Iltalehti kertoi, että 60v sai potkut Prismasta
Mutta olisiko saanut potkut silti, jos olisi vaihtanut hinnaksi 2 lihapiirakkaa ja ostanut ne?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/19328871-f780-4a8f-bd09-e8d7a00edef9
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitipä oikein funtsia, että mitä mä oikein luin.
Hän siis maksoi roskiin menevästä ruuasta ja sai potkut.
Itse olen ollut kaupassa töissä ja meillä paistopistetuotteet yms päiväystuotteet jaettiin henkilökunnan kesken työpäivän päätyttyä. Ei niitä ollut edes joka viikko jaettavaksi. Ettei siinä mitään vilunkia tapahtunut.
Hänhän ei maksanut oikeaa hintaa. Hän myös rikkoi työnantajan yksiselitteistä sääntöä ja tosiaan ainakin siinä jutussa, minkä minä luin, annettiin ymmärtää, että tämä ei ollut ensimmäinen ongelma. Klikkiotsikkojournalismi taas vaan vääristää. "Työntekijä rikkoi sääntöjä ja ohjeita toistuvasti ja sai potkut" otsikkona saa vähemmän klikkauksia.
Tuskin sielläkään roskilla hintaa on. Pasteijoista tuli roskia, kun otti varastavalta asiakkaalta ne pois.
Eikä tuo ollut mikään puolustuspuheenvuoro. Kuha kerroin miten toisessa kaupassa toimitaan hävikin kanssa.
Itsehän en tuommoisessa paikassa viihtyisi, kun on tuommoisia järjenvastaisia sääntöjä ja haaskausta.
Kyllä kaikki hävikki lyödään ihan sinä tiettynä tuotteena kassajärjestelmään ennen kuin hävitetään, eli kyllä sille roskalle hintansa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjä juoksi muistisairaan vanhuksen perään ja soitti poliisit, koska unohti maksaa 0,95 sentin leipäpussin. Sen sijaan kun manneapinaämmä latoo hameen alle satojen tai jopa tuhansien eurojen edestä tavaraa, myyjiä on ohjeistettu olemaan puuttumatta rasismisyytteen takia. Sellainen Suomi 2026
Eikä ole.
Seurasin pikku kookaupassa tilannetta, kun nuori miesmyyjä nappasi kiinni kaksi romaninaista. Pyysi nämä takahuoneeseen ja metakka oli valmis.
Aivan järjetöntä elämää pitivät. Huusivat ja haukkuivat nuorta miestä. Sitten huutokuoroon tuli vielä pari autollista miehiä ja lapsia.
Sitä älämölöä jatkui kunnes poliisit tuli. Onneksi tuli nopeesti.
Hameiden uumenista tosiaan löytyi vaikka ja mitä. Olihan noita juttuja kuultu, mutta hämmentävää todistaa miten homma toimii. Oli äidinmaidonkorviketta lavatolkulla ja vaippapaketteja..
Itse jäin sinne kytikselle, että jos tämä nuori tarvii lisäapua tai ihan vaan silminäkijää.
Poliisi selvitti tilanteen. Romanit hävisi iltaan ja nuori mies huokaisi helpotuksesta. Oli kiitollinen seurasta. Eikun takas hommiin, öelko persiissä, että tulevat takasin..
Toi on ihan hirveä homma paimentaa varkaita. Mun tuttu nuori miesmyyjä oli saanut joskus "seuraa" lähtiessään kotiin töistä. Siksi kaupoissa on nykyään systeemit tuohonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut kaupassa töissä ja meillä paistopistetuotteet yms päiväystuotteet jaettiin henkilökunnan kesken työpäivän päätyttyä. Ei niitä ollut edes joka viikko jaettavaksi. Ettei siinä mitään vilunkia tapahtunut.
Hänhän ei maksanut oikeaa hintaa. Hän myös rikkoi työnantajan yksiselitteistä sääntöä ja tosiaan ainakin siinä jutussa, minkä minä luin, annettiin ymmärtää, että tämä ei ollut ensimmäinen ongelma. Klikkiotsikkojournalismi taas vaan vääristää. "Työntekijä rikkoi sääntöjä ja ohjeita toistuvasti ja sai potkut" otsikkona saa vähemmän klikkauksia.
Tuskin sielläkään roskilla hintaa on. Pasteijoista tuli roskia, kun otti varastavalta asiakkaalta ne pois.
Eikä tuo ollut mikään puolustuspuheenvuoro. Kuha kerroin miten toisessa kaupassa toimitaan hävikin kanssa.
Itsehän en tuommoisessa paikassa viihtyisi, kun on tuommoisia järjenvastaisia sääntöjä ja haaskausta.
Kyllä kaikki hävikki lyödään ihan sinä tiettynä tuotteena kassajärjestelmään ennen kuin hävitetään, eli kyllä sille roskalle hintansa on.
Hävikki lyödään yhtä tarkasti kuin myyntikin. Sitä seurataan tosi isolla työllä.
Vierailija kirjoitti:
Toisissa kaupoissa ne heitetään kaikki roskiin.
Vierailija kirjoitti:
No ne jotka ovat jaksaneet lukea jutun kahta lausetta pitemmälle, ovat kyllä huomanneet että siellä on ollut muutakin taustalla, ei tuo ole ainoa syy, sitä on vain korostettu että saisi klikkiä ja huomiota. Oli henkilökuntakortin antaminen ulkopuoliselle - jutussa ei nyt sitä suoraan sanota, mutta henkilökuntakortilla saa alennusta - ja painostanut kesätyöntekijöitä vuorojen suhteen niin että itse saisi paremmin palkattuja vuoroja.
Toi on tylsää, että joku perseilee henkilökuntaetujen kanssa, kun on työpaikkoja, joissa niitä ei ole. Olen ollut työpaikassa, jossa työntekijöillä oli 0% henkilökunta-alennusta firman tuotteista, ja hedelmäpäivätkin vietiin pois. Sitten vielä asiakkaat luuli, että meillä on kauheasti etuja, ja vitsaili meille niistä, että anna hänellekin ym, etkä voinut sanoa, että kuulkaa ne teidän halvat hinnat revitään suoraan meidän selkänahasta.
Täs tulee sellainenkin vaihtoehto mieleen, että kiinnijääminen ja perseily oli tarkoituksellista. Nainen halusi ennenaikojaan eläkkeelle, mutta ongelma oli, miten rahottaa tuo 5 vuotta ennen eläkettä. Sen rahan hän oli ilmeisesti laskenut voittavansa oikeudesta.
Poliitikot rikkovat lakia tahallaan minkä ehtivät, mutta potkuja ei tule, koska luottamus on jo menetetty aikoja sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60v on jo valmis eläkkeelle. Hyvä, että nuorempi saa työpaikan
Jos valtiovarainministeri saa tahtonsa läpi, niin 60v on vielä pitkään viemässä nuoremmilta työpaikkoja.
Ministeri ja ministeriö on kaksi eri asiaa. Valtiovarainministeri ei ole ollut mitään eläkeiän nostoa edes suunnittelemassa.
Miten joku voi olla noin idiootti? Tottakai saa fudut jos kuormasta varastat ja sit vielä vie oikeuteen. Miten kukaan ei estänyt tuota muijaa, sehän menettää omaisuutensa ton takia, 30 000€!!!!