Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis tekeekö jotkut äidit virpomavitsat valmiiksi lapsille?

Vierailija
12.04.2025 |

Törmäsin somessa äitiin, joka vääntää virpimavitsoja lapsille lauantai-illan puhteiksi. Onko tämä yleistäkin nykyään? Tekikö sinun vanhemmat sinulle virpomavitsat valmiiksi kun oli lapsi?

Kommentit (133)

Vierailija
1/133 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tehneet ei 😅

Itse piti pajunoksat hakea ja ruinata rahaa sulkien ostoon, jos mieli virpomaan. Aika absurdi ajatus, että äiti olisi vitsat tehnyt valmiiksi.

Vierailija
2/133 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on maailma muuttunut. Eikä aina niin hyvään suuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/133 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko tämä sitä kuuluisaa curling-vanhemmuutta?

Vierailija
4/133 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pennut vaan somettaa, ei ne osaa eikä viitsi askarrella.

Vierailija
5/133 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne perinteisesti roiku ympäri vuoden  ovenkarmin pielessä.

Vierailija
6/133 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin myös tuollaisen reelsin. Siinä äiti perusteli, että kun nuorin on vasta 1 niin ei hän osaa itse tehdä.

Mutta tarvitseeko yksivuotiaan sitten mennä virpomaan? Eikö virpominen ole sen ikäisille, jotka siitä jotain jo ymmärtää ja osaa askarrella vitsan? Osaako niin pieni edes sanoa lorua vai virpooko äiti hänen puolestaan 😂

Vierailija
7/133 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tää äiti sitten virpookin lasten puolesta 🙄

Vierailija
8/133 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän teki niitä 1- ja 2-vuotiaille lapsille. 

Vierailija
9/133 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ristuksen takia yksivuotiaan pitäisi päästä virpomaan?!

Eikös tuo koko juttu perustu siihen, että tehdään yhdessä retki ja haetaan oksat ja oksien askartelu  on osa hommaa? Siis sen ikäisille kuin tuo nyt on sopivaa puuhaa.

Mikä järki laittaa yksivuotias, joka ei (tietenkään) osaa itse askarrella vitsaa eikä koko hommasta mitään ymmärrä, virpomaan? 

Vierailija
10/133 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia? Virpooko hän myös heidän puolestaan?

Vierailija
11/133 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kyllä oon pikkuisen salaa parannellut vitsoja kun en oo kehdannut päästää virpomaan oksalla, johon on isolla vaivalla liimattu yksi sulka 😅

En oo kyllä kuullut, että vitsat tehtäisiin valmiiksi lapsille. Toivottavasti ei ole yleistä.

Vierailija
12/133 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyllähän päiväkodissakin tädit askartelee vitsat valmiiksi lapsille sillä aikaa kun lapset on päiväunilla. Kun eihän ne pienet itse vielä osaisi.

#eiku

Vierailija
13/133 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia? Virpooko hän myös heidän puolestaan?

Todennäköisesti kyllä.

Vierailija
14/133 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pennut vaan somettaa, ei ne osaa eikä viitsi askarrella.

Ite et osao asskarrellla!!! 🤬🤬🤬🤬🖕🏻🖕🏻🖕🏻🖕🏻🖕🏻

Vierailija
15/133 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen, mutta lapsi on vasta 3. Hän ei tosin virvo kuin ainoastaan meidät vanhemmat, isovanhemmat ja yhden kummitädin, keille oikeasti on tärkeää, että lapsi heidät "virpoo". Sitten kun lapsi on isompi, niin tietysti saa myös itse koristella vitsansa, koska en itse välitä yhtään mistään askartelusta tai vastaavasta näpertelystä. (Onneksi lapsi jo kuitenkin vähän osaa auttaa koristelussa, hän päättää mielellään esim. minkä värisiä sulkia kenenkin vitsaan laitetaan yms.)

Vierailija
16/133 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koristelin tänä iltana vitsoja yhdessä 9-vuotiaani kanssa. Oli kiva askartelutuokio :) Tosin mun sormissa on näköjään vieläkin liimaa, vaikka kynsilakanpoistoaineella sen sai kohtalaisen hyvin pois.

Vierailija
17/133 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen, mutta lapsi on vasta 3. Hän ei tosin virvo kuin ainoastaan meidät vanhemmat, isovanhemmat ja yhden kummitädin, keille oikeasti on tärkeää, että lapsi heidät "virpoo". Sitten kun lapsi on isompi, niin tietysti saa myös itse koristella vitsansa, koska en itse välitä yhtään mistään askartelusta tai vastaavasta näpertelystä. (Onneksi lapsi jo kuitenkin vähän osaa auttaa koristelussa, hän päättää mielellään esim. minkä värisiä sulkia kenenkin vitsaan laitetaan yms.)

Yhdessä tekeminen ja lapsen auttaminen on vähän eri asia kuin puolesta tekeminen. Ja kyllä kolmevuotias jo hyvin liimaa ja tekee jos vaan on saanut harjoitella ja aikuinen auttaa.

Vierailija
18/133 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, samat äidit yllyttävät lapsiaan pimputtelemaan tuntemattomien ihmisten ovikelloja.

Vierailija
19/133 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitajana teen, lapset jaksavat tehdä ehkä 5 per nenä ja loput näperrän itse... en kyseenalaista, koska siitä mulle Palkka maksetaan

Vierailija
20/133 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tehty meillä valmiiksi. Toki minun virpomisista on aikaa +- 30v. Pikkukylältä olen kotoisin ja virpomismatkat mentiin jalkaisin. Varmasti reilu 5km käveltiin, ehkä lähemmäs 10. Ei ollut mitään rivitaloja, kerrostaloista puhumattakaan. Pieniä mökkejä kaukana toisistaan. Aamulla lähdettiin aikaisin ettei vaan toiset sais parhaita palkkoja😅 Hauskaa hommaa oli, ja samalla seurailtiin kevään merkkejä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi