Iltalehti kertoi, että 60v sai potkut Prismasta
Mutta olisiko saanut potkut silti, jos olisi vaihtanut hinnaksi 2 lihapiirakkaa ja ostanut ne?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/19328871-f780-4a8f-bd09-e8d7a00edef9
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60v on jo valmis eläkkeelle. Hyvä, että nuorempi saa työpaikan
Miten niin valmis? 65-vuotiaaksi joutuu olemaan tuon ikäinen työelämässä nykyisillä säännöillä.
Moni 60v ei ole enää työkykyinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on musta ihan selvä keissi. Työnantajalla on Nollatoleranssi varastamiselle, niin miksi ihmeessä vielä haastaa työnantajan? Mitä muuta tuo on? Kalliiksi tuli piirakka.
"Varasti" roskiin menevän tuotteen.
Joo, mutta kun ne roskiin menevät tuotteet nimenomaan kuuluu laittaa roskiin, ja kaikki työntekijät kyllä hyvin tietää, että hävikin viemistä pidetään varastamisena. Tälle on kyllä ihan perustelukin ja se liittyy hävikin vähentämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Myyjä juoksi muistisairaan vanhuksen perään ja soitti poliisit, koska unohti maksaa 0,95 sentin leipäpussin. Sen sijaan kun manneapinaämmä latoo hameen alle satojen tai jopa tuhansien eurojen edestä tavaraa, myyjiä on ohjeistettu olemaan puuttumatta rasismisyytteen takia. Sellainen Suomi 2026
Olin myyjä vielä aika äskettäin, enkä usko, että rasismin syytteen pelossa man neja ei muka ilmoitella vartijoille yms. Kyllä niitä ilmoitellaan, mutta mitään ei koskaan tapahdu. Ongelmana on enemmän valtion yleinen munattomuus rankaista rikollisia kunnolla, ja ihanteellisesti, karkottaa man net takaisin Intiaan, mistä alunperin sikisivätkin.
Aluksi olin että mitä ihmettä, mutta kun luin juttua, niin kyseessä eivät olleet pelkät pasteijat, vaan jo pitkään jatkunut huono käytös. Jos haluaa pitää työnsä, niin kannattaisi käyttäytyä talon sääntöjen mukaisesti. Ne eivät varmaankaan ole olleet epäselvät 20 vuoden työsuhteen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60v on jo valmis eläkkeelle. Hyvä, että nuorempi saa työpaikan
Miten niin valmis? 65-vuotiaaksi joutuu olemaan tuon ikäinen työelämässä nykyisillä säännöillä.
Moni 60v ei ole enää työkykyinen
Ainakin minä olin. 64v ja 3kk oli ikää, kun eläkkeelle jäin.
Mistähän tuo on kulkeutunut esihenkiliden tietoon?
No ei lienyt kovin kiva työtoveri. Mutta pienestä se on välillä kiinni.
Myös se henkilökuntakortin eli S-kortin lainaaminen muille ihmisille oli typerää.
Pitipä oikein funtsia, että mitä mä oikein luin.
Hän siis maksoi roskiin menevästä ruuasta ja sai potkut.
Itse olen ollut kaupassa töissä ja meillä paistopistetuotteet yms päiväystuotteet jaettiin henkilökunnan kesken työpäivän päätyttyä. Ei niitä ollut edes joka viikko jaettavaksi. Ettei siinä mitään vilunkia tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Mistähän tuo on kulkeutunut esihenkiliden tietoon?
No ei lienyt kovin kiva työtoveri. Mutta pienestä se on välillä kiinni.
No oliskohan ne muut työntekijät, joille ilmoitti aikovansa rikkoa sääntöä, kertoneet? Tässä on jotenkin ihan älytöntä se, kuinka avoimesti tämä on tehty. Kuulostaa siltä, että ei ole ollut ihan helppo työkaveri/työntekijä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut kaupassa töissä ja meillä paistopistetuotteet yms päiväystuotteet jaettiin henkilökunnan kesken työpäivän päätyttyä. Ei niitä ollut edes joka viikko jaettavaksi. Ettei siinä mitään vilunkia tapahtunut.
Hänhän ei maksanut oikeaa hintaa. Hän myös rikkoi työnantajan yksiselitteistä sääntöä ja tosiaan ainakin siinä jutussa, minkä minä luin, annettiin ymmärtää, että tämä ei ollut ensimmäinen ongelma. Klikkiotsikkojournalismi taas vaan vääristää. "Työntekijä rikkoi sääntöjä ja ohjeita toistuvasti ja sai potkut" otsikkona saa vähemmän klikkauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjä juoksi muistisairaan vanhuksen perään ja soitti poliisit, koska unohti maksaa 0,95 sentin leipäpussin. Sen sijaan kun manneapinaämmä latoo hameen alle satojen tai jopa tuhansien eurojen edestä tavaraa, myyjiä on ohjeistettu olemaan puuttumatta rasismisyytteen takia. Sellainen Suomi 2026
Olin myyjä vielä aika äskettäin, enkä usko, että rasismin syytteen pelossa man neja ei muka ilmoitella vartijoille yms. Kyllä niitä ilmoitellaan, mutta mitään ei koskaan tapahdu. Ongelmana on enemmän valtion yleinen munattomuus rankaista rikollisia kunnolla, ja ihanteellisesti, karkottaa man net takaisin Intiaan, mistä alunperin sikisivätkin.
