@@@TAMMITENAVAT viikko 23 alku **
jos olen niin puusilmä etten uutta pinoa huomannut niin huomauttakaa hyvä immeiset.. piti vaan päästä ultrakuulumisia kertoilemaan heti. eli yksi sikiö ja sillä syke bongattu. koko vastasi viikkoja 7+1 eli oli pitkän kierron enteilemästi pienempi kuin " oikeat" viikot (8+0). tod. näk. nyt tuon uuden lukeman mukaan ruvetaan menemään, soittelen neuvolaan vielä tänään ja kyselen mitä siellä meinataan.
ja vielä muistutus yahoon listasta: http://groups.yahoo.com/group/Tammitenavat08/
mukavaa uutta viikkoa!
annele + pikkarainen rv 7+1
Kommentit (28)
Ja onittelut ultrassa käyneille, se on kyllä mahtava tunne, jos kaikki kunnossa!
Täällä taas kärsitään vuodoista :(
Tervetuloa myös tammimuruihin kirjoittelemaan!
http://groups.msn.com/Tammimurut2008
Aamun_kuiskaus ja papu rv 7+6 / 7+0
Superässälle tervetuloa mukaan joukkoon iloiseen!
Onnittelut kenguruulle ja pajunkukalle pikkuisen masuasukin näkemisestä!
Itse täällä kaiholla odottelen np ultraa...
Popin_äidille vatsan nippailusta: minun ensimmäinen raskauteni oli aika tuskallinen, ei vain nippaillut vaan todella sattui, ja kovaa! Monesti olin varma että nyt se on jommankumman menoa, mutta ihan terve vauva sieltä syntyi! Ainoa vaan että hänelläkin oli masu pipi ekat 3-4kk. Välillä olin osastollakin tarkkailtavana, ja muutaman kerran ylimääräisissä ultrissa niiden kipujen takia. Eli ihan normaalia on jos masua nipistää tms :). Ei vaan tietysti kauhean mukavaa....
Omasta olosta senverran että laiskottaa niin maan perusteellisesti!
Tytöllä on viikonloppuna synttärit ja pitäisi siivota ja puunata paikkoja, vaan kun ei yhtään huvittaisi :(. Yölläkin nukuttaa niin makeasti ettei 11 tunnin yöunien ( onneksi tuo esikoinen on myös kova nukkumaan! ) jälkeen millään jaksaisi nousta ylös. Nyt pidän lyhkäri päivän töistä, ja lähden tyttöä hakemaan että päästään nauttimaan auringosta!
Ai niin.. kävin hiplaamassa eilen vauvanvaatteita kaupassa, ja ai että kun olis tehnyt mieli jo ostella! *Huokaus* Tulisi nyt nopee se ultra, onneksi ylihuomenna on neuvola.
Mukavaa päivää ja auringonpaistetta!
Terkuin Mantelihammas rv 9+2 ?
Moi kaikille! Viimein ehdin ilmoittautua mukaan odottajiin. Tämän hetken tiedon mukaan la olisi 21.1. Lapsia minulla ja miehelläni on ennestään kaksi, 04/04 ja 08/06 syntyneet tytöt. Minä myös odotan hyväksyntää tuonne Yahoon palstalle, en tahdo ehtiä tänne nettiin, omasta sähköpostista on jotenkin helpompi ja nopeampi kurkata porukan uusimmat kuulumiset. Mukavaa odotusaikaa meille kaikille!
Minulla on onneksi nyt kesäloma, olenkin aivan puhki. Tästä eteenpäin kolme viikkoa saa ottaa niin rauhassa kuin haluaa, mitään stressaavaa ei ole suunniteltu. Olen ihan loppu pienestäkin reissaamisesta, joten töissä olosta ei juurikaan mitään hyötyä olisi.
Tänään maalasin ja hoidin juoksevia asioita. Kyllä sai yhden jos toisenkin tauon pitää työn ohessa, janottaa, pissattaa, huimaa ja oksettaa ;)
Yhdelle ystävälle olen kertonut raskaudesta, sellaiselle, jolta voi tukea ja apua saada vaikka keskellä yötä. Äidille ja isälle en ole vielä kertonut. Olisi oikeastaan ihanaa saada jutella tästä äidin kanssa, joten kai kohta kerron. Olen niin väsynyt ja huonovointinen, että kai hän sen muutenkin kohta huomaa.
Todella monella tammimammalla on nyt ollut vuotoa, enemmän tai vähemmän. Ja suurilta osin se on kuitenkin ollut vaaratonta ja onhan sen nyt valtavan yleistäkin. Mutta minua raivostuttaa, että neuvolan tädit suunnilleen saman tien julistavat sen keskenmenoksi. Juuri tuo, että " eihän se nyt välttämättä merkitse keskenmenoa" , " onhan siinä iso keskenmenon riski" ym. suuntaiset jutut.
Näillä kommenteilla odottavat äidit saatetaan hysteeriseen tilaan ja sekään ei hyvää tee. Miksei asioista voi kertoa asialliseen ja tilastoihin perustuvaan positiiviseen sävyyn??? Minä ainakin sekosin täysin ja painelin samana iltana yksityiselle ultraan. Ja luojan kiitos syke näkyi ja kaikki oli kohdallaan.
Ihmeempiä tunnemyrskyjä ei ole ilmaantunut, ehkä ne ovat jo entuudestaan päällä.. :)) Ei eroa huomaa.
Huomenna lähdemme pienelle kotimaan retkelle, saa nähdä kuinka jaksaa selkäsäryn kanssa autossa istua.
ipu 7+3
ei näy siun hakemusta missään etkä kyllä ole jäsenlistallakaan eli jotain on ilmeisesti mennyt hakemuksessa pieleen. jaksatko koittaa uudestaan? http://groups.yahoo.com/group/Tammitenavat08/ oli osoite. tai halutessasi voit laittaa sähköpostiosoitteesi niin voin laittaa suoraan sähköpostiisi kutsun listalle.
tervetuloa uusille, iitu78 ja superässä (jos nyt oikein muistan)!!
Tässä on alkuviikosta ollut hommaa niin paljon, etten ole ehtinyt istahtaa koneelle! Tänään pyörähti 11. viikko käyntiin ja olo on jo parempi. Kuvotusta ei ole enää oikeastaan ollenkaan, vatsaa jomottelee normaalisti ja huoli keskenmenosta on vähenemässä. Viime perjantain ultrassa näkyi siis pikkuinen " rusina" ja sydämensyke...
Pärjäättekö te muut vielä entisillä vaatteilla? Mun piti käydä ostamassa uudet housut ja hame, sillä en mahdu oikein mihinkään vaatteisiin. Vatsaa vielä enimmäkseen turvottelee ja voi olla, että myös tämän suunnattoman suuren ruokahalun vuoksi on vyötärö totaalisesti kadonnut (sitä ei juuri ollut ennen raskauttakaan, kun on muutama lisäkilo ennestään) :o/
plumeria rv 10+0
Aamunkuiskaus= oliko sulla sitä vuotoa. Oletko jo päässy ultraan?? Toivotaa et kaikki on ok!
Meidän lapset on ollu tänää kotosalla. Tein tällä viikolla 10pv:n sopimuksen päiväkotii. Mulla oli sitä vuotoa viimeviikolla ja jäin sairaslomalle ja niinpä ne työt päättyki kokonaan. Eilen ravasin työkkäris ja kelassa. Onneks olen ollu vuoden liitossa huh!
No joo.. olo on ihan raskaana;) Kauheesti etoo ja oikeesti en kohta tiedä mitä voin syödä, mut tätähän mä odotin oireeksi niinku 2 ekastaki raskaudesta. Aina alkanu samaa aikaa pahoinvointi. Toinen on väsymys, seku rupeaa vaivaan niin olis pakko saada nukkua paaaljon. Mielitekoja on, mutta kyllä noi kylmät hedelmät ja kaikki raikas miellyttää eniten. Hajut tekee mulla tosi pahaa!
Onko muut havainnu että ampiaisia on ihan sika paljon tänä kesänä. Mä olin tänää lähdössä lasten kans autolla leikkipuistoo ja noi perhanan ampparit yrittää tunkea joka rakoon=( Mun kimpussa ne on tänää viihtyny erityisen hyvin. En kyllä käytä hajuvesiä ym... et mikä lie niitä kiehtoo? No ei sitä koko kesää voi sisälläkää viettää.
ensviikolla mulla on eka neuvola ja se kontrolli ultra, toivon vaa et kaikki on hyvin ja odotus jatkuu normaalisti. Eilen jo ostin mamma sortsit hennesistä ku ei viimekesäset mahdu, olen lihonuki sen verran;)
minä ja herne 7+1
Noniin, pitihän sitä sitten valitella sitä, kun ei niitä pahoinvointioireita ollenkaan kuulu... No tänä aamuna kun menin hörppäämään omppumehua niin johan tuo meinasi tulla heti paluupostilla takaisin. Ja niin hirveä olo koko ajan, että hirvittää.
Onko muilla ollut sellaista ihmeellistä nipistelyä/ vihlaisuja alavatsalla? tuntuu aina välillä, vähän kuin neulalla pistelisi. Mistäköhän voisi johtua? Olin jo taas melkein soittamassa neuvolaan, mutta kun olen töissä ja meillä on avokonttori, enkä ole kenellekään vielä kertonut, niin voishan se herättää epäilyjä, jos rupeaisi soittelemaan neuvolaan töistä. Ja ruokatunnilla työkaveri tuppasi seuraan... Eli kerrottehan jos teillä on asiasta kokemusta tai tietoa???
Muuten ei kummempia, enää viikko niin sitten pääsee neuvolaan. Huomenna mennään esikoiselle laitattamaan tuubit korviin ja vähän pelottaa. Toivottavasti kaikki menee hyvin, onhan se ihan rutiinitoimenpide.
Popin_äiti + " ?" rv 6+2