Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jotkut voivat irtautua kuukausiksi reppureissulle?

Vierailija
05.05.2024 |

Minulla on vastuullinen työ, 8-16 ma-pe eikä tästä voi irtautua kuukausiksi. Kesälomakin pitää pätkiä.

Palkka on hyvä ja jää leivän päälle muutakin kuin ylähuulta. Mutta ei toivoakaan mistään reppumatkoista.

Jos viikoksi pääsee lomailemaan kanarialle, on sekin ok.

En ymmärrä miten jotkut voivat lähteä kuukausiksi reissamaan. Mistä he tienaavat rahansa? Onlyfanssilla?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ottavat hatkat, sitten matkat, paluussa työ taas. Ellei ole lomapätkä. Yrittäjiä?

Vierailija
2/21 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotteluvapaa. Taitaa vaan olla poistuvaa kansanperinnettä. En tiedä saako niitä enää kohta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä heilläkin on ollut hyväpalkkainen työ ja säästössä sievoinen summa. Itse ole pitänyt pidempiä lomia siinä yhteydessä kun olen vaihtanut työpaikkaa. Säästöjä niin paljon että elää vaikka vuosia niillä. 

Vierailija
4/21 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä 6 kk ja matkustan 6 kk. Alivuokraan asuntoni toisen huoneen, en omista autoa enkä lemmikkejä. Omalla alalla saan aina uuden työpaikan, kun palaan Suomeen. Etätyö on myös monelle mahdollisuus reissata.

Vierailija
5/21 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eläminen ja oleminen ole kallista jossain Thaimaassa.

Vierailija
6/21 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikkatöitä vuosi ja sitten reissua puoli vuotta

Vierailija
7/21 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksityisyrittäjä ja osa tuloista on yritykseni passiivista tuloa, elis sillloinkin kun matkustan niin yritykseni tekee tulosta. Pystyn myös tekemään työtäni täysin digitaalisesti ja ei ole väliä missä päin maailmaa olen kunhan on nettiyhteys.

Vierailija
8/21 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin vuoden Kaakkois-Aasiassa 2015 ja elin noin 20 euron päiväbudjetilla. Olisi selvinnyt pienemmälläkin, jos olisi oikein halunnut.

Vierailija
9/21 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: Tienaa enemmän per työtunti. Sitten voi vastaavasti pitää pitempiä vapaita.

Vierailija
10/21 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuorotteluvapaa. Taitaa vaan olla poistuvaa kansanperinnettä. En tiedä saako niitä enää kohta.

Ei saa, loppuu kohta kokonaan.

Vierailija
11/21 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisilla aloilla missä työtä riittää aina on helppo säästää ja sitten luopua työpaikasta esim. hoitoala, kun tietää että takaisin tullessa saa varmasti taas töitä.

Vierailija
12/21 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on kokoomuksen puoluekirja joka tarjoaa hyväveliverkoston turvaverkon takaisin tultua kotimaahan. Sehän ei taas ole korruptiota?

Vierailija
13/21 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään vuosittain. Mulla on ns tyhmäduuni työvoimapula-alalla. Aiemmin tein määräaikaisia, jotka pyynnöstäni katkaistiin kesälomakaudeksi, nykyään olen keikkatyöläinen. Säästämistä helpottaa se, että asuntolaina on maksettu ja lapsi maailmalla. Puoliso on pienellä tk-eläkkeellä.

Vierailija
14/21 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tein vaativaa kovapalkkaista työtä vuosien ajan. Kunnes irtisanouduin töistä ja nyt elän vapaata elämää. Haasteena on lähinnä tienata töitä tekemällä niin paljon rahaa, että se on mahdollista.

Vierailija
15/21 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän noissa hyväpalkkaisissa vastuullisissa töissä maksetaan, että olet naimisissa sen työsi kanssa. Sen vastuun lisäksi, toki.

Vierailija
16/21 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luopuu Suomen-asunnostaan ja muista rahareiistä reissun ajaksi niin ei tuossa ole taloudellisesti mitään kummaa. Ja siellä ulkomaillakin voi tehdä töitä, jos lompakko ohenee.

Vierailija
17/21 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse irtisanouduin työstäni (kun en saanut pyytämääni palkatonta) ja reissasin säästöilläni sekä opintolainalla pari kuukautta.

Vierailija
18/21 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aikuinen poika tekee kesän puoli vuotta hyväpalkkaista kausityötä., talvella käy 3 kk reissussa, ansiosidonnaisella, huolehtii työn hausta matkan aikana. 

Vierailija
19/21 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. vuosi tienataan ja säästetään, sitten otetaan "loparit" ja lähdetään reissuun. Moni reissaaja on matkan jälkeen siinä tilanteessa, että varmuutta seuraavasta työpaikasta ei ole. Eivät ne mistään "15 vuotta samassa työpaikassa" -uraputkesta käsin reissaa.

Vierailija
20/21 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä kolmeen eri paikkaan, joskus jopa ympäripyöreitä päiviä. 3-4kk vuodesta töitä, sillä elää loppuvuoden ulkomailla herroiksi.