Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annoin kaverini lapselle käytettyjä vaatteita synttärilahjaksi ja kaveri luokkaantui...

Vierailija
05.06.2007 |

Annoin ison (yli 100 kpl) kasan todella hyväkuntoisia vaatteita synttärilahjaksi kaverini lapselle. Lahjatoivomuksena oli ollut vaatteita ja ajattelin, että kun heillä on ensimmäinen lapsi ja vaatteista kuulemma kova pula niin annan meidän lapsen hyväkuntoiset pieneksi jääneet vaatteet synttärilahjaksi lapselle.

Mukana oli myös käyttämättömiä ja kerran pestyjä vaatteita. Suurin osa merkkivaatteita (Hilfiger, Gant, Benetton, Reimatec...). Mutta ilmeisesti se oli huono juttu...

Ystävä loukkaantui.

Ehkä olisi pitänyt ostaa yksi H&M setti ja antaa se lahjaksi. Vai mikä meni pieleen???

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hyvin kiitollinen kaikista mitä saimme, jäivät kyllä pitämättä.. ja mikä siihen syynä.. Lähes jokaisen tuojan toiveena oli, että sitten palauttaa heille kun ei tarvii enää!! Miten ihmeessä siinä pysyy satojen vaatekappaleiden kanssa enää selvillä, mikä on kenenkin.. Jätimme sitten käyttämättä, ettei tule paha mieli jos joku lempiriepu on jossain muualla menossa....

Luulen ystäväsi olleen kiitollinen vaatteista, mutta oliko tarpeellista viedä ne synttäreille? Ja annoit koko suvulle ja synttärivieraille sellaisen kuvan, etteivät he itse kykene tätä lasta vaatettamaan!

Yritäppäs astua ystäväsi saappaisiin.. Koko suku todistamassa kuinka ystävä tuo köyhäinavustusta! Olisit pistänyt todellakin pakettiin niitä uusia vaatteita ja sitten sen säkin jättänyt vaikka autoon odottamaan, että synttärit ja sukulaiset vähenee!!

Vierailija
22/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettyä tavaraa ei anneta lahjaksi. Piste. No jaa, antiikkia voi kyllä antaa...

Käytetyt tavarat annetaan muuten vaan ja eri ajankohtana. Lahjaksi annetaan uutta itse tehtyä tai kaupasta ostettua. Niin se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pidin ap:n kaveria ihan moukkana, mutta täällähän on ihmisillä ihan samanlaisia reaktioita. Siis uskomaattoman hieno upea lahja!!! Arvokas käyttökelpoinen, kiva ja kierrätys on upea juttu.

Sun olisi valitettavasti tollaiselle tollolle pitänyt laittaa YKSI niistä vaatteista (joissa lappu) pakettiin ja antaa vaan se.

Itse olen saanut vauvalahjaksi kivan kerrankäytetyn HMpotkupuvun.

Ja kun saan sisareltani hirmuiset määrät ihania vaatteita olen ihmetellyt miksi tuo vielä lapselle erikseen lahjan.

Sitä paitsi kuka lahjansaaja NÄYTTÄÄ tyytymätötmyytensä lahjaan.

Minä ainakin kiitän aina kauniisti tuli lahjaksi mitä tahansa. Se kuuluu käytöstapoihin, muuten.

Vierailija
24/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan kuin antaisi häälahjaksi käytettyjä lakanoita!

Vierailija
25/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette siitä, että mieheni eräs sukulainen toi vauvalle ristiäislahjaksi äitiyspakkauksesta saadun college-puvun? Lapsillamme on ikäeroa vain nelisen kuukautta, joten huomasin heti, että college-puku (jossa ei ollut lappuja, kun oli äitiyspakkauksesta) oli samanlaisesta äitiyspakkauksesta kuin mitä meillä oli ollut vanhimmalla lapsellamme. En tiedä olivatko sitten tienneet, että meillä sattuu olemaan sama äitiyspakkaus, kun lapsilla oli tosiaan vaan muutama kuukausi ikäeroa, mutta olivat eri vuosina syntyneet, toinen loppu- ja toinen alkuvuodesta. Mielestäni se ei ollut kovin kivaa saada just semmonen samanlainen college-puku, jota ei tosiaankaan muuten myydä kuin vain laitetaan äitiyspakkauksiin. En ole varma oliko se jopa kerran pestykin koneessa. Tuo college-puku oli siis parivuotiaan lapsemme aikaisesta äitiyspakkauksesta. Heillä oli siis hieman vajaa pari-vuotias tuolloin.

Vierailija
26/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti olisin ollut ikionnellinen ja pomppinut suurinpiirteen ap:n kaulassa ainakin ajatuksineni

Vierailija
27/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moukka kaveri kun moisesta loukkaantuu

Vierailija
28/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vähän huvittunut olisin... En loukkaantunut.

Mutta itse en veisi kaverille käytettyjä vaatteita lahjaksi. Ehkä siinä sivussa voisin viedä ja sanoa, että valkkaa ne jotka haluat.

JA mitä tulee lainavaatteisiin. Niihin laitan aina pesulappuun merkinnän, keneltä ovat. Näin tiedän palauttaa oikealle omistajalle. Ja lainaajatkin tietävät, että jotain voi aina hävitä tai likaantua/revetä niin, ettei niitä entisenlaisena takaisin saa. Samoin itse tiedän, kun vaatteita etiäpäin lainaan. Takaisin minäkin omani vielä haluan. Vaikka en enää lapsia aiokaan.

Vierailija
29/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan toisille (ja usein köyhemmälle ja kouluttamattomammalle) onväliä sillä että lahja on uusi. Sen sijaan vanhan rahan väellä on tapana antaa lahjaksi vanhoja arvokoruja, antiikkia, suvussa kulkeneita esineitä. Tietysti ihan käyttötavara on oma juttunsa, mutta kyllä käytettyä VOI antaa lahjaksi, mainiosti. Ehkä tässä loukkasi tapa -- veit ison kasan tavaraa kysymättä etkä edes leikkinyt, että joukossa olisi jotain erityisesti sankaria varten hankittua/ajateltua. Se kun on lahjan idea kuitenkin -- oli sitten vanhaa tai uutta :)

Vierailija
30/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä käsittänyt että lahjaksi viedään uutta ja paketissa tai jossain nätissä pussissa. Minä olisin vienyt synttäri lahjaksi jotain pientä paketissa ja vaatteet muuten vaan.

Vierailija
31/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sentään.

Vierailija
32/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta toi lahja on tosi kiva!

Omat lapset 4-6v ovat tyytyväisiä kun saavat jotain uutta joskus. Se ei tarkoita etteikö se " uusi" vaate tai tavara saisi olla käytetty kun se joka tapauksessa on heille uusi!

Kyllä on tainnu mammat ihan itse tehdä lapsistaan materialisteja!

Itse vein kaverin vauvalle lahjaksi vaatteita jotka olin omalle vauvalleni ostanut. Olin ne kertaalleen pessyt mutta niitä ei käytetty kun meille tuli toista sukupuolta oleva vauva ja vaatteet oli selkeästi toiselle sukupuolelle tarkoitettuja. Ei tullut mieleenkään etten olisi kehdannut niitä ihania vaatteita antaa toisen vauvalle lahjaksi kun hän sattui olemaan eri sukupuolta kuin omamme. Kaverille sanoin että olin pessyt vaatteet ja että ovat siis heti käyttökelpoisia.

Vierailija
33/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttöön tuli, mutta tuli kuitenkin tunne, etteikö nuukuuttaan voinut tuoda jotain uutta, juuri henkilökohtaisesti lapselleni hankittua.

Vierailija
34/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele seuraavan kerran etukäteen.

Meillä (vaikka rahasta ei ole varsinaisesti pulaa) kierrätetään lasten vaatteita, tarvikkeita, leluja suvussa. Lapset osaavat kysyä, että kuka tämän antoin. Ja kertovat ylpeänä, että tämä on Tiina-serkulta saatu. (Jännityksellä odotan milloin eivät enää kelpaa... :-) )

Lahjoiksi ollaan myös sovittu, että voi antaa käytettyjä leluja. On opetusta vanhemmalle lapselle, että jostakin voi luopua. Ja ne lelut, jotka pysyvät ehjinä yhden lapsen leikit, pysyvät yleensä seuraavankin. Ainut haitta tässä on se, että kun normaalisti lahjantuoja tuo yhden uuden vaatteen/lelun, niin käytettyjä todellakin tuodaan sitten kasseittain. :-) Kaikki dinosaurukset/barbit tai nalle puh kirjat!!

Ymmärrän, että joillekin lahja voi olla vain uutta, joten kannattaa sopia/kysyä ennakolta.

Vierailija
35/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käytetyt vaatteet vähän niin kuin extrana.

Vierailija
36/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ehkä tässä loukkasi tapa -- veit ison kasan tavaraa kysymättä [b]etkä edes leikkinyt, että joukossa olisi jotain erityisesti sankaria varten hankittua/ajateltua.[/b] Se kun on lahjan idea kuitenkin -- oli sitten vanhaa tai uutta :)

Vierailija
37/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei kelpaa hienot merkkivaatteet vähän käytettynä. Jos se paketti on niin tärkeä tälle äidille (todellakin siis äidille, eihän lapsi siitä vielä ymmärrä). Anna vaatteet kiertoon mieluummin jollekin toiselle, joka ei niistä LOUKKAANNU tai myy vaikka huutonetissä. Tai lahjoita UFF:lle tai jotain, mutta älä anna enää helmiä sialle, ethän.

Vierailija
38/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli esimerkiksi pakannut normaalisti lahjapakettiin niistä käyttämättömistä (laput tallella) vaatteita sellaisen kivan paketin ja vienyt sen lahjana. Sanonut siinä sivussa sitten että meillä olisi tuolla autossa pari pussillista lapsemme vanhoja vaatteita jotka taitaisivat ollla teidän lapselle sopivaa kokoa, terve tuloa sieltä valitsemaan jos haluatte.

Lahjaksi en veisi käytettyä jos ei sitä olla erikseen toivottu, eli näin ollen se H&M:n paketti olisi ollut varmaan parempi idea. Eriasia sitten jos tiedetään perheen olevan kierrätyshenkinen ja joka todella haluaa mielummin vaatteet noin. Mutta siis muuten veisin lahjat " uusina" .

Meillä on vähän hassu juttu noiden käytettyjen vaatteiden suhteen, eli lähipiiriimme kuuluu muutama perhe joissa on vähän omiamme vanhempia lapsia. He haluavat mielellään antaa vanhat lasten vaatteet pois nurkista, koska kaikilla lapsiluku on jo täysi. Yhden perheen vaatteet ovat juuri sellaisia mistä itse tykkään ja lahjoitetaan hyväkuntoisina, heiltä saadut vaatteet ovat olleet kovassa käytössä ja olen niistä kiitolinen.

Vierailija
39/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsiluku (kaksi vanhempaa lasta ja pieni iltatähti) täynnä, joten en tarvitse edes niitä käyttämättömiä vaatteita takaisin. Tietenkin olisin voinut myydä koko satsin vaikka huutiksessa ja saanut hyvät rahat. Mutta se ei ollutkaan idea.

Olimme ensimmäisenä paikalla synttäreillä, joten muut eivät nähneet että toimme käytettyä tavaraa. Olin pessyt ja silittänyt vaatteet ja pakannut ne itse kivalla kuosilla päällystämään laatikkoon siististi. Kuin iso lahjapaketti.

Mutta ehkä olisi pitänyt kysyä ensin av:lta, että miten toimia :D

Vaikka ostamme paljon uutta lapsille, niin myös hyväkuntoinen käytetty on suosiossa. Ja kaikki vaatteet olivat oikeasti hyväkuntoisia. Isompien lasten ollessa pieniä, olimme opiskelijoita ja olisin silloin ollut ikionnellinen jos olisin saanut samanlaisen kasan vaatteita joltain.

Ja sanoin myös, ettei tarvitse palauttaa. Laittaa sitten eteenpäin mitä ei tarvitse. Täytyy varmaan soittaa ystävälle ja selvittää tää asia. Sen verran jäi kaivertamaan.

Vierailija
40/111 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli oikein hyvä lahja.. Ehkä ystäväsi onkin vain ahne?

Laitoitko sen ison lahjapaketin päällimmäiseksi niitä uusia vaatteita? Että olisi joku ollut mikä olisi pelkästään lapselle, yksilönä hänelle lahjaksi?

Kyllä nyt kun selvensit asiaa, kuulostaa tuo sinun kaverisi kummalliselta.. Piirsin vain mielessäni sinut hienossa jakkupuvussa jätesäkki kainalossa pyyhältämään taloon mersullasi sukulaisten ollessa puhaltamassa kakkukynttilöitä.. Näin ollen olisit vienyt kaiken huomion ja vielä et " lahjaakaan" tuonut!!

Mutta kertomasi perusteella.. kaverisi ei varmaan ymmärtänyt, että hyvää tarkoitit!!

Millä tavalla hän ilmaisi suuttumuksensa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä