Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan peppu rikki :(

Vierailija
02.06.2007 |

Tänään tuli ekat " maitokakat" ja nyt takapuoli, nivuset ja reidet punoittavat ja ovat näppyiset. Muilla lapsillani ei ole vastaavaa tapahtunut.



Kauheata vaan kun pienellä muutaman päivän ikäisellä on jo peppu punaisena. Itseä jo pelottaa, että onkin joku allergia kyseessä, kun naamassakin on muutama näppy. Mutta sit kyllä aattelin, että ehkä jos allergia olisi kyseessä, lapsella punoittaisi kaikkialta muualtakin ja olisi ärtynyt, mitä ei nyt ole.



Onko muilla samanlaisia kokemuksia ihan pienen vauvan kanssa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisella oli kokoajan peppu rikki tai vähintään kirkkaan punainen.. =( Ovat kyllä ruoansulatukseltaankin todella erilaisia.. Tää punapylly saattoi ihan vauvana kakkia neljä-viivikin kertaa, toinen vaan kerran päivässä.. Allergiaa ei ole kummallakaan.. On se kurjaa.. =(

Vierailija
2/14 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän esikoinen oli todellinen herkkänahka ja meni monta kk. ennen kuin parani kunnolla. myös vaipoilla on väliä, joissakin on ärsyttäviä kemikaaleja toisissa ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten käytettiin kalliita merkkivaippoja, niin punoitus hävisi. Myös bebanthen-voide (tai sinne päin) auttoi hyvin.

Vierailija
4/14 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpi sitten kysellä vinkkejä, kun nyt käytetään kaikki kotikonstit ensin.



ap

Vierailija
5/14 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos muistutuksesta :)



ap

Vierailija
6/14 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi mennä neuvolaan, sitä saa ihan ruokakaupasta. Kannattaa laittaa heti jos vaippa-alueella on pientäkin punoitusta. Sinkkivoide suojaa ihoa kosteudelta ja kaikilta ärsyttäviltä aineilta, mitä nyt pissassa ja kakassa ja itse vaipoissa on, mutta päästää kuitenkin kosteuden haihtumaan iholta eli ei haudo. Pahimpiin ihottumalehahduksiin voi laittaa hydrokortisonia parin-kolmen päivän ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
8/14 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin keskosuuden takia lastenlääkärillä kontrollikäynnillä, niin kun kysäisin hoito-ohjeita suositteli apteekista ilman reseptiä saatavaa Ceridal-voidetta. Auttoi kyllä meillä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voiteiden sijaan suositeltiin talkkia, etenkin näin lämpimällä.

Vierailija
10/14 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla lapsellani teki pepun punaiseksi tietyt ruokalajit ja jätin ne ruokavaliosta vähäksi aikaa ja otin esim viikon päästä uudelleen käyttöön. Vaippamerkit aiheuttaa myös punoitusta, toiselle sopii toinen ja toiselle toinen. Omalle muksulle Liberot ei käynyt yhtään.



Bebanthen on tosi hyvä, se muodostaa sellaisen suojaavan kalvon ja uusii ihoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ehdoton aine on perunajauho.. Aina pyllypesun jälkeen ripsautat puottaviin kohtiin, niin jopas tehoaa.. =) Kyllä vanha kansa tietää.. =)

Vierailija
12/14 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pamperseista tuli aina ihottumaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja weledan vaippavoide on ihan ykkönen. Siinä on sinkkiä, mutta ei ole sellaista paksua tököttiä niinkuin marketin sinkkivoiteet.

Vierailija
14/14 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bepanthenia vetäisin äsken pyllyyn... toivotaan että helpottaa.



ap