Mikä on suurin synti jonka ihminen voi tehdä?
Kommentit (13)
Pahuuttahan nyt on joka lähtöön...... Valitettavasti.
Tosin täytyy lisätä omaan aikaisempaan vastaukseeni, että luin kysymyksen hieman hätäisesti. Siis pahin rikos on tuo lapsen tappaminen, mutta pahin synti on tietysti Jumalan hylkääminen.
Kaiken muun voi saada anteeksi, mutta jos hylkää Jumalan, hylkää elämän.
Mutat ihan tekona se murha on kyllä jotain minkä yliettää vain sarjamurha tai kansanmurha.
Sinulla on sinun jumalasi, minulla omani.
Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee!" . " Joka vitsaa säästää, se vihaa las-taan!"
Olen hylännyt ev. lut. uskon (jota minulla ei koskaan aidosti ollutkaan).
Olenko siis suurempi syntinen kuin uskovainen murhaaja?
Jos uskonnon syntikäsitys on tämä, niin olen entistäkin iloisempi siitä, että uskon jumalien sijaan vain ja ainoastaan ihmiseen.
Noo, tapoin tossa yhden tyypin, mut hei , eihän se mitään, koska olen syvästi uskossa enkä lausu Herrani nimeä turhaan enkä kiellä Häntä ja sitä rataa.
Eikö sinun pyhä kirjasi sano, Älä tuomitse ettei sinua tuomittaisi? Vai valikoitko vain sinulle sopivat " säännöt" ja muu on sitten yhdentekevää?
Pyhän Hengen pilkkaa on esim. se että menet kahdesti kasteelle.
syntejä ei saa anteeksi, jos ei pyydä, joten ei ole sinänsä toinen synti toistaan suurempi, Jumalan hylkääminen sisältää ajatuksen siitä, ettei sitä edes halua anteeksi
näin siis evankelisluterilaisittain ajateltuna
Sinä uskot yhtä, minä toista. Ja tosiaan minun Jumalalleni kaikki lapset ovat pyhiä ja synnittömiä. Jokainen lapsi on sielultaan puhdas ja pääsee taivaaseen.
Uskon, että kaikki synnit voi saada anteeksi kun vain pyytää, mutta jos hylkää Jumalan, hylkää samalla anteeksiannon ja näinollen se on kaikista synneistä pahin.
Saako anteeksi vaikka on tekonsa aikana tiennyt että se on väärin?