vierailija
8/146 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Killa, kunpa osaisinkin jotenkin lohduttaa... *iso hali* Ihanan rakentavasti osaat kuitenkin asiaan suhtautua ja tottahan se on, että tästäkin kokemuksesta jäi jotakin käteen ¿ tiedät ainakin että hedelmöittyminen on mahdollista.

Oona: Tervetuloa joukkoon! Mun miehellä meni vuosia ennen kuin oli valmis edes tutkimuksiin ja nyt kun on päättänyt hommaan ryhtyä on ollut hyvin positiivinen ja mukana kaikessa... eli annat vain miehellesi aikaa niin eiköhän se siitä.

Käärö: Täälläkin jännitetään simppatestin tuloksia ¿ hienoa kuulla ettei teillä löytynyt mitään.

Nuutti: Oletko muuten pitkään ollut täällä rapakon takana? Ei ole pakko vastata ¿ tiedän että täällä on piirit niin kauhean pienet ja äkkiä suomalaiset toisensa tunnistaa jos samaan osaan maata sattuvat, mutta oletko idässä, lännessä vai keskellä? Miten olette jakaneet hoitoja Suomen ja USA:n välillä? Me ollaan ajateltu että varmaan jos IVF tulee eteen niin se tehdään ihan taloudellisista syistä Suomessa... toivottavasti ei tarvitse siihen asti koskaan mennä.

Hellikille myös pahoittelut pieleen menneestä yrityksestä ¿ toivottavasti tuubeista ei löydy mitään vikaa ja pääsette heti alkusyksystä jatkamaan hoitoja!

Naksullakin on nyt suunnittelukäynti takana ja tositoimet odottavat ¿ onnea matkaan! Toivottavasti saatte kassan koko joukkueellisen muniksia!

Muillekin enskoille vilkutuksia ja huiskutuksia ja ihania kesäpäiviä!

ON: Torstaina on seuraava lääkäri ja siellä selviää simppatestin tulokset... jos kaikki on kunnossa on seuraavaksi vuorossa ensimmäinen inssi. Yritän kaikin voimin pitää toiveet pieninä ja olla uskomatta liikaa tähän, jottei sitten niin kovasti pettyisi... Mies oli jo valmis kuskaamaan mut ultraan Indianapolisissa jos on tarvis ettei vaan mene kierto sivusuun... (ollaan siis siellä niitten Formula 1:sten takia).

T. Yksis

Vierailija
9/146 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi täytyy Killa vielä sua " rutistaa" kovasti. Mieli on varmasti apea pitkään ja tietysti sitä miettii tapahtunutta vielä kauan tämän jälkeenkin. Tuskin tätä tilannetta voi koskaan täysin unohtaa, vaikka surun yli jossain vaiheessa pääseekin. Toivon teille molemmille kovasti uskoa tulevaisuuteen ja siihen, että asiat kääntyvät vielä parhain päin. Kaikki on teille kuitenkin mahdollista!

Mukavaa Oon@, että olet taas joukoissa mukana. Vai että isosta talosta haaveillaan? Toivottavasti löydätte unelmienne kodin, johon vauvojenkin on sitten kiva muuttaa. ;)

Käärö, onnittelut tuosta simppatestin tuloksesta. Nyt on sitten taas yksi asia selvitetty.

Kiva Diina, että käyt raapustelemassa, vaikka sitten jättäisitkin sen OmanNavan rauhaan. Käythän jatkossakin...?

Yksis: Toivottavasti tekin saisitte simppatestistä hyviä tuloksia. Kirjoittelethan sitten, mitä lääkäri kertoi.

Huiskutuksia muillekin! Nautitaan auringosta ihan urakalla, nyt kun se vihdoinkin taas paistaa ja lämmittää. Johan sitä koko talvi on odotettu.

Kurkistus ONapaan: Ovista olen tikutellut viime perjantaista lähtien ja hailakoita viivoja on tikkuun ilmeistynyt. Edellisissä kierroissa testit ovat näyttäneet haaleita viivoja pari päivää ennen plussaa, mutta nyt niitä on tullut jo näin pitkään. Jotenkin sitä vaan muistuu mieleen o-testaukset ennen clomeja, jolloin viivoja tuli ja meni miten sattui. Jospa tilanne on nyt sitten taas " normalisoitunut" eikä luomuovista enää tule. (Ai miten niin olen hieman negatiivinen...?) Huomenna menen vyöhyketerapiaan, joten ehkäpä siellä tilannetta pystyisi vielä paikkailemaan, jos tänään ei sitten plussa osu kohdalle. En tiedä viitsikö teistä kukaan kökkiä eilen telkun edessä ilta kasilta. Ykköseltä tuli dokkari Suomeen adoptoiduista lapsista. Siinä lapset, iältään n. 4-10, kertoivat itse omista juuristaan ja elämästään ylipäätänsä. Se oli aivan ihastuttava ohjelma, jostain luin että se tulisi uusintana perjantaina. Meillä mies oli aivan haltioissaan, varsinkin hyvin puheliaat nelivuotiaat nuoret neidit saivat sydämen pamppailemaan. Ehkäpä se on ihan oikeasti se meidän juttu. Jos vaan yhtään kiinnostaa, niin suosittelen katsomaan. Yritän jostain bongata uusintaesityksen ajakohdan.

Helteiset vilkutukset vielä kaikille!

-dese

Vierailija
10/146 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killa se jaksaa pinoja päivitellä kaikesta huolimatta! Hyvä niin! Sinnikäs nainen kyllä oot, kuten oon monesti todennut! Toi kesäkuun pino on oikein hyvä ja saahan niitä tosiaan tehtyä sitten #2 ja #3 jne. jos on tarvis... Hoidokkeja ei varmaan tosiaan monia löydy, mutta yksi täällä ainakin on! ;)

Oona: Toivottavasti se mies siitä kypsyy ja lopulta suostuu mukaan lääkäriin! Onhan täällä monia näitä tarinoita, että vastustus on ollut kovaa, mutta sitten lopulta ihan mukana jutussa! Onnea muuten talon metsästykseen!!!

Käärö: Hieno juttu että miehen simpat on kunnossa! Yksi este taas nujerrettu mieltä painamasta!

Yksis: Siellä on jo huomenna lääkäri, pidän peukkuja että simpat on kunnossa ja pääsette inssiin!!! bd bd bd

Dese: No pöh, mitäs ne tikut taas temppuilee?! Hei kuulosti tosi mielenkiintoiselta tuo dokumentti, pitääpä koittaa muistaa katsoa se! Vaikka meillä tuo adoptio ei kyllä ole harkinnassa, ei ainakaan vielä.

Joskus nuorempanahan sitä oli niin vakuuttunut, että haluan nimenomaan adoptoida lapset. Oikein tuon asian puolesta puhuja olin, kovin vakuuttunut siitä että pelastan maailman kaltoin kohtelemat lapsoset :). Nyt jälkikäteen sitä potee oikein syyllisyyttä tuollaisesta ja miettii, että mitä sitä on oikein tullut ajateltua... Nyt haluaisin enemmän kuin mitään kokea raskauden ilot ja nurjatkin puolet, synnytyksen jne. Niin se mieli vaan muuttuu...

Täällä on ekat sumut suihkuteltu ja tuntuu, että kaikki valuu nieluun. Piti sitten jo oikein klinikalle soittaa ja kysyä, pitäiskö ottaa uusi annos vai mitä. No, ei pidä, tulipa tuokin varmistettua! ;) Tässä nyt sitten odotetaan parran kasvua ja luiden hapertumista (miehinen karvoitus mm. sivuvaikutusluettelossa :O).... Ja stressataan, kuinka sitä muistaa joka aamu ja ilta samaan aikaan suihkutella nenuun tuota pahalta maistuvaa litkua!

Ihanan aurinkoista päivää kaikille ja Killalle vielä erityiset halirutistukset!!!!!

Vierailija
11/146 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovin pukkaa kiirettä töissä kun ensi viikolla järjestämme ison tapahtuman. Pikainen visiitti kuitenkin!

KILLAa en ehtinyt onnitellakaan, mutta nyt lähetän sitäkin suuremman määrän pahoitteluja ja voimahaleja. Kyllä se on jo ihan liikaa että jouduit kokemaan tuollaisen myllerryksen. Mutta antaahan se tosiaan tavallaan toivoa, että raskaaksi tulo on kuitenkin mahdollista! Toivottavasti seuraavalla kerralla sitten! Harmi, että joudutte nyt odottamaan uutta yritystä. Kesätaukohan se taitaa olla aika monella nyt edessä, niin myös itselläni.

NAKSU sen sijaan on päässyt hoidon alkuun. Synarelaakos sinä sumuttelet? Siitä tulee tosiaan kamala maku suuhun. Ei mulle ainakaan tullut siitä mitään noita kamalia oireita joita ohjeessa oli lueteltu. Tosin sullahan taitaa olla pitkän kaavan hoito ja mulla oli lyhyt, eli joudut sumuttelemaan vähän pitempään. Toivotaan ettei kuitenkaan hirveää joulupukin partaa ehdi kasvaa! :)

OONAlle lämpimästi tervetuloa takaisin aktiiviseen joukkoon! Toivotaan että saat miehen pian lämpenemään tutkimuksille ja hoidoille. Kyllähän täällä on monesti todettu että miehet on näissä asioissa hitaammin lämpiäviä kuin me naiset.

DESE: no höh, miten ne ovistikut nyt silleen temppuilee? Mulla ei ole kauheasti kokemusta koko tikuista, mutta sen vähän mitä niitä käytin niin en mä niihin kyllä juuri koskaan saanut kunnon viivoja. Ja nyt kun olen juossut tutkimuksissa ja hoidoissa niin on selvinnyt että kyllä mun sisuksissa kaikki toimii ihan normaalisti ja ilmeisesti ovuloin joka kuukausi. Meillä siitä vaan ei ole juuri hyötyä koska miehellä on siittiövasta-aineita niin paljon että luomusti raskautumisen mahdollisuudet on lähes olemattomat.

Oma napa: Huomenna mennään lääkäriin, mulle tehdään ilmeisesti jonkinlainen jälkitarkastus ja sitten suunnitellaan lääkärin kanssa jatkoa. Syksyynhän se jatko kuitenkin menee eli pariksi kuukaudeksi pitäisi vaan yrittää unohtaa koko juttu. Mutta eipä se kauhean helposti käy eikä täältä palstaltakaan ole kauhean helppo pysyä poissa vaikka sellaista suunnittelin!

Vierailija
12/146 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kerran Killalle iso pahoittelut (vaikka näytkin hienosti jo ylittäneen pahimman, sinä sinnikäs sissi)! Ja kiitos taas uuden pinon aloituksesta ja listan päivityksestä. Olet aarre!

Naksulille tsemppejä hoitoihin, mahdatkohan olla meistä ainut jolla hoidot etenevät kesälläkin?

Miksiköhän joillekin muuten määrätään sumut ja joillekin jarrupiikki? Onko joku fiksu joka tietää? Itselläni nimittäin jo Procren-resepti (muistaakseni oli sen nimistä) odottelee elokuun kierron loppupuolta. En tajunnut lainkaan kysellä aiheesta tyksissä silloin ivf-infossa. En nimittäin millään pysty itse ko. piikkiä pistämään, vaan tarkoitus on käydä se hoitamassa paikallisessa tk:ssa. Sumut olisivat olleet paljon " helpommat" , vaikka kuulostaakin kyllä aika inhalta toi paha maku ja nieluun valuminen.

Vai miehisen karvoituksen kasvamista? Voihan järkytys! Toivotaan että Brooken tavoin sullekaan ei tulisi mitään sivuoireita!

Missähän muuten Vihervaaran Anna luuraa, muistaako joku onko hän ilmoitellut itsestään? On vaan ollut välillä mielessä, kun on myös täältä Turun suunnalta.

Käärölle onnittelut miehen simppatuloksen normaaliudesta : ) Toivottavasti jatkohommelit selviää mahd. pian!

Oonalle jaksuja sekavan tilanteen selkeyttämiseen. Toi on kyllä tosi kurjaa, kun miestä ei saa täysillä mukaan (tutkimuksiin, vaikka lasta kovasti haluaisivatkin). Se on vaan jotenkin miehille kovempi paikka. Varmaan pelkäävät, että vika onkin heissä, ja se kolhii heidän miehisyyttään tms. Mulla mies on suhtautunut kivemmin sen jälkeen, kun hokasi että ei häneltä tarvita kuin se simppanäyte, ja senkin voi purkittaa kotona ja sitten kiikuttaa kiireen vilkkaa tyksiin. Ainiin, ja verikokeilla katsottiin ne tietyt jutut (hiv yms.) Mutta ei mun miestäni ainakaan kukaan lääkäri " kopeloinut" .

Onnea muuten tulevan, " ison kodin" hankintaan! Sinne vauvoja Oonalle monta, kiitos *lähettää haikaralle tilauksen*...

Deselle kiitos ohjelmavinkistä, täytyy yrittää muistaa katsoa jos se tulee pe uusintana! Oletko aiemmin ollut vyöhyketerapiassa? Voisikohan siitä olla apuja myös meille selittämättömästi lapsettomille?

Ja Brookelle kanssa tsempitykset hoidon suunnitteluun + mukavaa hoitotaukoa. Toivotko seuraavaksikin icsiä? Saitteko ensimmäisestä yrityksestä jotain pakkaseen vai mites siinä kävikään? Voiko icsiä tehdä pakastetuilla?

ON lyhykäisesti: Ovis oli jo kp14, nyt meneillään kp 17(/28-32). Ei oikein jaksa edes piinistellä tässä kuumuudessa. Peittoja pöllyteltiin kyllä hyvinkin aktiivisesti, mutta mutta... ei oikein innosta haaveilla mistään luomuplussista. Ajatukset vaan harhailee siellä alkusyksyn hoidoissa jo.

Aurinkoista ja positiivista loppuviikkoa kaikille rakkaille Enskoille!

Jessis

Vierailija
13/146 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se adoptiolapsista kertova ohjelma tulee uusintana ykköseltä perjantaina jo klo 17.10-17.40. Oli positiivinen ohjelma kaikin puolin.

Brooke: Kiva kuulla sinustakin kaiken kiireen keskellä. En itsekään enää luomuihmeeseen oikein jaksa uskoa, mutta ainahan sitä oviksen löydyttyä pienen pieni toivonkipinä nostaa päätänsä. Meillä miehen tilanne on ok, lääkärin mielestä jopa erinomainen, joten siltä osin kaiken pitäisi olla mahdollista. Onnea jatkosuunnitelmiinne!

Jessica: Olen käynyt loppukevään vyöhyketerapiassa, noin kerran viikossa. En toki tiedä, mikä tilanne olisi ilman terapiaa, mutta omat fiilikset ovat tällä hetkellä oikein positiiviset. Mullahan on taustalla ovisongelmia. Clomeilla ovis saatiin aikaiseksi ihan ok ja nyt luomuovis on yllättänyt jo pari kertaa ja tätikin on sitten tullut ajallaan ilman mitään hormonilisiä (mikä on vauvahaaveen kannalta tietysti erittäin valitettavaa). Voi siis olla, että kroppa on vihdoista viimein älynnyt, miten sen pitää toimia, mutta kyllä kai sillä " tökkimishoidollakin" jotain osuutta asiaan on. Tai sitten ei, en osaa sanoa. Mutta tässä tilanteessa sitä on valmis uskomaan vaikka mihin. :)

ON: Kyllä ne o-viivat vahvistuivat taas tänään, mutta vielä puuttuu hieman väriä, jotta uskaltaisin sanoa tuloksen olevan varmasti positiivinen. Jatketaan tikuttelua taas huomenna, onpahan jotain tekemistä kesälomapäiväksi. =D

Auringonpaisteista iltapäivää kaikille!

~dese

Vierailija
14/146 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tätä voi ymmärtää, miksi käy näin! Olen todella, todella pahoillani puolestanne!!!! En edes yritä väittää, että tiedän, miltä susta tuntuu, kun näissä tilanteissa kukaan ei voi tietää, mitä toinen käy läpi... Siinä olet kyllä varmasti oikeassa, että parempi, että se tapahtui nyt eikä sitten, kun on jo monta kuukautta ehtinyt ajatella olevansa onnellisesti raskaana...

Kovin reippaana olet jo tänne kirjoitellutkin, mutta muistathan Killa-rakas, että ei sun aina tartte olla vahva, itkeminen helpottaa! Toivon, että pääsette pian yli tästä ja saatte pian uuden mahdollisuuden pieneen nyyttiin.

Halauksia lähettää

Ystäväsi -Q-

Vierailija
15/146 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllapas ma olen aktivoitunut tassa kirjoittelussa yhtakkia...no kai sita pitaa saada pulinat ulos suusta ennen suomen reissua.

Muuten...lauantaina on Ension eli ENSKAN nimpparipaiva...eli eikohan kaikki kilistella toistemme kunniaksi lauantaina!

YKSIS: Ma olen ollut taalla nelisen vuotta. Mun mies on paikallinen, tosin tavattiin Keski-Euroopassa. Me asutaan keskella. Tosin tassa puolen miljoonan kylassa on mun lisaksi ehka 3 suomalaista, eika me oikein pideta yhteytta.

Hoidot me aloitellaan vasta heinakuussa kun saan miehen puskettua siihen testiin. Silla vaan on toivoa niin hirveasti, ettei se reppana tajua etta meissa voi oikeasti olla jotain vikaa. Me ei olla hirveammin hoidoista keskusteltu. Mies valmistuu vasta nyt, joten meilla ei hirveesti juhlita ennen kuin mies saa vakkari duunin. Mun vakuutus taitaa korvata 90% kolmesta inssista vuoden aikana, eli ne ainakin varmaan tehdaan taalla. Ma haluaisin muuttaa takaisin Suomeen, ja jos saadaan asiat jarjestykseen ja muutetaan suomeen sit IVFkin vois tulla kuvioihin, jos muuten ei tarppaa. Missaan tapauksessa taalla ei insseja pidemmalle menna.

Mutta niin kuin sanottu, me ei olla sen hirveemmin hoidoista keskusteltu, koska meita ei ole viela tutkittu. Ma olisin kanssa valmis kv-adoptioon, mutta senkin tekisin mielellani suomesta kasin.

Missas pain te asutte?

DESE: vyohyketerapiasta kysymys...onko sulle sanottu missa kierron vaiheessa ei sais menna? Ma olen kaynyt nyt muutaman kerran, eika niiden mielesta ole valia milloin kay. viimeksi olin perjantaina, ja ekan kerran sanoi etta vasemmassa munatorvessa oli jotain omituista. Se oli myos eka kerta kun kavin just ennen menkkoja. Tati tulikin sitten oikein kunnon vuotojen ja kipujen kanssa mita ei ole pitkaan aikaan ollut. mietin vaan etta olikohan tolla vyohyketerapialla osuutta asiaan.

Heipat kaikille enskaliineille!

tama ensio palaa toiden pariin!

nuutti

Vierailija
16/146 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen täällä itkeä tillittänyt sen sun laittaman lainauksen/linkin johdosta...voi saamari, kun sattuu sydämeen...

muistathan sinä, ettet koskaan kuitenkaan menetä toivoasi! Ja joku olikin jo kommentoinut; minä(kin) suosittelen lämpimästi IVF:ää - ihanan kontrolloitu hoito, ei huolta oviksesta ym, kun lääkkeet hoitaa koko jutun. Ja onpa meillä tuosta hoidosta tuloksena ihanan täydellinen tyttölapsi!! Sinnikäs, vahva ja itsepäinen;=)

Nyt en muista, missä hoidossa olette, mutta meillä yksityisellä sovittiin, että 2 inssiä riittää ja sitten IVF:ään... vuosi sitten näinä aikoina saimme negan ensimmäisestä inssistä, juhannuksen tienoilla toinen inssi tuotti negan, mutta elo-syyskuun vaihteessa eka ivf toi plussan, joka nyt suloisena 5-viikkoisena nukkuu sylissä;=) Kesä meni hoidoissa eikä suotta. ja ties mikä aika tutkimuksissa ennen sitä!

Halauksia ja voimia! Ja ennenkaikkia toivoa ja uskoa!

-m

Vierailija
17/146 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mustahan on nyt aktiivinen tullut, mutta toisaalta ens viikolla lähdetään taas reissuun ja silloin olen kyllä viikon totaalisessa nettipimennossa. Ja toisaalta mitä muutakaan sitä tekisi kuin roikkuisi netissä vapaapäivänä, kun ulkona on kurja ilma.

Mä taidan Naksun kanssa ainoa, jolla ei hoidoissa ole kesätaukoa... täällä kun lääkärit saati sitten klinikat paljon lomia pidä ¿ menee vielä asiakkaat muualle hoitoon.

Naksu: Toivottavasti et kovin pitkää partaa kerkiä kasvattamaan ;)

Dese: Kurjaa kun tikut temppuilee... nostan kyllä hattua sulle kun jaksat ovista tikutella ¿ tai eipä sulla kai ole vaihtareita. Toivottavasti saat apua vyöhyketerapiasta :)

Brookekin on tullut pistäytymään ¿ hauskaa että käyt! Toivottavasti se jälkitarkastus menee hyvin ja pääsette samalla jo suunnittelemaan syksyn touhuja.

Nuutti: 90% on tosi hyvä korvaus, jos siellä ei siis ole mitään koiria haudattuna. Meidän vakuutus maksaa $20 Copaylla 100% $10.000 asti, mutta catch on siinä että kymppitonni on täällä pieni raha ja labroista korvataan $250 jälkeen 70%... ja tässä touhussahan suurin osa hommista tehdään labrassa :( Me ollaan täällä länsirannikolla ja suurkaupungissa kun asutaan on suomalaisiakin sattunut alueelle satoja. Toisaalta ihan hirveen vähän ollaan suomalaisten kanssa missään tekemisissä... ei vaan oikein ole riittänyt yhdistäväksi tekijäksi saman maan kansalaisuus. Kerroit, että olette myös harkinneet kv adoptiota ¿ tiesithän, että myös sulla pitää olla kansalaisuus, jotta voitte ulkomailta adoptoida... ns. kotimaiseen adoptioon riittää Green Card (ajattelin vaan että kun olet ollut täällä vasta neljä vuotta et ehkä vielä ole kansalainen) ¿ toisaalta taisit todetakin että haluaisit adoptoida Suomessa etkä täällä.

ON: Miehen simppatulokset oli tulleet nettiin, mutta valitettavasti siellä oli joku härä ja tuloksia ei saanut auki... nyt sitten odotellaan puhelin soittoa ja viimeistään huomennahan asia selvinnee lääkärissä. Jotenkin hupaisaa on mennä 10-vuoris hääpäivänä lapsettomuusklinikalle lääkäriin... kieroutunut huumorintaju ehkä ;)

T. Yksis

Vierailija
18/146 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälllä ollaan edetty uuteen kiertoon eli kp 1 menossa... Vaihtelevat on mielialat olleet, mutta tänään jo paljon parempi olo kuin eilen. Eikä tuo pelkäämäni tädin saapuminenkaan edes hätkäyttänyt. Kai mä sitten jo sitä odotin, että tulisi lopullinen niitti tälle asialle!

Ihan mahdottoman kauniisti olette mulle kirjoittaneet, oikein sydäntä lämmittää! :) Varmaan tämä tulee mieleen vielä monta kertaa ja itkukin varmaan pääsee, mutta koitan asiaa olla murehtimatta liikoja kun en kerran sille enää mitään voi!

Oona: halirutistus takaisin! :) Mäkin tosiaan tulkitsen tuon limakalvon paksuudeksi. Oliko sulla alkukierto menossa, kun ultrattiin? Mä lisäsin sut jo mun koneelle tallennettuun esittelylistaan, joten pääset siihen sitten seuraavassa pinossa! Ja eiköhän tuo ukkosikin lopulta lämpene, kun kerran isompaa huusholliakin jo katsellaan! Täällähän oli kanssa tosi kova lämmitteleminen miehessä ja meinasi se peruakin viime hetkillä, mutta suostui sitten ja nyt tuntuu olevan ihan oikeesti mukana tässä!

Käärö: tosiaan, mikä ei tapa vahvistaa ja onhan tässä asiassa niitä valoisiakin puolia, kun oikein tarkkaan katsoo. Hyvä uutinen teillä simppatestistä, tulehan kertomaan jatkosuunnitelmista kun ne ovat selvillä!

Diina: kiva vaan, että palstailet vaikkei omassa navassa tapahdukaan! :)

Miauuu: kiitos kovasti tuesta sullekin! Ja kivaa, että teillä onkin sitten oma kissanpentu jo olemassa! Kyllä tämä tästä meilläkin!

Yksis: toivotaan että simppatestissä kaikki on ok! Mulla on toi sama strategia eli kun ei paljon toivo, niin ei sitten niin pahoin pety. Tai no, ei se ihan täysin toimi mutta itselleni varmaan ainoa konsti selvitä! Mä alan muuten nyt liputtaa noiden inssien puolesta, kun ilmeisesti niilläkin voi jopa onnistua! Ainakin melkein! ;)

Dese: sinnekin oikein rutistus vanhalle kamulle! :) Oliskohan huomenna se kunnon viiva sitten testissä?! *bd* Se dokkari oli muuten ihan huippu, ihan sattumalta oli telkka auki sillä kanavala kun se alkoi! Mä jopa tallensin sen, että voisin katsoa uudestaan! Joten suosittelen kaikille! :)

Naksu: jee, siellä alkaa tapahtua! Hih, hyviä sivuvaikutuksia lääkkeillä! ;)

Brooke: ja sinnekin tietty kiitokset pahoitteluista! Tuuhan kertomaan suunnittelu-kuulumisetkin sitten meille! :) Ai niin, ja onnea hepan raskautumisyritystä varten! :D

Jessis: halit sinne Turkuunkin! Ei sitä tiedä, jos vaikka luomuihme yllättäisi, kun sitä vähiten odottaa! :) Tai syksyllä sitten IVF.ssä viimeistään!

Q: voi kuule, eihän tämä ole mitään siihen verrattuna mitä sä koit! Ja joo, on sentään tullut itkettyäkin oikein kunnolla! :) Vaan nyt positiivisesti vaan eteenpäin! Kiva, että säkin jaksat taas palstailla. Huomasin että sua ei hetkeen näkynyt, toivottavasti jakselet jo paremmin!

Mooli: voi että sinua! Koitahan sinäkin jaksella pikkulikan kanssa siellä äitiyden ihmeellisessä maailmassa! Mä aina Stockan ohi kulkiessani tähyilen, josko siellä ois joku tukkimassa kärryillään tietä! ;) Mullahan on tähän asti ollut vahva epäusko insseihin ja olin jo lähes päättänyt pyytää IVF:n seuraavaksi, mutta nyt tilanne tuntuu olevan toinen. Kun kerran eka kerta oli harjoitusta ja tokalla melkein onnistuttiin, niin eiköhän se kolmas kerta toden sano?! :) Tai jos ei sano, niin sit se IVF. No se kyllä harmittaa, että nyt kesällä olisi ollut hyvää aikaa hypätä noissa hoidoissa mutta pakollista taukoa tähän nyt tulee klinikan (Väestöliitto) lomien vuoksi.

Sitten huiskutukset vielä kaikille kamuille!

Killa kp 1

Vierailija
19/146 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas täällä, yritän jotain juttuja nyt kommentoida:

Diina: Kiitos vinkistä! Mä todellakin jäin hieman epätietoiseksi tuosta asiasta, kun aiemmin gynekologini on vilautellut endon mahdollisuutta.. En sitten ole vielä lähtenyt tutkimaan tuota tilannetta tarkemmin, kun tilanteeni on tällä suhdepohjalla ollut hieman epävakaa¿

YA: Kiitos ja kiitos! Mä pahasti epäilen, että mun mies on näissä vauvapuuhissa sitä pahimpaa laatua.. Meillähän tuli tän asian takia jo erokin¿

Naksulle PARTA! Heh - muutuit hassun näköiseksi mun kuvitelmissa !! Kaikkensa sitä tekeekin vauvan eteen¿ Toivotaan nyt, että selviäisit ilman ylimääräisiä karvoja :) Haleja lähtee täältä sinne!

Killa: Kiitos päivityksestä. Ei haittaa vaikka kestäisikin, onhan täällä pyöritty jo jonkin aikaa ilman ilmoittautumisia¿ Kyllä, nyt kp 6 menossa. Mun vuoto oli tosi niukka tällä kertaa ja kesti vain n 2,5 päivää. Sellaista menkkamaista jomotusta oli viikko ennen niiden alkua, mutta sitten kun ne oikein alkoivat, ei ollutkaan mitään normaalikipuja.. Uutta ultra-aikaa ei varattu, mutta mulla on nyt sellainen päivystyslähete, että kun seuraavan kerran kipu ilmestyy, niin pitää saman tien mennä kättärille. Sitten ne saa ultrattua kivun aikana, jospa vaikka jotain syitä siihen näkyisi. Hölmöä, että kivun loputtua ei sitten näy mitään.. Tai hyvä kai se on. Nyt vaan meni taas pohja siltä ekan gynen jorinalta niistä myoomista.. Se väitti, että niiden vuotaminen aiheutti kivun, mutta nyt olen onnellisesti myoomaton, joten viime kerta ei niistä voi johtua..

Hienoa, että jaksat ajatella positiivisesti. Kunnon kokenut Enska se aina lopulta tippuukin jaloilleen :)

Dese: Mä ajattelin myös nyt pitkästä aikaa aloittaa tikuttamisen. bd bd bd ja vahvaa viivaa tikkuun huomenna!

Jessis: Mä luulen, että olet ihan oikeassa tossa miesten ¿miehisyyden alenemis¿ -jutussa. Mennään rauhassa eteenpäin ja katellaan mitä tuleman pitää¿

Brookelle onnea huomiseen tutkimukseen! Tulehan kertomaan sitten uudet suunnitelmat!

Käärölle onnea simpoista! Hienoa, että ainakin jotain positiivisia asioita löytyy.

Hauskaa, että Q ja Moolikin muistavat meitä välillä! Musta on älyttömän kiva, että vanhat, samat vaiheet läpikäyneet kamut jaksaa vielä käydä meitä moikkaamassa! O/

Totuuden nimissä on sanottava, että kyllä minäkin - edelleen - käyn lukemassa O-puolen enskajuttuja ja nykyään jo entisiä kuumeilupuolen enskoja löytyy valtava määrä Vauva-puolen enskoistakin, että sitäkin tulee silloin tällöin vilkuiltua.

Tulipahan taas tarinaa.. Lopetin tuon eilisen juttuni tähän tyyliin:

¿Pitää vielä mennä vähän siivoomaan¿¿

-> en ole vieläkään siivonnut tippaakaan, joten taidan jättää sen vaikka huomiseen ja mennä nyt nukkumaan¿

Öitä!

Oon@

Vierailija
20/146 |
06.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...huomenna siis suunnitellaan inssiä kesäkuulle kaiken järjen mukaan :)

Yksis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi