Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidättekö te nykyeläkeläiset reiluna, että nuoremmat jäävät ilman eläkkeitä?

Vierailija
07.10.2026 |

Alin eläkeikä ollaan nostamassa 70:een. Moni on siihen mennessä ja haudassa. Kuitenkin eläkemaksuja on maksettu koko työikä ja maksettu teille vanhemmille hyvät eläkkeet vuosikymmeniksi. 

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ihmeen hyvät eläkkeet? Mediaanieläke on 1900 e. Siitä kun maksat kaikki vuokrat ja vastikkeet ja muut elinkustannukset, ei paljon jää.

Älkää nuoret suostuko tuohon eläkeiän nostoon! Hulluuttahan se on.

Vierailija
2/97 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ihmeen hyvät eläkkeet? Mediaanieläke on 1900 e. Siitä kun maksat kaikki vuokrat ja vastikkeet ja muut elinkustannukset, ei paljon jää.

Meille nuoremmille tekee tiukkaa saada edes tuo 1900, varsinkaan matalapalkkaisilla naisvaltaisilla aloilla. Realismia on siis jatkaa töissä ylimpään eläkeikään asti, ei alimpaan tai suositusikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aivan sama, pidänkö sitä reiluna vai en. Toisaalta reilua ei myöskään ole jonkun vuorineuvoksen 60 tonnin eläke.

Vierailija
4/97 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mulle, pääasia on ettei mun eläkettä leikata

Vierailija
5/97 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät jää ilman. Jokainen tienaa oman eläkkeensä. Vain loiset voivat jäädä heikoille, mutta sehän on ihan oikein.

Vierailija
6/97 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehto maksaa eläkemaksuja 40% palkasta? Nykyisellään jo 24,4-29%. Melkoinen osuus.

Vierailija
7/97 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyttäkää ahnetta EK:ta eläkeiän nostosta. He haluavat halpaa työvoimaa, julkisen sektorin ja verot alas mutta yritystuet ylös, ja iäkkäät (yli 50v.) ja sairaat hautuumaalle. 

Vierailija
8/97 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole reilua mitenkään. En kyllä usko, että poliitikot uskaltaa tehdä sellaista päätöstä, että eläkeikä nostetaan 70 vuoteen. Se on heille poliittisen uran loppu. 

Vierailija
9/97 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidetä. Mutta kuinka nykyeläkeläinen voi vaikuttaa virkamiesten tekemiin päätöksiin? Ei nykyeläkeläiset niistä päätä. 

Vierailija
10/97 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vaikea on panna hanttiin, kun eläkeläiset aivan varmasti äänestävät sen puolesta, jotta heidän eläkkeisiin ei kosketa. Ja eläkeläisiä on nyt tajuttoman paljon. 

Vierailija
11/97 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole reilua mitenkään. En kyllä usko, että poliitikot uskaltaa tehdä sellaista päätöstä, että eläkeikä nostetaan 70 vuoteen. Se on heille poliittisen uran loppu. 

Demarit uskaltaa. Heitä äänestää nykyiset eläkeläiset ja nuoremmista ne jotka eivät muutenkaan tee töitä.

Vierailija
12/97 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on hemmetin kova korvaus ihmiselle jonka ei tartte tuon eteen tehdä mitään. Ja sillä pärjää kyllä vallan mainiosti. Ihan oma vika jos ei ole laittanut mitään säästöön palkastaan aikoinaan.

Vierailija
13/97 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki suomalaiset kärsivät mutta ukrainaan riittää antaa miljardeja korruptioon.

Vierailija
14/97 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme me eläkeläiset ole syyllisiä noihin ehdotuksiin,saati päätöksiin,joita nämä"viisaammat"ehdottelee.

Vierailija
15/97 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näiden uutisten myötä olen alkanut tuntea vastahakoisuutta koko Suomen eläkejärjestelmää vastaan. Ei huvita pakolla maksaa sinne paljon rahaa, kun kuitenkin poliitikot voi tuosta vaan päättää, etten saakaan sieltä sitä sitä mitä työuraa aloittaessani luvattiin (että 65 v. iässä pääsisin eläkkeelle). 

Vaikka olen demareita paljon kannattanut, niin tässä olen kääntymässä oikeistolaisemmalle linjalle, koska en luota poliitikkoihin. Antakaa ihmisten itse säästää tai olla säästämättä eläkkeensä. Lopettakaa pakkopidätykset palkasta. Tai jos ei mahdollista, edes joku Tanskan malli, jossa pieni peruskansaneläke tulee valtiolta, muun saa itse sijoittaa ja säästää. Varsinaisia työeläkkeitä valtion tai valtiohallintaisten rahastojen toimesta siellä ei ole.

Vierailija
16/97 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on hemmetin kova korvaus ihmiselle jonka ei tartte tuon eteen tehdä mitään. Ja sillä pärjää kyllä vallan mainiosti. Ihan oma vika jos ei ole laittanut mitään säästöön palkastaan aikoinaan.

Ohhoh. Vai hemmetin kova. Tulevat eläkeläiset - nykynuoret - voivat siis panna säästöön ylimääräiset rahansa niin ei tartte valittaa sitten kun eläkeikä koittaa. ohis.

Vierailija
17/97 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muista mitään väliä, pääasia että minä saan paljon ja poikani voi sitten ryypätä ne Vegasissa!

Vierailija
18/97 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät jää ilman. Jokainen tienaa oman eläkkeensä. Vain loiset voivat jäädä heikoille, mutta sehän on ihan oikein.

Epäilen vahvasti. Näistä ns. loisista hyvin suuri osa on ulkkareita ja heidän paapominen on jostain syystä nostettu Suomessa kaikkein korkeimmaksi prioriteetiksi.

Vierailija
19/97 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon verran ja vähemmän saa moni ihan palkkaa tänä päivänä. Sain itse käteen 1650e palkkaa ollessani erikoiskaupassa töissä.. Tästä kommentista huomaa että eläkeläiset on pihalla omasta hyvästä tulotasostaan. On 40v mennessä maksetut omakotitalo ja mökki. Käytännössä kulut on sähkö, vesi, ruoka, osa lääkkeistä, kiinteistövero ja ehkä auto, joka sekään ei nykyään ole enää pakollinen kun ostokset saa kotiin toimitettuna. Useimmilla on myös metsää josta saa polttopuut, on ilmalämpöpumput ja maalämmöt talossa. 

Omasta ikäpolvestani puolestaan monella on velkaa vielä siinä vaiheessa kun jää eläkkeelle. 

Vierailija
20/97 |
07.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt nuoret äänestämään eivätkä mielenosoituksetkaan ole pahitteeksi. Mitään ei tässä maassa ole saatu ilman vaivannäköä ja vaatimista, kaikki edut on taisteltu. Ja jos mitään ei tehdä niiden pitämiseksi ne myös menetetään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi