Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥♥♥PikkuEnskojen alkuviikko ma-ke♥♥♥

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]SOSEISTA: Ei se soseiden syöminen meilläkään aluksi oikein hyvin onnistunut, hyvin vähäistä oli mitä mahaan asti meni. Se on sellaista opettelua aluksi, kyllä vauvat sitten alkaa syömään kun oppivat mikä on homman nimi. Ei kannata stressata liikaa aluksi ainakaan, harjoittelu tekee mestarin. Ja useampi kerta tarvii maistelua ennen kuin vauva tottuu uuteen makuun. Toiset tottuvat nopeammin kuin toiset. Esimerkiksi meillä kasvissoseet tekee paljon paremmin kauppansa kuin hedelmäsose.

VAATETUKSESTA: Aleksi nukkuu juuri ulkona, varjossa meillä on +24 ja vaununkopassa vähän enemmän. Päällä meidän hikihatulla on lyhythihainen ja -lahkeinen body. Harson laitoin jalkojen päälle peitoksi vasta kun oli nukahtanut, koska meillä kanssa potkitaan kaikki peitot pois.

Viipero & Aleksi pian 7kk[/color]

Vierailija
2/43 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=deeppink]POPPIS, vai ei teilläKÄÄN nukuta ;) Minä pidän pojalla päällä lämpimällä säällä auringossa jotain pitkähihaisia- ja -lahkeisia, mutta jos on varjossa, niin on ollut jopa pelkässä lyhythihaisessa bodyssa. Vaunuissa pojalla on body ja potkarit, mutta ilmeisesti nekin on liikaa. Ihan meillä on kaikki kuomut ja kopan peitteet/suojat/miksiniitänytsanotaan paikoillaan, jotta on suojassa auringolta. Sitten kun luovutaan kopasta (varmaan vielä kesän aikana) niin luovun myös siitä peitteestä. Sen voi ottaa siten kylmillä ilmoilla uudelleen käyttöön jalkoja lämmittämään.

VIIPULI, mukava kun kävit moikkaamassa! o/ Täälläkin joku vauvakuumeen tapainen...

AURORALLEKIN tervehdys! Oon oikeesti kyllä kade, että teillä on noin paljon omaa aikaa *vihreänä* ;) Kun meillä ei oo päivisin, ei iltaisin, ei viikonloppuisin... Öisin kenties muutma tunti, mutta ei tahdo jaksaa öisin oikein muuta kuin nukkua. Nauttikaa siitä, että teillä on NUKKUVA lapsi, joka myös viihtyy hoidossa! Vaikea sanoa noista kiinteistä mitään, kun päätinkin vielä vähän lykätä sitä kiinteiden aloittelua.

Kiitokset isoille enskoille kommenteista! Kyllä meillä on jo vähän rauhoittuneetkin nuo yöt, mutta ei (vielä) entisenlaiset oo. Noh, kyllä tuo viimeistään parivuotiaana nukkuu, kai. :D

Sampo nukkuu(!) kolmansia päikkyjään. Aamutorkut kesti hieman alle 30min., toiset päikyt oli myös 30min. ja nyt on torkkunut 45min. joskin välillä piti käydä tassuttelemassa lähes 20min. ajan, että sai uudelleen unen päästä kiinni. Saapa nähdä kuin pitkään tuo tuossa jaksaa torkkua.........

Voispa mennä siivoilemaan. En sitten aamulla ehtinyt, kun joku heräs ennenkuin ehdin kissaa sanoa :D

Han ja Sampo 4kk[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en meinannut enää kehdata mitään kirjoittaakaan kun on taas jäänyt palstailu, mutta näköjään muillakin ollut vähän laiskamatoa asian suhteen...eli rohkenen siis ilmoittautua minäkin :)

Viikonloppu meni juhliessa lakkiaisia ja oli vähän suruakin...mun äiti tuupertui ihan yhtäkkiä perjantaina, ja nyt tietysti mietityttää, että mikä ihme sillä on. Äääh, ahdistaa ihan kauheesti. Äidin tyttö olen kyllä vielä ihan täysin!!! Onneksi pääsee huomenna lääkäriin ja saa toivottavasti lähetteen pään/kaulan kuvauksiin.

Nakki on ehkä hiukan vähentänyt päivänukkumista, mutta ei voi edelleenkään valittaa. Yöt sujuu hyvin. Tissimaidolla koitetaan mahd pitkään sinnitellä. Kakka on edelleen tiukassa ja tulee kerran 7-10 päivässä. Ja pierut...ne HAISEE!!!

Äh, tuli ihan nolo olo kun en osaa kommentoidakaan mitään. Taidan poistua takavasemmalle....

Makkara & Nakki 3,5kk

Vierailija
4/43 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ihana ilma ulkona!

Käytiinkin jo heti aamusta kaupungilla vaunuttelemassa ja istuskelemassa parissa puistossa. Nyt neiti on nukkunut 1,5h(!) ja mä oon saanut siivottua..

Joku oli kysellyt pillereistä.. Mä oon syöny zerazette-minipillereitä n.4kk eikä ole valittamista. Kaikillehan noi ei sovi. Mulla on ollut tuona aikana kerran 2 viikon menkat eikä oo sen jälkeen näkyny. Eli hen.koht. tykkään niistä. :)

Meillä loppui sit tänään imetys kokonaan. Aamulla tyttö otti vielä hiukat ja nyt ei sit enää. Meidän imetyshän on ollu todella vähäistä viimeisen kuukauden. Ja sit oon miettiny et ei kai se maito kovin " ravinteikasta" voi olla kun syön niin huonosti ja vähän. Yleensä eka ruoka on vasta joskus viiden jälkeen.. Ja nyt sit sain alottaa painonpudotuksen. Kauhistuin kun 3kk oli tullu 5kg lisää!! No, sitä se teettää kun syö vaikkei oikeasti ole nälkä.. Mut nyt se loppu..

Eilen piirreltiin miehen kanssa tulevan talomme pohjapiirrosta. Jos sitä ens keväänä alettais kaivaa pohjia. :D Sit ens kesä kuulemma onkin sellainen ettei miestä näy kotona kun on tekemässä taloa. No, sen kestää kun on hyvä tarkoitus.

Nii juu, pitikin kysyä miten muilla, jo itse kääntyvillä onnistuu nukahtaminen illalla, jos siis laittaa hereillä omaan sänkyyn. Eveliina on ihan mahdoton, joko se liikuttaa itsensä poikitttain ja jalat reunan yli, ja parhaimmillaan pää jalkopäätyyn päin (mikä ei ole hyvä kun sängyn pääty on ylhäällä nuhan takia) tai sit käännytään massulleen ja sit kohta alkaa huuto.. Sama pätee et jos herää yöllä muttei niin kunnolla että söisi. Oon jo mienniny et kehtiän jotain " sängyn pienennintä" , kun ei aina jaksais nukuttaa syliin tai olla kääntelemässä sitä oikein päin.. Muilla samoja ongelmia..?

Mut nyt nauttimaan hetkeks hiljaisuudesta kun Eveliina vielä nukkuu ja mies on (taas) ylitöissä.. Huomenna pääseekin näkemään taas kärrykerho kavereita!

Bejpi ja nukkuva Eveliina 5kk 1vk

Vierailija
5/43 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhanheijaa! Eilen tultiin mökiltä ja se oli meirän poijjaan eka mökkireissu. Mukavasti meni, eka yö oli vielä vähän levoton, mutta toinen yö nukuttiin eka 3 h ja sit jopa huimat 6 h. Taisi mökin raikas ja vilpoinen ilma antaa kunnon unet =) isoisoisä halusi pojun kunniaksi laittaa uuden linnunpöntön, kuulemma silloin kun pojan isä sinne ekan kerran tuli, niin pönttö silloinkin ripustettiin =)

Tilasin Ergo repun ja ukko haki sen juuri postista...on muutes aika näppärän tuntuinen. Täytyy heti lähtee testaamaan tonne metsäpolulle =)

Meillä oli tosta perjantaista eiliseen saakka pojulla masun väänteitä, kuten mamillakin =( en sit tiedä yrittikö joku mahatauti tehdä tuloaan vai mitä, mutta taidettiin selvitä siitä säikähdyksellä.

Nukuttaminen on täälläkin tosi työlästä näillä helteillä. Muuten poju on taas nukkunut päivisin sillä tutulla rytmillä eli aamulla 2 h unta, sit 1,5 tuntii hereillä ja 1 h unta. Näin mennään sinne 18 saakka ja yöunille sit viimeistään 21.

Ihqui kuvia Samposta =) toinen on varsinainen linssilude ;D

Aurora, ootte saaneet oikein rauhassa kotia laitella ja Oliver on ollut jo pitkät pätkät hoidossa....mä oon aikas arka vielä jättää poikaa tai siis kun en millää raaskis =) Mä aattelin nyt aloitella noita kiinteitä aikaisintaan tossa 5 kk kieppeillä...osittain johtuu laiskuudesta =)

Iida-linnea, mukavaa että on ollut koko perheellä yhteistä laatuaikaa =)

Poppis, pojalla on näillä kunnon helteillä lyhyt hihainen body ja joskus ohuet housut. Meil on sellainen ohut puuvillainen peitto, mikä on aikas mukava lämpimällä. Mut meilläkin poika kova potkimaan, joten peitto aina jossain mytyssä =) mut kaveri neuvoi, et jos vaan vauva mahtuu, niin laittaa vaikka tyynyliinan sisälle...eipähän ainakaan karkaa sit päältä poijjes =)

Viipuli, kivalta kuulostaa teidän arki ja niin on suloinen vaavi!

Han, meil kans poika kovasti yrittää päästä lattialla etiäpäin ja kyl harmittaa, ku ei mihkään liiku =) lääkäri sanoi, et kohtahan se jo kävelee, heh heh....siis ääk toivottavasti ei ole niitä, jotka jo 7 kk kävelee =D

Makkara, kiva kun piipahdit, eipä tänne ihan aina ehdi kommenteeraa =) toivottavasti teidän äidillä ei ole mitään vakavampaa...kyllä tollaset säikäyttää!

Bejbi, aiku kivaa, et siellä saatte suunnitella omaa kotia =))

mykis ja S 4 kk +

Vierailija
6/43 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut piti tulla Auroralle vaan kommentoimaan, että älä nyt ihmeessä huoli niistä kiinteistä vielä niin hirveästi, Oliver on vielä ihan pienen pieni poika, eikä välttämättä ole hirveesti valmiuksia tai haluja hänellä vielä syödä kunnolla! Kun kerran nukkuu noin mainiosti maidolla ja on tyytyväinen poika, harjoittelette ihan rauhassa pienillä annoksilla. Välillä saattaa olla ehkä ihan hyväkin, että pidätte taukoa, jos alkaa olla hirveetä taistelua sen ekankin lusikan saaminen. Mä olen ainakin ajatellut, että tyttö tietää haluaako ja tarvitseeko ruokaa, eli jos kolmannen tl:n jälkeen suu menee kiinni - kuten vieläkin melkein päivittäin jollain aterialla käy - niin sitten lopetan antamisen ja katsotaan seuraavan kerran seuraavalla aterialla. Koetan siis välttää kaikin keinoin pakkosyöttämistä, vaikka tiedän, että joskus niinkin on pakko tehdä... mutta ei varmasti ole Oliverille mitään haittaa, jos etenette ihan rauhassa ja hitaasti!

Ja sitten, jokainen lapsi on erilainen, ja jotkut haluavat maitohuikan ennen sosetta, joskus sen jälkeen, ja sitten osa on tällaisia meidän neitin kaltaisia, joiden mielestä on pöyristyttävä ajatus, että maitoa ja sosetta otettais samalla aterialla. Kokeilemalla se selviää. :)

Ja vielä, kannattaa aloitella rauhassa niillä vihanneksilla, koska hedelmät yleensä maistuu hyvin vaikka ne aloittais myöhäisessä vaiheessa. Mä koetan nyt edelleen saada tyttöä syömään vihanneslihasoseita, mutta kyllä tuo taitaa pääasiassa puurolla ja hedelmillä elää.

Sit nukkumisesta, mä vannon entistä enemmän tuon unipussin nimiin - meillä kans oltais millon mitenkin mutkalla, jos unipussia ei olis. Nyt vähän harmittaakin, kun olis kivoja yöpukuja muttei voida näillä helteillä niitä käyttää pussin sisällä. :D Ulkona tytöllä on yleensä ohuet housut tai lyhyet housut tai pelkkä vaippa, mutta siis aina auringolta suojassa ja nukkuessa peitto päällä. Me ei tosin enää käytetä mitään vaunujen omaa peittoa jalkojen päällä.

Jaahas, jokos siinä olis tarpeeksi :P

-Osse ja typy jo unten mailla

Vierailija
7/43 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Long time, no hear...Olen ollut kiireinen ja saamaton, joten musta ei ole kuulunut mitään.Kaikkia kuulumisiakaan en ole aina ehtinyt lukea, mutta aina välillä olen yrittänyt ottaa taas kuulumisista kiinni. ONNEA kovasti kaikille vauvan saaneille, teitä on odotuspuolelta siirtynyt valtavasti tänne!!!Ja terveisiä kaikille muille, kiva lukea teidän kuulumisia.

Me aloitettiin Lassin kanssa viikko sitten perunan syönti ja hyvin uppoaa:)

Nyt päästän miehen koneelle ja menen nukkumaan.Yritän olla jatkossa ahkerampi:)

sjt+Lassi, tänään 4 kk

Vierailija
8/43 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Pieni mies on unten mailla ja perheen isompi mies saunassa - aikaa siis kunnolla keskittyä :)

PAJUSKA, hienoa, että Eemeli nukkui noin hyvin!!! =) Miten seuraava yö meni?

BURDELLE, VIIPEROLLE JA KANDILLE kauniit kiitokset " kakka-tarinoista" XD Laitoin eilen illalla ja tänä iltana pikkasen (vajaa tl) sitä mallasta iltavellin sekaan, saapi nähdä auttaisiko se asiaa. Aamupäivällä tuli suht' pieni kakka, ja olihan se vähän tuhtia. Muttei kuitenkaan kovaa. Ei varmaan ehtinyt se edellisillan mallas siihen vielä vaikuttaa. Ja onneks luumun avulla se kakka sieltä sitten tulee, jollei muuten. Ja oon tullut siihen tulokseen, että kai se kakan matka (heh, kuulostaa joltain kirjan nimeltä...) siellä suolistossa kestää vaan kauemmin kuin pelkällä maidolla oltaessa. Eli normaalia siis, hyvä tietää! :)

HANin Sampokin näyttää kyllä ihan " äijältä" =) Meille kaikki sanoo, että Artusta ei vois erehtyä, että onko se poika vai tyttö, kun on kuulema niin " äijän" näkönen :) Meinas miehen sisko, että pitää ostaa sille sellanen paita/body, missä lukee isäntä, ja siihen sitten vielä miehen vanhat vakosamettihaalarit..hih!

AURORA, meillä otti muutaman kerran silloin tottua lusikka-ruokaan. Nyt se menee kuin vanhalta tekijältä. Uusi maku tosin ottaa myös aina se muutaman kerran, ennen kuin alkaa upota samaan malliin kuin muut.

Tuosta tulikin mieleeni meiän eilinen ja tän aamuinen sose-kiukku! =) Annoin eilen Artulle päivällä pelkkää päärynä-sosetta (tähän asti hedelmä ollut vasta jälkkäri), kun syötiin tuolla takapihalla, ja se kovin kiukkusi vaunuissa vierellä - hiljeni sitten heti, kun " tunki" päärynää suuhun. No..... Tämäpä sitten kostautui illalla ja vielä tänä aamunakin! Ei nimittäin uponnut enää pe-po-sose pojalle... 2 ekaa lusikkaa meni normaalisti, sitten alkoi kamala huuto. No, ensin ihmettelin, että mikäs ihme...kunnes kokeilin antaa vieressä jälkkärinä odottavaa päärynää - ja huuto loppui kuin seinään! Hyvä ettei maiskutus kuulunut naapuriinkin asti... Sitten kokeilin taas pe-po:a, ja huuto alkoi. Sitten taas päärynää, ja alkoi maiskutus... Tälle miehen ja appiukon kanssa naurettiin, ettei voi olla totta - miten noin pieni mies osaa kiukuta sillä tavalla " pahalle" ruoalle =) No, eilen se vielä oli hauskaa, mutta aamupäivällä tänään meinas jo huoli tulla, kun sama kiukku alkoi, ja laantui taaskin vasta päärynällä... Onneksi kuitenkin iltasose meni ihan normaalisti, eli ensin pe-po:a ja sitten päärynää päälle.

Mutta olipa jotenkin ihan uutta, että noin kovasti noinkin pieni osaa mielipiteensä pahasta ruoasta ilmaista! :) Toivottavasti ei huomenna käy samalla tavalla......... *tyhmä minä - mitäs menin antamaan pelkkää hedelmä-sosetta...*

POPPIS, Artulla oli tänään helteellä ulkona päällä vain lyhythihainen body. Jaloille heitin kans vähän harsoa, mikä ei siinä tosin kauaa pysynyt. Päässä on sellanen korvaläpällinen hellehattu.

VIIPULI, mulla on cerazzettet käytössä. Ainakin aluks tuntui olevan jatkuvasti kiukku-kohtauksia, mitä mulla normaalisti ei kauheasti ole, mutta en sitten tiedä johtuiko niistä vai mistä. Menkat on tullut jo kahdesti niiden aikana, kesti hieman normaalia kauemmin, ja vuodottomia päiviä oli välissä vain 8! Tosi hienoa... TH sanoi, että voipi viedä puolisen vuotta, että tuo tasaantuu normaaliksi. Mutta muuten ne on ollut ihan ok. Taidan kyllä vaihtaa kohta puolin takasin e-pillereihin (mercilon), kun en enää imetä. Niissä ainakin tietää, milloin menkat tulee :) Mutta kaikkihan on yksilöllistä - voi olla, ettei sulle tule niistä mitään.

MAKKARA - hui, tuo teidän äidin tuupertuminen! Toivottavasti saa lähetteen, ja toivotaan, että tuupertui vain kovan helteen takia (???). Millanen tilanne se oli? Jos hän jännitti lisäksi jotain, ja oli tälläinen helteinen ilma, ja jos ei ole juonut riittävästi, niin voihan se olla siitäkin? Tulehan kertomaan, jos jotain uutta selviää.

BEJPI - täällä kans alkoi todellinen painonpudotus! Mä oon kans lihonnut alun parin kilon laihtumisen jälkeen... En tiedä paljonko, kun en uskalla vaa' alle mennä. Mutta maha on kasvanut, ja en ihmettelis, jos joku kohta kysyis, että oonko taas raskaana! Oikeesti, maha kuin oisin rv 20+..................(ja mulla se oli jo silloin potkupallo) No, kävinkin siis tänään reippaana aamulla jumppailemassa, ja huomen illalla kans meen. Tosin söin myös kahdesti jäätelöä tänään... :( Voi minua... No, hiljaa hyvä tulee :) Kunhan saa ensin liikunta-vaihteen " täysillä" päälle, niin sitten vasta keskityn ruokapuoleen. Miksi onkin aina nälkä??? :S

MYKIKSEN ja S:n mökkeily meni hienosti, kiva!!! :)

Mutta juu... Eiköhän tässä taas ollut asiaa. Nyt täytyy lähteä miehen kainaloon kuhertelmaan XD Jollei se jo nuku...

Pi-Ki ja Arttu huomenna 3kk!!!

Vierailija
9/43 |
04.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=00688B]MAKKARA, kiva kuulla susta, harmi vain, että oli noin ikäviä uutisia. Toivottavasti äitis tilanne selviää!

PI-KI, vai on teillä kiukuteltu kasvissoseelle :O Melkoisia epeleitä nuo pikkujätkät ;)

Oon tänään nauranut itteni kipeäksi Sampon touhuille. Päivällä se taas kääntyili selältä mahalleen minkä kerkesi, mutta jossain vaiheessa kun alkoi vissiin nälkä kurnia ja unikin painaa silmää, niin vatsallaan oleminen kiukutti. Käänsin pojan sitten selälleen, niin tämä alkoi heti vääntäytyä takaisin mahalleen. Kun pääsi mahalleen, alkoi itku, kun inhotti olla niin päin. Käänsin uudelleen selälleen ja TAAS Sampo alkoi kääntyä mahalleen. Kun pääsi mahalleen, alkoi itku. Tätä sarjaa toistettiin pariin otteesen, mua jo nauratti. Aina vaan piti uudelleen kääntyä ja sitten itketti. Eniten repesin, kun olin taas kääntänyt pojan selälleen, tämä alkoi kääntyä mahalleen ja JO kääntymisvaiheessa alkoi itku (silti ei voinut olla kääntymättä, vaan pian oli taas mahallaan) :D Reppana ei oikein hoksannut, että olis voinut pysyä ihan selälläänkin :)

Toinen juttu oli se, kun otin Sampon syliini pianon ääreen ja tämä alkoi innoissaan paukuttamaan koskettimia. Paukutteli niitä ja alkoi samalla jokeltaa ihan mahdottomasti! Sitten vielä muka katsoi edessä olevia nuotteja oikein tosissaan (huuli pyöreenä ja möykkäsi samalla) :D Voi kun olis saanut videolle, kun Sampo " soitti ja lauloi nuoteista" XD Höh, ei tää kirjoitettuna kuulosta ollenkaan niin hauskalta, kuin mitä se siinä tilanteessa oli. Toinen oli niiiiiin " tosissaan" , aivan kuin olis ottanut mallia äidistään (olin just aiemmin laulanut ja säestänyt pianolla).

Sampo on myös löytänyt omat jalkansa. Ei vielä saa taivutetuksi varpaita suuhun asti, mutta kovasti nyplää jalkojaan. Sai tänäänkin kulutettua varmaan vartin siihen, kun kiskoi jalastaan sukkaa :)

Noniin, Sampon napaa kerrakseen :) Meenpä tästä palstatilaa täyttämästä tuonne makuuhuoneen puolelle.

Han taas[/color]

Vierailija
10/43 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poppis meillä on nyt käytetty ihan vaan hellepukua ja harsoa pojan päällä jalkojen suojana. Joelilla hikoo jalat niin paljon ettei edes sukkia olla laitettu. Ne on ihan märät muuten koko ajan tai sit poika potkii ne pois. Kahdet sukat jo hävinny kun potkinut pois...

Pillereistä oli kyselty. Söin cerazette-minipillereitä pari kuukautta ja sen pari kuukautta vuodin koko ajan. Päätin sit lopettaa. Mulle ei ilmeisesti sopinut.

Tänään poika ekan kerran vierasti, tai ainakin jotain sen tapaista. Mun oma kunnipoika tuli moikkaamaan, pojan äiti sit halus ottaa Joelin syliin ni tuli ihan kunnon parku! Ikinä ei oo ennen ollut tollasta. Mihin aikaan lapset yleensä rupee vierastamaan?

Meillä jäänyt kans palstailu vähälle, edelleen itketään noita hampaita. Mitkään hampaat ei vielä oo puhjenneet, ylhäälle kovasti kulmahampaita ois tulossa. Ne vaan ei tuu puhki asti. Joel ei suostu puruleluilla helpottamaan oloa, alkaa vaan kauhee huuto kun lähelle vie. Millähän ihmeellä pientä vois helpottaa??

Tietääkö kukaan mistä löytäis ohjeita miten trikoisessa kantoliinassa voi pitää lasta naama menosuuntaan? Joel tykkää liinassa olla, mutta haluis vaan katella maailmaa.

Joel ei suostu enää makuuasennossa olemaan vaunuissa ollenkaan. Ollaan nyt pari päivää kokeiltu ABC:n istumarattaita, niissä viihtyy. Eihän noin pientä kuulemma sais ollenkaan istuttaa, edes puoli-istuvassa asennoss pitää, mutta kun poika väkisin työntää ittensä istumaan ja suuttuu ihan kauheesti jos makaamaan joutuu ni en haluis turhaan itkettää..

Soseita ollaan syöty nnyt 3 päivänä, maissi maistuu ainakin tosi hyvin. Miten monta päivää ootte syöttäny aina yhtä " ainetta" ennen toiseen siirtymistä? Uskaltaisko jo päivän tai parin päästä kokeilla maissia ja perunaa? Kertaakaan ei ole kakonut tai sylkenyt pois, imasee oikeen lusikasta ruoan.

Nyt on poika nukahtanut 4 päivänä omaan sänkyyn! Ennen suostui nukahtamaan vaan isin tai äitin kainaloon. Alkoi tulla aika ahdasta, vaikka onki 190cm leveä sänky :D

Tulipas omanapaista, ei nyt jaksa oikeen kommentoida... Anteeksi pyydän. Yritetään ens kerralla paremmin. Kohta tulee mieskin töistä ja pääsee nukkumaan.

Öitä kaikille!

Henna ja Joel, n.3,5kk

Vierailija
11/43 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran piti kysyä vielä niistä Riihimäen treffeistä. Onko täältä Helsingistä päin kukaan autolla lähdössä jolle mahtuisi kyytiin? Junalla ei meijän poika yhtään tykkää matkustaa, pelkkää huutoa jostain syystä koko ajan eli saattaa jäädä meiltä muuten treffit väliin....

Henna taas

Vierailija
12/43 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me varmaan ajellaan Riksuun eikä ole kyytiläisiä. Jenniä ja D:tä vähän kyselin kyytiin mutta he menevät junalla koska D taas viihtyy siellä paremmin, joten meidän kyydissä varmaan pääsisitte. Ihan 100% varmaksi en vielä lupaa koska saatetaan mennä Riksuun jo pe tai la koko perheen voimin. Mutta pidän mielessä että olisitte tulossa. :)

Karssuli

Vierailija
13/43 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenta enska-kaverit:)

meillä oli eilen kuulokontrolli, ja vähän huonoja uutisiahan sieltä tuli. eli tytöllä on keskivaikea/vaikea kuulovika ja kuulolaitteiden koekappaleet otettiin heti eilen, kahden viikon päästä saadaan. vähän se tietty hämmentää, ihmetyttää ja mietityttää, mutta eiköhän kaikki hyvin mee. tukea saadaan kuitenkin paljon hoitohenkilökunnalta. ja kyllä kaikki on tietysti rohkaisseet, että kuulolaitteiden ja muun tuen avulla kaikki voi mennä todella hyvin.

eli katsotaanpa miten asiat etenee, kahden viikon päästä tosiaan seuraava kerta kun mennään sairaalaan.

tyttö on kuitenkin ollut nyt koko ajan ihan reipas jne, että sillä tuo vähän yllätti. jotenkin ois luullut että tyttö ois säikky tms jos ei kuule kunnolla, mutta meidän tyttö se vaan nauraa:) onneksi kuitenkin nyt heti jo tutkittiin että pääsee totuttelemaan, ois paljon hankalampaa jos ois huomattu vasta vanhempana, nyt voidaan alusta asti tukea puheen kehitystä jne.

osse ja kandi: ronja kans on pyrkinyt seisoaan alusta asti:) ei riitä että äiti vähän istututtaa vaan seisomaan ponnistaa:)

soseiden syömisestä: meilläkin meni aluks pitkän pitkän aikaa ihan pari lusikallista. sitten yhtäkkiä alkoi maistumaan enempi. viime viikolla kun tein taas setin soseita niin pakastin reilut puoli purkillista aina yhteen purkkiin.

makkaralla on surua, toivottavasti selviää mikä äitillä on.

bejpi: meillä ei juuri sängyssä möyritä. tai joskus löytyy pää sängyn nurkasta, mutta jalkopäästä ei oo viä löytynyt:) eikä myöskään kieriskele sängyssä.

meillä ei muuten myöskään kelpaa yleensä maito soseen päälle. eli ensin sosetta ja sitten puolentunnin-tunnin sisään maitoo:) muutenkin on nyt ollut parina päivänä hirmu vaikeaa saada tyttöä juomaan riittävästi näihin kuumiin keleihin nähden.

jeps. mutta siinäpä ne meidän kuulumiset.

terkuin tikru ja rontti 5kk+, kuukauden päästä jo isojen puolella:)

Vierailija
14/43 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun piti heti tulla sanomaan, et voi ronja reppanaa! Mut te ootte kyl oikeet vanhemmat tuohon tilanteeseen, voin kuvitella et osaatte otaa asian just sellasena ku se tulee etteka hataanny turhia!

Ronjalle halit ja huomenna ihan oikeat rutistukset!

/Osse

Vierailija
15/43 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD1076]Huh..mittari näyttää jo 22.2 astetta täällä..mahtaa tulla kuuma!

Tikru: voi pahus kun tytöllä on kuulovika! =/ Hyvä kuitenkin, että saatte näin varhaisessa vaiheessa sen kuulolaitteen, paljon tietoa ja tukea. Jaksakaa pysyä positiivisina! On kuitenkin niin aurinkoinen tyttö, että tollanen ei paljoa menoa haittaa..=)

Soseista: tää on varmaan ihan hoopo kyskä, mutta onko teillä kaikilla lapsille joku hauska oma lusikka? Katsoin vaan kun ope syötti Ainoa niin sillä oli joku kätevänmallinen muovilusikka ja se syöttäminen näytti tosi helpolta..toki ne on jo jonku aikaa harjoitellu..=) Eli siis ensilusikkaa ostamaan? Onkos joku ylitse muiden?

Aurora: mahtavaa, että Oliver on lauantaisin ollut hoidossa ja ymmärsin, että on kans viihtyny? Meidän pitäis taas harjoitella hoidossa olemista edes parin tunnin ajan, mutta kun ei oikein ole niitä hoitajia..=)

Viipulille vilkutus! Kiva kuulla sustakin ja ihania kuvia pojasta! =)

Makkara: toivottavasti mamalla ei oo mitään vakavaa..kyllä niistä äidesitä on iso huoli kun ovat meitäkin koko ikänsä hoivanneet..

Beijpille tsempitykset painonpudotukseen! =)

Pi-Kille tsempitykset soseiluun..niin se vaan poika heti tietää mikä on hyvää =D Intoa kans laihdutukseen..onneks mä en vielä voi täpöllä laiduttaa kun vielä imetän..heh. =D

Hanin Sampostahan saattaa tulla pianisti..=) Ihania hetkiä teillä ollut..=)

Mies oli sanonut eilen pomolleen, että syksyllä meinaa pitää 2 vkoa lomaa kun lähdetään reissuun! Oli vähän puhetta jos Brasiliaan mentäis viettään häämatkaa! Sinne ei kyllä lennetä kun vasta marraskuussa, mutta jos se laskettais myöhäiseksi syksyksi? =D Ois kyllä mahtavaa päästä siellä taas käymään! Jey!

Nyt äkkiä suihkuun ja sitten torille kun tyttö herää..

Oikein mukavaa tiistaita kaikille!

t. poppis ja Emiliina 4kk

Vierailija
16/43 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]TIKRU, oliko teillä ollut jo aiemmin jotain epäilyjä Ronjan kuulosta? Tsemppiä koko perheelle! ♥

POPPIS, ei meillä ainakaan oo mitään erityislusikoita. Kyllä ollaan ajateltu hankkia VIIMEISTÄÄN sitten, kun Sampo haluaa itsekin pitää lusikkaa kädessä, semmoinen ensilusikka. Pysyy paremmin kädessä muotoilun yms. vuoksi. Mutta toistaiseksi niinä parina kertana kun ollaan maisteltu soseita, ihan perus teelusikka on ollut käytössä.

Tää on varmaan kyllä ihan sattumaa tai vahinko, mutta SAMPO LIIKKUI ETEENPÄIN! :O Oli mahallaan lattialla ja minä touhusin omiani. Hirveä ähellys kävi ja vilkaisin sitten, että onko sillä joku hätä, kun huomasin, että se oli liikkunut kunnolla eteenpäin! Varmaan oli vahingossa jotenkin onnistunut polkaisemaan jaloilla niin, että oli liikkunut, mutta aivan sama, siitähän se just lähtee sitten joskus! :)

Jaahas, nyt se yrittää uudelleen samaa tuolla, mutta vähän heikolla menestyksellä ja hermostui. Pitää mennä :)

Han ja Sampo 4kk[/color]

Vierailija
17/43 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Kiirusta pitää (SU ristiäisiä järjestellessä sun muussa), pian lähdetään vaunuillen KELAan & postiin & kauppaan eli pikainen viesti vain, ja anteeksi omanapaisuus.. Illalla sitten lupaan taas surffata kun mies tulee ¿vahtivuoroon¿. ;)

Eilinen meni humauksessa ja nytkin on jo päivä puolessa välissä! Kiitos vain lounasseuralle ¿ IIRIS + Elli & KESIS + Lenni ¿ oli oikein mukavaa Ompussa! Neitikin matkusti takaisin taas ihan unten mailla ja jatkoi sikeitä vielä kotona. Illalla hän hurmasi taas molemmat tätini ja nautti kylvystä! :)

En tiedä pitäisikö tämä merkata johonkin oikein ¿virstanpylvääksi¿ kun neiti taas aamulla kääntyi kyljeltä mahalleen ja nyt oikein ¿punki¿ peppua ylös ja oli polvillaan.. Oho!

Ja itse asiassa meillä oli tosi hyvä yö. Neiti nukahti mahalleen sohvalle mun viereen enkä raaskinut herättää vaan köllin siinä vieressä ja vahdin että ¿hengittääkö tuo¿.. ;) Nukahti siis ennen klo 22 ja heräsi 2.30 syömään ja jatkoi taas unia ¿ tällä kertaa meidän välissä ¿ kunnes seuraavan kerran heräsi vasta 7 aikaan syömään. Ennätysyö kun VAIN 2 kertaa herättiin syömään! Ihan selvästi tuo masullaan nukkuminen teki hyvää pieruiselle ololle.. vaikka mä olinkin vähän hermoraunio kun tarkistelin koko ajan ettei ole naama alaspäin..

AIVAN IHANAA KUN ON KESÄ! :)

Mammis & Tiitiäinen, 2pv vaille 8 vkoa

P.S. Mites LEENIS teidän ristiäiset, joko ne ehti olla?

P.P.S. Onko muuten KANELIsta ja Tiuhtista & Viuhtista kuulunut mitään, ettei mulla olisi mennyt kommentit ohi? Olisi kiva kuulla miten heillä arki sujuu..

P.P.P.S. Hesan terassiporukkaan saapi osallistua, ohessa linkki http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10365719&p=1&tmode=1&smod… [/color]

Vierailija
18/43 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin mielipidettä/neuvoa, kun omassa päässä lyö tyhjää... Eli ristiäiskutsujen tekstiä mietin ja miten olisi järkevää kirjoittaa, ettei kuulostaisi tökeröltä, kun meillä siis ristiäiset kirkossa ja kahvit kotona. Eli jos kutsu alkaa, että " Tervetuloa rakkaan tyttäremme ristiäisiin X kirkkoon XX.X.2007 klo 13" . Niin miten jatkaa tuohon sillä tiedolla, että kahvit tarjotaan meillä kotona? Onko hyvä, että " Ristiäiskahvit tarjoamme kotonamme" . Vai että " Kirkosta siirrymme nauttimaan kahvipöydän antimia kotiimme" . AUTTAKAA äidinkieltä paremmin taitavat...

Tänään on meillä semmoinen päivä, että sylissä viihdytään eikä yhtään missään muualla.Mutta on kyllä ihan äärettömän suliisya kun pikkuinen katselee suurilla silmillään ja puristaa lujasti äidin paidasta kiinni. Nojoo, välillä pitää tietysti myös karjua naama punaisena. =)

Makkaralle jaksamista! Toivottavasti saatte pian selkoa äitisi tilanteesta.

Manmmikselle mukavaa ristiäistensuunnittelua! Onko teille tulossa paljon vieraita?

Nyt tyttö niin hermona että kirjottelu loppuu tällä erää..

t. i-l ja neiti

Vierailija
19/43 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kone jumittaa TAAS, ihan mieletöntä :( Totta kait kaikki muut sivut latautuu tuosta noin vaan, mutta nämä Vauvat.... Mikähän per****le tässä mättää!!?? GRRRR!! Kesti " aika" kauan aikaa lukea pino lävitse..

Tikrulle voimia! Hienosti suhtaudutte tähän kuuloasiaan!

Viipuli kyseli minipillereistä. Mulla oli just pari viikkoa sitten jälkitarkastus, ja sain reseptin. Aloitin niiden popsimisen samana iltana, ja HYVÄ! Menkat nimittäin alkoi sunnuntaina!!?? Siis WTF, synnytyksestä alle 2kk.... Onpas outo tunne, vuosi tässä vierähtikin ilman " tätiä" (hih, muistattekos vielä kuumeilupuolen iki-ihanan täti-nimityksen :D)

Han_, meiti ei ossaa lukia!! Pikaisesti silmäilin pinoa, ja keskustelitte Poppiksen kans erityislusikoista, mää lukkiin että ERITYISLUKIO!! Niinku että mietitte jo nyt että pistätte Sampon ja Emiliinan erityislukioon tai jotain...... Joo pitäsköhän nukkua enempi tai jotain.... (Sain muuten ne uudet silmälasit, mutta eilen piti palauttaa ne liikkeeseen, kun laittoivat pirulaiset väärät voimakkuudet. Nyt taas vanhat öögät päässä joten ehkä se selittää lukivaikeuteni..)

Poppis, vai Brasiliaan, vau! Me ollaan jo nyt suunniteltu, että mennään ulkomaille vuoden päästä syksyllä, kun mun ä-loma loppuu ja palaan kouluun. Pitäs vissiin alkaa jo säästää..

Mulla vähän takkuaa tuo imetys :( Tai siis maito ei yksinkertaisesti riitä! Synnytyksen jälkeen olin varsinainen suihkutissi, maitoa riitti pakkaseen asti, ja oli pakko lypsää monta kertaa päivässä. Välillä kaadoin jopa täysiä maidonkerääjiä lavuaariin, kun yksinkertaisesti sitä maitoa oli liikaa! Vapun aikoihin aloitin vähähiilihydraattisen dieetin (ns. karppaus, oon huomannut sen mulle sopivaksi ruokavalioksi), ja viikon päästä hups, maidontulo ehtyi.. Entiset supermeijerit oli vaan kaks tyhjää läpyskää yht´äkkiä :( Vauva-raukka huusi nälissään ja yritti imeä tissiä muttei saanut mitään irti. Totta kait aloin sitten syömään sokeria taas, suklaata, karkkia, leipää jne, että tilanne korjaantuisi äkkiä. Mutta ei, maitovaje senkun jatkuu, ja Mimosalle on pakko antaa päivittäin Tuttelia tissin lisäksi. Sitkeästi silti imetän, mutta ainakin mun kohdalla teoria " mitä enemmän imettää, sitä enempi maitoa tulee" ei pidä paikkaansa! Olenkin tehnyt niin, että illalla, yöllä ja aamulla imetän, päivällä annan Tuttelia parilla syötöllä. Näin oma maito riittää. Että ottaa päähän tämä tilanne, ois niin kiva imettää täysipäiväisesti :(

Mimosa ~2kk ei muuten sitten tarvitse enää päiväunia, ainakaan omasta mielestään! Eilen tyttö valvoi koko päivän, siis jotain 13 tuntia nukkumatta ollenkaan!! Ja oli ihan hyväntuulinen, vaunuissa, sitterissä tai autossa (jossa yleensä nukahtaa samantien) katseli vaan virkeänä ympärilleen eikä ollut moksiskaan! Mielenkiintoinen vauva.... Saapa nähdä miten tänään käy.

Jahas, voisipas lähteä pihalla. Tuo meidän takapiha on melkoinen haaste, edellinen omistaja ei ole ollut varsinainen viherpeukalo, on saanut kaiken elävän tapettua takapihalta :( Nurmikon, orapihlaja-aidat, koristepensaat... Takapiha on yks iso karu tomutanner, jota ympäröi lehdetön pihlaja-aita.. Eilen ostettiin kukkia piristykseksi ja jossain vaiheessa ois tarkoitus kylvää nurtsi (vähän vaan vaikeeta kun meillähän on 2 koiraa joista toinen täysipäiväisesti ulkona). Siinäpäs on tekemistä, saada edes jotain vihreää sinne! Etupiha on ok, kylvettiin sinne nurmikko eilen ja tehtiin kukkapenkit.

Nauttikaahan kesästä mammat :)

Sere ja Mimsku, tasan 8 viikkoa

Vierailija
20/43 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin Ainolle joululahjaksi 2 kpl aventin ensilusikoita, ne on vähän kaposempia ja reunoistaan " pyöreämpiä" , kuin tavis t-lusikat. On siis hellävaraisempia pienille ikenille ym :) Ei kai ne millään lailla välttämättömiä ois, mutta en mä raaski ton pieneen söpöön suuhun lappaa tavaraa millään teräslusikalla :D Varsinkin niinä huonon syömisen päivinä, kun ei millään meinaa maistua, ei teräslusikalla menis luultavasti sitäkään vähää!

Lisäksi meillä on käytössä " puurolusikkana" hiukan isommat tupperwaren " riippulusikat" , sellaset mitä aina joskus saa vieraslahjana. Plus posti toi aikoinaan joskus kun liityin Pirkan napero-kerhoon yhden tosi hyvin pinen ensilusikan ja sit oisko ollut piltti kun lähetti vielä yhden muovisen isomman " purolusikan" .

Jahas, Aino päätti alkaa lukea päivän lehteä, pitää mennä pelastamaan se että jää itselle ja miehellekin vielä luettavaa :DD

Ai niin, Tikrulle tsemppiä se kuulovamman kanssa! Onneksi tosiaan varhain havaittiin, niin on mahdollista saada kaikki tukitoimet hyvissä ajoin käyntiin! Ja niinhän se on, että nämäkin pienet enska-vauvat on erityisiä jokainen omalla tavallaan, ja silti niin ihania ja rakkaita ja kyllähän tähän maailmaan mahtuu kaikenlaisia menijöitä!

t. Ope ja Aino 7,5 kk+