Ihmiset on niin kypsiä romanien varastamisiin, että kun minä olin ruokakaupassa töissä, niin muut asiakkaatkin, tavalliset kansalaiset, kyttäsi näitä ja ilmoitteli myyjille, kun näkivät jotain livautettavan hameen sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pienestä sai potkut
Ei kannata toistuvasti varastaa ja perseillä.
Yhesti vain varasti
Lue uutinen
Uutisessa ei lue että olisi toisenkin kerran varastanut. Ne muut töppäilyt liittyivät S-kortin lainaamiseen ja sunnuntaivuorojen ahnehtimiseen.
Kauppa pääsi eroon hankalasta työntekijästä aika helposti. Muut työntekijät vielä varoittivat mutta eihän se mennyt jakeluun omapäiselle naiselle. Vaikea käsittää miksi vei asian oikeuteen kun menestymismahdollisuuksia ei ollut yhtään. Joutuuko itse maksamaan oikeudenkäyntikulut vai onko ammatitliitto mukana ei taida olla tiedossa. Ihminen saa olla tyhmä mutta että tekee näin vaatii jo vähän enemmän kuten ajatuksen että työnantajan ohjeita ei tarvitse noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänhän ei maksanut oikeaa hintaa. Hän myös rikkoi työnantajan yksiselitteistä sääntöä ja tosiaan ainakin siinä jutussa, minkä minä luin, annettiin ymmärtää, että tämä ei ollut ensimmäinen ongelma. Klikkiotsikkojournalismi taas vaan vääristää. "Työntekijä rikkoi sääntöjä ja ohjeita toistuvasti ja sai potkut" otsikkona saa vähemmän klikkauksia.
Hävikki heitetään pois. Se on yksiselitteistä. (Mutta olisihan tuossa ollut hommaakin, ne tuotteet olisi pitänyt vielä punnita uudelleen, että olisi saanut merkittyä ne hävikkiin, ja sitten olisi vielä pitänyt viedä ne roskiin. Hänhän saattoi olla myöskin laiska, eikä vain epärehellinen.)
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole.
Seurasin pikku kookaupassa tilannetta, kun nuori miesmyyjä nappasi kiinni kaksi romaninaista. Pyysi nämä takahuoneeseen ja metakka oli valmis.
Aivan järjetöntä elämää pitivät. Huusivat ja haukkuivat nuorta miestä. Sitten huutokuoroon tuli vielä pari autollista miehiä ja lapsia.
Sitä älämölöä jatkui kunnes poliisit tuli. Onneksi tuli nopeesti.
Hameiden uumenista tosiaan löytyi vaikka ja mitä. Olihan noita juttuja kuultu, mutta hämmentävää todistaa miten homma toimii. Oli äidinmaidonkorviketta lavatolkulla ja vaippapaketteja..
Itse jäin sinne kytikselle, että jos tämä nuori tarvii lisäapua tai ihan vaan silminäkijää.
Poliisi selvitti tilanteen. Romanit hävisi iltaan ja nuori mies huokaisi helpotuksesta. Oli kiitollinen seurasta. Eikun takas hommiin, öelko persiissä, että tulevat takasin..
Vierailija kirjoitti:
Nähtävästi kaikissa kaupoissa tämä ei ole sallittua. Jos viet kaupan tavaran ilman maksua niin se on varastamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pienestä sai potkut
Yhesti vain varasti
Niinhän ne rikolliset aina sanoo kiinni jäätyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pienestä sai potkut
Yhesti vain varasti
Lue uutinen
Uutisessa ei lue että olisi toisenkin kerran varastanut. Ne muut töppäilyt liittyivät S-kortin lainaamiseen ja sunnuntaivuorojen ahnehtimiseen.
Ei se sunnuntaivuorojen ahnehtiminen ollut syynä, vaan kesätyöntekijöiden painostaminen.
Kyllä niitä su-työvuoroja kaikki saa, mutta hyvin harva tuolla konstilla.
No ne jotka ovat jaksaneet lukea jutun kahta lausetta pitemmälle, ovat kyllä huomanneet että siellä on ollut muutakin taustalla, ei tuo ole ainoa syy, sitä on vain korostettu että saisi klikkiä ja huomiota. Oli henkilökuntakortin antaminen ulkopuoliselle - jutussa ei nyt sitä suoraan sanota, mutta henkilökuntakortilla saa alennusta - ja painostanut kesätyöntekijöitä vuorojen suhteen niin että itse saisi paremmin palkattuja vuoroja.