Ylävatsakipu
Millaista on "normaali" ylävatsakipu raskaudessa ja millaista on sitten se mikä tulee raskausmyrkytyksessä? Mulla oli kaks päivää sitten tuosta keskeltä ihan rintojen mistä tämä maha alkaa niin kipeä ja arka. kipu ei kuitenkaan kovinkaan pahaa ja sinä päivänä tuli ei kipeitä supistuksiakin enemmän kun yleensä. Eilen se ei ollut enää niin kipeä, kipeyty illan tullen ja vihlontaa oli tuolla alapäässä, sellaista, että joku olisi pinseteillä nyppinyt tuolla sisällä. Ja kuului poksahdus mahasta melko myöhään illasta. No tänä yönä heräsin, kun housut olivat märät ja nyt mietin olikohan lapsivettä vai pääsikö housuun. Sen kummemmin ei ole tullut enempiä nesteitä, valkovuoto on ollu pitkään melko runsasta varsinkin aamusta, mutta yöllinen ei sitä ollut. Nyt on tuo ylävatsa arka ja kun käänsin kylkeä niin tuntui kauhea repeisy kipu. Onko siellä jotain liitoksia mitkä paukkuu vai?
Tänään varmaankin täytyy ottaa yhteyttä lääkäriin mutta ajattelin kysäistä kuitenkin.
Kommentit (4)
Täytyy lähteä näytille, kun viikkojakin tuli vasta 33 tänään täyteen. No toivottavasti ei oo vakavaa.
ja vatsa ollut välillä kipeä.. Kipu on oikeastaan vain älytöntä paineentuntoa ylhäällä, siinä mistä vatsakumpu alkaa, ei niinkään särkyä.
Repäisykipuja nuo saattaa olla, mitä kuvailit ja on täällä ollut juttua tuosta mahan poksahtelustakin. Se ei kuulemma ole vaarallista, mutta en muista mihin liittyy :)
Noilla viikoilla mullakin oli noita "pinsettikipuja", ihan kuin puikolla joku olisi tökkinyt jatkuvasti, tosi tympee tunne, mutta enää niitä ei ole ollut.
Toivottavasti kaikki oli lääkärissä hyvin :)
Se yöllinen kastelu vissiinkin oli ihan vain valkovuotoa. Ihan uutta tämäkin, että sitä voi lorahtaa noin paljon, vaikka kaksi lasta on jo ennestään. Ja tuo ylävatsakipu johtuu vissiinkin "venymisestä", koska poika on kääntynyt perätilaan ja päällään sitten puskee tuohon mahan yläosaan. Täytyy olla onnellinen, että edelliset raskaudet meni ilman mitään oireita ja kipuja. Siksi vähän "uutta" kaikenlaiset oireilut.
Ja olen neuvolasta saanut lähetteen polilta että sulkevat raskausmyrkytyksen pois!Mulla ei koskaan ole ollut/todettu r-mysrkytystä joten vatsakivun syy jäänyt auki.Hellittänyt sitten kun vauva syntynyt=)
Viitosta odottaessa mulla oli runsaasti lapsivettä ja sen aiheuttama iso vatsa ja venytys aiheutti ylävatsakipua.
Kannattaa käydä lääkärissä,ihan varuiksi!Ainakin pois sulkevat r-myrkytyksen.
Ja jos siksikin näytille jos epäilet olleen lapsivettä!
Tsempit!