Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ELOISAT -06 VIIKONLOPPUA VIETTÄMÄÄN

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiliseen pinoon oli tullut viestejä vielä tänä aamuna, käykäähän lukemassa!!!

KHP: hyvää (palsta)lomaa. Toivottavasti pääset vaikka seuraavaan kuukausitapaamiseen.

ELO: olette jo varmaan karanneet lomareissulle. Joka tapauksessa viettäkää oikein hauska ja virkistävä loma!!!

Meillä ollaan TAAS KIPEITÄ! Viime yönä tytsylle iski jälleen kauhea flunssa. Yski koko yön, nenä valuu kuin joku Niagara. Ja lima on ihan vihreetä. Kuumettakin sillä oli taas aamulla :( Mä en jaksa. Vauva on ollut yhtä mittaa sairaana (välillä kuumeessa, välillä vaan muuten nuhassa ja yskässä) 21.4. lähtien.

Toivottavasti emme tartuttaneet ketään tapaamisessa. Vanha tauti oli silloin jo hiipumassa pois, mutta näemmä vaan pukatakseen uutta tilalle. Aamulla tytsy jaksoi olla hereillä 45 min, sitten nukahti mun syliin ja nukkui 1,5h. Tunti sitten heräsi, ja nyt on ollut vähän tyytyväisempi, söikin puuroa aika rutkasti. Mutta on se vaan niin hurjan räkänen.

AUTTAKAA! Mistä tämä voi johtua tämä sairastelu? Voisiko joku siitepölyallergia aiheuttaa tällaista? Tai miten noi ruoka-ainejutskat. Onko tytsyn elimistö jotenkin niin " kärsinyt" , että se ei jaksa taistella pieniäkään pöpöjä vastaan? Tämä on nyt neljäs tauti yhteen syssyyn. Viikko sitten otettiin tulehdusarvot ja kuunneltiin keuhkot ja katsastettiin korvat, ei mitään vikaa ainakaan silloin. Kohta käy niin, että me ei päästä sinne Kinkereille edes. Niin ja lisään vielä, että kukaan muu ei meillä ole ollut sairaana koko aikana muuten paitsi keskimmäisellä on ollut vähän yskää.

Tänään luvattiin voimakasta UV-säteilyä. Eli varokaa palamista, nimittäin tuuli hämää ihoa ja silloin ei tunne sitä auringon voimaa. Aurinkorasvaa ja vaatetta ja hattua päälle :)

Katsoitteko aamulla ykkösen aamuteeveen sen " väittelyn" , Jälkiviisaat? Oli aika mielenkiintoinen keskustelu uudesta päivähoitomaksujutusta. Harmittaa, että en eilen tajunnut katsoa A-talkia, siinä on vissiin ollut keskustelua ko hommasta. Mun mielestä se, että päivähoitomaksun nollaluokka poistuu kokopäivähoidosta on tietyllä tasolla hyvä juttu. Toisaalta se VOI kyllä käydä kipeästi opiskeleviin vanhempiin ja yksinhuoltajaperheisiin. Nää on aika vaikeita juttuja. On aika hassua, että jos perheen molemmat aikuiset ovat kotona, niin lasten pitäisi silti saada kokopäivähoito ilmaiseksi. Tämä tökkii mullakin, vaikka olenkin subjektiivisen päivähoito-oikeuden kannattaja. Vaikka esiin vedetäänkin lastensuojelulliset seikat, niin en usko päivähoidon helpottavan todellisesti kenenkään " narkomaani/alkoholisti/mielenterveysongelmaperheen" lapsen elämää ihan oikeasti. Antaahan se tietty hetken hengähdystauon todellisuudesta, mutta kuitenkin sitten illat ja viikonloput lapsi muka pärjää siellä ongelmaperheessä. Ööö, ei, en usko. Itse olen elänyt vuosikaudet perheessä, jossa oli yhden perheenjäsenen mielenterveysongelma ja toisen alkoholiongelma, ja pahimmillaan nämä molemmat ilmenivät juuri iltaisin ja viikonloppuisin.

No niin, voisinpa vaahdota tästäkin asiasta vaikka tuntikausia. Mun mielestä ongelma ei ole yhteiskunnallisissa rakenteissa, vaan jokaisen ihmisen OMASSA MORAALISSA, sen ihmisen, joka näitä hyvinvointiyht.kunnan palveluita käyttää väärin hyväkseen. Näiden hyväksikäyttäjien takia ne, jotka palveluita todella tarvitsevat, joutuvat usein kauheaan byrokraattiseen rattaistoon, ja jäävät pahimmassa tapauksessa vaille palveluita tai apua. Jokainen väärin tienattu tukieuro tai vakuutusyhtiöltä nipistetty korvaus on pois muilta ihmisiltä. PRKLE.

Anteeksi, innostuin liikaa.

Palailen varmaan myöhemmin lukemaan muitten kuulumisia.

Jamssa + tytsy 9,5kk

Vierailija
2/39 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette, pärjäävätkö 10- ja 5-vuotias 3-4 tuntia kahdestaan?Naapurin täti on kotona ja häneltä voi käydä pyytämässä apua, jos sattuu jotain erikoista, mutta ei ole sellainen " hoitajatyyppi" jolle veisin lapset suoranaisesti hoitoon.

Kertokaa ihan rehellisesti mielipiteenne. Itse olen vähän sitä mieltä, että en haluaisi jättää. Kyse on siis mun isommista tytöistä. Tytöt ovat rauhallisia ja ovat kerran olleet keskenään puoli tuntia. Kahdestaan ovat olleet ulkona useitakin tunteja. Luotan heihin kyllä, en todellakaan pelkää, että he tekisivät jotain ei-toivottua. Mutta silti, aika on pitkä. Siis, mielipiteitä (ja mahdollisia perustelua) kehiin, pliis :)

Jamssa vielä kertaalleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamssako täällä itekseen heiluu...

Kovasti kommentoitavaa kun en ole viikkoon kirjoitellut, yritän muistaa mitä piti¿

KHP:lle hyvää palstalomaa. Tulethan sitten kun jaksat/ehdit taas kirjoitella kertomaan kuulumisiasi. Ei sinne kinkereille ¿kaikki¿ pääse joten älä sitä murehdi. Voidaanhan sitä taas Jumboon jossain vaiheessa yrittää tärskyjä.

JAMSSAN tytön sairastelut jatkuu. Olisko tosiaan niin että pienen vastustuskyky ei riitä niihin pöpöihin mihin teidän muiden perheessänne riittää. Oletko antanut maitohappobakteereja ? Eikös niistä ole apua vastustuskyvyn parantamiseen.

En ole paras tuohon ¿keskenään-kotona¿-kysymykseesi kommentoimaan, mutta varmasti itse tiedät parhaiten vastauksen koska tunnet tyttösi parhaiten. Itse tiedän perheen missä 5- ja 8-vuotiaat viliskantti pojat ovat keskenään kotona useinkin. Heillä on kännykkä millä soittavat apua tarvittaessa. Itsestäni se tuntuu hurjalta, sillä varsinkin pienempi suhari on varsin ehtiväinen. Sitten taas 8-v sukulaistyttöni, rauhallinen tapaus on ollut pari kertaa muutaman tunnin yksinään kotona.

EMPPUSIMPUN, HALLAKSEN, OPEMAMMAN ja MUIDENKIN perheiden sairastelijoille pikaisia paranemisia. Lupaa niin hyvää säätäkin viikonlopuksi, ettei tarvitsisi sisällä koko aikaa viettää.

Ja onnea työpaikan johdosta EMPPUSIMPPU.

PIA875 kyseli unista. Meillä yöunet klo 20-6, aamupäikit 10-11.30, iltapäikit 16-17.

HUHTI: ihanaa että teidän Juulilla virallisestikin kaikki ok. Jotenkin mulle jäänyt se suolijuttu takaraivoon niin että aina kun luen Juulista että kaikki hyvin, niin mieltä oikein lämmittää.

PULLALLE tervetuloa vaan kirjoittelemaan. Kiva saada lisää väkeä mukaan. Oliko muita uusia ? Ellergisten puolelta ? Jos oli niin heillekin tervetuloa tälle puolelle.

HANNELISTA oli kiva kuulla.

CALATHEA ja KK:lle töihin jaksuja ja Peevelille JJ:nä toimimiseen. BABYBELL kolmen pienen kanssa, ilman autoa yms¿jaksuja.

VILLALLE kiitos kivasta linkistä. Seurasitko talvella karhun pesää jossa oli ne kolme poikasta ?

PUMPULI: hyvin sä jaksat/muistat huhuilla kaikkia. Ja kiitos, sun kirjoituksia on niin kiva lukea.

PUBU: Annin dramaattiset näytökset ovat varmasti hauskoja ja osaat ne niin hyvin kuvailla.

NALLULLE piti vielä toivotella voimisia. ONNEKSI et jäänyt sen pakun tai minkään muunkaan auton alle.

ELOLLE hyvää matkaa.

Kylläpä on tiedossa kaunis viikonloppu ja niin kuin Jamssa jo varoittelikin, UV-säteily on voimakasta. Tytöllämme on käytössä rasva (Elidel) jonka kanssa ei saa auringossa olla niin entistä tarkempana saadaankin olla.

Tuolla rasvalla ollaan nyt saatu posket taas hyvään kuntoon. Vielä viikonloppu sitä käytetään ja sitten jännätään miten pahasti posket sen jälkeen räjähtää. Toiveissa oli että tämä pitäisi ihon hetken aikaa ehjänä. Olen vähän pessimistinen, mutta iloinen yllätys on jos tämä tuottaa tulosta.

Tyttö kävelee jo tukea pitkin ja siirtyy/kääntyy näppärästi sohvan reunalta pöydän reunalle ihan itse. Pitää näin äitinsä kokoajan valppaana, sillä ihan joka kerta ei ne kävelyt onnistu niin kuin pitäisi. Pottatreenit on aloitettu hyvällä menestyksellä, sen enempää sitä erittelemään¿

KAIKILLE ELOISILLE hyvää ja aurinkoista viikonloppua.

t. Hanhikki ja tyttö

Vierailija
4/39 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs katsonutkaan tuota Atalkia tai väittelyä, olis ollu mielenkiintoista. Näistä asioista kun niin paljon puhutaan ja koskettaa tietysti lapsiperheitä. Harmi, ehkä tulee lisää tuutista!

Katoitteko te sitä imetysohjelmaa jossa se äiti imetti jotain 8-vuotiasta tyttöä? Oli se kyllä minusta aika extremeä vaikka imetystä kannatakin.

Jamssa tuohon lasten keskenään olemiseen - minusta riippuu kauheasti lapsista joten sinällään suoraan vaikea sanoa juuta tai jaata. Meidän naapurustossa on 9, 5 ja 2 vuotiaat lapset ja ne ovat joskus kolmestaan sisällä niin että äiti käy kaupassa tms. Eli että ovat semmosta reilua tuntia olleet keskenään tuon isomman hoidossa ja hyvin pärjäävät. Mutta onhan tuo aika tietty melko pitkä, voisko sopia että naapurintäti kävisi katsomassa niitä pari kertaa ko. aikana? Noin vanhoille tytöille riittäisi jo semmonen " teini-ikäinenkin" hoitaja joka vaan kattoisi ettei tee mitään hölmöyksiä. Että saiskos vaikka kaupan ilmoitustaululla haettua? Ei tarttis varmaan ihan kauheeta palkkaakaan maksaa.

Mä näin ihan hirveetä unta edellisyönä. Heräsin itkien ja sitä kesti varmaan 10 min vaikka tajusinkin että oli unta. Tunne oli niin todellinen. Meidän pojulle tapahtui jotain ja sitte piti siskolle selittää...Muuta en enää onneksi siitä muistakaan mutta kauhea olo oli.

Jee, viikonloppu...Katson tätä kämppää ja syvä huokaus vaan pääsee. Pitäis ensin raivata nämä kamat ennenkun voi alkaa siivoomaan, pestä pyykkiä, siivota ja kuurata ja sitte laittaa ruokaa illan vieraille. Ja siinä sivussa hoitaa muksut. Jes että on perjantai...Huomenna luvassa työleiri pihalla kun pitäis saada sielläkin asioita kuntoon.

Papuna

Vierailija
5/39 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta lasten yksinään olemisesta vielä. Eli siis kyseessä on vain yksi ainoa päivä. Normisti meillä on tällaisille tilanteille maksullinen lastenhoitaja käytössä, mutta hän ei pysty silloin tulemaan. Kysyin myös tuttavien teineiltä, mutta kaikilla oli menoa juuri sinä päivänä. Ja kaikki potentiaaliset kaverit on töissä :(

Tuo meidän kymppivee on ollut jo vuosia yksin kotona pitkiäkin aikoja. eka luokan jälkeen kun ei ole kunnallista hoitoa meillä enää tarjolla, niin siitä lähtien (7,5v) hän on ollut koulun jälkeen yksin kotona pitkiäkin aikoja ja kesälomilla muutamia viikkoja koko päivän yksin. Lähinnä mitä mä heidän kahdestaan olossaan pelkään on se, että mitä jos sattuisi tulemaan joku riita. Jos kyseessä olisi 2 tuntia, en miettisi, vaan jättäisin tytöt, mutta mutta...

Jamssa

Vierailija
6/39 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jo alkuviikosta ihmettelin luettuani teidän viestejä että tosiaanko sitä jossain on ihan hellepäiviä ollut. Täällä on ollut NIIN harmaata ja vetistä että! Tänään onneks arska paistaa täydeltä laidalta ja huomisekskin on luvattu hyvää ilmaa! Hyvä! Meille on nimittäin huomenna tulossa vieraita joten saa niitä sitten ohjata takapihallekin kahvittelemaan:)

Mä en kans osaa ottaa kantaa tohon lasten yksinoloon, se varmaan riippuu tosiaan niin paljon siitä minkälaisia lapset on.

K.H.P: Hyvää lomaa:) Sullon niin kivan ytimekkäitä viestejä että niitä on ollut mukava lukea. Tule taas kirjoittelemaan kun oot tarpeeksi lomaillut:)

JAMSSA: Meillä ainakin molemmille lapsille aiheuttaa nenänvalumista toi järkyttävä siitepölymäärä sekä pöly mikä ulkona leijailee. Onko teillä korvia tsekattu?

Kovasti jaksamisia muillekin tautien kourissa kamppaileville!

Taas menen. Oon menossa tänään katselemaan kesävaatteita, josko sitä löytys jotain tälle varrelle sopivaa:) Vieläkö muitten vatsat roikkuu?;) Tai lähinnä pömpöttää niinkun mulla...hu0h... mitenhän siitä pääsis eroon.... vinkkejä, pliiiiiis!!

Pulla ja lapsoset

Vierailija
7/39 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sairastetaan edelleen, kolmonen (4v) makaa tässä sohvalla sylissä ja valittelee taas oloaan...Yöt ovat olleet aivan pylleröstä pari viikkoa,kun lapset ovat tuskissaan huutaneet ja olen koittanut kaikin keinon hieman edes saada oloa helpommaksi. Mitään lääketieteellistä apua ei tähän virukseen ole saatavissa ja tavallisista särkylääkkeistä ja supoista ei ole ollut apua. Tylyä...

Paljon on pinossa ollut viestejä. Mukavaa kun olemme saaneet taustalta uuden kirjoittelijan mukaan ja muutkin ovat aktivoituneet:)

PULLAlle siis tervetuloa mukaan!

KRETUKASTA ja EMPPUSIMPUSTA oli kiva kuulla.

HANNELIkin oli toipunut Nightwishin laulajavalinnasta:)

NALLU-raasu siellä kipeän kätensä kanssa kärvistelee, toipumisia.

ELOlle hauskaa lomareissua, sinä jos kuka olet lomasi ansainnut.

HUHTI oli saanut hyviä uutisia Juulin kasvukontrollista ( se pökö lääkäri, joka teidät sinne lähetti sai kyllä pitkän nenän:)).

PUBUn Annilla alkaa olla diivan aineksia,ihanaa kunnon lady:) Mitäs menet törkkimään sellaisia spagetin palasia suuhun:))

ERIA alias Haane:))Kaikkien typojen äiti:))

JAMSSA: Tuo pikkutyllerön sairastelu kuulostaa aivan meidän maitoallergikoiden sairastelukierteeltä :(

Jaaha nyt tuli katko, palaan...

Ope ja vaunuissa huuteva Leevi

Vierailija
8/39 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko mun s-postin?

Pulla

Vierailija
9/39 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HALLAKSEN Lukahan oli tempun oppinut, se niistä rauhallisista ruokailuhetkistä:) Saa olla silmät selässäkin.

MINIK: Myöhästyneet synttärionnittelut!

VILLAlla oli ollut " kakkashow" ,kiitos samoin...Meillä kakassa koko keittiönmatto, kun poika päätti jatkaa tavaran ulostamista vielä pyllypyykin jälkeenkin...

BABYBEllille pitkää pinnaa ensiviikoksi!

PIA 875 :Kiva kuulla sinusta!

CALATHEAlle jaksamista työrintamalla!

VIETERIN huusholliin tervehtymissäteitä.

K.H.P: Antoisaa lomaa ja palaahan pian kuulumistenne kera linjoille.

EMPULLE onnittelut työpaikan johdosta.

PIA 74:Ihanaa mökkireissua!

MISSÄ OVAT PEEVELI, MYRY, PICAPICA;PEPPER, KERU, PANTOUFLE, PUPPE,TÖPPÖNEN,VAAGA, TEIPPi, HIPSUHIIRI, TÄHTINOVA, TAMMIKUKKA,AIR, KARMIINI,JUSTIINA, PIKKU_RUU,NIEMEY,KUMKWATTI,MANTSE,BABYPERHONEN huhuilen teitä mukaan ja kaikkia joiden nikkiä en nyt tähän hätään saanut emmentaali-aivoihini!

Ja nyt poistun läpisemästä...

Opemamma ja kiukkuileva Leevi

Vierailija
10/39 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ANNETAAN TOISTAISEKSI HYVÄÄN KOTIIN (myös huonot huomioidaan, jos hyviä ei löydy) 2 HALUHÖYRYISTÄ MÄYRÄKOIRAA. Kuljetus onnistuu, haetaan takaisin jos ja kun muistetaan.

Jos ei huisketta riitä jo noissa kolmessa pojanviikarissa niin nyt sitten on koiratkin järjestäneet pientä prokkista. Äsken juuri kun sain lapset nukkumaan niin lähdin sitten karanneita koiria etsimään. Toissailtana pääsivät liian lähelle juoksussa olevaa ei-ihan-naapurin koiraa, joten nyt sitten on halut huipussaan. Huohottavat, vinkuvat, juoksentelevat ihan pöhinöissään silmät kiiluen ja ottavat pihasta hatkat heti kun vaan siltä tuntuu. Ei tunnu tollanen pihan ympäri menevä aita missään, vaikka tuo nuorempi koira yrittää aina saada palvelua kaikessa hyppäämiseen liittyvässä (nostaa etutassut sohvalle ja odottaa, että joku tulee nostamaan takajalat hänen puolestaan). Kun ei palvelua saa niin hyppää kyllä itse. No niin sitten äskenkin olivat pompanneet kuin ketterät kanit aidan yli. Tässä sitä huomaa, mihin urokset on valmiita, kunhan vaan kerran sais reissullansa...Vanhempi koira tuli tossa kotitiellä vastaan vihellellen muina miehinä, etten mä missään käynyt, kotiahan tässä ollaan tulossa. Toinen koira pörhälsi mennä pitkin naapureiden pihoja, mutta sain kopattua kiinni. Huohotti kuin sydäntautinen soopeli. Nyt saavat sitten pysyä sisällä.

JAMSSAN aloittamiin aiheisiin. Minä varmaan järjestäisin jotain " ohjelmaa" tytöille. Onnistuisiko vierailu kaverille? Jos ei niin sitten kotiin jotain sellaista puuhaa, joiden parissa viihtyisivät riitelemättä. Jotain ihania lehtiä tai pienemmälle jotain barbeja ja barbinvaatteita, joiden ääressä leikkiessä menisi aika hyvin. Odotavan aika on pitkää, eli kannattaa ainakin jotenkin järkkää, etteivät ehdi odotella.

PÄIVÄHOITOKESKUSTELUUN: Kyllä minäkin muutoksia tuohon nykyiseen systeemiin toivoisin. Mulla on itellä ollut noita lastensuojelullisista syistä hoidossa olevia ja jotenkaan en kyllä heiltä oikeutta nollalinjaan veisi. Vaikka ongelmia on kotona iltaisin ja vkloppuisin, niin silti olisi se aina saman pyörivä rutiini päiväkodissa, monipuolinen ruoka edes kerran päivässä, samoin unet jne. Sen sijaan subjektiivisen oikeuden rajaisin ei-lastensuojelutapauksilta, joilla on toinen tai molemmat vanhemmat kotona, puolipäivähoitoon, sen 5h/pvä tai sitten vaikka 20h/vko, jolloin voi päättää, miten tunnit käyttää. Musta on ylipäänsä erinomainen juttu, että näitä asioita käsitellään ja tarkastellaan nykyiseltä pohjalta, toimiiko tämä vai ei. Jos toimii, voidaan jatkaa entiseen malliin, mutta jos ei, tulisi jotain muutoksia.

Mitäs muuta?

* ELOLLE ihanaa ja nautinnollista matkaa! Kadekadekade.

* JAMSSAN tytylle toivoisin jo tautikierteen loppumista, raskasta olla aina kipeänä. Syytä en kyllä osaa keksiä.

* khp:lle myös rentouttavaa palstalomaa. Sinne Kinkereillehän on tulossa julkisillakin väkeä, joten jos ukkos ei kuskaa niin vaihtoehtojakin on. Mamaspoden kyytiinkin mahtuu.

