Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyaikaisssa vessoissa tulee vettä isollakin huuhtelulla niin vähän että sinne voi jäädä pökäleitä

Vierailija
04.10.2026 |

Mutta eihän hysteerinen poliitikko tuollaista ymmärrä. 

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gustavsbergin halvat pöntöt uusissa kerrostaloissa tekee tuota. 

Paskapönttö, huuhtelusysteemi usein rikki. Iso pökäle pakko katkaista välillä puukolla😁

Onko sulta ryppyrengas hoonattu väljäx kun ei katkase?

Vierailija
22/57 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa vessanpöntössä on niin kapea muotoilu että useamman kerran on paska jäänyt loukkuun pönttöön. Sen siitä saa kun yritetään ekosyistä säästää liikaa. Ei ollut ongelmia isovanhempien luona aikanaan kun oli ulkovessa. 

Otaispa uutiset aiheekseen nykyajan yleiten wc-pyttyjen huonot puolet !

Tarkoitin yleisten, no joskus painovirhepaholainen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painatteko sitä nappia vain kerran? Sitä kuuluu pitää pohjassa niin kauan, että säiliö tyhjenee.

Pientä huuhtelua ei saa käyttää, jos pönttöön on laitettu edes yksi pala paperia.

Vierailija
24/57 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juo enemmän kaljaa niin kakka pysyy ruikulina.

Totta, mutta en suosittele

Vierailija
25/57 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vuonna 1975 asennettu pönttö. Hyvin huuhtelee edelleen, veden määrästä ei tietoa.

Meilläkin on edelleen vanha arabian pönttö vuodelta -80. Oli hiljattain ollut vuoto vesiputkessa ja vessa jouduttiin remppaa sen takia, sanoin urakoitsijalle, että älkää sitten rikkoko tuota pönttöä, se asennetaan takaisin. Pari kolme kertaa olen joutunut uusimaan istuinrenkaan ja kerran kävi tässä hiljattain huoltomies korjaamassa säiliön pumppujärjestelmää. Muuten toimii hyvin.

Pikkuvetosille paskatykeille tiedoksi, kun humpsautat sangollisen vettä pönttöön, niin kyllä lähtee.

Minulla on istuinrengaskin edelleen alkuperäinen vuodelta 1975. Hyvälle näyttää edelleen, kun on pesty säännöllisesti. Kaksi kertaa on pitänyt uusia vesilukko vai mikä se on viralliselta nimeltään, kun on alkanut vuotaa.

Vierailija
26/57 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painatteko sitä nappia vain kerran? Sitä kuuluu pitää pohjassa niin kauan, että säiliö tyhjenee.

Pientä huuhtelua ei saa käyttää, jos pönttöön on laitettu edes yksi pala paperia.

En ole kuullut enkä lukenut mistään tätä aiemmin, ei ole totta.

Että 1 pala wc-paperiako..

Vierailija
27/57 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä käyttöohjeissa? En tiedä kun ei ole tuollaista.

Vierailija
28/57 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vuonna 1975 asennettu pönttö. Hyvin huuhtelee edelleen, veden määrästä ei tietoa.

Meilläkin on edelleen vanha arabian pönttö vuodelta -80. Oli hiljattain ollut vuoto vesiputkessa ja vessa jouduttiin remppaa sen takia, sanoin urakoitsijalle, että älkää sitten rikkoko tuota pönttöä, se asennetaan takaisin. Pari kolme kertaa olen joutunut uusimaan istuinrenkaan ja kerran kävi tässä hiljattain huoltomies korjaamassa säiliön pumppujärjestelmää. Muuten toimii hyvin.

Pikkuvetosille paskatykeille tiedoksi, kun humpsautat sangollisen vettä pönttöön, niin kyllä lähtee.

Minulla on istuinrengaskin edelleen alkuperäinen vuodelta 1975. Hyvälle näyttää edelleen, kun on pesty säännöllisesti. Kaksi kertaa on pitänyt uusia vesilukko vai mikä se on viralliselta nimeltään, kun on alkanut vuotaa.

Se on täyttöventtiili. Yleesä vaan sen tiiviste tarvii vaihtaa.

Vierailija
29/57 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TOTTA VAI EI ? Olenko idiootti, kun ei ole tuota tietoa ?

Oma wc-pytty on 90-luvun alusta.

Vierailija
30/57 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on keppi pöntön vieressä, jolla muussaan pökäleet mössöksi. Karmean hajuista hommaa tosin. Paskan paljastunut sisus haisee pahemmalta kuin ehjä pökäle.

Pesetkö kepin ?

Vierailija
31/57 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin voi jos vaan painasee nappia äkkiä, itse kyllä aina pidän painiketta alhaalla tarpeeksi kauan että oikeasti huuhtelee kaiken.

Vierailija
32/57 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, jos joku uutistoimittaja ottais tän aiheen, varmasti parempia wc-pyttyjä rakennettais

halvemmalla vuokrataloihin.

Vierailija
33/57 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli uusi vedensäästösuihkupää. Säästyykö sitä vettä nyt kun suihkussa pitää seisoa 2 kertaa kauemmin kun vettä tulee niin vähän?

Vierailija
34/57 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä käyttöohjeissa? En tiedä kun ei ole tuollaista.

Pitääkö googlettaa kun ei vastata ?

Vierailija
35/57 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on keppi pöntön vieressä, jolla muussaan pökäleet mössöksi. Karmean hajuista hommaa tosin. Paskan paljastunut sisus haisee pahemmalta kuin ehjä pökäle.

Pesetkö kepin ?

Ulkoa löytää aina uusia keppejä.

Vierailija
36/57 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINUSTA TÄRKEÄ AIHE TÄMÄ KESKUSTELU

Vierailija
37/57 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi osa ongelmaa on ettei posliinin pinnoitteessa ole enää lyijyä mikä teki  pöntöstä aiemmin liukkaamman. En ole koskaan lukenut lyijystä olleen siinä mitään haittaa eikä se liukene. Eikä siitä ole mitään haittaa kaatopaikallakaan kun pönttö vaihdetaan joskus. Olen niin kyllästynyt näihin vihreiden höpötyksiin ja joka helvetin asiaan ulottuvaan säätelyyn. 

Vierailija
38/57 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gustavsbergin halvat pöntöt uusissa kerrostaloissa tekee tuota. 

Lisäksi ne taitaa päästää huuhdottaessa ikävän jysäyksen mikä häiritsee naapureira sekä että se linkku saattaa tietyllä tapaa käytettynä jäädä sellaiseen asentoon että lorii läpi vettä.

Tää jysäys tulee naapurin vessasta, hänellä on tuollainen kapea kaula aukkoinen pytty. Missä vika.

mun wc pytty vanhempaa mallia, 

Vierailija
39/57 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän mieltä taloyhtiön huoltomiehet on näistä pytyistä,

saa varmasti jatkuvasti korjata ?

Vierailija
40/57 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TOTTA VAI EI ? Olenko idiootti, kun ei ole tuota tietoa ?

Oma wc-pytty on 90-luvun alusta.

Toiset ohjeistaa, että maksimissaan kaksi palaa paperia, toiset sanovat, ettei saa laittaa yhtään ja jotkut sanovat, että pientä huuhtelua ei kannata käyttää ollenkaan. Itse en käytä sitä koskaan, oli pöntössä paperia tai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi