Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annoin kaverini lapselle käytettyjä vaatteita synttärilahjaksi ja kaveri luokkaantui...

Vierailija
05.06.2007 |

Annoin ison (yli 100 kpl) kasan todella hyväkuntoisia vaatteita synttärilahjaksi kaverini lapselle. Lahjatoivomuksena oli ollut vaatteita ja ajattelin, että kun heillä on ensimmäinen lapsi ja vaatteista kuulemma kova pula niin annan meidän lapsen hyväkuntoiset pieneksi jääneet vaatteet synttärilahjaksi lapselle.

Mukana oli myös käyttämättömiä ja kerran pestyjä vaatteita. Suurin osa merkkivaatteita (Hilfiger, Gant, Benetton, Reimatec...). Mutta ilmeisesti se oli huono juttu...

Ystävä loukkaantui.

Ehkä olisi pitänyt ostaa yksi H&M setti ja antaa se lahjaksi. Vai mikä meni pieleen???

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis pidätkö myös minun tapaani ostaa vaatteita ja leluja alennusmyynneistä 8voit lukea aiemmasta viestistäni tarkemmin) törkeänä?

71

Vierailija
62/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun täytyy siis ilmeisesti jatkossa selvittää mistä ja milloin ihmiset oavt lapseni vaatteet hankkineet (ehkä myös millä hinnalla) ennen kuin voin olla niistä onnellinen ja kiitollinen. kauhea ajatus jos vaate onkin ostettu ajattelematta sen enempää lastani, vaan siksi että se sattuu olemaan kivan näköinen, laadukas vaate joka sitten päätyy lapseni lahjapakettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole sille ko. lapselle lahjaksi ja nimenomaan hänelle hankittuja, vaan " käytettyjä" , joltakulta ylijääneitä. Sattumalta sopivat tai sitten eivät. Ei niitä ostettaessa/hankittaessa ole mietitty, sopivatko ne tälle lahjan saajalle.

En ole lukenut viestejäsi, kommentoin vain minuun kohdistunutta pilkkaviestiäsi.

74

Vierailija
64/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä se sitten ilahduta.

Jos lapsella on pömppävatsa ja hän saa lahjaksi Zarasta ostetut, ihanannäköiset ja kivat sortsit, joista ei mene vetoketju kiinni, koska vyötärölinja on auttamattoman kapea tai jos esim. minun hoikka lapseni saa erinomaisen nätit sortsit, jotka ovat leveää mallia ja jotka eivät pysy ylhäällä muuten kun sivusaumoista kaventamalla, niin eipä se lahja hirveästi sykähdytä.

Vaikka sortsit sinällään olisi ihan ookoo. Eivät vain sovi saajalle pätkääkään.

Vierailija
65/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän hoikalle pojalle on ainakin tosi hankala löytää sopivia housuja tavallisista kaupoista, joten en yhtään ihmettele, jos joku kummi ostaakin housut, jotka eivät ihan istu. Ja silti olen niistä iloinen, vaikka tietysti harmittaa, etteivät sovi. Missään nimessä en kuitenkaan olisi pettynyt lahjan antajaan tästä syystä!

Vierailija
66/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ole sille ko. lapselle lahjaksi ja nimenomaan hänelle hankittuja, vaan " käytettyjä" , joltakulta ylijääneitä. Sattumalta sopivat tai sitten eivät. Ei niitä ostettaessa/hankittaessa ole mietitty, sopivatko ne tälle lahjan saajalle.

En ole lukenut viestejäsi, kommentoin vain minuun kohdistunutta pilkkaviestiäsi.

74

niin mistä sitä tietää onko sitä hankkiessa ajateltu kyseistä lasta, vai ostettu vaan hyvä tavara mukavaan hintaan ja mietitty sille sopiva saaja myöhemmin. Näin siis itse toimin kun löydän kivoja, edullisia vaatteita tms. saa sitten annettua arvokkaamma lahjan mitä normaalihintaisena syntymäpäiväviikolla löytäisi.

Kai nyt ihminen tuollaista käyttämättä jäänyttä/alennuksesta ostettua lahjaa antaessaan miettii sattuuko se sopimaan saajalle, ihan yhtälailla kun jos lähtisi uutta vartavasten ostamaan. Tietty löytyy näitäkin jotka ostavat uusia, kalliitakin vaatteita katsomatta yhtään sopivatko ne lapselle. Eli ihan sama sattuma tuon sopivuuden kanssa.

Mielestäni ap ei vieläkään sanonut etteivät nämä kyseiset, käyttämättömät vaatteet sovi tuolle lapselle jolle hän ne antoi eli en ymmärrä mitä valitat.

Vierailija
67/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä se sopiva lahja lämmittää ihan eri tavalla. Meillä on hoikat, pitkäjäseniset tummat tytöt ja on tosi kiva saada heidän väreihinsä sopivia, kaitoja vaatteita, joissa kuitenkin on hihoissa/lahkeissa mittaa.

Vierailija
68/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt sanonut jo ihan tarpeeksi monta kertaa - normaaliälyiselle - että jos joku antaa omilta lapsiltaan käyttämättä jääneitä vaatteita, ne ovat secondhand-vaatteita. Ja lahjaksi eivät minusta käytetyt/secondhand-vaatteet sovi. Tämä on ihan yleinen käsitys hyvästä käytöksestä, ei vain minun kantani.

Vierailija
69/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on mukavampaa saada sopivia lahjoja kuin sopimattomia (tämän nyt kai jokainen sentään tajuaa....). Pointtini olikin se, että se huolella valittu lahja ei välttämättä ole sen sopivampi kuin se käyttämättä jäänyt, eteenpäin annettukaan. Minusta ei ole mitään väliä sillä, milloin, mistä ja millä hinnalla lahja on hankittu, kunhan se on annettu ajatuksella. Ja minusta ajatukseksi riittää se, että huomaa, että jokin jo kapissa oleva uusi tavara olisi lahjansaajalle sopiva ja mieluinen.

Vierailija
70/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt kyllä mikään yleinen totuus ole..... Kipuapas alas sieltä norsunluutornistasi meidän tavisten joukkoon....

En ole 81, mutta minuakin nyppii tuo elitistinen snobbailu

Vierailija
71/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen tietysti sitä mieltä että lahjan tulisi sopia saajalleen ja sitä noudatan itsekin. En vaan ymmärrä mitä tekemistä sillä on sen kanssa milloin ja mihin tarkitukseen tuo kyseinen lahja on aikanaan hankittu.

Tämä lahjan osuvuus ja hankintatapa kun eivät ole suinkaan aina suhteessa toisiinsa. Itse tykkään enemmän saada lapselleni lahjaksi vaikka kaverin lapselta käyttämättä jääneen, lapselleni osuvan vaatteen kuin lastani vartavasten hankitun mutta hänelle sopimattoman vaatteen.

Niin kauan kuin ap ei kerro noiden käyttämättömien vaatteiden olleen tuolle lapselle epäsopivia niin en pidä niitä yhtään sen huonompana lahjana kuin vartavasten kyseiselle lapselle ostettuja. Enkä itsekään osaa sanoa lapseni lahjoista päältäpäin mihin tarkoitukseen ne on hankittu, yhtä iloinen olen niiden sopivuudesta oli alkuperä sitten mikä hyvänsä.

81

Vierailija
72/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä vain hyökkäsit minun kimppuuni, toistuvasti. Minä en osoittanut sanojani mitenkään sinulle erityisesti. Aika lailla eri asia.

Suosittelen lämpimästi käytösoppaan hankkimista, sen lukemista ja käytöstapojen omaksumista!

Sitten sinäkin saatat tuottaa jollekulle ilahtumiselämyksiä, etkä keskity vain omiisi.

Vierailija
73/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tietysti on mukavampaa saada sopivia lahjoja kuin sopimattomia (tämän nyt kai jokainen sentään tajuaa....). Pointtini olikin se, että se huolella valittu lahja ei välttämättä ole sen sopivampi kuin se käyttämättä jäänyt, eteenpäin annettukaan. Minusta ei ole mitään väliä sillä, milloin, mistä ja millä hinnalla lahja on hankittu, kunhan se on annettu ajatuksella. Ja minusta ajatukseksi riittää se, että huomaa, että jokin jo kapissa oleva uusi tavara olisi lahjansaajalle sopiva ja mieluinen.

Juuri tuota yritin itsekin sanoa, mutta en saanut kunnolla kirjoitettua.

Vierailija
74/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottaisi lapselleni mitään synttärilahjaa, ainakaan meillä ei pidetty tuon ikäisellle (koko 80/86 = olettaisin, että 1v) mitään kaverisynttäreitä, vaan kutsuin äiti-lapsi tuttuja " rääppiäisille" enkä todellakaan odottanut edes kenenkään tulevan lahjan kanssa. itse en olisi lahjaksi käytettyä vienyt, mutta jos lastani olisi vastaavalla lahjalla muistettu, en todellakaan olisi loukkaantunut. kyllä tuosta kasasta varmasti jotain käyttökelpoistakin löytyy, vaikkei maku yhteen menisikään. Varmasti ainakin osuu paremmin kohdalle kuin se yksittäinen uusi " kamaluus" joka on lahjanantajan mielestä niin kiva :o)

Vierailija
75/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ajattelevaista olisi antaa käytetyt vaatteet jossain muussa yhteydessä kuin synttäreillä lahjaksi. Enkä tarkoita, että sen uuden lahjan pitäisi olla edes mitään kallista ja hienoa. Jotenkin vain tuntuisi fiksummalta antaa ne kierrätysvaatteet muuten vain, ilman tekemättä siitä numeroa tai " lahjaa" .

Vierailija
76/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en kuulustele lahjojen antajilta niiden alkuperää ja mielestäni käyttämättä jäänyt vaate tai tavara voi olla ihan yhtä hyvä lahja kuin vartavasten ostettu.

Esimerkinä siskoni sai lapsensa syntyessä ulkomailla asuvilta appivanhemmilta lahjaksi mitä kauneiman toppapuvun. Ihastelin sitä niin kovin, mutta ikävä kyllä appivanhempien lasku ei ollut ihan plannut vuodenajan suhteen ja kun siskon lapsi sattui vielä olemaan isokokoinen ei puku hänelle mahtunut. Kun sitten itse sain esikoiseni, niin sisko toi vauvallemme lahjaksi tuon samaisen, yhä käyttämättömän puvun. Parempaa lahjaa en voisi edes kuvitella vaikka hyvin tiesin sen olleen hankittu ihan muuta tarkoitusta varten.

Minusta olisi ollut lähinnä naurettavaa että siskoni olisi pitänyt ostaa jostain henkkamaukasta body lahjapakettiin ja tuoda tuo puku sitten muovipussissa salaa.

Vierailija
77/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tietäisitte millaisia lahjoja kuuluu antaa ja mistä pitää olla iloinen/loukkantua...

Vierailija
78/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minusta olisi ollut lähinnä naurettavaa että siskoni olisi pitänyt ostaa jostain henkkamaukasta body lahjapakettiin ja tuoda tuo puku sitten muovipussissa salaa.

Vierailija
79/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ap:n lahja oli tosi hieno. Ostan oikeastaan poikkeuksetta merkkivaatteita lapsilleni ja hinta ei ole este mutta olisin silti ollut tuollaisesta lahjasta tosi kiitollinen ja onnellinen. Sillä ei ole merkitystä jos sadan vaatteen paketissa on vatteita joista ei pidä sillä nehän voi myydä tai laittaa uudestaan kiertoon. Musta lahja ei ollut millään tavalla alentava mutta johtuukohan se sit siitä et itsellä on riittävästi rahaa, tiedä sitä?

Vierailija
80/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuten moni on jo todennut, lahjaksi ei kannata antaa käytettyä.

Tulee saajalle sellainen fiilis että enkö ole uuden arvoinen, tai sitten juuri että no onpa kiva saada köyhäinapua.

Jos olisit ostanut H&M:ltä sen setin, ja sitten sanonut ohimennen että jos tarvitset lisää vaatteita, niin multa löytyy kyllä.

Mutta ehkäpä kaverisi ymmärtää että tarkoitit hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän