Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen laihtunut sen verran että sen huomaa. Jotkut on kommentoineet ulkonäön muutosta ja koen sen kiusalliseksi

Vierailija
05.10.2026 |

Sitten on päivitelty samassa yhteydessä myös kun kun olen kertonut lisänneeni reilusti liikuntaa. En tiedä, olen kai vähemmistössä mutta koen tosi kiusalliseksi puhua tuollaisista jutuista, en oikein osaa analysoida että miksi. Muita samanlaisia kuin minä?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä näytät hyvältä laihtuneena. Onko sinulla syöpä tai jotain.

Vierailija
2/33 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totesin juuri viinipäissäni ystävälleni viikonloppuna että olet muuten laihtunut ihan silmissä. Hän ohitti huomioni nopeasti ja vaihtoi heti puheenaihetta. En tajunnut ettei hän halua kuulla asiasta, mutta en aio sanoa enää jatkossa mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole onneksi kukaan kommentoinut, vaikka olen laihtunut 30 kg yhteensä. Hitaasti tosin. En kaipaisi kommentteja asiasta. Helposti ne kuulostaa vaan siltä, että "ennen olitkin huonon näköinen".

Vierailija
4/33 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se vielä vuonna 2026 liian vaikea joillekin ymmärtää, ettei kenenkään ulkonäköä kommentoida ilman lupaa?

Vierailija
5/33 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Kuulen tämän tästä, että "oletpa laihtunut." Todella kivaa... oikeasti olen sairastunut pahasti ja sen takia paino putoaa.

Älkää kommentoiko toisen painoa kun ette voi tietää, mitä siellä on taustalla.

Vierailija
6/33 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä. Sisko laihtui syövän vuoksi, kun hoidot aiheutti pahaa oloa eikä muutenkaan olut ruokahalua. 

Vierailija
7/33 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun tulee puhetta siitä, että minä olen laihtunut yli 10 kg, meidän äiti muistaa joka kerta lisätä, että kyllä sinä olitkin lihava, että ihan huolestutti. Ihan jo sen takia en ota laihtumista itse koskaan puheeksi äitini kuullen. Ja en todellakaan ollut mitenkään huolestuttavan lihava!

Vierailija
8/33 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoltani kyseltiin onko sairaus iskenyt.

Vierailija
9/33 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoksi en kommenttia anna, voi olla vaikea sairaus takana.

Vierailija
10/33 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista "radikaaleista" ulkonäön muutoksista saa kuulla mitä ihmeellisimpiä juttuja, jopa ihan kohteliaiksi ja ystävällisiksi mielletyiltä tutuilta. Lähipiiri kyllä tottuu uuteen lookkiin alle vuodessa ja uudet ihmiset ei onneksi edes kyseenalaista kun eivät tiedä miltä aiemmin näytit. Koita kestää, ota huumorilla.

Vierailija
11/33 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko laihtuminen ollut tahatonta vai tarkoituksellista?

Vierailija
12/33 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama on toisinkin päin. Olen lihonut muutaman kilon ja nyt huomautellaan sitten siitä, vaikka en ole ylipainoinen.

Vierailija
13/33 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko laihtuminen ollut tahatonta vai tarkoituksellista?

Tarkoituksella laihdutin. 

Vierailija
14/33 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opi sanoittamaan tunteesi ja kerro että koet tilanteen epämiellyttäväksi, etkä halua keskustella asiasta. 

Vierailija
15/33 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jatkat aiheesta jos koet sen epämiellyttäväksi? 

Vierailija
16/33 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooh minulle sanoi naapurin muija, että syö sinä hyvä ihminen. Sitä ennen kysyi, että oletko tarkoituksella laihtunut.

Työkaverin kohtasin yhdessä liikkeessä. Hän ensimmäiseksi totesi, että olen lihonut. En vastannut siihen mitään, vaan ajattelin, että työkaveri on aina ollut läski.

Sukuni on juntteja, ja heilläkin ensimmäisenä lauseena on jokin ulkonäköön liittyvä asia kun kohdataan.

Vierailija
17/33 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se vielä vuonna 2026 liian vaikea joillekin ymmärtää, ettei kenenkään ulkonäköä kommentoida ilman lupaa?

Ulkonäköä kommentoijille kannattaa heti haistattaa paskat.

Vierailija
18/33 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jatkat aiheesta jos koet sen epämiellyttäväksi? 

En ole jatkanut, vaihdan puheenaihetta heti kun mahdollista.

Vierailija
19/33 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päättänyt, että en ota vastaan ulkonäkökommentteja, voidaanko puhua jostakin muusta. Mitä sinulle kuuluu?

Aikuisuus on vastuuta. Ei paikka, johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella.

Vierailija
20/33 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäköä kommentoijille kannattaa heti haistattaa paskat.

Mistä sitten kirjoittaisi someen myötätunnon ja kehujen toivossa? On tärkeää kertoa somessa, että on jollakin tapaa uhri. 

Hienoa aloittaja, että onnistunut laihtumaan, ikävää että saa siihen liittyy epämiellyttäviä tunteita . Kivaa syksyn jatkoa ja sydämiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi