Finnair ja Matias
Matias ei päässyt lennolle, koska äiti oli ostanut lipun huijarifirmasta. Nyt isä itkee netissä. Flyandkiss on huijauksilla tienaava firma. Niin kjin monet muut. Itse haksahdin Super Travel firmaan, rahat meni! Lukekaa kokemukset ennen kuin maksatte, sieltä löytyy tieto että yritys on huijari. Mitään lippuja ei oikeasti ole. Ei ole Finnairin syy tämä.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä toi nyt vaan oli Finnairin puolelta pohjanoteeraus. Ehkä aikuisen kohdalla olisi ollut eri asia, ehkä, mutta päästivät kuitenkin pojan lennolle pois Suomesta niillä feikki lipuilla joita ei ole olemassakaan ja jos varaus kuitenkin näkyi Finnairin järjestelmässä ja olipa pojalle merkitty paikkakin kyseiselle lennolle niin kyllä se varaus on mennyt läpi myös heidän systeemissään, ongelma oli ainoastaan siinä, että paluu oli tehty jollain bonus pisteillä eli meidän pohjaton rahareikä Finnair ei olisi varmaan saanut tarpeeksi rahaa. Ei silloin jätetä alaikäistä pois lennolta, toihan on joku heitteillejättö. Ainoa oikea ratkaisu olisi ollut ottaa poika kyytiin ja taistella myöhemmin Kissandflyn kanssa rahoista. Maku mennyt ihan kokonaan tuohon ennen niin hyvän kaiun antaneeseen firmaan.
Lennot buukataan ylitäyteen. Minne se ylimääräinen matkustaja olisi pitänyt laittaa? Ruumaan? Vai kenties jättää oikea maksava asiakas pois lennolta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä toi nyt vaan oli Finnairin puolelta pohjanoteeraus. Ehkä aikuisen kohdalla olisi ollut eri asia, ehkä, mutta päästivät kuitenkin pojan lennolle pois Suomesta niillä feikki lipuilla joita ei ole olemassakaan ja jos varaus kuitenkin näkyi Finnairin järjestelmässä ja olipa pojalle merkitty paikkakin kyseiselle lennolle niin kyllä se varaus on mennyt läpi myös heidän systeemissään, ongelma oli ainoastaan siinä, että paluu oli tehty jollain bonus pisteillä eli meidän pohjaton rahareikä Finnair ei olisi varmaan saanut tarpeeksi rahaa. Ei silloin jätetä alaikäistä pois lennolta, toihan on joku heitteillejättö. Ainoa oikea ratkaisu olisi ollut ottaa poika kyytiin ja taistella myöhemmin Kissandflyn kanssa rahoista. Maku mennyt ihan kokonaan tuohon ennen niin hyvän kaiun antaneeseen firmaan.
Lennot buukataan ylitäyteen. Minne se ylimääräinen matkustaja olisi pitänyt laittaa? R
Olen lentänyt 25 vuotta tuota samaa väliä ja olisko kerran lento ollut täynnä, kun tuli iso kiinalaisryhmä koneeseen.
Vanhemmat voi katsoa peiliin. Kuka lähettää alaikäisen maailmalle jollakin bonuspisteillä. Yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat voi katsoa peiliin. Kuka lähettää alaikäisen maailmalle jollakin bonuspisteillä. Yksin.
Vanhemmat osti liput hämäräsivustolta, joka käytti lipun ostoon (ties mistä laittomasti saatuja) bonuspisteitä. Vanhempien vika silti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä toi nyt vaan oli Finnairin puolelta pohjanoteeraus. Ehkä aikuisen kohdalla olisi ollut eri asia, ehkä, mutta päästivät kuitenkin pojan lennolle pois Suomesta niillä feikki lipuilla joita ei ole olemassakaan ja jos varaus kuitenkin näkyi Finnairin järjestelmässä ja olipa pojalle merkitty paikkakin kyseiselle lennolle niin kyllä se varaus on mennyt läpi myös heidän systeemissään, ongelma oli ainoastaan siinä, että paluu oli tehty jollain bonus pisteillä eli meidän pohjaton rahareikä Finnair ei olisi varmaan saanut tarpeeksi rahaa. Ei silloin jätetä alaikäistä pois lennolta, toihan on joku heitteillejättö. Ainoa oikea ratkaisu olisi ollut ottaa poika kyytiin ja taistella myöhemmin Kissandflyn kanssa rahoista. Maku mennyt ihan kokonaan tuohon ennen niin hyvän kaiun antaneeseen firmaan.
Heitteillejättö? Juuh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat voi katsoa peiliin. Kuka lähettää alaikäisen maailmalle jollakin bonuspisteillä. Yksin.
Vanhemmat osti liput hämäräsivustolta, joka käytti lipun ostoon (ties mistä laittomasti saatuja) bonuspisteitä. Vanhempien vika silti.
Niiku eikö vanhemmilla ole mitään vastuuntuntoa vaan ostaa feikkiliput kun on niin halpaa taas.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä toi nyt vaan oli Finnairin puolelta pohjanoteeraus. Ehkä aikuisen kohdalla olisi ollut eri asia, ehkä, mutta päästivät kuitenkin pojan lennolle pois Suomesta niillä feikki lipuilla joita ei ole olemassakaan ja jos varaus kuitenkin näkyi Finnairin järjestelmässä ja olipa pojalle merkitty paikkakin kyseiselle lennolle niin kyllä se varaus on mennyt läpi myös heidän systeemissään, ongelma oli ainoastaan siinä, että paluu oli tehty jollain bonus pisteillä eli meidän pohjaton rahareikä Finnair ei olisi varmaan saanut tarpeeksi rahaa. Ei silloin jätetä alaikäistä pois lennolta, toihan on joku heitteillejättö. Ainoa oikea ratkaisu olisi ollut ottaa poika kyytiin ja taistella myöhemmin Kissandflyn kanssa rahoista. Maku mennyt ihan kokonaan tuohon ennen niin hyvän kaiun antaneeseen firmaan.
Varaushan oli tehty kahdessa osassa, tai siis niistä oli tullut kaksi eri varausnumeroa. Miten Finnair olisi voinut pojan lähtiessä ruveta selvittelemään paluun tilannetta? Menolippu oli ollut ilmeisesti ihan validi, paluulippu ei. Ja siksi ne olivat tulleetkin kahdella eri varausnumerolla.
Finnair syyllistyi alaikäisen lapsen heitteillejättöön ulkomailla. Aikuismaisuus puuttui
Vierailija kirjoitti:
Finnair syyllistyi alaikäisen lapsen heitteillejättöön ulkomailla. Aikuismaisuus puuttui
Eli vastedes kaikki alaikäiset saa matkustaa ympäri maailmaa ilmaiseksi, kunhan vaan väittää että on kyllä aito lippu ollut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä toi nyt vaan oli Finnairin puolelta pohjanoteeraus. Ehkä aikuisen kohdalla olisi ollut eri asia, ehkä, mutta päästivät kuitenkin pojan lennolle pois Suomesta niillä feikki lipuilla joita ei ole olemassakaan ja jos varaus kuitenkin näkyi Finnairin järjestelmässä ja olipa pojalle merkitty paikkakin kyseiselle lennolle niin kyllä se varaus on mennyt läpi myös heidän systeemissään, ongelma oli ainoastaan siinä, että paluu oli tehty jollain bonus pisteillä eli meidän pohjaton rahareikä Finnair ei olisi varmaan saanut tarpeeksi rahaa. Ei silloin jätetä alaikäistä pois lennolta, toihan on joku heitteillejättö. Ainoa oikea ratkaisu olisi ollut ottaa poika kyytiin ja taistella myöhemmin Kissandflyn kanssa rahoista. Maku mennyt ihan kokonaan tuohon ennen niin hyvän kaiun antaneeseen firmaan.
Heitteillejättö tuo on ainoastaan vanhemmilta. Vai meinaat että kuka vaan voi viedä lapsen lentokentälle ja Finnair on velvollinen tästä huolehtimaan, vaikka lippua ei ole ostettu?
Hauskaa kyllä tää suomalaisten Finnair-viha. Nytkin näistä päälläolevista lakoista puhutaan "Finnairin lakkoina" ja tässäkin taas muka Finnair on jättänyt heitteille. Luulis että vanhemmat olis tarkkaan katsoneet ettei yksin matkustavalle nuorisolaiselle tule ongelmia. Asialliset liput, huolehtineet check-inin heti kun mahdollista ja ostaneet vaikka istumapaikan ennakkoon. Mutku pitää saada ilmaiseksi ja sitten itketään.
Olisi kannattanut ostaa suoraan Finnairilta "unaccompanied minor"-lippu, niin pallerosta olisi pidetty huolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat voi katsoa peiliin. Kuka lähettää alaikäisen maailmalle jollakin bonuspisteillä. Yksin.
Vanhemmat osti liput hämäräsivustolta, joka käytti lipun ostoon (ties mistä laittomasti saatuja) bonuspisteitä. Vanhempien vika silti.
Miten tuo on edes ollut mahdollista, koska pisteitähän voi käyttää vain itse tai perheenjäsenten kesken?
Lentoliput kannattaa ostaa aina suoraan lentoyhtiöltä. Ainakin Finskin sivuilta se onnistuu varsin näppärästi. Ja kun liput on ostettu suoraan lentoyhtiöltä, on se lentoyhtiöltä vastuussa hoitamaan kaiken. Jos ostat liput joltain muulta sivustolta, on se firma vastuussa.
Paljon reissaavana ostan liput aina suoraan lentoyhtiön nettisivuilta, ei ei tarvitse säätää mitään ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Lentoliput kannattaa ostaa aina suoraan lentoyhtiöltä. Ainakin Finskin sivuilta se onnistuu varsin näppärästi. Ja kun liput on ostettu suoraan lentoyhtiöltä, on se lentoyhtiöltä vastuussa hoitamaan kaiken. Jos ostat liput joltain muulta sivustolta, on se firma vastuussa.
Paljon reissaavana ostan liput aina suoraan lentoyhtiön nettisivuilta, ei ei tarvitse säätää mitään ylimääräistä.
Mutku halusin säästää pari euroa...
(itse en uskaltaisi edes antaa luottokorttinumeroita näille hämäräsivustoille)
Vierailija kirjoitti:
Paljon reissaavana ostan liput aina suoraan lentoyhtiön nettisivuilta, ei ei tarvitse säätää mitään ylimääräistä.
Sama, ja lähes aina on sama hinta tai halvempi kuin minkään varaussivuston kautta.
Lisäksi Finnairilla olen saanut puolisen tusinaa kertaa noston business luokkaan kun kone on ollut täynnä. Varmaan ne noissakin vähän katsoo kuka korotetaan, että on kanta-asiakas ja ostanut liput suoraan heiltä. Tosi silver korttikin mulla on ollut jo jotain 15 vuotta kun lentää niin paljon.
Siis onko teistä kukaan lukenut tuota uutista vai oliko asiasta vaan 3 sekunnin tiktök?
Lento ei ollut ylibuukattu, pojan nimi ja istumapaikka löytyi boarding listoilta, eli lippu oli ihan validi ja mennyt Finnairin järjestelmään ja se, että paluu lipussa oli eri numero ei merkitse kenelläkään mitään, oli virhe sitten sattunut välittäjän tai Finnairin järjestelmässä, niin fakta on se, että pojan tuoli oli tyhjillään paluulennolla ja kyseessä oli alaikäinen lapsi vaikkei ollutkaan 6-vuotias tyttö. Poika ei uutisen mukaan joutunut paniikkiin tai kärsinyt tilanteesta mitenkään, joten ihan kyvykäs matkustamaan yksin, eli ei myöskään vanhempien syytä, mutta alaikäinen silti ja hänellä nimenomaan oli lippu, joten kaikesta mölinästä huolimatta, Finnair oli se jolta olisi toivonut vähän pelisilmää. Te jotka täällä mölisette vanhempien vastuuta ja pidätte liioitteluna tuota heitteillejättö kommenttia, olette varmasti niitä joiden mielestä esimerkiksi sen Vendin kohtalo oli vanhempien ja tytön omaa syytä, eikö niin? Ja se bussikuski joka jätti kuusi vuotiaan tytön bussipysäkille itkemään kun puhelimesta jossa matkalippu oli, oli akku loppunut on teidän arjen sankari? Tulevaisuus näyttää upealta teidän käsissä.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko teistä kukaan lukenut tuota uutista vai oliko asiasta vaan 3 sekunnin tiktök?
Lento ei ollut ylibuukattu, pojan nimi ja istumapaikka löytyi boarding listoilta, eli lippu oli ihan validi ja mennyt Finnairin järjestelmään ja se, että paluu lipussa oli eri numero ei merkitse kenelläkään mitään, oli virhe sitten sattunut välittäjän tai Finnairin järjestelmässä, niin fakta on se, että pojan tuoli oli tyhjillään paluulennolla ja kyseessä oli alaikäinen lapsi vaikkei ollutkaan 6-vuotias tyttö. Poika ei uutisen mukaan joutunut paniikkiin tai kärsinyt tilanteesta mitenkään, joten ihan kyvykäs matkustamaan yksin, eli ei myöskään vanhempien syytä, mutta alaikäinen silti ja hänellä nimenomaan oli lippu, joten kaikesta mölinästä huolimatta, Finnair oli se jolta olisi toivonut vähän pelisilmää. Te jotka täällä mölisette vanhempien vastuuta ja pidätte liioitteluna tuota heitteillejättö kommenttia, olette varmasti niitä joiden mi
Niin, uutisessa ei oikeasti kerrota muuta, kuin että se hämäräfirma oli maksanut pisteillä. Mutta kun ei pisteillä voi maksaa kuin vain silloin, kun ostaa lipun suoraan Finnairilta, joten onko ne ostaneet sen väärällä nimellä sitten vai mitä? Mutta jotain sääntöä siinä on selvästi rikottu, ei Finnair huvikseen tee noin.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko teistä kukaan lukenut tuota uutista vai oliko asiasta vaan 3 sekunnin tiktök?
Lento ei ollut ylibuukattu, pojan nimi ja istumapaikka löytyi boarding listoilta, eli lippu oli ihan validi ja mennyt Finnairin järjestelmään ja se, että paluu lipussa oli eri numero ei merkitse kenelläkään mitään, oli virhe sitten sattunut välittäjän tai Finnairin järjestelmässä, niin fakta on se, että pojan tuoli oli tyhjillään paluulennolla ja kyseessä oli alaikäinen lapsi vaikkei ollutkaan 6-vuotias tyttö. Poika ei uutisen mukaan joutunut paniikkiin tai kärsinyt tilanteesta mitenkään, joten ihan kyvykäs matkustamaan yksin, eli ei myöskään vanhempien syytä, mutta alaikäinen silti ja hänellä nimenomaan oli lippu, joten kaikesta mölinästä huolimatta, Finnair oli se jolta olisi toivonut vähän pelisilmää. Te jotka täällä mölisette vanhempien vastuuta ja pidätte liioitteluna tuota heitteillejättö kommenttia, olette varmasti niitä joiden mi
Taisi räyhäävä isä löytää paikalle. Kannattaa ottaa opiksi ja ensi kerralla ostaa liput suoraan lehtoyhtiöiltä eikä yrittää säästää tilaamalla huijaussivustolta.
Kyllä toi nyt vaan oli Finnairin puolelta pohjanoteeraus. Ehkä aikuisen kohdalla olisi ollut eri asia, ehkä, mutta päästivät kuitenkin pojan lennolle pois Suomesta niillä feikki lipuilla joita ei ole olemassakaan ja jos varaus kuitenkin näkyi Finnairin järjestelmässä ja olipa pojalle merkitty paikkakin kyseiselle lennolle niin kyllä se varaus on mennyt läpi myös heidän systeemissään, ongelma oli ainoastaan siinä, että paluu oli tehty jollain bonus pisteillä eli meidän pohjaton rahareikä Finnair ei olisi varmaan saanut tarpeeksi rahaa. Ei silloin jätetä alaikäistä pois lennolta, toihan on joku heitteillejättö. Ainoa oikea ratkaisu olisi ollut ottaa poika kyytiin ja taistella myöhemmin Kissandflyn kanssa rahoista. Maku mennyt ihan kokonaan tuohon ennen niin hyvän kaiun antaneeseen firmaan.