Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkä kotiäitiys takana ja edessä- ideoita, mistä saisi henkisiä haasteita?

Vierailija
04.06.2007 |

Olen kolmen pienen lapsen äiti. Akateemisesti koulutettu. Jo nyt olen ollut neljä vuotta kotona ja edessä on vielä seuraavat reilut kaksi vuotta. Haluan hoitaa lapset kotona siihen asti kuin pienin on 3-vuotias. Olen ehdottomasti kotona niin kauan, kuin se on mahdollista. Mutta välillä arki tuntuu liian tasapaksulta. Pitäsi keksiä joku oma projekti, jossa saisi ajatella. Onko hyviä ideoita?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi vaikka ystäväsi tai naapurin rouvan kanssa yhteinen harrastus. Käykää esim. naisporukalla lenkillä tai syömässä. Perusta nettiin postituslista; sitä kautta löytää paljon uusia ystäviä.

Opettele tekemään uusia ruokia, leivo. Käy uimahallissa. Löydä oma juttu joka tekee olosi mukavaksi.

Vierailija
2/10 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka olet tehnyt etätöitä.. miten tuo työnteko vaikuttaa vanhempainpäivärahaan tai mikä sen rahan nimi jota saa hoitovapaalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsi nukkuu, kirjoitan ja teen esityksiä ja laajennan tietämystäni lukemalla ammattikirjallisuutta.

Vierailija
4/10 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin kotiäitivuosinani toimimaan yhdistyksessä, jonka toimiala oli sydäntäni lähellä. Ensin työjaostossa, sitten sihteerinä ja varapuheenjohtajanakin.

Todella mielenkiintoista ja avartavaa puuhaa, jossa pääsi aikuiskontakteihin ja järjestelemään kaikenlaisia projekteja. Suosittelen! :)

Vierailija
5/10 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(saan ihan normaalin kotihoidontuen ja kuntalisän) ja vanhempainrahakaudellakin saa töitä tehdä surutta sunnuntaisin.

Vierailija
6/10 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele ja tee lisäkeikkaa. Minä olen tehnyt ihan koko ajan.

Vierailija
7/10 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkään hinnoitella niitä. Samoin huutonetissä.

Tosin myytävät loppuu joskus ;)

Vierailija
8/10 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehtii tekemään.. Opiskelu tietty jos energiaa riittää, mutta itelle tuntuis vaikealta, kun pitkät matkat yliopistolle (lähimpään 500 km :)), mutta netin kauttahan vois tietty jotain suorittaa. Tai sitte joku nettipisnes pyörimään. Tai tai.. älyllistä.. hmm. Ristikoita? :) Pystysitkö kotoa käsin tekeen oman alan töitä keikkaluonteisesti? Mie ite kans kotosalla lasten kanssa ja täytyy sanoa, että nyt kesän kynnyksellä kaikki muut hommat - lähinnä ulkohommat, enempi kiinnostaa. Kiva olla päivät ulkona ja lapsetki siellä mielellään touhuilee.

Vierailija
9/10 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mahdollista myös netin kautta, joten onnistuu myös kotona. Appron ainakin pystyy suorittamaan.

Vierailija
10/10 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen suorittanut omia jatko-opintoja, toisen alan appron ja opiskellut kaksi uutta kieltä.

Ja tehnyt etätöitä eri firmoille.

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi