Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten muut 8-9 kk ikäiset vauvat ovat kylvyssä? Entä uimahallissa?

01.11.2006 |

Meidän 8,5 kk ikäinen tyttö on aivan onnessaan, kun saa kylpeä ns. aikuisten ammeessa. Laitetaan ammeen pohjalle n. 10 cm vettä ja tyttö makaa siellä mahallaan ja läiskyttää jaloillaan vettä tai konttailee ympäri ammetta. Esikoinen (kohta 3,5 v) on ollut aina aika arka vedessä, eikä vieläkään ole ammeessa yhtä rennosti kuin tyttö. Esikoinen käy isänsä kanssa 1-2 krt/kk uimahallissa ja ollaan mietitty, että tyttökin ois siellä varmaan ihan onnessaan. Miten ton ikäisen uimahallireissu hoidetaan? Mä itse inhoan uimahalleja, joten tyttö menisi sinne isänsä kanssa. Missä vauva, joka konttaa koko ajan ja joka paikkaan ja nousee seisomaan, on pesuhuoneessa sillä aikaa, kun aikuinen peseytyy? Jotenkin ei nappaa ajatus, että vauva konttailisi pitkin uimahallin pesuhuonetta tai varsinkaan istuisi paljaalla pepullaan pesuhuoneen lattialla...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla missään vauvauinnissa koskaan käyty. Aluksi poika vierasti hirveesti uutta paikkaa ja ihmisiä, ja itki aika paljon. Jouduinkin pitelemään suihkussa koko ajan sylissä. Myöskin kun suihkuhuone oli kylmä, niin sekin varmaan itketti. Sit mentiin altaalle, siellä poika itki taas kovasti, välillä hellitti ja välillä itketti taas. Mutta meni ehkä joku 10 min, kun ihan vaan istuttiin siinä matalassa altaassa paikoillaan, lauleskelin pojalle, niin sitten alkoi tottumaan tilanteeseen. Vesi oli aika kylmän tuntuista, ei mitään 37 asteista niinkuin kotona. Luulen että tuo kylmyys just itketti aika paljon. Sit alkoikin jo alahuuli väpättämään kylmästä, niin mentiin suihkuun ja saunan alalauteelle hetkeksi. Yhteensä siis oltiin altaalla ehkä n. 20 min. Ehkä ensi kerralla mennään vielä lämmittelyn jälkeen uudestaan! Tosiaan, pidin koko ajan sylissä, kun poika ois varmasti vain itkenyt, jos ois lattialle joutunut itsekseen.

Vierailija
2/3 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin uimahallissa on kävelytuoli, bumbo ja en tiedä montako sitteriä, joita voi hyödyntää pesuhuoneessa. Yhdellä äidillä näin myös mukana oman pesusoikon, jossa poika istui sitten suihkun alla sen aikaa, kun äiti itse peseytyi, mikä näytti ihan kätevältä.

- Salsatar ja poika 6kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kahden lapsen kanssa harrastanut tuota vauvauintia. Ensin vauva on turvakaukalossa, jossa on froteemuovi alla ja pyyhe vauvan ympärillä, sitten turvavyöt kiinni ja vielä yksi pyyhe päällä ettei tule vilu. Kaukalossa on muutenkin suositeltavaa kantaa pientä, jos aikuinen liukastuu (sekin on nähty...) tms. vauva putoaa maahan huomattavasti alempaa ja " turvallisemmin" kuin jos sitä kuljettaa käsissään. Kun vauva on tarpeeksi iso istumaan, olen siirtänyt hänet muoviseen muuttolaatikkoon, jossa on käden sijat kantamista helpottamaan. Pohjalle yksi pyyhe lämmikkeeksi, yksi pyyhe vauvan ympärille ja vauva istumaan. Lopun tilan olen tilkinnyt omalla pyyhkeelläni ja pefletillä/toilettilaukulla, jolloin vauva ei pääse sieltä karkaamaan tai seisomaan. Hyvin on pysynyt paikallaan sen hetken että saan itseni pestyä. Vauvaa ei saa " löylyttää" (mutta kyllä hetken istua ilman löylyn heittoa lämpimässä), joten vauva mukavasti lämpiää siellä pesässä ilman saunaakin. Sekaan voi heittää vielä jonkun oman uimalelun, jos ei pelkkä suihkujen ja ihmisten katsominen vauvelia huvita!.