Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaahan!!

04.06.2007 |

Hei kaikki,

meidän 6kk vauva on lopettanut päikkärit noin vain. Ennen nukkui reippaasti kahdet päikkärit, nyt ei siis yksiäkään. Tai sitten yhteensä ehkä tunnin... Kyse ei ole siitä, ettei hänen olisi väsy. Uni ei vain tule, ja hän menee aina ihan yliväsymykseen asti eikä nuku sitten ainakaan.

Tämä on sekoittanut päivärytmimme ihan täysin. Vauvalla ja itselläni tuntuu olevan ihan pasmat sekaisin. Syödään kuinka sattuu ja yritetään nukkumista vähän väliä eri paikoissa, mikä varmasti vain lisää hämmennystä - ja edesauttaa nukkumattomuutta.

Kysyisinkin nyt hieman tyhmiä: Voiko nk. unikoulua pitää myös päiväunia varten? Miten toimisitte tilanteessamme?

Itse olen ajatellut aloittaa eli ihan tehdä tarkan rytmin (ennen siis rytmi muodostui vauvan säännöllisten päikkäreiden ympärille), joka koskee niin syömistä, ulkoilua kuin nukkumistakin. Pistäisin siis vauvan nukkumaan protesteista huolimatta tiettyihin aikoihin päivässä (esim. klo 11 ja sitten klo 16). Oppisikohan rytmin näin?

Kaipaisin siis hyviä vinkkejä ja vastaavia kokemuksia. Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko vaatteita vähentää? tai voisiko nukkumattomuus johtua jostain muusta vastaavasta syystä?

Vierailija
2/2 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on ainakin ollut erilaisia vaiheita noiden päikkärien kanssa. ja yhdessä vaiheessa, oisko ollut juuri tuossa 5-6 kk iässä ei oikein suostunut nukkumaan päikkäreitä. sitten jossain vaiheessa alkoi taas asettua, etenkin kun aamuherääminen vakiintui ja sitten aloin imettää I päikkäreille. eli eiköhän teillekin aika auta.

kannattaa tietty yrittää vähän rytmittää, mutta mun mielestä se taistelu oli ainakin ihan hirveetä. nukutin sitten vaunuihin, joihin nukahti hyvin.

ja voi tosiaan olla kuuma. meillä ainakin viime viikolla vauva oli koko ajan likomärkä hiestä.

sitten ikuisuussyys korvatulehdus vaikutti meillä uniin sekä päivällä että yöllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla