Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koira ottaminen elämänhallinan tueksi?

Vierailija
04.10.2026 |

Mulla on ollu koira ja rakas olikin. Nyt vuodet  ovat vierineet ja haaveilen koirasta jälleen,  taloudellinen tilanne hyvä. Käyn työssä. Mutta olen alkoholisoitunut yksinäisyyden vuoksi. Olen pohtinut, saanko elämään iloa ja tsemppiä koiran myötä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ensin jotain tukiryhmiä ja apua alkoholismiin, sitten yritä tutustua johonkin kenellä on koira jota voisit kokeeksi jonkin aikaa hoitaa, niin näet jaksatko huolehtia.

Vierailija
2/23 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oliskin paras vaihtoehto saada koirakaveri lenkille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota.  Hoida ensin itsesi kuntoon.  Alkoholismi on parannettavissa ja siihen saa apua.  Koira ei sinua pelasta.

Koira helposti pelkää humalaista omistajaansa kun ei ymmärrä tämän muutoksia käytöksessä.  

Vierailija
4/23 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tyttären koira päivän hoidossa. Keskikokoinen, joku spanieli. Tosi kiva koira, alle vuoden ikäinen. Häntä heilui ja oli innokas kaikkeen. Vähän se kaipasi omistajaansa, mutta sen kanssa kyllä pärjäsin. Mutta kun lähdettiin lenkille metsään, oli aivan mahdottoman innoissaan. Kaikkea piti päästä nuuskimaan ja kiskoi hihnasta ensimmäisen puolen tunnin ajan. Hyvä että jaksoin pitää hihnasta kiinni. Rauhoittui sitten kun väsyi hieman, ja takaisin päin tultiin jo melkein rauhallisesti, koira enimmäkseen rinnalla kulkien. Välillä piti tietysti merkata joka kolmas puu. Tuon rotuiset ovat kuulemma pentuja pari vuotiaiksi asti.

Mutta sitä mietin, että kun tuollainen koira vaatisi varmaan vähintään viiden kilometrin lenkkejä päivittäin, siihen pitäisi sitoutua todella. Lenkille  on lähdettävä satoi tai paistoi. Ja pienet koirat taas ovat minun makuuni aika ressukoita. Mieluummin kissa...

Mutta on se kyllä niin kiva koira, että vähän sitä tuli ikävä jo päivän tutustumisen jälkeenkin. Taas joskus myöhemmin yökylään.

Vierailija
5/23 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistille ei koiraa!

Vierailija
6/23 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo

Vierailija
7/23 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania ovat.

Vierailija
8/23 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Kyllä, koira olisi varmasti mukava piristys arkeen

Vierailija
9/23 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihteiden käyttäjille ei mitään hoidettavaa! Ei koiraa ei kissaa ei mitään.

Vierailija
10/23 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli tyttären koira päivän hoidossa. Keskikokoinen, joku spanieli. Tosi kiva koira, alle vuoden ikäinen. Häntä heilui ja oli innokas kaikkeen. Vähän se kaipasi omistajaansa, mutta sen kanssa kyllä pärjäsin. Mutta kun lähdettiin lenkille metsään, oli aivan mahdottoman innoissaan. Kaikkea piti päästä nuuskimaan ja kiskoi hihnasta ensimmäisen puolen tunnin ajan. Hyvä että jaksoin pitää hihnasta kiinni. Rauhoittui sitten kun väsyi hieman, ja takaisin päin tultiin jo melkein rauhallisesti, koira enimmäkseen rinnalla kulkien. Välillä piti tietysti merkata joka kolmas puu. Tuon rotuiset ovat kuulemma pentuja pari vuotiaiksi asti.

Mutta sitä mietin, että kun tuollainen koira vaatisi varmaan vähintään viiden kilometrin lenkkejä päivittäin, siihen pitäisi sitoutua todella. Lenkille  on lähdettävä satoi tai paistoi. Ja pienet koirat taas ovat minun makuuni aika ressukoita. Mieluummin kissa...

Mutta on se kyllä niin kiva koira, että vähän sitä tuli ikävä jo päivän tutustumisen jälkeenkin. Taas joskus myöhemmin yökylään.

Ei kissaa alkoholistille, ehdoton ei. Akvaario on parempi.

Vierailija
11/23 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelitko, että jos ryyppykaveriksi?

Vierailija
12/23 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
13/23 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päihteiden käyttäjille ei mitään hoidettavaa! Ei koiraa ei kissaa ei mitään.

Myös päihteiden käyttäjä on ihminen.

Vierailija
14/23 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Ota Pomeranian. Se ei tarvitse paljon liikuntaa, niin kun vaikka Sakemanni.

Vierailija
15/23 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kannattaa. Pakottaa liikahtamaan sohvalta lasin vierestä.

Vierailija
16/23 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oman koiran ottaminen tuossa tilanteessa on riskialtista, vaikka koirasta olisikin varmasti hyötyä ja iloa. Olen itse kärsinyt viime vuosina niin uupumuksesta kuin fyysisistäkin sairauksista ja on ollut hyvin tärkeää saada puolisolta apua koiranhoitoon ja ulkoilutuksiin, kun olen itse ollut huonona. Sinänsä koira on ollut tukena kuntoutumisessa, että ulos tulee lähdettyä, jos suinkin pystyy ja pienet pissalenkit olen pystynyt hoitamaan itsekin kaiken aikaa. Se lohtu, jonka koirasta saan, on parasta mitä olen koskaan kokenut, omalla tavallaan koira on paljon läheisempi kuin yksikään ihminen koskaan. Jos siis sinulla on joku, joka voi tarvittaessa auttaa, ota koira, mutta jos olet täysin yksin, harkitsisin vielä. Kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
17/23 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein lemmikkiä kohtaan, jos huolehtijalla ongelmia alkoholin kanssa. Minun koirani ainakin pelkää alkoholisteja. Käytös on erilaista kuin selvällä omistajalla. Arvaamattomampaa, äkkipikaisempaa, koira vaistoaa, että toiseen ei saa "yhteyttä", voi kompuroida päälle, otteet liian rajut, voi purkaa koiraan kiukkuviinaansa jne. 

Vierailija
18/23 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani alkoholistit, jopa rapajuopot pitävät hyvää huolta koiristaan.  Niin tavallaan outoa kuin se onkin. 

Koiranruoka on esillä, vaikka rahaa ei olisi edes pariin kaljatölkkiin. 

Vierailija
19/23 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisihan se kiva jos baarin ulkopuolella olisi odotamassa oma koira

Vierailija
20/23 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et pysty huolehtimaan itsestäsi, et pysty huolehtimaan koirastakaan. Hoida ensin itsesi kuntoon, vasta sitten voit harkita, pystytkö ottamaan vastuullesi eläimen.