Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koira ottaminen elämänhallinan tueksi?

Vierailija
04.10.2026 |

Mulla on ollu koira ja rakas olikin. Nyt vuodet  ovat vierineet ja haaveilen koirasta jälleen,  taloudellinen tilanne hyvä. Käyn työssä. Mutta olen alkoholisoitunut yksinäisyyden vuoksi. Olen pohtinut, saanko elämään iloa ja tsemppiä koiran myötä.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ota.  Hoida ensin itsesi kuntoon.  Alkoholismi on parannettavissa ja siihen saa apua.  Koira ei sinua pelasta.

Koira helposti pelkää humalaista omistajaansa kun ei ymmärrä tämän muutoksia käytöksessä.  

Meidän koira ei kyllä meitä pelkää vaikka oltaisiinkin juotu, pikemminkin nauttii tilanteista joissa tietää, ettei kukaan lähde minnekään ja käpertyy lähelle nukkumaan. Vieraita yltiöhumalaisia kyllä karsastaa. Muuten olen kanssasi samaa mieltä.

Vierailija
22/23 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se klassinen päihteistä toipuva:

Ota ensin kukka ja hoida sitä. Jos se on vuoden päästä vielä elossa, niin ota lemmikki. Jos sen kanssa ok, niin sitten vasta miettiä ihmissuhteita (tai jotenkin noin se meni, jossain leffassa tuo oli, mutta hyvin sanottu).

Minusta se väärin ottaa kissa tai koira, jos oma elämäntilanne ei ole edes "hanskassa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se klassinen päihteistä toipuva:

Ota ensin kukka ja hoida sitä. Jos se on vuoden päästä vielä elossa, niin ota lemmikki. Jos sen kanssa ok, niin sitten vasta miettiä ihmissuhteita (tai jotenkin noin se meni, jossain leffassa tuo oli, mutta hyvin sanottu).

Minusta se väärin ottaa kissa tai koira, jos oma elämäntilanne ei ole edes "hanskassa".

Aika moni ei voisi ikinä hankkia koiraa, jos sitä ennen pitäisi saada kukka kestämään hengissä vuoden. Ikinä ei ole ollut ongelmia huolehtia itsestä tai koirasta, mutta kukat tuppaavat kuolemaan kuukaudessa parissa.