♥♥♥PikkuEnskojen alkuviikko ma-ke♥♥♥
Viikonlopun jutut
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10460977&p=&mpage=1&tmode…
Kommentit (43)
...ja taustalla soi Roopen " nukutusmusa-CD" Lasten Jädekemut! :) Poika simahtaa nykyään n. kasin paikkeilla omaan sänkyynsä joko mobilen + sen musan voimin tai lasten cd:n voimin (pienen kantelun jälkeen). Eli tästä aasinsilta - MOOLI, sä kyselit (jo ikuisuus sitten!) miten saatiin poika nukkumaan jo tunnin nukutuksen jälkeen. No... muuttamalla koko päivärytmiä. Me nukutaan nykyään kahdet päikkärit yksien sijaan. Roope ei oikein osaa itse nukahtaa. Se on vähän huono menee nukkumaan ylipäätään, paitsi öisin simahtaa kyllä viereen rinnalle mistä nostan aina omaan sänkyynsä. Totesin siis jossakin vaiheessa että miks mä yritän edes noin pienelle yksiä päiväunia kun monet nukkuut 3-4:kin unet. Nyt aamuheräämisen jälkeen (n. 7-8 jälkeen) mennään päikkäreille n. 10-11 maissa ja nukutaan 2-3 h. Sitten on vielä toiset unet ennen yöunia ja ne on päivästä riippuen lyhyet (1/2 -1h) tai vähän pidemmät (n. 2h). Tämä sopii meille paljon paremmin ja säästyy monet itkut...
TIKRU, voi miten yllättävä ja ikäväkin juttu tuo Ronjan kuulo :/ Toivottavasti saatte kaiken avun ja tuen mitä vain voitte. Jaksamisia! Oliko tästä tosissaan mitään epäilyjä aikaisemmin / miksi aloitte ylipäätään epäillä asiaa? Tehtiinkö teille laitoksella ennen kotiin lähtöä sellaisella härvelillä kuulotesti? Meinaan, kättärillä ne teki jollakin peruskuulokojeen näköisellä jutulla testin kuuleeko vauva.
VIIPULI, samoja aatoksia kakkosen suhteen täällä... Eihän sitä tietysti tiedä onnistuuko miten pian, mutta olisi kiva jos toinen lapsi syntyisi pian perään. Noh... katotaan myöhemmin tänä vuonna mikä on mieli sitten =)
MAKKARA, ikävä juttu äitisi tuupertuminen. Toivottavasti selviää syy. Voimia teille.
Vitsit en nyt laiskana palstaajana muista mitä kaikkea piti kommentoida... oli paljonkin mutta ei muista. Eikä tuo siideri vieressä auta asiaa! ;) Joo - en mä mikään alkoholisti ole mutta en ole juonut siideriä 1,5 vuoteen ja tällä helteellä en voinut olla ostamatta kun kävin kaupassa. Sen verran reipas tauko on ollut että huomaa kyllä heti että kyseessä ei ole mehu.. Joten nyt kun ukko on fudista pelaamassa ja poika nukkumassa voi mamma nauttia yhden raparperi-sidukan, joka muuten -yllättävää kyllä mun mielestä- on ihan sidettävän makuinen vaikka tää oli kyllä ihan hihasta veto, en yleensä juo kun perusomenaa....
Meillä oli siis ristiäiset meillä kotona viime sunnuntaina ja se on suurin syy miksi en ole ehtinyt palstaamaan. Viime viikolla vielä pe-iltanakin takapiha oli meillä siinä uskossa että heikompi olisi epäillyt että näinköhän tuosta tulee valmista koskaan... ollaan siis riehuttu kuin heinämiehet siellä kaikki mahdollinen vapaa-aika, satoi tai paistoi, koko viime viikon. Tulihan siitä sentään valmista mutta meinasi mennä hermot ja kävi mielessä jopa tupakanpolton aloittaminen!! Hyi minua... Sen lisäksi poika päätti olla ihan hirveä koko viikon. Varmaan se aisti mun hermostuneisuuden sillä on nyt tämän viikon ma-ti Roope ollut kuin enkeli - oikeesti - se ei ole koko SYNTYMÄNSÄ JÄLKEEN ollut näin rauhallinen. Alkaa mammaa ihan ihmetyttää kun se ei karjukaan kaikkean valveillaoloaikaansa... Nimi on siis tuo Roope Anselmi, joka ei ollut varsinainen salaisuus ennen ristiäisiäkään.
Oolsprait, nyt tää mamma menee grillaamaan kanaa. Mies tuli matsista, ja se ei kuulemma ole syönyt koko päivänä juuri mitään (mitä en kyllä itse voi sanoa... :/) joten nyt ruuan laiton pariin.
Koitan ottaa catch upit tässä kun nyt on aikaa oikein avata jopa läppäri ilman omantunnontuskia =)
Leenis & Roope, n. 3h päästä 7 vk :)
[color=#8B008B]Kovasti neitiä itkettää tuolla isin sylissä. Isi yrittää nukuttaa pientä.. Ekaa kertaa neiti alkoi juttelemaan kesken tissittelyn. Ihania hymyjä tuli ja äännähdyksiä. Onneksi kuitenkin malttoi sitten syödä masun täyteen. Kun nyt vielä nukahtaisi iltaunille..
Päivä meni hurauksessa. Käytiin yli 1,5h vaunuttelemassa ja kylläpä oli kuuma. Neidillä oli vain lyhythihainen body päällä ja silti tuntui että oli liian kuuma. Huh. (POPPIS ¿ mulla on vielä se ¿kansi¿ ollut paikallaan) Toivottavasti ei nyt ole ihan näin lämmintä koko kesän.. Vaikka äiti kyllä nauttisi. Kävi yksi kaverikin tuossa illansuussa kylässä ja olipa ihana esitellä taas isoa neitiä. :) Vähän neiti kyllä itkeskeli mutta jaksoi istua sylissäkin ja hymyillä.
IHANIA KUVIA oli HAN & VIIPULI laittaneet!!!
MAKKARA ¿ toivottavasti selviää mikä äiteellä on ja paranee pian. Huolestuttaviahan tollaset tuupertumiset on yhtäkkiä. :( Mun äiti ¿pökertyi¿ joskus 15v sitten, sen toinen puoli kropasta ¿halvaantui¿ about päivän ajaksi ja se oli tosi pelottavaa. Toipui siitä ihan ok, motoriikka ei ole ihan täydellistä ja ikuisen päänsäryn sai..
BEJPI ¿ imetys on sit ohi. Onko haikea olo? Muista sit pitää meidät ajantasalla sun painonpudotuksesta, eli kerro miten toteutat ja sit miten edistyy.. Nimimerkillä perästä tullaan! :)
MYKIS ¿ testasitteko sitä Ergo reppua? :) Se tai Patapum ois mullakin tarkoitus hankkia. Ei neiti varmaan enää syyskuussa (kun lähdetään Kreikkaan) mahdu nykyiseen reppuun..
OSSE ainakin on unipussien puolesta puhuja. Mietin vain että miten näin kesähelteillä, millanen ei ois liian kuuma? Tekis nimittäin mieli sellanen hankkia neidille..
SJT ¿ KIVA KUULLA SUSTAKIN! :) Ja Lassikin jo mutustaa perunaa.. nam.
PI-KI ¿ missä välissä Arttu on ehtinyt saada jo niin paljon ikää että 3kk tuli täyteen!? Ääk, miten aika menee nopsaa.. Välillä vähän liiankin nopsaa..
HENNA & Joel ovat jo siirtyneet soseiluun.. Namskis. :) Ja omaan sänkyynkin nukahdetaan! Wow! Mitenköhän meilläkin Tiitiäinen suostuisi nukahtamaan omaan sänkyyn..
TIKRU ¿ harmillinen kuulovika Ronsulla. :( Toisaalta hyvä että noin varhaisessa vaiheessa huomataan ja saatte tietoa & tukea hoitohenkilökunnalta. Veikkaan että pian ette edes moista huomaa vaan porskutatte ihan niin kuin muutkin!
POPPIS ¿ vai että Brasiliaan! :) Meidän piti mennä tämän vuoden alussa sinne, mutta jätettiin väliin kun mä en halunnut ison mahani kanssa lähteä niin pitkälle.. Ehkä joku kaunis vuosi voitaisiin yrittää uudestaan.
HAN ¿ vai alkaa Sampo jo liikkumaan! Kohta saat juosta sen perässä! :D
IIDA-LINNEA ¿ mä en oo mitään haka äidinkielessä, mutta musta toi ¿ Kirkosta siirrymme nauttimaan kahvipöydän antimia kotiimme¿ kuulosti ihan kivalle! :) Ja kiitos, kivalle nää järjestelyt tuntuu kun ei meinata itse tehdä kuin munavoi ja kaikki muut tulee leipomosta.. Vieraita tulee vain Tiitiäisen kummit (eli tädit) sekä isovanhemmat. Eli pappi + me, meitä on vain 12. Just niin kuin mä halusin, pienet ja ¿intiimit¿.
SERE ¿ kurjaa jos imetys takkuaa.. :( Ootkos kokeillut sen tiheän imettämisen lisäksi pumpata välillä? Auttaisko yhtään.. Meillä mennään edelleen rintakumin avulla ja se mua kyllä välillä harmittaa, mutta täytyy ajatella niin että parempi että sen avulla onnistuu kuin ettei onnistuisi lainkaan.
LEENIS ¿ kiva kuulla teistä! En mäkään sylkenyt raparperisiiderilasiin pari iltaa sitten.. ;) IHANAN NIMEN Roope sai!
OK, nyt taitaa olla hiljaista eli mies onnistui nukuttamaan neidin. Katsotaan miten käy kun siirretään omaan sänkyyn, alkaako rumba uudestaan. ;) hih! No, mutta lepoa täytyy saada jotta jaksaa huomenna.
Mammis + Tiitiäinen
P.S. Ne ketkä ovat lähdössä terassille PE tai LA, käykääpä kommentoimassa onko se ilta nyt sitten se LA (jolloin ilmeisesti on enemmän osallistujia) sekä ajasta + paikasta..[/color]
mammanalku77:
OSSE ainakin on unipussien puolesta puhuja. Mietin vain että miten näin kesähelteillä, millanen ei ois liian kuuma? Tekis nimittäin mieli sellanen hankkia neidille..
Joo, ehdottomasti puhun niiden puolesta tuon yhden kääntyilijän kanssa... kun pussissakin saattaa itsensä vääntää miten sattuu, niin saati sitten ilman sitä! Meillä on nyt käytössä flanellinen pussi, siellä sisällä pidetään nyt pelkkää pitkähihaista paitaa. Pitkähihaista siksi, että jos on lyhythihainen, kädet on ihan kylmät yöllä... en tiedä, mistä niitä sais, koska ostin tuon meidän Hollannista, mutta ainakin froteisia myydään ja ihan Lindexilläkin on ollut trikoisia ihan pienille tarkoitettuja. Periaatehan on, että vauvalle samat päälle ku itselle yöksi, ja kun itse nukun pelkällä lakanalla, niin olen ajatellut et tytöllekin voi sen unipussin laittaa, sehän vastaa paksuudeltaan tyhjää pussilakanaa.
Toivottavasti löydät!
-Osse (joka ei yhtään pakoile tuota auki olevaa työjuttua... :))
[color=#8B008B]ja nyt on nukutus käynnissä uudelleen. Kiitti OSSE, täytyypä käydä kyselemässä Lindexiltä + muualta! :) Ohessa linkki jos joku haluaa käydä kurkkimassa pari tuoretta kuvaa Tiitiäisestä http://s162.photobucket.com/albums/t272/Mammanalku77/ Se kun kuorsasi viimeiset parit enskatreffit, ei ole paljon silmiään esitellyt.. Nyt on sit ¿pärstäkuvia¿. ;)
Öitä!
Mammis - taas[/color]
[color=blue]SJT, kiva kun käväisit moikkaamassa pitkästä aikaa! Teidänkin pienokainen on jo iso! :O
LEENIS, onnittelut mainiosta nimestä! :) Pitäisköhän meidänkin kokeilla jotain levyä soittaa tuolle nukkumattomalle :D Taitasi vaan piristyä :)
SERE, voi onneton kun tuo rilliasia takkua :O Ja tosiaan, älä ainakaan stressaa siitä imetyksestä, se kun tuuppaa vaan pahentamaan asioita :/ Kuitenkin kun pystyt vielä jonkun verran imettämään, niin se on pääasia! :)
Jooh, eipä tarvinut eilenkään olla Sampolla vaunuissa kuin t-paita ja vaipat ja siltikin oli kuuma eikä nukkumisesta tullut mitään :p
Rullasin eilen olkkarista maton pois ja pesin lattian ja annettiin Sampon olla siinä. Meinaan, sillä oli koko päivän niin kova yritys päästä liikkumaan, mutta matolla ja alustan päällä vähän vaikeaa, kun ei luista :/ No kyllä se vähän liikkuikin kun oli tilaa ja PAIKKA missä liikkua. Lähinnä se kyllä leikki kellonviisaria, mutta kyllä se pikkuisen meni eteenpäinkin. Vaikka ei tuolla kyllä mikään kiire vielä tarttis olla liikkumaan :O Yritinkin sanoa sille, että " kuule, oot vasta pikkuvauva, ei sun TARVI osata liikkua, äiti kantaa sua" niin ei auttanut, kun poika vaan vängällä yritti eteenpäin :D Hassu lapsi ♥
Joops, pitääkin mennä. Isi sai aamutoimet hoidetuksi ja nyt Sampo juttelee ja tutkii omia varpaita tuolla lattialla :)
Han ja Sampo 4kk[/color]
[color=green]Tänään on sitten Artullakin 3kk nla, ja IIKS saa sen rokotuksen. Mä ite en pelkää piikkejä ollenkaan, mutta pelottaa, että se sattuu Arttua niin, että sitten se vaan huutaa koko päivän... :( No, täytyy koittaa ite olla mahd. rauhallinen, ettei ainakaan äidin jännityksen takia ala sitten parkua...
Nla on klo 13, joten koitan jossain vaiheessa tulla kertomaan kuulumiset sitten.
Pikakommentit ja sitten kakkapyykille:
HAN, nauroin täällä ääneen mielikuvalle Samposta siellä pianistina! =D Ja naurattaa vieläkin... hihihihi!!!
HENNA, nlan suositushan ois 1vko samaa, mutta ikä ja terveyshän siinä menee noin pitkällä aikavälillä... Kyllä mun mielestä noinkin " turvallisissa" ruoka-aineissa vielä riittäis se 3-5pvää. Mutta en tiedä... En ainakaan itse aio viikkoa yhtä kokeilla, kunhan tästä kokeilut kunnolla aloitetaan. :)
TIKRU, samaa kyselen, kuin Leenis, eli miten menitte/jouduitte kuulokontrolliin??? No, onneksi on sellaisia laitteita olemassa kuin kuulolaite, joten Ronja tulee varmasti hienosti elämässään pärjäämään kaikesta huolimatta :) Ja hyvä tosiaan, että asia huomattiin jo nyt. Tsempitykset!
Ootko muuten kokeillu antaa Ronjalle huoneenlämpöisenä korviketta? (Jos siis sitä juo, eikä pelkkää rintamaitoa...) Koska Arttu ainakin juo nyt helteellä päivisin paremmin sellasta h.lämpöstä.
POPPIS, ostin Prismasta ihan jotain Emman tai vastaavan muovisia ensilusikoita. Parempia muoviset varmaan siinä vaiheessa, kun hampeja rupee tulemaan ;)
Ihanalta kuulostaa toi Brasilia!
MAMMIKSELLA - tai ainakin Tiitiäisellä - oli hyvin nukuttu yö :) Siitä se lähtee! Arttu herää enää kerran yössä (menee nukkumaan n. 20:30, syö n.klo 3), mutta herää jo kuuden jälkeen...
I-L, jälkimmäinen lause kuulosti jo niin hienolta, että laita se! =)
LEENIS, Roopelle nyt " viralliset" onnittelut nimestä!!! :) Ja meillä mutuen nukahdetaan TÄYSIN samanlailla omaan sänkyyn - joko mobilen tai uni-CD:n voimin :)
Nyt toi yks kakkapöksy kiukkuaa niin kauheesti, että pakko mennä... =) Palaan myöhemmin!!!
Pi-Ki ja Arttu 3kk+
P.S. Kasvissosekin on taas alkanut maistua, jipii! =)
[color=CD1076]On taas vähän ankeempaa sen äiskän kanssa..Senhän piti päästä tällä viikolla kotiin, mutta on taas suunta alaspäin..=/ Juteltiin eilen pitkään iskän kanssa ja se alkaa olla jo aika väsynyt ramppaamaan siellä sairaalassa..eilen äiskä ei tunnistanut sitä ja jutteli ihan outoja kunnes hiljeni kokonaan. Kaiken lisäksi osastolla riehuu voimakkaana norovirus eli me ei voida Emiliinan kans mennä sitä katsomaan..=( Äiskä oli taas meinannut tukehtua kun oli repinyt happiviikset pois. Hoitajat oli jättäny sen istuun vessatuolille ja sieltä se iskä sen löysi tärisevänä..=( Sen pitäis edes vähän parantua kun ens viikolla sillä ois TYKS:ssä sydämen ultra ja se pitäis leikatakin kuukauden sisällä..Pahalta näyttää..Tuntuu niin helvetin avuttomalta kun ei voi edes käydä katsoon..Oon yrittäny soittaa, mutta nähtävästi se ei enää tajua vastata..pöh.
Sere: harmi toi sun maidon riittämättömyys, mutta jokainen imetyskertahan on hyödyllinen. Hyvä, että edes jonku verran voit imettää! Kylläpäs on tyttö jaksanut sinnitellä valveilla! =)
Pitää kyllä hankkia joku ensilusikka. Jos sitä perunasosetta juhannuksena vähän antais..=)
Leenikselle vilkutukset, kiva kuulla sustakin! =) Onnea nyt Roopelle virallisesta nimestä..=)
Mä otin sit kuitenkin sen kannen siitä kantokopasta pois kun se näyttääkin jo niin topatulta ja kuumalta. Laitoin eilen vaan lyhythihaisen bodyn päälle ja peittoa/harsoa jalkojen päälle (ja suuaukolle puoliks) ja tyytyväisenä nukahti vaunulenkillä..Voi kesä sentään..=)
Pi-Kille tsempitykset Artun rokotuksen kanssa! =) Ei se niin paha ole..meillä vaan illalla tuli vähän oireita ja annettiin heti suppo rauhottaan ku neuvolasta niin käskivät ja sit tyttö nukkuikin koko yön. Hyvä, että kasviksetkin taas uppoaa!
Meidän tyttö kun ei ole niin kunnostautunut tossa liikkumisessa tahi sen yrityksessä, niin on alkanut tosissaan panostaan tohon puhumiseen! =) Tapailee sanoja " vauva" , " mommy" ja " mama" joita ollaan toisteltu tuhansia kertoja. Katsoo tarkkaan suun liikkeitä ja toistelee perässä..Ja alkaa äiskän kans sit nauraan kun ei voi olla kauaa totisena kun sitä katsoo..=D Iskä sen puhetta äänitti puhelimeensa ihan innoissaan..=D Ihania piristysruiskeita synkkien ajatusten karkoittamiseksi. =)
Nyt puuhasteleen ton tyttelin kanssa! Oikein ihanaa keskiviikkoa kaikille! Voikaa hyvin. =)
t. poppis ja Emiliina
Huhuilen _Tigger_ sua täältä enskojen pinosta myös!
Luin vasta nyt alkuviikon Tammenterho -pinoa. Kirjoita mulle hanna72@netti.fi! Ollaan ihan samassa jamassa tämän meidän Terho -neitosen kanssa eli saa kojeet!!!!!!! Ja kokemusta näistä kuulojutuista löytyy jo esikoisen osalta...
Sorry, että tällain tähän pinoon kuulumattomana sotken tähän väliin.
t. Hermione02 ja " Iines" neitonen 17.1
Voi että minä olen ihmeissäni, että missä välissä teen jotain kodin eteen. Meidän tyttö kun ei ole kiinnostunut nukkumaan päivällä... On rauhallinen ja torkkuu minun sylissä, mutta jos sänkyyn laitan niin kohta raikuu huuto. Pyykit kun nopsaan levitin niin toinen karjui naama punaisena vieressä... =( Suihkuun on kyllä kohta suunnattava. Muuten ei kehtaa neuvolaan mennä.
Isot itkut tuli myös kun tajusin, että eihän me saada mistään voileipä- ja täytekakkuja ristiäisiin koska edellinen päivä eli la on juhannuspäivä. Täytyy siis koittaa itse väsätä mutta enpä tiedä miten kaunista jälkea saan aikaiseksi.
Tikrulle tsemppiä tyttären kuuloasioissa. Varmasti iso etu kun näin hyvissä ajoin saatte kaiken mahdollisen avun.
Poppikselle jaksamista! Onneksi sulla on siellä kotona pirtsakka pikkuneiti tuomassa iloa elämään. :)
Sere, tunnistan täysin sun mietteet ja ajatukset imettämisestä! Minäkin lisämaitoa annan, koska oma maiti ei riitä täysin. Mulla tuntuu vähän vaihtelevan maidon määrä mutta ainakin öisin ja aamupäivisin oma maito riittää. Pikku hiljaa oon hyväksynyt asian eikä tunnuenää niin pahalta...
Pi-Kille tsemppiä neuvolaan ja rokotukseen!
Nyt mentävä suihkuun, jottei myöhästytä sieltä neuvolasta. Toivotaan, että nyt on painoa tytölle tullut...
t. iida-linnea ja neitokainen
[color=#8B008B]Ette arvaa!!! Siis meidän uusi auto sammui viime viikolla kun mies oli moottoritiellä.. Otti vaan ja sammui. No, kun hinausauto tuli paikalle niin lähti uudestaan käyntiin. Eli, käytettiin sitten liikkeessä eikä mitään vikaa löytynyt. Nyt se teki sen taas ja tietysti kun olin kahdestaan Tiitiäisen kanssa ja hellettä mittarissa +30c!!! LUOJAN KIITOS neiti nukkui ja paikka mihin auto sammui oli inhimillinen, päästiin kahvilaan odottamaan hinausautoa. Äh. Just tultiin kotiin. Onneksi neiti nukkui koko tämän ¿jännittävän¿ tapahtuman ajan turvakaukalossa. Juuri taitaa siellä heräillä.. Ottaa aivoon kun nyt pitää vielä illalla hakea sijaisauto ja ties milloin oman saa takaisin. Sen sijaisautonkin saa vain 3 päiväksi, eli vkonlopuksi jos ei autoa saada takaisin niin sitten täytyy pötkiä yhdellä autolla. Onneksi on vielä minun vanha uskollinen palvelija ¿ corsa olemassa! :) hih!
Piti vain tulla pikaisesti IIDA-LINNEAlle kommentoimaan, että jos teillä on sunnuntaina ristiäiset niin eikös perjantaina olisi vielä joku leipomo/konditoria auki niin että kakut voisi ottaa jostain? Meillä ainakin haetaan kakut + piirakat jo tulevana perjantaina. Odottavat sitten sen vajaa 2 pv jääkaapissa, lupailivat leipomosta etteivät ne miksikään mene. Jos vain suinkin voi välttää stressiä niin suosittelen. Tai sitten valjastat anopit ja omat äidit + kummit ja kaikki muutkin hommiin!
Mammis + Tiitiäinen päivää vaille 8 vkoa[/color]
[color=#8B008B]IIDA-LINNEA ¿ kerrothan sitten neuvolakuulumiset..
Mammis + Tiitiäinen nyt jo huutaa ruokaa.. :)[/color]
[color=green]Neuvola-reissulta kotiuduttu. Kaikki meni hyvin! Uusi TH oli oikein mukava eikä rokotus sattunut ollenkaan :) Saas nyt nähdä, tarviiko Panadoliin sitten illemmalla turvautua, mutta onneksi ei tullut itku itse pistettäessä. Ei inahtanutkaan poika :)
Tässä tiedot:
3kk
7590g/64,5cm/42,2cm
Hieno vauva, juttelee, hymyilee. Iho kaunis. Paino nousee upeasti korvikkeella. Sosettakin maistellut. D-vit 3 tippaa. Yörytmi löytynyt. Pentavac pistetty.
Ei onneksi " lynkannut" mua soseiden antamisesta. Sanoi vaan, ettei maistelua kummempia aterioita kannata ennen 4kk:ta suotta antaa. Eikä ollut tarkoituskaan :) Ja viljoja vasta 6kk, silloin kauralla aloitus. Ruotsissa, kun on kuulema jotain kaurajuomia (???tai jotain???) juotettu Arttuakin pienemmille, niin se on aiheuttanut keliakiaa. Eli siksi ilmeisesti ei kannata liian aikaisin viljoja aloittaa. (Toivottavasti en taas puhu läpiä päähäni, eli muista väärin mitä hän sanoi...) Mutta ens kuussa sitten puhutaan ruoista enempi.
Että sellaista... Päivitin tiedot kasvulistaan, kun kiltti VIIPERO oli sen käynyt etsimässä ja nostamassa =D
POPPIS, kuulostaa aina vaan kurjemmalta tuo teidän äidin juttu - kovasti voimia!
I-L, just tuossa hetki sitten mietin ihan samaa, että miten tässä kotia ehtii hoitaa... Pyykkiä ulkona ripustelin, ja siinäkin piti joka toisen vaatekappaleen kohdalla juosta vaunulle hyssyttämään. Lopulta tultiin sisälle ja vein Artun pinnikseen nukkumaan, jonne nukahti vasta kovan tappelun jälkeen... (Eikä nuku varmaan taas kuin se 30min) Ja nyt sitten istun ja kulutan aikaa täällä koneella! Höh. Pitäs kipasta lähikaupasta hakemassa evästä ja tehdä ruokaa jne. ja imuroidakin pitäis... Aargh! Kunhan aina saa perushommat tehtyä, niin sillä on mentävä. Eli pestyä sen verran pyykkiä, että on edes jotain puhdasta päälle pantavaa jne.
Mutta nyt täytyy mennä!!!!!!!!
Palaan ehkä myöh.
Pi-Ki
nopea moikka vaan, I-L odotuskamulle tulin tsemppailemaan, että täällä kohtalotoveri ton nukkumisen suhteen...mutta sanovat, että kyllä se rytmi löytyy! onko teillä(kin) vatsavaivoja?
ja saiskohan ne kaakut pitopalvelusta - kun onhan niillä häitä ja muita silloin lauantaina kuitenkin! Toivottavasti!
meillä pienenpienet ristiäiset nyt lauantaina yhdessä kesäravintolassa miehen kotipaikkakunnalla, joten tarjoilu hoituu. enkä kyllä jaksaisikaan muuta...ja itse ristiäisetkin jo hirvittää...
terkuin mooli ja tyttö 5 vk tasan
...en ees lukenut loppuun asti kun piti tulla Mammikselle heti hihkaisemaan, että haluutko ostaa multa unipussin?? Se on semmoinen vaaleenpunanen froteinen (=ei kovin kuuma), siinä taitaa olla edessä joku prinsessan kuva. Mä tilasin sen, mutta kun toi meidän neiti ei nyt sitä tarvikkaan (luulin, että levoton nukahtaminen johtuu peitosta...mut ei johtunutkaan :). Otanko lauantaina (siis jos la mennään...) terdelle mukaan? (iso kassihan pitää ottaa mukaan anyway...rintapumppu, you know ;)
Makkara
Neuvolakuulumiset oli tällä kertaa hyvät: Paino noussut ja oli tänään 4050 g. Yöllä ei siis enää tartte kelloa laittaa soimaan vaan syötän, kun tyttö herää tai jos oma olo tuntuu tukalalta rintojen täyttyessä maidosta. Ensisijaisesti edelleen pyrin imettämään mutta tarpeen mukaan lisämaitoa. Silmien rähmintä kun meillä jatkuu, niin nyt jätetään tipat pois ja ahkerasti putsataan. Sain myös ohjeet silmien paineluun. Seuraavan kerran kolmen viikon päästä. Iho on oikein siisti tytöllä ja terkan mielestä oli kovasti muuttunut " isomman" oloiseksi viikossa. =)
Mooli, en oikein tiedä onko tällä meidän tytöllä masuvaivoja vai mitä itkee. Sylissä ollessa olo kun YLEENSÄ aina helpottuu ja huuto lakkaa. Tutkailen tilannetta ja jos masuvaivoilta vaikuttaa, niin sitten jotain rela-tippoja tai vastaavaa ostamaan.
Mammis & Mooli, kyllä minä taidan kuitenkin ne kakut väsäillä itse miehen avustuksella. Meidän äidit on jo lupautuneet leipomaan pullat ja pikkuleivät. Pariin leipomoon/konditorialiikkeeseen soittelin ja toinen laittaa ovensa kiinni jo torstaina ja toisessa eivät enää perjantaina kakkuja tee. En siis stressaa vaan teen sellaiset luomukset, mitä osaan. Tähän asti kyllä olen saanut vain kehuja tekemistäni täytekakuista. Tahtoo vaan tuo itsekritiikki olla toisinaan hurjan korkealla kokkausten ja leipomusten suhteen... Meilläkin periaatteessa pienet ristiäiset (=kummankin sisarukset puolisoineen&lapsiseen sekä vanhemmat ja pappi). Väkeä itsemme mukaanlukien tulee siis noin 20. Tytön kummit löytyvät meidän sisaruksista.
Tänään siis aika rankka päivä tytön kanssa. Huutoa oli lähes koko päivä ellei minun sylissä. Kun mies tuli kotiin töistä olin helpottunut, koska joku jonka kanssa miettiä miten pientä auttaa. Oli myös mukavaa kun tytön sylikummi puolisoineen kävi iltasella kylässä. Ei haitannut epäjärjestyksessä oleva koti, koska kyseessä oma pikkusisko. =)
Tyttö torkkuu sängyssänsä, joten nyt syömään iltapalaa.
Voikaa hyvin, kauniita unia kaikille!
t. iida-linnea ja tyttö 3 vkoa 4 pvää
[color=deeppink]KANDI, mää oon kans katsonut samaa, että Noelissa ja Sampossa on samaa näköä. Itseasiassa mulla on koneella ykas kuva, jossa mu mielestä Sampo näyttää ihan Noelilta jossain kuvassa, minkä oon nähnyt joskus! :O Voisin pistää sen tuonne photobucketiin, että voisit sinäkin verrata :D Ihme hommaa. Mukava kuulla, että teillä oli onnistunut ilta (ja Noelilla myös)! Musta taas tuntuu, etten enää uskalla mihinlään jättää Sampoa, kun saattaa kyllä hetken viihtyä muiden ihmisten seurassa, mutta aika pian alkaa levottomana pälyillä ympärilleen, että " missä äiti?!?" ja jos äitiä ei näy, pääsee poru. Reppana ♥
No joo, nyt se pikkureppana on aamutorkuilla, niin oli aikaa tulla käväseen. Oikeasti pitäis hulluna tehdä kotihommia, kun koko viikonloppuna ehtinyt tehdä mitään, kun oli niin paljon juhlia :) Nyt on järkyttävä sekamelska :/ Ei auta, pakko alkaa hommiin, että sais jotain tolkkua tähän kämppään. Inhoan epäjärjestystä ja varsinkin epäsiistyttä, mutta on ollut vähän pakko totutella siihen, ettei koko ajan paikat oo aivan mallillaan. Ei tahdo jäädä Sampon hoidolta aikaa siivoiluun.
Han ja Sampo 4kk[/color]
[color=red]KANDI, tässä olis se kuva, jossa Sampon MUN mielestä näyttää aika paljon Noelilta
http://s170.photobucket.com/albums/u248/Han-hani/?action=view¤t=I…
Ja NYT siivoamaan ->[/color]
vierailujen sarjaa. :)
Kandille seisomisesta, meillähän typy änkes itseään pystyyn jo vissiin alle kolmekuisena, siis jos otti käsistä kiinni ja veti ylöspäin (esim. testatakseni pään kannatusta) niin täähän vetäs itsensä suoralla vartalolla seisomaan. :) Vieläkään ei oikein nousta itsekseen kunnolla seisomaan, muutaman kerran on noussut muttei ole vielä " varma" taito.
Vedenjuottopohdinnasta - meillä annan ruokailun yhteydessä ja nyt helteillä myös ulkona pikkuhörppyjä. Periaatehan on, että täysimetettävät ei tartte lisäjuomaa vaan äidinmaito riittää nesteeksi. Kiinteitä syöville taitaa olla hyvä antaa, etenkin jos vauva ei mielellään syö tissiä päivällä niin kuin tää meidän typykkä.
Eipä muuta, taidetaan lähteä ulos nauttimaan auringosta. :)
-Osse ja typykkä pian 7kk
Taas meni viikonloppu hujauksessa. Saatiin pihaa laitettu kun Oliver oli hoidossa. On nyt ollut jo kolmena viikonloppuna hoidossa lauantain 11.00-19.00 anopilla=) Mukava saada laitettua kotia kuntoon ja oma aikakin tuntuu aika luksukselta! Sunnuntaina sit oltiin oman perheen kanssa Haukilahdessa kävelyllä meren rannalla ja brunssilla terassilla..
Kirjoittelu on jotenkin vähentynyt, tuntuu tää jako isoihin ja pieniin jotenkin " oudolta" kun osa tutuista on tuolla isojen puolella ja osa pienten. Siksi mulla ainakin nyt palstailu vähentynyt, kun en molempia pinoja kerkeä aina lukemaan ja siksi näen parhaaksi olla kommentoimatta mitään=( Mut kai se on vaan elettävä tän järjestelyn kanssa...
Mykis, treffataan vaan joku päivä! Mulla yks avoimen yliopiston kurssi menossa jossa jotain online tehtäviä, joten nyt vähän kiirus. Mut ens viikko saattais olla parempi. Tää kurssi loppuu 27.6, eli sit viimeistään;)
Ollaan nyt otettu soseet jokapäiväiseksi hommaksi. Miten teillä mennyt aloitus, kun ei Oliveria kiinnosta lainkaan syöminen, eli ensimmäinen lusikallinenkin on jo työn ja tuskan takana. Ja sit loppujen lopuksi hermostuu eikä suostu enää maitoa ottaakaan. Nytkin meni päikkäreille 3tl soseen voimin:( Yhtenä päivänä söi persikkaa 1/4 purkillisen, mut sen jälkeen ei taas yhtään kiinnostanut touhu. Vaihdanko makua sen mukaan mistä tykkää vai onko alku aina hankalaa ennenkuin tottuu. Ja millaisella määrällä sen pitäis pärjätä, eli kuuluuko maito osaksi ruokailua vai pelkkä sose?? APUVA!!
Mulla just siivooja ikkunoita pesemässä, joten menempä katsomaan miten työ edistyy. Ihanaa kohta näkee ikkunoista ulos=))
Mukavaa alkuviikkoa,
Aurora & Oliver 3,5k+
Ainun ensilusikkaa, se on meidän ihan ehdoton suosikki! Kantsii kokeilla :)
Ja Tikrulle perheineen voimia kuuloasian kanssa! Nykyajan kuulokojeet on tosiaan niin hyviä ja melko huomaamattomiakin, että eiköhän sen asian kanssa pärjää :)
Viipero & Aleksi melkein 7kk (joka tuossa vieressä kovasti treenaa konttausasentoon menoa - vielä ei vaan hokaa että mitäs siinä asennossa pitäisi tehdä :)