Kokoomus aikoo lakkauttaa kyläkauppojen saaman tuen - maaseudulta kaikki palvelut pois…koulut, kaupat, terveyskeskukset
Kokoomuksen säästölistalla mainitaan muun muassa kyläkauppatuen lakkauttaminen. 1,35 miljoonan kyläkauppatuki ei kaada Suomen julkista taloutta.
Sillä ylläpidetään kuitenkin yli sataa kauppaa alueilla, joissa ei juuri mitään muita palveluita ole jäljellä.
Kommentit (274)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä maksetaan asumistukea noin 150 - 200 000 miljoonaa euroa per vuosi.
Tämä on persun mielestä "lillukanvarsi"
Jos asumistuki o on keskimäärin 300e/kk.
Se on vain n. 13 miljoonaa. Ei sata eikä kaksisataa.
AI: Helsingissä maksetaan asumistukea satoja miljoonia vuodessa.
Lähde: Tekoäly.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi koko Suomi pitäisi pitää kokonaan asuttuna? Itse suhtaudun siihen kriittisesti. Suurin osa aktiiviväestöstä muuttaa luonnostaan kasvukeskuksiin työn ja opiskelun perässä. Yhteiskunnan varat kannattaisi keskittää elinvoimaisten keskuksien tukemiseen sen sijaan, että kaikkia syrjäseutuja yritetään keinotekoisesti pitää asuttuina ja palveluiden ja infran ylläpitäminen harvaan asutuilla alueilla on veronmaksajille hyvin kallista.
Minä ainakin haluaisin yhä syödä mahdollisimman pitkälti kotimaista ruokaa. Tuskin ne maanviljelijätkään enää jää keskenään maaseudulle jos joutuvat ajamaan satoja kilometrejä päästäkseen ruokaostoksille tai viedäkseen lapset kouluun.
Aina tämä maanviljelijä-kortti. Syrjäseudut ovat täynnä kyliä, joissa ei ole yhden ensimmäistäkään ruoantuottajaa.
Koko maan asuttuna pitämiseen menee niin järkyttävät määrät velkarahaa, ettei tämä voi enää jatkua. Vain elinvoimaiset, ilman tukiaisia toimivat kunnat jatkakoot, mutta Kainuun ja Savon heikosti tuottavilla mailla ei ole mitään virkaa ylläpitää asutusta keinotekoisesti ja velkarahalla vieläpä.
Helsinkiin asukkaat kenellä on vara siellä asua.
Helsingin seudulla saa yhteensä noin 88 000 ruokakuntaa asumistukea.
.
Niin ja Helsingissä on asukkaita vähän alle 700 000. Eli aika harva saa asumistukea.
No se on jo paljon jos lähes 100 000 saa asumistukea niin pienellä alueella. Miksi pitää keinotekoisesti kaupunkeja asuttuina?
Helsingissä sai asumistukea 43 900 taloutta kesäkuun loppuun mennessä tänä vuonna. Määrä väheni 29,3% edellivuodesta.
Löytyi parissa sekunnissa googlettamalla.
Eli pysy totuudessa.
Miksi sitten sinne maksetaan asumistukea 150 - 200 000 miljoonaa vuodessa?!?
Kun ei makseta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne ole sitten demareiden linjoilla kun yritystukia poistavat. Sitäpaitsi, eiköhän se kaupan kannattavuus riipu enimmäkseen asiakkaista: jos ei kauppa käy niin ei kannata.
Kannattava upm saa yritystukia. Miten tämä on loogista?
UPM-Kymmene Oyj on suomalainen metsäteollisuusyhtiö, joka työllisti vuonna 2024 noin 15 800 henkilöä. Ehkä juuri siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä maksetaan asumistukea noin 150 - 200 000 miljoonaa euroa per vuosi.
Tämä on persun mielestä "lillukanvarsi"
Jos asumistuki o on keskimäärin 300e/kk.
Se on vain n. 13 miljoonaa. Ei sata eikä kaksisataa.
Valehtelet. Pysy totuudessa ennen kuin syytät muita valehtelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi koko Suomi pitäisi pitää kokonaan asuttuna? Itse suhtaudun siihen kriittisesti. Suurin osa aktiiviväestöstä muuttaa luonnostaan kasvukeskuksiin työn ja opiskelun perässä. Yhteiskunnan varat kannattaisi keskittää elinvoimaisten keskuksien tukemiseen sen sijaan, että kaikkia syrjäseutuja yritetään keinotekoisesti pitää asuttuina ja palveluiden ja infran ylläpitäminen harvaan asutuilla alueilla on veronmaksajille hyvin kallista.
Minä ainakin haluaisin yhä syödä mahdollisimman pitkälti kotimaista ruokaa. Tuskin ne maanviljelijätkään enää jää keskenään maaseudulle jos joutuvat ajamaan satoja kilometrejä päästäkseen ruokaostoksille tai viedäkseen lapset kouluun.
Aina tämä maanviljelijä-kortti. Syrjäseudut ovat täynnä kyliä, joissa ei ole yhden ensimmäistäkään ruoantuottajaa.
Koko maan asuttuna pitämiseen menee niin järkyttävät määrät velkarahaa, ettei tämä voi enää jatkua. Vain elinvoimaiset, ilman tukiaisia toimivat kunnat jatkakoot, mutta Kainuun ja Savon heikosti tuottavilla mailla ei ole mitään virkaa ylläpitää asutusta keinotekoisesti ja velkarahalla vieläpä.
Helsinkiin asukkaat kenellä on vara siellä asua.
Helsingin seudulla saa yhteensä noin 88 000 ruokakuntaa asumistukea.
.
Niin ja Helsingissä on asukkaita vähän alle 700 000. Eli aika harva saa asumistukea.
No se on jo paljon jos lähes 100 000 saa asumistukea niin pienellä alueella. Miksi pitää keinotekoisesti kaupunkeja asuttuina?
Helsingissä sai asumistukea 43 900 taloutta kesäkuun loppuun mennessä tänä vuonna. Määrä väheni 29,3% edellivuodesta.
Löytyi parissa sekunnissa googlettamalla.
Eli pysy totuudessa.
Miksi sitten sinne maksetaan asumistukea 150 - 200 000 miljoonaa vuodessa?!?
Kun ei makseta.
Uskon tekoälyn tiivistämää vastausta. En sinua tällä kertaa.
Yli 460 miljoonaa.
AI: Helsinkiläisille maksetaan yli 460 miljoonaa asumistukea vuodessa.
.
Kerrataan. Persu itkee, jos koko Suomeen maksetaan lähikaupoille tukia vain 1, 35 miljoonaa vuodessa. Voi persu - parkaa.
Miksi maalaispersut haluavat keskustella Helsingin asioista kun ketju käsittelee kyläkauppojen tilannetta?
Ehkä saadakseen huomion taas pois itse asiasta.
Tämähän on myös Kokoomuksen tapa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne ole sitten demareiden linjoilla kun yritystukia poistavat. Sitäpaitsi, eiköhän se kaupan kannattavuus riipu enimmäkseen asiakkaista: jos ei kauppa käy niin ei kannata.
Kannattava upm saa yritystukia. Miten tämä on loogista?
UPM-Kymmene Oyj on suomalainen metsäteollisuusyhtiö, joka työllisti vuonna 2024 noin 15 800 henkilöä. Ehkä juuri siksi.
Mitä isompi tekijä sen isommat tuet? Ehkäpä siksi.
Vierailija kirjoitti:
Yli 460 miljoonaa.
AI: Helsinkiläisille maksetaan yli 460 miljoonaa asumistukea vuodessa.
.
Kerrataan. Persu itkee, jos koko Suomeen maksetaan lähikaupoille tukia vain 1, 35 miljoonaa vuodessa. Voi persu - parkaa.
Tästä vaan näkee ettei maaseudulla asuvaa ihmistä arvosteta yhtään. Viedään tuhkatkin pesästä.
Ei ihme että syntyvyys laskee. Koskaan ei tiedä mikä lakkaa seuraavaksi.
Helsinkiläisille tuupataan 460 miljoonaa asumistukea ja maaseudun näivettämiseksi kokoomus on valmis leikkaamaan 1.35 miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se on neljä kertaa liian suuri julkinen sektori joka tämän maan on konkurssiin ajanut -tänne kuulumatonta muukalaislaumaa unohtamatta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi maalaispersut haluavat keskustella Helsingin asioista kun ketju käsittelee kyläkauppojen tilannetta?
Älä puhu pskaa. Jos olet kaupunkipersu, mikä oikeus sinulla on keskustella maaseudun asioista?
Sinne kaupunkeihin verorahamme menevät. Kuolleita kaupunkeja pidämme verorahoin pystyssä. Menkää töihin ja maksakaa aumisenne itse.
Hah. Juu myönnän, laskin ihan väärin. Ja nyt löysin minäkin lukeman 434 miljoonaa asumistukea Helsinkiin.
Olin väärässä. Itsekin ihmettelin pientä lukua.
Tuolla ei kuitenkaan ole mitään tekemistä kyläkauppojen kanssa.
Minä haluaisin että kyläkaupat pysyy pystyssä ja maalla voisi kaikki halukkaat asua.
Helsinkiläisellä persulla ei ole mitään oikeutta keskustella maaseudun asioista. Persu voi antaa Riicalle vinkkejä miten Suomi saadaan nousuun.
Vink vink. Yrityksillä. Ei datakeskuksilla eikä kaivoksilla. Datakeskukset ja kaivokset ovat Suomen luonnon lopullinen tuho.
Eiköhän noin minimaaliset tuet saa katettua hintojen nostolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu pskaa. Jos olet kaupunkipersu, mikä oikeus sinulla on keskustella maaseudun asioista?
Sinne kaupunkeihin verorahamme menevät. Kuolleita kaupunkeja pidämme verorahoin pystyssä. Menkää töihin ja maksakaa aumisenne itse.
En todellakaan ole persu! Äänestän aina Vasemmistoliittoa.
Mutta luepa paljonko valtion talousjärjestelmän systeemillä suuret kaupungit joutuu maksamaan pikkukylille. Ei ole mitään pikkusummia.
Ja Helsingin lisäksi siis Espoo, Vantaa, Tampere yms joutuu näitä maksamaan. Jotta saatte asua maalla.
Kokoomuslainen on kateellinen jopa köyhän lapselle. Jos köyhän lapsi pääsisi kerran vuodessa Linnanmäelle, kokkari Tere Sammallahti sanoi, että se on vittuilua.
Minä voisin antaa rahaa köyhän lapselle, että hän pääsisi kerran vuodessa Linnanmäelle.
Sammallahti ei. En periaatteessakaan kuuntele enää yhtään ainoaa tämän kokoomuslaisen haastattelua.
Valtion tasausjärjestelmä tietenkin tarkoitan.
typeryyttä ja pahuutta esim vanhuksia ja invalide kohtaan tämä päätös,he tarvitsee lähipalveluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ole persu! Äänestän aina Vasemmistoliittoa.
Mutta luepa paljonko valtion talousjärjestelmän systeemillä suuret kaupungit joutuu maksamaan pikkukylille. Ei ole mitään pikkusummia.
Ja Helsingin lisäksi siis Espoo, Vantaa, Tampere yms joutuu näitä maksamaan. Jotta saatte asua maalla.
Haluaisitko ihan oikeasti, että kaikki maalaiset tuppsutuisivat sinne asumaan ja vetämään itselleen asumistukea? Veikkaanpa, ettet haluaisi. Eikä maalaisten aika kulu kaupungissa. Hän haluaa tehdä työtä.
Kun yrityksiä kaatuu, työttömyys kasvaa.
Pinnistä persu, pinnistä.