* ^ * TAMMENTERHOT ma-ti * ^*
Uusi viikko, uudet kujeet
Linkki viikonlopun pinoon:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10453257&p=1&tmode=1&smod…
Kommentit (53)
[color=#32CD32][b][u]Pohjanmaa miitinki:[/u]
Eiköhän se oo lyöty lukkoon,notta ens maanantaina 11. päivä kello 13 paukahtaa kaffeepannu päälle![/b]
[color=#006400]Onko chicca jo saanut mun osoitteen nenniltä,kun mulla ei ookkaa tullu talteen sun osoitetta spostiin!
Ja vielä ehtii ilmoittautua akkaistuntoon mukaankin,jos halukkaita löytyy!
[color=104E8B]Maikkoo ja ähisevä puhiseva " Jeje" -poika, kuten isoveli sanoo [size=3]☻
Se on kesä nyt! Aivan ihana ilma!
Taisin tyrkätä neitoselle vähän liikaa päälle päiväunille vaunuihin, kun sillä on pitkähihainen body ja pitkät housut. No se on varjon puolella et ehkä siellä ihan sopiva nukkua. Viime viikolla oli jo ihan hellemekolla tai pelkällä bodylla ulkona kärryissä, kun vastaavat helteet.
Onnea Mansemamma plussasta!
Sain viikonloppuna kahdelta ystävältä viestin plussaamisesta, toisia lapsia odottavat. Täytyy tunnustaa et pikkasen vauvakuumetta täälläkin ilmassa, vaikka niiiiiiiiiin ajattelin että kolme riittää. Tuo neitonen kasvaa vaan aivan liian nopsaa! Nyyh! No, tuskin me kuitenkaan enää..
Kiinteäg: me alotettiin neitoselle (4.5kk) lauantaina kiinteiden syöttäminen, vaikka ajattelin ekaksi " sinnitellä" kesän yli pelkällä rintamaidolla. Jotenkin tuntunu et jäis nälkäiseksi pelkästä maidosta, kun niin ahnaasti aina syö " tyhjäksi" rinnat. Plus sellainen olo ettei paino ole noussut /kasvanut paljoa. Toki siihen saattaa vaikuttaa parin viikon takainen korvatulehdus ja syömättömyys..
Perunaporkkanasosetta tarjosin ihan huvikseni sitten lauantaina, katsoakseni että miten reagoi. Muutaman teelusikallisen syötin ja tyttö odotti oikein suu auki aina seuraavaa lusikallista. Ja suuttui silmittömästi kun lopetin! Eilen sitten lusikoin taas ja söi puol purkkia! Selkeästi ihan oikeaan aikaan aloitettiin. Vatsakin toiminut ihan normaalisti. Tänään jos keittelisin ite vähän perunaa ja porkkanaa.
Pitäis vissiin noille isommille jotai aamupalaa tarjota ja sitte jos lähettäis puistoon tms että isäntä sais nukkua rauhassa yövuoron jäljiltä..
Voikaahan hyvin, Terhot!
t. H ja " Iines" 4,5kk
[color=darkviolet]Tullee tooosi lämmin päivä. Lupailivat +25, saa nähä riittääkö. Tästäpä vois hivuttautua pukemiskeskusteluun, että viikonloppuna Kossi oli jo lyhythihasella bodylla ja kaverina puolipotkarit. Autossa varsinki näin ja sitten lämpimään aikaan ulkona vaunuissa. Hyvin tarkeni, tarvittaessa ohutta lakanaa laiton käsille ku varjoon laitettiin nukkumaan. Kummiski tuuleskeli viilentävästi. Sortseja oon kulettanu mukana, mut en oo viel päälle pukenu. Autossa ne kyl on kohta ainaki.
Jahas meni ykskätiseksi puuhaksi.
Z ja Kossi 4kk ja vk
Toivottavasti pääsette jo tällä viikolla tutkimuksiin! Raskasta tuo epätietoisuus ja huoli vauvan terveydestä.
t. H
Maria-79:
[color=#32CD32][b][u]Pohjanmaa miitinki:[/u]
Eiköhän se oo lyöty lukkoon,notta ens maanantaina 11. päivä kello 13 paukahtaa kaffeepannu päälle![/b]
[color=#006400]Onko chicca jo saanut mun osoitteen nenniltä,kun mulla ei ookkaa tullu talteen sun osoitetta spostiin!
Jep, Chikka on saanut sun osoitteen!!
Ja tulos ollaan, jos vain kaikk on terveitä.
