Kävin eilen päiväkodilla, ja tuli tippa linssiin niitä pienenpieniä
alle 3-v naperoita isoissa haalareissaan katsellessani. Tätit huusivat ja komensivat lapsia pukemaan, ja siellä ne saappaita yrittivät vetää pieniin jalkoihinsa niin nopeasti kuin ehtivät, etteivät jää joukosta.
Kyllä noin pienen lapsen paikka on kotona!
Kommentit (13)
Joka päivä samaa skeidaa.
Kyllä, pääsääntöisesti alle kolmevuotiaan paikka olisi kotihoidossa. Mutta perheitä ja elämäntilanteita on niin kovin monenlaisia, joten on täysin turha jauhaa tästä aiheesta yhtään sen enempää.
(Ei kolahtanut: oma lapsi meni päiväkotiin 3v2kk iässä)
Isot silmät, räkä valui nenästä, jotakuta vähän itkettikin.. voi itku, itselläki nousi pala kurkkuun.
joka ei pärjää porukassa eikä osaa olla hetkeäkään erossa äidistä ei tarkoita sitä, että kaikki muutkin lapset olisivat. Minun reilu 2,5-vuotiaani on kotihoidossa, mutta puhe ym. taidot niin kehittyneet, että pärjäisi loistavasti myös päiväkodissa. Ja aikanaan sinne meneekin pikkusisaruksensa kanssa, n. 5-6 h. päiviksi.
kolmevuotiaana, mutta kaikkien ei! Tuttavani lapsi ainakin haluaa päiväkotiin ja on 1,5 ikäinen, ei meinaa millään saada sieltä kotiin!
kyllä MUN lapseni on silti kotihoidossa, eli kolahti!
Mulla on mahdollisuus hoitaa lapset kotona 3-vuotiaiksi tai pidempäänkin, koska mies tienaa sen verran hyvin. Oma pääkin tuntuu kestävän tämän kotonaolon jotenkuten. Kaikilla ei ole sama tilanne. Enkä ole niin puusilmä, että ajattelisin tyyliin " koska minulla on mahdollisuus hoitaa lapset 3-vuotiaiksi asti kotona, niin kaikilla on siihen mahdollisuus" . Ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita, ja kukin tekee päätökset omista lähtökohdistaan, ajatellen mikä on parasta ei vain lapselle vaan myös koko perheelle.
Vierailija:
kyllä MUN lapseni on silti kotihoidossa, eli kolahti!
Toiset lapset on vaan sen luonteisia, ettei ero äidistä ja isästä ota onnistuakseen. Iästä huolimatta. Lapseni ryhmässä on 4-6-vuotiaita lapsia.
Vierailija:
Isot silmät, räkä valui nenästä, jotakuta vähän itkettikin.. voi itku, itselläki nousi pala kurkkuun.
Vierailija:
alle 3-v naperoita isoissa haalareissaan katsellessani. Tätit huusivat ja komensivat lapsia pukemaan, ja siellä ne saappaita yrittivät vetää pieniin jalkoihinsa niin nopeasti kuin ehtivät, etteivät jää joukosta.Kyllä noin pienen lapsen paikka on kotona!
sääli tietty niitä jotka oman väsymyksen takia palaavat töihin, kun lapsi on pieni. Koska tilanteet muuttuu ja lapset kasvaa. On ihan kiva olla vähän isompien lasten kanssa kotona, harmi että kaikki eivät saa mahdollisuutta kokea tätä.mulla lapset 1v, 4v ja 5v, ja näiden isompien kanssa on tosi kiva, kun saan tehdä kaikenlaista koko päivän heidän kanssaan. ja nautin. tietty nuorinta välillä rankka hoitaa mutta jaksan vielä kotona ajatellen että hänki nkasvaa ja saan vielä touhuta hiukan isompien lastenkin kanssa.
Silloin toki itkee, kun sattuu joku vahinko, mutta itkee hän kotonakin jos loukkaa.
Hän osasi myös mainiosti jo pukea itsensä mennessään päiväkotiin.
Meidän koko perhe alkoi voimaan paremmin, kun äiti pääsi takaisin töihin. Äiti saa taas käyttää aivojaan suht haastavissa työtehtävissä, eikä turhaudu kotona. Isältä tippui taakka harteilta, kun ei tarvitse enää yksin elättää perhettä. Ja lapsi on viihtynyt hoidossa tosi hyvin, saanut kavereita ja oppinut kaikkea kivaa.
Mikä sopii yhdelle, ei ehkä sovi toiselle. Ja lapset on erilaisia. Äidissä tosi kiinni olevaa, hiljaista, arkaa ja ujoa lasta en olisi edes harkinnut laittavani vielä hoitoon.
Vierailija:
alle 3-v naperoita isoissa haalareissaan katsellessani. Tätit huusivat ja komensivat lapsia pukemaan, ja siellä ne saappaita yrittivät vetää pieniin jalkoihinsa niin nopeasti kuin ehtivät, etteivät jää joukosta.Kyllä noin pienen lapsen paikka on kotona!
Tai voi olla että sekin olisi oppinut jo hieman ikätovereidensa tasolle jos olisi päässyt päiväkotiin aikaisemmin. Nyt oli kotona siihen asti kun alkoi eskari. Ensi vuodenkin on eskarissa koska eihän tuollaista kouluun voi laittaa.
Jotkut paikat on oikeasti tosi ilottomia ja ahdistavia.
Kaikki ei ole. Minä kävin tänään sellaisessa, missä lapset oli tosi tyytyväisen oloisia ja ilmapiiri rento ja onnellinen.
Meidän lähipäiväkodin ohi kun menee, ahdistuu joka kerta jo siinä ohimennessään. Siellä on just tuommoinen meno kuin ap kuvaa. Ja pihakin on sellainen valoton, auringoton, ruohoton liejuinen monttu.
ja touhuilevat, välillä hoitajan sylissä käyden.