Paras tehdasuusi auto lapsiperheelle?
Perheessä lapsia 2 kappaletta ja 2 kissaa mitä joskus kantokopissa kannetaan. Suositelkaas parhaita autoja, katumaasturi tai farmari.
Budjetti 45 000€ ja yksityisesti ostetaan, mahdollista leasingia mietitty
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opel Astra farkku kevythybridi. Ei enää öljykylpyistä jakohihnaa ja parempi ajettava mitä vastaava Corolla tai Octavia ja paljon tyylikkäämpi.
Se nyt arvasikin että tällä palstalla joku muumi suosittelee jotain helvetin Opelia. Tämän takia täältä ei kannata kysellä mitään autoaiheisia neuvoja.
Ja sinun kokemuksesi Opeleista oli miltä vuosituhannelta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toyota Corolla Cross tai RAV4. Ei missään nimessä mitään itäautoa kuten Dacia tai Skoda. Ja sähköautoja ei osta kuin todelliset idiootit tällä hetkellä.
Juuri näin. Sähköauto oli ehkä kannattava osto 2v sitten. Ei enää tai lähitulevaisuudessa.
Höpönlöpö. Se että verot nousevat, ei poista sähköauton etuja, se on edelleen polttista halvempaa ja tulevaisuudessa kaikki ajaa sähköautolla. Verot nostavat kahvinkin hintaa, sanotko että kahvia ei kannata just nyt juoda?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kia PV5
Ja perusteluiksi kappaleellinen AI paskaa, koska aina pitää olla AI mukana:
Kia PV5 on lapsiperheille paras auto, koska sen vallankumouksellinen ja muunneltava tilaratkaisu mukautuu saumattomasti arjen muuttuviin tarpeisiin. Auton modulaarinen korirakenne mahdollistaa sisätilojen nopean muokkaamisen, jolloin sama ajoneuvo taipuu vaivattomasti niin tilavaksi tila-autoksi lastenrattaiden ja harrastusvälineiden kuljetukseen kuin viihtyisäksi olohuoneeksi pitkille lomamatkoille. Kun tähän yhdistetään matala ja tasainen lattia, joka tekee turvaistuinten asentamisesta ja autoon nousemisesta poikkeuksellisen helppoa, sekä sähköisen voimalinjan tuoma edullisuus ja hiljaisuus, tarjoaa Kia PV5 modernille perheelle ennennäkemätöntä käytännöllisyyttä, turvallisuutta ja arjen sujuvuutta.
Sähköautotorspon tunnistaa siitä että se perustelee valintansa AI-paskan avulla. Nämä himmelit kannattaa unohtaa saman tien jos omalla rahalla ostaa tai liisaa auton.
Teidät bensapellet tunnistaa siitä, ettette osaa perustella valintaa edes tekoälyllä.
Vierailija kirjoitti:
Joku tylsä Tesla model y karvalakkimalli. Oikeasti nykypäivän corolla, hajuton ja mauton.
Tai Kia pv5
Oho. Vastauksia tulvinut paljon... Oon ihan samaa mieltä valtaosan kanssa ettei sähkiksissä oikein järkeä ole ja sen takia en katsokaan niitä
-AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toyota Corolla Cross tai RAV4. Ei missään nimessä mitään itäautoa kuten Dacia tai Skoda. Ja sähköautoja ei osta kuin todelliset idiootit tällä hetkellä.
Juuri näin. Sähköauto oli ehkä kannattava osto 2v sitten. Ei enää tai lähitulevaisuudessa.
Höpönlöpö. Se että verot nousevat, ei poista sähköauton etuja, se on edelleen polttista halvempaa ja tulevaisuudessa kaikki ajaa sähköautolla. Verot nostavat kahvinkin hintaa, sanotko että kahvia ei kannata just nyt juoda?
Höpöhöpö
Itse asiassa jo nyt alle 20 tkm ajaville bensa on kustannuksiltaan halvempi ylläpitää kuin sähköauto. Kylmä tosiasia
Moni tyrmää sähköauton ja sanoo että ei kannata, ne on paskoja. Sen kummemmin perustelematta. Tässä paljon ajavan näkökulma. Mä olen bensa/dieselautoillani ajanut elämäni aikana melkein miljoona kilometriä. Jonkinlainen näppituntuma on siihen, millaisia polttisautot ovat olleet. Nykyään mulla on toinen sähköauto menossa, yhteensä noin 100tkm ajanut niillä. Tältä kokemuspohjalta en keksi mitään syytä, miksi valitsisin polttisauton, kun hintaeroakaan ei ole, autoverosyistä. Ilmalämpöpumpulla lämpiää ja viilenee todella nopeasti. Ranget huitelevat siinä 500 kantturoilla ja lataus on pikalaturilla todella nopeaa. Itselläni ei ole tapana vetää 1000km yhdellä istumalla, vaan kahvitauot kahden tunnin välein jos vedetään pitkää siivua. Arkiajot onnistuu kotona lataamalla. Sähköllä huollot ovat selvästi halvempia, vakuutukset täysin bonuksin jonkun satasen kalliimpia, rengaskulut samat kuin vastaavan kokoisella polttisautolla. Enkä pidä arvonalenemaakaan ongelmana, ihan yhtälailla polttisauton hinta laskee, varsinkin nykypäivänä kun polttoaineen hinnan suunta on ainoastaan ylöspäin. Sähkön hinnan voit sentään lukita määräaikaisella sopimuksella esim 24-36kk. Eikö olis kiva ominaisuus jos onnistuisi bensassa/dieselissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö
Itse asiassa jo nyt alle 20 tkm ajaville bensa on kustannuksiltaan halvempi ylläpitää kuin sähköauto. Kylmä tosiasia
Kylmä tosiasia mutta lähdeviite jäi puuttumaan?
Kun kysyy suosituksia hyvistä autoista, niin pitäisi kertoa budjetti myös.
Ja melko erikoista että ei ole mersu, bemarim tai Audin farkkuversioita suositeltu. Neliveto bemari, mersu tai audi, niin eiköhän niistä itseä miellyttävä malli löydy.
Vierailija kirjoitti:
Oho. Vastauksia tulvinut paljon... Oon ihan samaa mieltä valtaosan kanssa ettei sähkiksissä oikein järkeä ole ja sen takia en katsokaan niitä
-AP
En oikein ymmärrä tuota ajatusta.
Pv5:nen osuu juuri tuohon sun hintahaitariin, toimii loistavasti lapsiperheille ja käyttökustannukset on olemattomat. Bensa-auton kahdella tankkauksella ajelee vuoden ja niitä joka vuotisia öljynvaihtojakaan ei ole. Sähköautolla jää kuitenkin se 2000-4000€ vuodessa enemmän käytettäväksi vaikka ulkomaan lomamatkoihin tms.
Vierailija kirjoitti:
Ja melko erikoista että ei ole mersu, bemarim tai Audin farkkuversioita suositeltu. Neliveto bemari, mersu tai audi, niin eiköhän niistä itseä miellyttävä malli löydy.
Ennenkuin alkaa viisastelemaan, kannattaisi huomioida, että AP sanoi budjetin olevan 45 000€. Lukee siellä postauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö
No tuon vai vaikka jo laskea itse
Vierailija kirjoitti:
Öö.. Oliskos se budjetti ollut se 45k€ joka tuossa aloituksessa lukee?
Vierailija kirjoitti:
-AP
Mikäs järki polttareissa on? Jos ostaa uuden auton, tottakai se on sähköauto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-AP
Pv5:nen osuu juuri tuohon sun hintahaitariin, toimii loistavasti lapsiperheille ja käyttökustannukset on olemattomat. Bensa-auton kahdella tankkauksella ajelee vuoden ja niitä joka vuotisia öljynvaihtojakaan ei ole. Sähköautolla jää kuitenkin se 2000-4000€ vuodessa enemmän käytettäväksi vaikka ulkomaan lomamatkoihin tms.
Kannattaako tommosta ostaa jos oikeesti ajaa noin vähän vuodessa, eli pitkälti alle 10tkm?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-AP
Nimenomaan uutta autoa tässä haetaan ja siinä arvonalenema on aika isossa roolissa. Sähköautoissa arvo tippuu nopeammin. + Vakuutukset on kalliimmat, verot tulee olemaan tulevaisuudessa kalliimmat (ei vielä), mahdolliset renkaat on kalliimmat, pikasähkökin kuitenkin maksaa. Ja esim. mulle tulee vuodessa kilsoja 16 000km tähän menneessä ellei mitään isoja elämänmuutoksia tule olemaan. Niillä kilsoilla sähkö on jo paljonkin kalliimpi
Muuten PV5 on ihan kivan oloinen laite ominaisuuksineen, jos tois sen bensana niin olis ostohousut jalassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö
🤣🤣🤣
White trash
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö
Anna mennä kuule. Laita tähän laskelmasi. Meinaan sähköllä ajaa vähillä kilometreilläkin puoleen hintaan edelleen ja myöhemminkin.
Sun ajatus liittyy sähköautojen hankintahintaan ja jos hankkii uuden, ero minimoituu.
Kunhan on joku bensa/hybridi (ei töpseli) niin mikä vaan mikä tuntuu käteeb parhaimmalta