* HANHIKKIA olisi tyttöineen niin ihana nähdä uudemman kerran, tulkaahan taas Jumboilemaan tai sitten niille Elokuisten synttäreille!

pzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Me käytiin illalla katsomassa sitä naapurin vauvaa niin jo löysi Keskari kotoa meidän vauvanuken ja alkoi niin ihanasti sitä hoitaa. " Vauvasikko" sai helliä haleja ja isillekin piti kertoa moneen kertaan, että " vauvasikko on ihan piini" . Miäs katseli mua alta kulmiensa siihen malliin ja kysyi lopulta, olinko minä tämän leikin ideoinut. Hyvänen aika, toinen niin hellästi hoitaa ja Miäs miettii, että onko tämä jotain propagandaa häntä kohtaan, että nyt valjastetaankin lapset ruinaamaan lisää lapsia taloon. Minä olinkin nokkela ja keksin väittää, että ei kai vaan Miähellä ala vauvakuume vaivata, kun normaalit lapsen hoitoleikit tulkitsee joksikin vauvakuumehömpötykseksi. Miäs hiljeni, ja hyvä niin, sillä Keskari laittoi vauvasikkon nukkumaan.

Jaahas, johan se on taas tullut turistua. Muistattehan naiset:

" NIIN PALJON VIESTIEN LUKEMINEN ANTAA, JOTEN MUISTAN MYÖS KORTENI PINOON KANTAA" . Tulkaahan tuottamaan iloa!

Hyvät viikonloput!

Pumpelsson

Vierailija
11/39 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääl on herätty tänään taas kukonlaulun aikaan - tai paremminkin kun aurinko nousi. Siitäkö johtuu vai mistä, mut Luka palannut AIKA ENNEN LOMAA- rytmiin, eli herää aivan liian varhain. Aamupäikkäreitä sitten nukuttiinkin jo siihen aikaan, kun vielä viimeviikolla noustiin ylös. MUR!

OPE: se tosiaan niistä rauhallisista ruokailuista! Tänäänkin kaks kertaa sain pojan pöydältä kerätä - vyö täytyy ottaa kehiin kait.. (siis ihan kiinnitysmielessä ;)

PUMPULI: Sun esikko nukkuu viel päikkärit? Oon kade! Tyttö lopetti päiväunet jo vuosi sitten 2,5 vuotiaana. Nyt jos sattuu nukahtamaan autoon tms. , on unen saanti vaikeaa illalla! Kaipaa kyllä rauhoittumishetken päiväruuan jälk - satuja tai lastenohjelman..

HANHIKKI: Toivotaan, että tytön iho pysyy nyt hyvänä. Kyl allergiat on ikäviä : (

JAMSSA: Riippuu varmasti ihan lapsista pärjäävätkö kaksin, jos rauhallisia ovat, niin ehkä kun tekemistä riittävästi, pärjäävät. Ajatus, että naapuri kävisi heitä välillä katsomassa, kuulosti minusta hyvältä :)

Nyt esikko kutsuu balettiesitykseen!

MUKAVAA ja AURINKOISTA VIIKONLOPPUA

hallas

Vierailija
12/39 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nettiaikaa rajottaa tuo minun esikoinen, noilla peesanan nettipeleillään, joita se uskollisesti hankaa 24/7. No maanantainahan se kipasee sinne rippileirille, notta mammakin saapi sitten hetken aina kirjuutella...

Kaikille oli kaikenlaista tapahtunu, että ihan vaan nyt joudun näin yleisellä tasolla asiaa kommentoimaan. Paranemista sairasteleville, ainakin opemamman porukka ja jamssan tytteli. Oliko muita? Voi hyvänen aika, kun yrittää kiireissään, niin eihän siitä synny mittään oikeesti järkevää...

khp:mukavaa palstalomaa, palailehan sitten kun on aika :)

pumpulille pitkää pinnaa lauman kera ;) sekä eläin- että lapsilauman.

Pulla ja Zillako ne ilmoittautuivat mukaan joukkoon, hienoa! :)

Babybelille voimia yh-arkeen!

Nyt tuolla kuullostaa joku nuori herra lakaisevan, joten mentävä mun on, mennä nyt täytyy ihmettä katsomaan...

Eria

Vierailija
13/39 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...hahaha.. anteeks vaa mut sain naurut sun kivojen koirien vinkeistä... ;) Vaikkakin luulen, ettei sua aina ne siin tilanteessa naurata! Tassut sohvalla odottaa et joku tulis ja nostais takatassut! HA! Ovela tyyppi. Miehet on miehiä joo. Meillä on tuo karvanen tyttö, joten siin mieles helpompi, ku on viel leikattukin. Hirmu ovelahan tuoki koittaa olla ja käyttää anoppia ja äitiä hyväks esittäen NIIIN surkeaa rassukkaa, että sais herkkuja ja huomiota. Aina nuo eräät uskoo noita bambikatseita ja antaa herkkupalan jos toisenkin, kun parkaa varmaan nälässä pidetään! Kyl nuo karvanaamat sen homman taitaa, teatteriesitysten jalon taidon. Siinä missä joku päivä sitte se Pubun tyttö oli teatraalisesti syönyt. Meidänkin poika yökkäilee ja irvistää tosi komeesti, jos liian kylmää marjasosetta tai kökköistä ruokaa menee tarjoamaan. :o)

HANHIKKI; Sulle piti viel kommentoida, että kiva ku etes joku viitsi mennä kurkkaamaa mun kivan linkin! :) En katsonut karhuperhettä, kun en moisesta tiennyt. Jos ens talvena tulee niin kerro osoite! :o)

Hauskaa viikonloppua kaikille! Itse taidan olla nettipimennossa viikonloppuna, ainakin osittain.

Villa ja poju 1009

Vierailija
14/39 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ollaan lähdössä anopille saunaan, mutta jos muutama rivi sitä ennen irtoais..

Joku kyseli niistä kokonaisista öistä.. ei oo meillä sellasii näkyny. Nyt ollaan yritetty pienoista unikoulua tän viikon pitää.. siis että tissiä ei tarvis yöllä antaa. No en oo antanukkaa, mut ei oo kyllä ihan helposti aina menny. Poitsu alkaa siinä 21-22 välillä nukkumaan, ja aamuviiteen menee 1-2 tutituksella, mutta viidelta pitäs saaha tissiä.. sitä on sitte mies hyssytelly ja tyynnytelly, ja yleensä sitte vielä hetkeksi simahtaa, ja siinä seittämän pintaan sitte oon tissiä antanu ja hyvällä tuurilla vielä tunnin sen jälkeen nukkuu. Mutta tiiän et ku mies lähtee taas töihin ja ku mä yritän sitä hyssytellä, nii ei taia auttaa, ku maito haisee, nii sitä on sitte saatava:(

Voisin kyllä pikkuhiljaa tuota imetystä lopetellakki, ku tietäs miten.. Jätkälle ei kelpaa korvikemaito, yökkii ja kääntää pään pois, ku sitä tarjotaan.. Että ei kait auta ku oottaa vielä kuukausi reilu ja alkaa totuttaan tavalliseen maitoon.. tiiä sitte kelpaako sekään.. Kauhulla katoin sitä nelosen dokumenttia, sitä 8v. varsinkin joka vielä tissiä söi, että tuoko lie meiänki poitsun tavoite:) No toivottavasti ei..

Joo ja kinkerikuume nousee, tosi kiva että noinki paljon on porukkaa tulossa ja toivottavasti vielä loputki kynnelle kykenevät innostuu!! Mä tässä jo oon alustavasti suunnitellu matkantekoa ja pysähdyspaikkoja, ja jännittää kyllä miten tuo jätkis autossa viihtyy sen 6-8 tuntia, mitä se nyt matka kestää, huh!

No nyt ei sitte muuta muista, nii KHP:lle piti sanoman että tuu pian takasi sieltä lomalta:) Ja ois kyllä kiva ku pääsisit sinäkin sinne kinksuille!!!

Ja kaikille sairastuville paranemissäteitä, hus pois pöpöt, nyt on kesä!!!

Ja mukavaa viikonloppua kaikille!!

Katita ja poitsu

Vierailija
15/39 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanhikille: Kiitos sanoistasi. Vaikka tämän kakkosen kanssa on rennompi kuin esikoisen kanssa niin aina sitä kuitenkin reagoi Juulin sairasteluun herkemmin, varsinkin jos siihen liittyy syömättömyys ja juomattomuus. Toivotaan, että teillä tuo rasva helpottaa iho-ongelmissa. Me aiotaan nyt kokeilla riittäisikö ihan tavis perusrasva pitämään Juulin ihon hyvänä.

Pulla tervetuloa myös minun puolestani.

Pubu: Annilla on sitten ammatinvalinta tehty.

Jamssan tytölle paranemisia. Saisi jo teilläkin nuo taudit helpottaa.

Opemamman pesueelle myös pikaista paranemista.

Khp: Tulehan palstaloman jälkeen taas joukkoomme takaisin.

Pumpulille koirien halujen kanssa jaksamista. Äidilläni tyttökoira ja juoksun aikaan saa olla hätistelemästä innokkaita poikakoiria pois.

Samaa mieltä pumpulin kanssa tuossa päivähoitoasiassa. Normaalikodin ja olot omaavien lasten kokopäivähoitoa olisi rajattava osapäivä tai osaviikkoiseen hoitoon. Näin paikkoja riittäisi niitä todella tarvitsevillekin.

Meille ei mitään ihmeempää. Koko päivä ollaan oltu ulkona ja se näkyy iholla. Pienoista punoitusta on havaittavissa, vaikka rasvasinkin. On niin voimakasta tuo uv-säteily.

Juuli tänään oppinut hokemaan käkäkä ja naureskellut itsekseen pitkin päivää. Aamulla oli ihan onnessaan, kun veljensä vihdoin heräsi. Syliin oli itseään tunkemassa ja pusun veljensä poskelle moiskaisi ja korvaa maistoi. Toisistaan kovasti tykkäävät.

Meilläkin lomamatka lähenee. Juulin vaatteet on jo valmiina, pojan odottavat silittämistä, omia tahi miehen en ole vielä esille ottanut. Viikko aikaa, joten ehdin kyllä.

Mukavaa ja lämpöistä viikonloppua toivottaa

Huhti

Vierailija
16/39 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lähdetäänkin vasta huomenna aamulla mökkeilemään kun ei tänään jaksanutkaan kun ei tuo mieskään tullut kotiin kuin vasta viiden aikaan illalla. Tällä hetkellä mulla olisi suunnitelmissa sitten tullakin koko perheen kanssa kinkereille suoraan möksältä niin että mies menisi sinne Lempäälän isoon ostoskeskukseen vaikka aikaansa tappamaan. Tämä on katsos meidän mies sellainen harvinainen tapaus joka viihtyy ostareilla ;) Pitää aina lomareissulla mielellään johonkin kaupunkiin suunnata kun mökillä se kyllästyy jos ollaan liian pitkään.

jamssa: Mäkään en yksinolosta oikein tiedä muuta kuin olimme siskon kanssa joskus kyllä yksin tuollaista aikaa kun olin 9 vee ja sisko 6-7 vee. Kerran unohdettiin avain kotiin ja oltiin tosi kurjalla mielellä kun piti talkkari kutsua naapurin tädin kanssa. Mutta jotain tavallista ja mukavaa tekemistä ja nykyään on tosiaan ne kännyt.

k.h.p:lle hyvää kesälomaa!

Mä katsoin sen 4d jutun. Ne 4d dokkarit on aina vähä sellaisia tarkoituksella ääritapauksia etsiviä ja mun mielestä niiden laatu ei nyt ole mikään ihan hirveän hyvä. Kyllähän sitä kaikenlaisia ihmisiä maailmasta löytyy. Imetys on mun mielestä kuitenkin ihan positiivinen juttu siis on ainakin mun mielestä ollut ihan positiivista että olen kyennyt meidän Neitiä imettämään. Vähän joskus harmittaa kun hän ei vielä oikein suostu soseita paljoa syömään vaan tykkää siitä äidinmaidosta vähän liikaakin. Mutta aika aikansa kutakin, kaipa minä tämän saan kesällä tai syksyllä vieroitettua jos ja kun ei enää itse jaksa.

Pia ja Neiti

Vierailija
17/39 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kiitos kaikille työpaikansaantionnitteluista ja Elmerin parantumistoivotuksista!

Parantumistoivotuksia lähettelen täältä ainakin opemamman ja jamssan perheille, muita en nyt valitettavasti pysty muistamaan, mut paranemisia toivon kaikille sairaille sinne:)

Käytin poikaa tänään lääkärissä ja korvat olivat tulehtuneet niinkun epäilinkin:( No, nyt on lääke ja alkaa varmasti pikapuoliin helpottamaan pojan oloa. Viime yö oli taas suoraan syvältä ja poikittain, kahden tunnin pätkät olivat pisimmät unet mitä nukuin yön aikana ja kahdesti juotin maitoa pojalle, alkuyöstä jo mentiin pojan kanssa alakertaan nukkumaan että sisko ja mies saa nukkua. Jospa tämä yö olisi pitkästä aikaa parempi, ainakin alku näyttää hyvältä kun poika nukahti helposti ja nukkuu nytkin paljon levollisemmin kun aikasempina öinä...

oikeuksista päivähoitoon oli puhetta, minusta kanssa jos vanhempi/vanhemmat kotona niin vois rajottaa lasten hoidossa oloa muutamaan päivään/vko, ainakin niissä normaalitapauksissa jos ei ongelmaperhe.

Ihanaa kun on luvattu kauniita ja lämpöisiä kesäilmoja lähipäiviksi, taidan vihdoin ja viimein istuttaa kesäkukat huomenna:):) Mukavaa viikonloppua teille kaikille ihanille eloisille!

Emppusimppu ja korvakipuinen Elmeri 9kk 2 vkoa

Vierailija
18/39 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa taas aktivoituisi kirjoittelemaan ja kantaisi oman kortensa kekoon, kuten Pumpuli osuvasti muistutteli! Tuntuu, että aikaa kirjoitteluun ei vaan ole, kun poika elää pahinta eroahdistustaan (?) eikä ole mitään saumaa istua alas ja avata konetta hänen ollessa hereillä. Ja mihin ne päiväunet ovat kadonneet??? Kaksi kertaa puoli tuntia tai rapiat puolen tunnin vaunuissa vatkaamisen jälkeen...

NUKKUUKO KUKAAN VIELÄ YKSIÄ UNIA???

Tervetuloa kaikki uudet, PULLA ainakin on liittynyt joukkoomme.

En ole asiantuntija kommentoimaan tuota JAMSSAn esittämää kysymystä lasten kahdestaan jättämisestä, mutta itse aikoinani kyllä omassa nuoruudessani olin tuossa iässä hyvinkin useita tunteja kahdestaan kotona pikkuveljeni kanssa.

Päivähoidon nollamaksuluokan poistosta sen verran, että en kyllä ymmärrä, että lapsi on hoidossa kokopäiväisesti ja vie jonkun sitä oikeesti tarvitsevan paikan, jos vanhempi on kotona... maksettiin siitä sitten tai ei. Sosiaaliset tapaukset ovat sitten asia erikseen.

HANHIKKIko se kertoi Tripp Trapista kiipeämisestä? Meillä ko. taito keksittiin ekan kerran viikkoja sitten. Tuolin lasku auttoi hetkeksi asiaan, mutta sitten taas poika tajusi, miten pääseen pöydälle... otin suosiolla käyttöön järeämmät aseet ja ostin valjaat, joilla sitten poikanen köytetään tuoliin syönnin ajaksi. Samoissa valjaissa on sellainen talutushihna, jolla tulee varmasti olemaan käyttöä, kunhan kävelyn jalo taito opitaan ja lähdetään ihmisten ilmoille.

Ruoka ei edelleenkään maistu, ei ainakaan " ei makea" -sellainen. Kokonaista 3 kertaa on mennyt kerralla sellainen pieni purkki - ja joka kerta se on ollut Semperin punakampela-perunasosetta. Tätä nykyä meillä on sitä aika usein ruokalistalla...

Ilmojen lämmettyä olen yrittänyt tutustua piha- ja hiekkalaatikkoelämään poitsun kanssa, mutta ehkä sen aika ei ihan vielä ole - hiekkalaatikossa kiinnostaa vain kivien keräily suuhun ja nurtsilla kitketään kaikki voikukat ja laitetaan nekin suuhun. Siis ihan mahdotonta. Vauvakeinu on ainut paikka vaunujen lisäksi, missä voi ulkoilla ilman suurempia äidin sydämen tykytyksiä.

Jospa tässä olisi kaikki tällä erää.

Tintarella ja poika 2808

Vierailija
19/39 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertomaan, että olin telkkariin päässyt. Meidän alueen uutisissa mennä touhotin.

Tintarellasta oli kiva kuulla. Meillä nukutaan monesti vain yhdet unet. Jos nukkuu kolmisen tuntia päikkäreitä niin ei uni enää maistu iltapäivällä mutta jos päikkärit jää kahteen tuntiin tai alle niin " pakko" nukutan hetkeksi, jaksaa sitten iltapuuron kiukuttelematta.

Emppusimpun elmerille toivotan paranemisia ja lääkkeen tehoamista.

Nyt poistun sängyn pohjalle.

Vierailija
20/39 |
01.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on illat olleet melkoista hulinaa esikoisen, 3 v., nukkumaan menemisen suhteen. Menee nätisti sänkyyn iltatoimien ja iltasatujen jälkeen. Sitten alkaa huuteleminen. Ei kylläkään poistu sängystä, mutta saattaa huutaa taukoamatta jopa 1 1/2 tuntia. Ei itke, mutta kiljuu ja koittaa komentaa jäämään huoneeseen. Meillä on aikanaan nukutettu tyttöä oikein pitkän kaavan kautta ja siitä pahasta päästy noin reilu vuosi sitten. Takaisin en siihen aio palata eli tämän täytyy ratketa muilla keinoin kuin nukuttamisella. Eilen oli sitten viralliset 3-vuotissynttärit ja illalla tyttö totesi, että hän on nyt iso tyttö ja menee nätisti nukkumaan. Onnistuikin hienosti ja tänään halusi, että puistossa kerrotaan kavereille, että Olivia osaa nukahtaa itsekseen omaan sänkyyn ;) Tänäänkin onnistui nukkumaanmeno hyvin. Toivottavasti tämä suuntaus on pysyvä.

Jamssa: kyllä minä varmaan uskaltaisin lapset jättää, jos on tuntuma, että eivät mitään typeryyksiä keksi. Joku ehdotti, että järjestäisi heille jotakin tekemistä. Se voisi olla hyvä. Aika menisi nopeammin. Ja jos se naapurin täti voisi vaikka käydä parin tunnin jälkeen ovella tarkastamassa, että kaikki on hyvin.

Teidän tytön sairastaminen kuulostaa kurjalta. Laitoinkin tänne joskus, että meillä oli esikoisella jatkuva hengitystieinfektiokierre, joka jatkui yli puoli vuotta muistaakseni kolmesta antibiottikuurista huolimatta.

Nooa on meillä nyt sairastellut. Samaa räkätautia ja kuumeilua kun täällä monella muullakin. Nokka vuotaa aivan uskomattoman paljon ja ryömiessä vihreät räkävanat yltävät lattiaan saakka. Eilen käytiin lääkärissä, kun yö meni itkeskelyksi. Olin sitä mieltä, että eri tyyppistä kuin tavallinen tukkoisuuden valittelu. Toinen korva olikin sitten tulehtunut ja saatiin antibiotit. Ensimmäinen korvatulehdus meidän perheessä. Kummallakaan meistä vanhemmistakaan ei ole koskaan ollut.

Päivähoitolaista: Katsoin a-talkin, mutta osa näistä nykyisistäkin laeista on minulle hieman epäselviä. Paremmin tiedän Ruotsin mallista. Onko siis mahdollista, että lapsi on kokopäivähoidossa ja molemmat vanhemmat kotona? Ruotsissa saa lapsi olla päivähoidossa 15h/vko, jos toinen vanhemmista työttömänä tai kotona pienemmän sisaruksen kanssa. Tästäkin 15 tunnista maksetaan sama korvaus kuin täydestä päivästä, jos tulot ylittävät tietyn rajan ja se raja on matala. Päivähoitomaksut taitavat olla huokeammat. Maxtaksa on 1240 kr kuussa eli noin 130 euroa. Pidempää päivää lapsi voi saada olla, jos jotain erityistarpeita, joiden vuoksi päiväkotiympäristöä pidetään tärkeänä. Itseäni Ruotsin mallissa harmitti, että kaikki ovat samalla viivalla hakiessaan lapselleen hoitopaikkaa. Työpaikan tai opiskelupaikan saanti ei oikeuta jonossa ohi. Eli jos kotona oleva vanhempi on jonottanut paikkaa sinua kauemmin hän myös paikan lapselleen saa, vaikka sinulla olisi tarve työnsaannin vuoksi. Meidän kaupungissa vasta 4 kk:n jonotuksen jälkeen voidaan taata paikka. Näin siis myös silloin, kun saat yllättäen töitä. 15 tunnin lapset vievät aika paljon paikkoja ja itsekin nyt laitan Olivian juuri tuollaiselle paikalle, jotta tiedän, että paikka on ja pysyy, jos alan syksystä hakea töitä.

Meillä Nooa on aika jötkäle. Ryömii jo aika nopeasti, mutta ei puhettakaan, että lähtisi konttaamaan saati nousisi pystyyn. Jotkut eloisethan jo ilmeisesti ottavat askeleita. Hurjaa. Nooa tuli eilen 9 kk.

Muuta: me pähkäillään, josko lähtisimme rakentamaan omaa taloa. Hyvä paikka on löytynyt, mutta rakennusmääräykset ovat sen verran erikoiset, että vielä pohdimme saammeko niiden puitteissa toteutettua toiveitamme.

Velho78