Viikonloppuna oltiin jyväskylässä yo-juhlissa sukulaisissa, yövyttiin siellä kans. Matkaan meni 3,5 tuntia ja se meni hyvin, vaikka tavoistaan poketen poika oli hereillä koko matkan, otti vain 10 minuutin torkut. Mutta ei kuitenkaan itkenyt. Yö vieraassa paikassakin meni ihan hyvin, ja oli kivaa nähdä ja kokea taas jotain muuta kun tätä iänikuista samaa. Samaa reittiä mentiin kun lapuallekin sitten tullaan, vaikka mulle tuttu ennestään kun mumma ja paappakin asuivat siellä suunnassa.
Tytöillä on nyt kesäloma ja saivat hyvät todistukset ja molemmat saivat stipendit, vanhempi matematiikasta ja nuorempi äidinkielestä. Olitiin miehen kanssa tosi ylpeitä!
En ole pinoja lukenut moneen päivään, mut EHKÄ tänään kerkiäis, mut juuri nyt tuolta kuuluu komentohuutoa, pitääpäs mennä huoltoon!!! =)
nenn ja poika 2.1
[color=8B636C]
Kiitos [b]Sinda[/b] tuolin käyttövinkeistä!! Tosiaan: sitähän voi käyttää saunassa/suihkussa/uimahallissa.. Meidän tuoli on keltainen. Aika hyvin, kun mies sanoin eilen kun katseli Rixua tuolissa, että olisi kyllä kätevä kun siinä olisi pöyä edessä, pysyisi lelut yms. paremmin. En nimittäin tiennyt, että siihen saa tosiaan tommosen tarjottimenkin!
Aika värikästä keskustelua käydään näemmä tuostakin aiheesta eri palstoilla ;-) Rixu käy fysioterapeutilla viisi kertaa ja kysyin viime kerralla muuten vauvojen istumisesta. näytin miten mulla on tapana esim. kahvia juodessani istuttaa Rixua toisella polvella, käsi Rixun selän takana. Fys.ter sanoi, että asento on ihan oikea: kevyesti takakenossa ja käsi selän takana. Eihän sitä tietenkää kauaa saa pitää siinä asennossa, enkä jaksaisikaan tietysti!
Eilen oli meillä illalla vieraita ja Rixu ei meinannu saada unenpäästä millään kiinni. Ei siis malttanu tietysti nukahtaa ja vilkuili tätiään koko ajan ja naureskeli. No tänään nukuttiinkin sitten ysiin saakka (<--mullakin oli hyvä syy nukkua *hih*)
Ihanaa kun kesä on tullut!! Joku kyseli pukemisesta: meillä on lyhythiainen tai hiaton body ja pitkähihainen potkari ja ohuet sukat saattaa olla. Ei muuta. Hanskoja ei oo ollu enää tooosi pitkään aikaan saati lakkia. Takin hupulla mentiin jo tuossa kun luntakin oli maassa. Eilen ratasteltiin ihan tossa body+potkari asussa ulkona ja hyvin tarkeni. Auringolta suojaan toki täysin: harso tai muu peite on edessä.
En ole ajatellut lyhythiaisesssa/-lahkeisessa viedä ulos kun kuitenkin on pieni ja aurinko kovin epäterveellinen noin pienelle. Nytkin on uv-varoitukset päällä koko ajan.
Ukko tulee kohta kotia syömään, pitää mennä kattamaan pöytä.
[/color]
Mary & Rixu 11.01
...kommentti, että vaunuissa ja autossa tietysti eri asia: puetaan vielä kevyemmin eli on se lyhythiainen pody+puolipotkari tai vain housut.
Tuo pitkähihainen/-lahkeinen on kun ollaan ihan ulkona ilman mitään vaunuja yms.
Ihan pikaiseen käyn " ilmoittautumassa" , meillä on kone sanonut sopimuksensa irti eli varakoneella eli läppärillä yritän jotain raapustaa....
Tää on vaan niin vaikeeta ku on taas tottunut tohon toiseen koneeseen!
ÄITYLILLE tosiaan paljoin voimia, toivottavasti kaikki on hyvin!
MANSEMAMMALLE onnittelut plussasta, toivottavasti pysyy matkassa mukana! Oot kyllä aika supermami kun jaksat ;)
Nyt tosiaan pukkaa tuo vauvakuume päälle ku rupee täälläkin mammat taas plussaamaan!
Meillä ei tuo poitsu meinannut millään nukahtaa päikkäreille, 1,5 h käveltiin pihaa ristiin rastiin josta ajasta nukkui ehkä 20 min....
Nyt sitten simahti ja on nukkunut jo kohta puoli tuntia, jee!
Taitaa olla liian kuuma vaikkei hikiseltä tuntunut.
Yöt on kyllä sitten nukkunut 4 h pätkissä eli ihan hyvin sillä saralla asiat!
Kysymys teille jotka ootte jo aloittaneet kiinteät, ootteko jo aloittaneet puurot vaikka ikää olis vajaa 5 kk?
Ku ajattelin kokeilla pikkuhiljaa tavallisella puurolla (en siis sillä HIPP-merkillä ku siinä on sitä maitoa), mutta arveluttaa aloittaa näin nopsaan ku ollaan vasta 2 viikkoa maisteltu kiinteitä....
Kertokaas miten te ootte tehneet!
Ja koska voi ruveta antamaan perunaa ym. soseita 2 kertaa päivässä?
Nimim. " epävarma soseuttaja maalta...."
Nyt en muista oliko jotain gallupeja ilmassa, mutta palaan niihin ku ehdin paremmalla ajalla!
Viikonloppu ja viimeviikon illat menikin siellä töissä autellessa, joten tätä luppoaikaa oli hieman niukanlaisesti....
Lauantaina olin 7 h töissä ja poitsu isinsä kanssa kotona ja hyvin pärjäsivät! Kävin vaan kerran puolessa välissä imettämässä ja sit nopsaan takas töihin!
Mulla tais olla eniten ikävä, ei poitsulla niinkään...;)
Nyt ulos hieman kääntämään namaa aurinkoon, jos sitten illalla kääntäis tuota kasvimaata....joo joo....
Voikaahan hyvin!
Pupina & poitsu s.15.1
Ja ihan ekaksi KIITOKSIA TEILLE KAIKILLE stemppauksista ja tuesta!! Monet itkut on itketty kun luen teidän stemppauksia, olen huolesta sekaisin ja vieläkin pelkkä ajatus asiasta saa minut itkemään :( onneksi saatiin kiireellinen aika hyvinkäälle huomiseksi... pelottaa koko päivä :( mutta saadaan ainakin jotain tietoa. itse olen alkanut epäilemään että vika olisi jotenkin rintamaidossa?? koska nyt kun olen antanut lähes pelkkää korviketta niin tyttö pissaa huomattavasti enenmmän kuin ennen ja on kyllä ihan yhtä tyytyväinen kun aikaisemmin..
mansenmammalle onnea!
äityli ja pikku tilliäinen 4kk1vko
Ykskätisenä täällä yritän kirjoitella, kun neiti ei viihtynyt sitterissä kovinkaan pitkään. Viikonloppu meni tosi nopeesti. Eilen oli kesän avaus satamassa ja lapsille katumaalausta. Esikoinen oli innoissaan mukana maalaamassa. Tänään pitäs tulla uunin korjaaja, muttei oo vielä kuulunut.
Mansemammalle isot onnittelut! Toivottavast tämä pikkuinen pysyy mukana koko ajan.
VaateG: Lillukka on näillä helteillä joko lyhythihaisessa bodyssä ja sortseissa tai pelkässä bodyssä. Aamupäiväunille laitoin tänään liikaa vaatetta (t-body, ohuet terättömät housut ja ohut neule), niin heräs jo tunnin päästä.
Zatu, pietään peukkuja, että saat tuon työpaikan!
LiikkumisG: Lillukka pyörii napansa ympärillä. Edelleenkään ei käänny itse mihinkään suuntaan. Onkohan tuhon kääntymiseen joku yläraja, jolloin pitäisi osata kääntyä? Esikoinen pyöri aikanaan jo 3,5-kuisena.
TuttiG: ei syö tuttia. Välillä aina kokeillaan, mutta se lentää kaaressa suusta pois.
Äityli: hyvä, että pääsette jo huomenna tutkimuksiin! Toivottavasti syy selviää nopeasti. Älä syyttele itseäsi rintamaidon suhteen. Jos tytöllä olisi ollut nälkä, niin ei luultavasti olisi ollut tyytyväinen ja iloinen.
Jotain miun piti vielä kysellä teiltä muilta, muttei nyt muistu mieleen kun pikkuinen hermoilee.
T: Monttu ja Lillukka
Flickan sen kuin kasvaa vaatteita on joutunut vaihtaa jopa kaksi numeroa isompaan, nyt meillä on jo 68cm :)) Nyt ei kyllä perjantaina lekurit voi valittaa, toivottavasti.Pientä flunssan poikasta hänellä on mutta ruokahalua se ei ole viennyt. Nyt oon antanut riisipuuroa ja kohta ajattelin aloittaa lihat niinkuin lekurit halus. Eli SULINAko se kyseli jos vois alkaa jo nyt viljat, niin lääkärit on sitä mieltä että voi. Ne sanoi meille että lihat ja viljat mukaan kuvioihin niin pian kuin mahdollista. Meillä pitäis olla jo 5kk tietämillä kaksi liha-ateriaa ja mielellään puurokin mukana aamuin illoin.
Me ollaan juostu nyt niin monella expertillä ja lääkärillä että nyt riitäis, esikon takia siis. Ja nyt ollaan sitten tultu siihen tulokseen että ei sittenkään anneta dg:tä, vaan katsellaan ja ihmetellään vielä :( plääh sanon mä. Ihan selviä AS piirteitä pojalla on, mutta katsotaan nyt kuitenkin uudestaan vuoden kuluttua. Terapioilla jatketaan samaan malliin. Hän siis saa toiminta- ja fysioterapiaa.
NENN: pojalla on siis sosiaaliset taidot aika heikot, kylläkin kehittyneet tän vuoden puolella aika hyvin ja hän on hyvin pinttynyt rutiineihin ja niistä ei niin vain poiketa. Vahvuutena/erikoismielenkiintona hänellä on piirtäminen, visuaalinen puoli hänellä on erittäin vahva samoin matemaattinen päättely. Tää on siis niin nurinkurista että epilepsia dg pysyy vaikka ei oo saanut kohtausta yli 4vuoteen, mutta että tälläinen sitten jätetään ilmaan roikkumaan joka on paljon ajankohtaisempi. NENN onko tyttösi jo saanut ystäviä ja kuinka vanha hän nyt on, muistan että kirjoittelit asiasta silloin talvella. Meidän pojalla ei ole ainakaan vielä pystynyt rakentamaan ystävyyssyhdetta oikeen kehenkään.
Mansemamma ~~~~+++~~~~ toivottavasti pysyy matkassa mukana.
Nyt kaffelle.
-MM- ja flickan 18.1
Oltiin viikonloppu JKL:ssä eli en kirjoittelemaan joutanut. Nyt olen hätäisesti lueskellut pinoja..
Ihan ekaksi: onko joku jo siirtynyt pitämään vauvaansa rattaissa vai onko kaikki terhot vielä kopassa vaunuissa? Mietin vaan, että milloinkahan voisi siirtyä rattaisiin.. Pitääkö jo osata istua? Helpottaisi vaan ulkoilua ihan kummasti kun voisi vähän pystymmässä poikaa pitää.
Nyt on vähän hankalaa ulkoilun kanssa kun poika ottaa aamupäivällä vain 1/2 unet vaunuissa eikä sitten jaksa kauaa siellä köllöttää ja esikko kuitenkin viihtyisi pitempäänkin ulkona ja miekin varsinkin näin hyvillä keleillä. Tietysti muutto omakotitaloon tuo rutkasti helpotusta ulkoiluun. Ulos ja sisään kulkeminen on helpompaa ja mehän voidaan sit ulkoilla pihalla vaikka kun poika nukkuu pitkät unet sängyssään.
Äh, poika ynisee.. palaan..
tikru
Täällä ilmoittautuu taas yksi " hullu" ..
Eli olen herännyt tänään vapaaehtoisesti tosi aikaisin, vaikka kaikki lapset vielä nukkuvatkin :) Eli ihana nousta nauttimaan aurinkoisesta aamusta ihan yksin, tosin olen tässä koneella istunut nyt jonkin aikaa sähköpostia lukemassa ja sit piti tännekin tulla katsomaan..
Viikonloppu meni juhlia kiertäessä ja SYÖDESSÄ ja sehän heti näkyi tämän aamun punnituksessakin ;( Nyt on kyllä pakko ottaa ittee niskasta kiinni ja lopetettava tämä liiallinen syöminen :)
BUMBOsta olen kuullut, mutta itselle en ole vielä hankkinut ja todennäköisesti en hankikaan. Meillä pitäisi nyt hankkia lapsille aurinkolaseja ja se on jo oma probleemansa..
Vauvan pukeminen: tämä on kyllä tosi hankalaa, etenkin nyt, kun kelit taas tuntuu lämpiävän :) Viime viikon meillä neiti nukkui sellaisessa ohuessa ja hengittävässä pitkähihaisessa paidassa ulkona, mutta en tiedä, että mitä nyt laitan päälle, ehkä vain tilanteen ja tunteen mukaan.. Hankalaa on :)
Mutta nyt taidan lähtee käynnistämään pyykkikonetta ja sit jotain aamupalaa, kun maha huutaa jo ruokaa ;)
-äitiliini ja tytteli 5.1.