Kaverin esikoinen 11kk ja reilun kuukauden päästä
syntyy toinen lapsi perheeseen! Onkohan tuo aivan katastrofaalisen rankka tilanne? Kokemuksia? Haluaisin auttaa jotenkin, mutta kun esikoinenkin on vielä niin pieni etten uskalla ottaa häntä yökylään silloin tällöin tms.
Kommentit (5)
meillä lapset ihan suunnitellusti pienellä ikäerolla :) nyt 2.5 ja 3.5v ja olen todella tyytyväinen tähän, lapsista paljon seuraa toisilleen :)
Vierailija:
itselläni on kaksi lasta tasan vuoden ikäerolla...ei se mahdottoman rankkaa ole, mutta kyllä kaipasin ihan vaan seuraa muista aikuisista vauva-aikoina. ja olisi tietty ollut ihanaa jos joskus joku olisi vienyt vaikka vauvan pariksi tunniksi kävelylle että olisi saanut antaa myös esikoiselle hieman aikaa äidin kanssa kahden...
Tai sitten vienyt esikoista vaikka johonkin että äiti olis saanut huilata vauvan kanssa :)
Itselläni on kaksoset ja kyllä heidän vauva-aikansa oli jumalattoman rankka. Näillä vuoden ikäeron lapsilla on se hyvä puoli, ettei lapset ole yhtä aikaa ruokaa vailla, unirytmikin on vanhemmalla jo säännöllinen ja mikä parasta, lapset tuskin ovat syntyneet keskonina, kun taas monet monikkolapset ovat.
Mutta onhan se totta, että pieni ikäero asettaa omat haasteensa lasten ollessa pieniä. Vanhempana heistä onkin sitten toisillaan hirveästi seuraa.
Nykyään taitaa olla vaan muotia, että laitetaan vanhempi lapsi päiväkotiin, että voidaan levätä kotona vauvan kanssa...
kun joku vahti vauvaa kotona ja minä sain tehdä esikoisen kanssa jotakin kahden - lievitti mustasukkaisuutta tehokkaasti.
Tai sitten että joku tuli meille kuopuksen uniaikaan ja luki tai leikki esikoisen kanssa niin että minä sain nukkua myös.
itselläni on kaksi lasta tasan vuoden ikäerolla...ei se mahdottoman rankkaa ole, mutta kyllä kaipasin ihan vaan seuraa muista aikuisista vauva-aikoina. ja olisi tietty ollut ihanaa jos joskus joku olisi vienyt vaikka vauvan pariksi tunniksi kävelylle että olisi saanut antaa myös esikoiselle hieman aikaa äidin kanssa kahden...
Tai sitten vienyt esikoista vaikka johonkin että äiti olis saanut huilata vauvan kanssa :)