Olen laihtunut sen verran että sen huomaa. Jotkut on kommentoineet ulkonäön muutosta ja koen sen kiusalliseksi
Sitten on päivitelty samassa yhteydessä myös kun kun olen kertonut lisänneeni reilusti liikuntaa. En tiedä, olen kai vähemmistössä mutta koen tosi kiusalliseksi puhua tuollaisista jutuista, en oikein osaa analysoida että miksi. Muita samanlaisia kuin minä?
Kommentit (33)
Käyttäytyvän puutteellinen piikkiin.
Ihmiset ovat mitä ovat ja sen kanssa on tultava toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Totesin juuri viinipäissäni ystävälleni viikonloppuna että olet muuten laihtunut ihan silmissä. Hän ohitti huomioni nopeasti ja vaihtoi heti puheenaihetta. En tajunnut ettei hän halua kuulla asiasta, mutta en aio sanoa enää jatkossa mitään.
Sä olet moukka.
Puhu sukupuolielimistä. Näytä kuvia. Yhtä yksityistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se vielä vuonna 2026 liian vaikea joillekin ymmärtää, ettei kenenkään ulkonäköä kommentoida ilman lupaa?
Ulkonäköä kommentoijille kannattaa heti haistattaa paskat.
Mistä sitten kirjoittaisi someen myötätunnon ja kehujen toivossa? On tärkeää kertoa somessa, että on jollakin tapaa uhri.
Hienoa aloittaja, että onnistunut laihtumaan, ikävää että saa siihen liittyy epämiellyttäviä tunteita . Kivaa syksyn jatkoa ja sydämiä.
Omien kokemusten jakaminen voi auttaa löytämään muita saman kokeneita. Tämä voi vähentää yksinäisyyden ja häpeän tunnetta.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen kantaa itse oman painonsa, oli sitä sitten vähän tai paljon.
Paitsi sairaalassa hoitajat ovat kovilla ylipainoisten potilaiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Onko laihtuminen ollut tahatonta vai tarkoituksellista?
Ei sillä ole merkitystä eikä sekään kuulu muille.
Vierailija kirjoitti:
Opi sanoittamaan tunteesi ja kerro että koet tilanteen epämiellyttäväksi, etkä halua keskustella asiasta.
Voisin sanoittaa vaikka seuraavasti: "Tekisi hyvää itsellesikin hieman kaventua tuosta, tuosta ja tuosta!"
Veljeni sanoi minulle kun olin laihtunut 25 kg, että saakutti nyt kiviä taskuihin muuten tuuli vie. Meinasin tukehtua nauruuni. Ei ole harmittanut yhtään jos ihmiset sanovat jotain, päinvastoin. Itsellä kun on hyvä ja reipas olo ja jalka nousee keveyesti laihtumisen jälkeen. Kaksi vuotta olen jo pitänyt painoni enkä kiloakaan lihonut takaisin. Näin on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko laihtuminen ollut tahatonta vai tarkoituksellista?
Ei sillä ole merkitystä eikä sekään kuulu muille.
Koulutus ja instituutiot eivät ole onnistuneet koulimaan ihmistä sellaisia, että kaikki puhuisi vain kivoja ja kaikki menisi tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan. Muiden epätäydellisyyden sietäminen on tietoinen taitolaji, joka vaatii itsemyötätuntoa, näkökulman vaihtamista ja omien odotusten tarkistamista. Kukaan ei ole täydellinen, ja muiden virheiden ärsyttäminen kertoo usein enemmän omista sisäisistä vaatimuksistamme kuin toisesta ihmisestä. Suurin osa ihmisistä ei toimi huonosti ilkeyttään, vaan siksi, että he tekevät parhaansa niillä resursseilla, joita heillä on.
Aloittaja, onko tällä asialla loppujen lopuksi jotain merkitystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totesin juuri viinipäissäni ystävälleni viikonloppuna että olet muuten laihtunut ihan silmissä. Hän ohitti huomioni nopeasti ja vaihtoi heti puheenaihetta. En tajunnut ettei hän halua kuulla asiasta, mutta en aio sanoa enää jatkossa mitään.
Sä olet moukka.
Puhu sukupuolielimistä. Näytä kuvia. Yhtä yksityistä.
Ilmeisesti. En itse pidä laihtumisen kommentoimista lainkaan samana kuin sukupuolielinten esittelyä. Ensiksi mainitunhan näkee kaikki jo perssilmälläkin, etenkin jos painoa on tippunut kymmeniä kiloja kuten ystävälläni. Muutos on myös ihan 100% positiivinen joka tavalla. Oikeastaan tähän asti olen ajatellut että olisi tosi outoa olla sanomatta mitään.
Mutta opin läksyni, ei saa kommentoida. Oppia ikä kaikki.
Jokainen kantaa itse oman painonsa, oli sitä sitten vähän tai paljon.