Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeikä 70 v. - Sekoatko ennen?

Vierailija
08.10.2026 |

Luuletko työskenteleväsi vielä 70 v?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuon uudistuksen ulkopuolella - onneksi.

65 vuotta ja se tulee täyteen kolmen vuoden päästä. Ja tuntuu, että sekoan sitä ennen...

Vierailija
22/40 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoan!

Suomi on jo menetetty jos edes mietitään tämmöistä. Omille lapsille olen sanonut jo aikoja sitten, että katsokaa millaiseksi Suomi on muuttumassa. Opiskelkaa, että pääsette muuttamaan täältä pois. Tänne ei todellakaan ole hyvä jäädä. Surullista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä samoilla argumenteilla me olemme päivitelleet tätä ihmeellistä eläkeiän nosto innostusta jo siitä asti, kun Vanhanen keksi idean siellä keväthangilla 2009.

Siitä on aikaa eikä sitä jyrää näytetä pysäytettävän millään. Se muka suomalaisilla elinikä kasvaa ja silleen. 

Oudointa, että myös afrikkalaisten elinikäkerroin kohoaa, kun Suomeen muuttavat.

Hallitusten olisi jo silloin pitänyt pitää parempaa huolta lapsiperheistä.

Nyt syytetään eläkkeelleen siirtyneitä kaikesta.

Oikeasti kukaan ei pysty seitsenkymppiseksi töissä olemaan saati edes terveenä. Kyllä ne sen tietää.

Vierailija
24/40 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeikää ei olla nostamaasa. Ehdotus on virkamiehen pohdintaa.

Se on Purran ehdotus 

Julkisuuten tullut ehdotus, on virkamiehen pohdiskelua

Vierailija
25/40 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä samoilla argumenteilla me olemme päivitelleet tätä ihmeellistä eläkeiän nosto innostusta jo siitä asti, kun Vanhanen keksi idean siellä keväthangilla 2009.

Siitä on aikaa eikä sitä jyrää näytetä pysäytettävän millään. Se muka suomalaisilla elinikä kasvaa ja silleen. 

Oudointa, että myös afrikkalaisten elinikäkerroin kohoaa, kun Suomeen muuttavat.

Hallitusten olisi jo silloin pitänyt pitää parempaa huolta lapsiperheistä.

Nyt syytetään eläkkeelleen siirtyneitä kaikesta.

Oikeasti kukaan ei pysty seitsenkymppiseksi töissä olemaan saati edes terveenä. Kyllä ne sen tietää.

Miksi pitäisikään, kun eläke alkaa aikaisemmin

Vierailija
26/40 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekoan!

Suomi on jo menetetty jos edes mietitään tämmöistä. Omille lapsille olen sanonut jo aikoja sitten, että katsokaa millaiseksi Suomi on muuttumassa. Opiskelkaa, että pääsette muuttamaan täältä pois. Tänne ei todellakaan ole hyvä jäädä. Surullista.

Silti vatvot itse samaa, vaikka asia ei ole ollut mitenkään eduskunnan käsittelyssä

Vierailija
27/40 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tuon uudistuksen ulkopuolella - onneksi.

65 vuotta ja se tulee täyteen kolmen vuoden päästä. Ja tuntuu, että sekoan sitä ennen...

Mulla on 2 ja puoli vuotta tuohon. Kyllä mä tämän kestän. 

Vierailija
28/40 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kuin omaa aiempaa eläkettä ostamaan, sitähän tuo EK halunnee. Juniorit eivät tietenkään muista ysärin laman aikoihin mainostettua eläkesäästämistä, sitä mainostettiin huolella juuri silloin, kun uusi eläkelaki tuli. Eihän sitä pystynyt silloinkaan maksamaan kuin rikkaamman puoleiset ihmiset ja monella se taisi kusta kintuille. Nyt varmaan toistuu taas sama kuvio, säästämisen mainostusta oikein vimpan päälle.

Kintuille se tosiaan meni. Sitä säästäneet eivät saaneet rahojaan. Oli monta juttua lehdissä.

Vierailija
29/40 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EK:n toiveita. Heitetään tällainen härski koepallo ja katsovat miten reagoidaan. 

Vierailija
30/40 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EK:n toiveita. Heitetään tällainen härski koepallo ja katsovat miten reagoidaan. 

Ensin heitetään härski ehdotus ilmoille tietäen, ettei sitä viedä sen pidemmälle sillä kertaa, mutta ajatus on heitetty ilmoille.

Vierailija
31/40 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon on maksettu jo palkasta eläkettä? Ei kukaan halua 60+ ihmistä. 

Vierailija
32/40 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksais tätä yhtään enää. Tehnyt 14 vuotiaasta töitä, välillä ollut 3 työtä samaan aikaan. Nyt työtahti kasvaa kun pitää säästää.

N62

Vierailija
33/40 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen asian siten, että olen tyytyväinen, jos 70-vuotiaana olen työkykyinen ja työkuntoinen. En halua olla vanha edes vanhana.

Vierailija
34/40 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koske mua, tehkää luuserittöitäniin kauanettähenkilähtee. 

Vierailija
35/40 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomusta lähellä olevat piirit tätä ovat ehdottelemassa eli kokkareita ei saa enää ikinä päästää hallitukseen ajamaan Suomen kansalaisia täystuhoon. Ok, Kokoomuksen kannatus laskee ja se on aivan oikein, 70v. eläkeikä, koskee siis nykyisiä nuoria. Kuinka härskiä touhua. 

Vierailija
36/40 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sitten alkaa periä maksettuja eläkemaksuja muulla tavalla

Vierailija
37/40 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sekoa mihinkään, sen sijaan erittäin todennäköistä että jossain kohtaa minut siivotaan jossain uudelleenorganisoinnissa pois töistä.

Se myös on vähän 50/50 elänkö ylipäätään nykyisillä stressitasoilla 70v asti ylipäätään.

Vierailija
38/40 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläkeikä nostaja on mulkku

Vierailija
39/40 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uksko että työskentele 70 vuotiaana.

Vierailija
40/40 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin heitetään härski ehdotus ilmoille tietäen, ettei sitä viedä sen pidemmälle sillä kertaa, mutta ajatus on heitetty ilmoille.

Tällä ehdotuksella pohjustetaan työeläkeyhtiöiden varojen varastamista!!! Sanokaa mun sanoneen niin näin käy.Kansalaisia sumutetaan todella röyhkeästi.Työeläkejärjestelmä alkaa olla ainoa asia mikä tässä maassa vielä on kunnossa,sekin halutaan ryssiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän