Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

)> ♥ <(T-TERHOJEN viikonlopun pläjäys )> ♥ <(

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se ollutkaan Dumbo vaan Bumbo !

-ei ihme etten löytänyt suomeksi mitään, mutta nyt löytyy-

*hih*

Onko teillä tuota käytössä ja mitä ootte tykänny?

kaksplussan keskustelussa sitä toiset " vihaa" jne..

Tähän heitän toisenkin G-aiheen:

[b]tuttiG[/b] käyttääkö teidän vauva tuttia? Havahduin tässä yhtenä päivänä, että meidän tytsi ei juuri tuttia käytä. Tai siis ei tule tarjottua sitä juuri koskaan. Vaan kun autolla lähdetään niin tulee laitettua ja silloin saattaa hetken olla suussa. Tuskin tuosta haittaa on vaikkei tuttia käytäkään...?

Vierailija
22/30 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauhdikas päivä meillä, kun mies aloitti takapihalla laatoitusurakan. Siellä on 30 vuotta vanhaa laattaa, jonka raoissa kasvaa paksua ruohoa ja sammalta, niin laitetaan uudet tilalle ja vähän laajennetaan aluetta. Esikoinen on innoissaan mukana toheltamassa, muttei oikein hoksaa, ettei siinä tasoitetulla hiekalla välttämättä tarviis kävellä tai kaivella lapiolla. :)

Tämä viikonloppu eletään grilliruualla, kun uuni on rikki. Maanantaina tulee korjaaja katsomaan ja toivon mukaan korjaamaan värkin. Laitanpa tässä perunalisukkeen ohjeen. On ihan ehdoton grilliruuan kanssa. Ohje on alunperin Pirkan Ruoka-lehdestä, mutta muuntelin sitä oman maun mukaan ja on ihan tosi hyvää; mie voisin syödä pelkästään tätä.

Perunasalaatti (n. 4-6 annosta)

4-5 kiinteää perunaa (vihreä pussi)

1 ps pakastemaissia

1 ps vihreitä papuja paloina (pakaste)

1 prk kidneypapuja (säilyke)

1 rs pekonikuutioita

1 makea sipuli

Kastike:

3 rkl ruokaöljyä

1 rkl vahvaa sinappia

1 rkl omenaviinietikkaa

suolaa

mustapippuria

Keitä perunat ja anna jäähtyä. Keitä vihreät pavut ja maissit (vaikka samassa kattilassa), valuta lävikössä ja huuhtele kylmällä vedellä. Paista pekonikuutiot kuumalla pannulla rapsakaksi ja kaada talouspaperille, niin enimmät rasvat imeytyy paperille. Valuta ja huuhtele säilykepavut lävikössä. Hienonna sipuli. Sekoita kipossa kastikkeen ainekset. Kuori ja kuutioi perunat (n. 1,5 cm x 1,5 cm) ja laita ne kannelliseen astiaan. Kaada perunoiden päälle puolet kastikkeesta ja sekoita, mausta tarpeen mukaan vielä suolalla ja mustapippurilla. Sekoita joukkoon kaikki muut ainekset ja loput kastikkeesta, laita kansi päälle ja potti jääkaappiin maustumaan n. tunniksi.

Piti kyllä kommentoidakin, mutta Lillukka menetti taas hermonsa tässä sylissä, jotenka palataan asiaan.

T: Monttu ja neiti Karjula

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CDB38B].. no eipä tuo mikään ihme ole kun on juhlaviikonloppu ja kaikenlisäksi mitä upein ilma! Mahtaa olla terassit ja ravintolat täynnä kun kaikki koulunsa päättäneet ovat juhlimassa *muistelee jotain kaukaista aikaa abirenttujen matkasta*

En edes muista milloin olisi just tänä koulujen loppumisviikonloppuna ollut näin upea ilma ja näillä näkymin koko viikonlopun! Ihan täysi kesä.

Viikon päästä miehen veli menee naimisiin ja samalla heidän kuopuksensa kastetaan. Ristiäishäät siis. Toivottavasti sää suosii silloinkin kun lapsia tulossa aika paljon ja kurjaa jos joutuu olla sisällä.

Rixu taisi herätä johonkin painajaiseen, täytyy mennä katsomaan!

Vierailija
24/30 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aivan pakko tulla kertomaan että plussasin tänään,la ois vauvalaskurin mukaan 7.2.08..

Vierailija
25/30 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi juku kun ihanaa kuulla vauvauutisia!!!Itse kun on miehen kanssa haaveiltu kahdesta lapsesta ja nyt niitä on jo kaksi plyäää....niisk.No koskaan ei pidä sanoa ei koskaan.

Nyt pakko mennä levähtämään, kun just tultiin minun pikkuveljen valmistujaisjuhlista. Sinne kun on pari viimeistä päivää ja viime yö leivottu ni alkaa väsyttää. Ja plus vielä tämä meidän remontti. Siis jos laitatte joskus uusia keittiökaappeja, niin HOMMATKAA ASENNUS MYÖS!!! Meillä kun asenetaan itse niin voi hel...menee hermot.Ens lauantaina olis tytön 3v synttärit ja kaikki vielä pahasti kesken.

JA ONKO POHJANMAALAISTEN MEETINKI LYÖTY LUKKOON?MA 11.6. KLO 13?

Vierailija
26/30 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea täältäkin, täytyy kyllä hattua nostaa, kun jaksat :) Mutta olen kyllä vähän kateellinen, kun olemme aiemmin päättäneet, että tämä 3 on meidän lapsiluku ja nyt jo tuntuu iskevän vauvakuumetta, mutta eiköhän se mene ohi :)

Joten täytyy seurailla teidän muiden onnellisten odotusta :)

-äitiliini78 ja tytteli 5.1

Vierailija
27/30 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Mökki on hiljasena. Se on siinä pulisee taustalla. Ukko lähti käymään kaverilla ja nassikat nukkuu. Molemmat simahti ennen ysiä mukisematta. Järkevä jos oisin niin menisin itekki. .

[b]Mansemamma[/b] onnittelut plussasta ja toivotaan, että tällä kertaa kaikki menee hyvin bd bd bd.

[b]Mary[/b] ihan uus juttu mulle tuo bumbo. Tai ei ainakaan nyt aivosolut törmää, ett oisin koskaan tuosta tuolista kuullu.

[b]TuttiG[/b] oikeestaan nukkumaan mennessä vaan Kossi sitä tarvii ja autossa. Tosin autoilua yleensä harrastetaan uniaikaan, jos mahollista.

[b]Miitingistä vielä. .[/b] ett pitääkö meiän laittaa sille helleraja :D ei vaan oikeesti, jos alkaa +30 likeneen asteet niin kyllä mie en Kossia autoon pakkaa. Tuun vaikka sitten yksin paikalle. Meiän pösössä kunnei sitä ilmastointi ylellisyyttä oo.

Työhakemusta pitäs rustata. Nyt näkyvät hakevan yhteen paikkaan työntekijöitä mihin oon haaveillu pääsyä. Loppuvuodesta tuo pulju tarvii vasta ehkä muakin, jos sattus tärppään. Eli Kossi kerkee kasvaa rauhassa kotona vielä joitaki kuukausia.

Vaikkakin mielellään oisin siihen asti kotona, ett miekkonen 3 vee. Mut tuon oven rakkoon on p a k k o tunkee kinttunsa.

Ei täs varmaan täl erää tän kummosempia. Mahtavan lämmin viikonloppu on ollu ja ulkona on naatiskeltu. Nyt salaatin kimppuun.

Vierailija
28/30 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=crimson][b]Mansemammalle[/b] rutkasti onnea!! Onko niin että teillä olisi nyt kaikilla lapsilla 1 v 1kk ikäeroa? Jos oikein muistan että vanhin olisi joulukuun alussa 04, toinen joulukuun lopussa 05 ja sitten tämä Tammenterho, muistinko oikein? Ja helmikuun helmi 08 tulossa... vauvakuumetta pukkaa itsellekin, haaveilen että ois ihana seuraava kevät- tai kesävauva, mutta eipä sitä ajankohtaa valita kuin kaupan hyllyltä, valitettavasti.... :(

[b]Mary[/b], itse asiassa täällä kyselin tuosta Bumbosta muutama viikko sitten ja avasin oman ketjunkin tänne Vauva-palstalle, varmaan haulla löytyy. Ostin huuto.netistä täysin käyttämättömän Bumbon 20 eurolla, uutena se on noin 50 e. Tosi kätsä, en vielä oo istuttanu neitiä siinä kuin muutaman kerran pari minuuttia kerrallaan. Hupaisan näköinen, ihan ison tytön oloinen kun " istuu" . Monet kehuu sitä, on pitkäikäinen kun voi vielä vanhempanakin käyttää. Vasta istui miehen siskon 2,5 vuotias siinä, vaikka siinä muka joku kilorajoitus onkin. Ja materiaali on sellainen, etä monet kehuu sitä saunassa/suihkussa tosi käteväksi. Ja uimahallissa! Siihen istuttaa, kun itse peseytyy, kun siitä ei pääse ylös ja karkuun. Saunalauteilla ja suihkussa vauvelit kuulemma tykkää siinä istua.

[b]Zatu[/b], toivotaan ettei nyt kovin hellettä vielä pukkaa. Mutta tuuthan nyt ainakin itse! En usko että vielä 30 asteen helteitä tulisi....

Joko teidän vauvelit yrittää liikkeelle? Minä olen meinannut tiputtaa silmät päästäni, kun meidän neiti aina mahallaan ollessa nostaa peppua ja tunkee polvet koukkuun sen alle ihan konttausasentoon. Vielä kun oisi ranteessa ruista, niin lähtisi konttaamaan... mutta eikö sitä pitäisi ryömiä ensin...??!

Mitä ihmettä puette näillä " helteillä" vauvoille päälle? Uskaltaako jo laittaa lyhyttä hihaa/lahjetta? Kyllä on vaikeaa tämä vauvan pukeminen...

Mutta nyt nukkumaan, on taas uusi viikko edessä... mihin tämä aika kuluu...?!

Sinda & Nipsu 22.1.

Vierailija
29/30 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea mansemammalle. Mulle tulee kanssa vauvakuume mutta meillä on jo 4 lasta ja luku on täysi.

TuttiG: Vauva syö tuttia ainoastaan vaunuissa kun nukahtaa. Kun on nukahtanut niin tutti tippuu suusta. Toiseksi nuorin ei huolinut tuttia ja tuttipulloa niin se vasta oli hankalaa. Aina piti olla tissi suussa ja pulautteli ihan hirveästi.

Eilen kävin kahden nuorimmaisen lapsen kanssa vanhoilla naapureilla kylässä. Vauva ei paljon nukkunut kun koko ajan piti seurata muitten lasten touhuja. Joten tänään nukuttiin sitten ennätyspitkät päiväunet 7 tuntia. Onneksi heräsi 18.30 niin ehkä nukahtaa yöunille 23 aikaan.

Nyt täytyy mennä syöttömään. Hyvää yötä

NIT ja vauva 5.1

Vierailija
30/30 |
03.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=turquoise]Kirjoitetaampa nyt meidän Bumbon värillä, eli turkoosilla! Minkäs värinen teillä on?

Bumboahan myy Suomessa siis ainakin Lastentarvike. Huomasin just että Bumboon on ainakin Jenkeissä myös tarjotin, tosi kätevän näköinen! Katsopas: www. bumboseat.com

Ja tässä se mun avaama ketju muutaman viikon takaa, mielipiteitä puolesta ja vastaan, kuten yleensä:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10188554&t=10185578&appid

=&p=&mpage=1&key=bumbo&language=single&tmode=&smode=&s=#10188554