Nyt niistetään eläkkeistä ja se on oikein
Suuret ikäluokat, suurimmat eläkkeet, suurimmat erisoissairaanhoidon menot. Ja omasta tulosta aikanaan perityt eläkerahat minimaaliset.
N. 60-66% nykyeläkeläiset suurikäluokat
N. 50% nykyeläkeläiset 50-60-luvun taitteessa syntyneet
N. 40% 10v sisään eläköityvät
N. 20%? Työelämääntulevat nuoret
Nykyiset lapset ja nuoret huomioitava. Nyt kunnon raippa eläkkeisiin.
SDP jarruttaa tätä muutosta. Nuoret, meidän paikka on nyt äänestää jarruttajat pihalle päätöksenteosta.
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Minullakin on noin tuhat euroa liian suuri eläke eli nettona 1230€.
Mulle jäisi sen tonnin vähennyksen jälkeen jopa 350 e. Arvatkaa, kuka meitä sitten elättäisi. Veronmaksajat tietenkin, sillä silloin saisimme toimeentulotukia, joka on nykyisin verorahoista maksettava toisin kuin eläke. Verojahan emme enää sitten itse tarvitsisi maksaa pienen eläkkeen vuoksi🤯
mukava ajatusleikki, nämä leikkausta eläkkeisiin haluavat maksaisivat sitten itse meidän eläkeläisten asumiset ruuat, puhtaanapidon, lääkkeet, sairaalareissut, taitaisi jäädä ihanan kalliiksi kustantaa, mutta eihän nuo osaa vihaltaan muita kohtaan nähdä asian sitä puolta mikä itseään koskisi
Reilut 300 000 ihmistä on aloittajan päänsärky 1,6 miljoonan eläkeläisdn joukossa. Heh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeesi vastaa keskieläkettä. Se niistä suurista eläkkeistä.
Korjaus: kun kyse on nettosummasta, eläkkeesi on keskieläkettä suurempi.
Keskieläke on Suomessa tällä hetkellä 2138e. Siitä menee 14-18% veroja. Eli tuo ei ole lähelläkään keskieläkettä.
Tämäkin ketju kertoo vain siitä, että nyt on tarkkaan katsottava keitä äänestää. Ainakaan tätä fa sis tis ta uusoikeistoa en aio äänestää. Toivon, ettet sinäkään niin tee.
Vierailija kirjoitti:
Kolmekymppisenä perheen isänä sitä mieltä, että koomannes eläkkeistä saatava välittömästi leikattua. Nykyeläkeläiset eivät edellisille sukupolville keränneet mitään. Kehtaavat valittaa tonnin eläkkeistä.
Sinä eläkeläinen. Joka aamu kun nouset sängystä, muista kiittää tämän päivän työssäkävijää. Minä ja muut työssäkävijät maksamme sinunkin arjen ja juhlan
Etkä maksa ainakaan minun elämistäni kokonaan. Oma eäkkeeni tulee yksityisestä eläkekassasta osaksi ja tähän et pysty millään vaikuttamaan. Monilla oli työpoikalla tämmöisiä käytäntöjä, joten sana kaikki tässä yhteydessä on pelkkää💩.
Suksi vit*un! Olen työelämässä. Tehnyt yli 30 vuotta töitä. Todennäköisesti elättänyt ja kouluttanut sinuakin verorahoillani. Nyt tämä yhteiskunta kiittää minua ja muita kaltaisiani näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigoriko se siellä ohjaa ajattelua?
Mikä tässä on, että igorit pitää aina vetää mukaan, kun haluttaisiin puhua ihan Suomen eläkejärjestelmästä ja sen oikeudenmukaisuudesta nuoremmille ikäluokille?
asiaa selventää kun sanoo sen näin, iiiiikorit lietsoo eripuraa eri väestöryhmien välille kuten tämäkin aloitus, ja hyvin onnistuikin taas kerran.Kaikki nämä eläkeläiset/ nuoret, työttömät/töissäkävijät, autottomat/autolliset ym vastakkain asettelut on vain ja ainoastaan niitten eripuraa lietsovien iiiiikoreitten aikaan saamaa.
Pysytellään nyt ihan vaan Suomen rajojen sisäpuolella ja jätetään ne iigorit keskenään naapurimaahan. Eläkeongelma ja sen epäoikeudenmukaisuus ei liity mitenkään naapurin iigoriin, eikä iigorilla tätä ongelmaa voi enää lakaista maton alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orpo puhuu kylläkin eläkeiän nostosta ja eläkeyhtiöt on ehdottaneet nostoa 80 vuoteen. Buumereiden pyhiä eläkkeitä ei tämäkään koske.
Olen 66-vuotias ja olisin ihan mielelläni töissä vielä 10 vuotta. Siisti sisätyö.
Mä tein keikkaa entisessä työssäni 70 v saakka, mutta piti lopettaa, kun nuoret vinkui, että vien heidän työnsä. Miksi he eivät ole siellä. Vieläkin välillä soitellaan töihin. T. Mummo 75 v.
Tee niin tai näin, niin se on aina väärin päin😨
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista kiittää joka jumalanpäivä nykytyössäkävijöitä, että rahoittavat sinunkin elämäsi.
Kyllä kyllä, jos itse muistat kiittää aiempia polvia siitä, että sinulla on ollut tosi hyvin asiat pienestä asti.
Kyllä mrkin vuosikymmenien työuran raskaissa töissä tehneet olemme maksaneet joka tilistä eläkevakuutusmaksua ja maksamme edelleen veroja ja siten työllistämme sinuakin arvon kokoomuslainen.
Kuten jo sadassa aiemmassa ketjussa on sinua muistitettu, että ne menot ovat sullakin verovähennyskelpoisia ja ettei niitä kuule sinulle anneta, jos eläkkeistä jotain nilistetäänkin.
Sinä, kun nyt olet niin vahva ja nyori niin mene kuule johonkin töihin muutamaksi vuosikymmeneksi kuten kunnon kansalaiset,äläkä täällä märise mummojen minimieläkkeistä enää.
Tämä on osaltasi kiihotusta kansanryhmää vastaan. Miksi Sanoma sallii alustallaan syrjintää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin luulen, että tämäkin isketään nuorempien sukupolvien osaksi, pidennetään työuraa entisestään ja suuret ikäluokat pääsee kuin koira veräjästä tässäkin. Köyhyysrajalla olevien eläkkeitä ei tulisi kyllä nytkään leikata.
Kiitoksia nyt kuitenkin viimeisestä lauseesta. Monilla nuorilla aikuisille ei ole mitään tajua siitä kuinka niukka elintaso monilla eläkeläisillä on. Se koskee etenkin yksin asuvia miehiä ja naisia, joilla oli työiässä pieni palkka. Vanhana onkin sitten tosi pieni eläke. Sitä ei nuorempana olisi osannut kuvitella, kun työnteon piti olla niiiin kannattavaa. Näin heille aina sanottiin. Monilla on eläke just sen kokoinen, ettei saa mitään ylimääräistä tukea yhteiskunnalta. Yksityislääkäriin ei ole varaa. Julkiselle ei pääse joissakin kaupungeissa. Iän myötä kuitenkin tulee sairautta ja vaivoja. Silmälääkärin tutkimus tai uudet lasit? Ei onnistu, jos haluaa syödä. Laskuja ei saa jäädä rästiin, sillä siitä alkaa jyrkkä alamäki. Ei voi oikein kutsua vieraitakaan, kun nykyään ei voi laittaa pelkkää kahvikuppia pöytään.
Silti jotkut nuoret näköjään kadehtivat tuollaista elämää. Vai ovatko he kaikki trolleja? Eikö heillä ole omia vanhempia, jotka saavat pientä eläkettä? Vai ovatko kaikki heidän vanhempansa hyvätuloisia eläkeläisiä?
Muistan kun olin nuori ja töissä liki 40 vuotta sitten ja asiakas valitti minulle pienestä eläkkeestään. Sitten ilmeni että hänen eläkkeensä oli isompi kuin silloinen palkkani. En sanonut hänelle siitä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orpo puhuu kylläkin eläkeiän nostosta ja eläkeyhtiöt on ehdottaneet nostoa 80 vuoteen. Buumereiden pyhiä eläkkeitä ei tämäkään koske.
Olen 66-vuotias ja olisin ihan mielelläni töissä vielä 10 vuotta. Siisti sisätyö.
Mä tein keikkaa entisessä työssäni 70 v saakka, mutta piti lopettaa, kun nuoret vinkui, että vien heidän työnsä. Miksi he eivät ole siellä. Vieläkin välillä soitellaan töihin. T. Mummo 75 v.
Tehottomasta mummosta päästiin eroon, niin työ hoidetaan jäljelle jääneiden kesken. Näinhän tämä on mennyt, opettajat vakuutteli kouluissa että nuoremmat sukupolvet revitään työelämään ja paikkoja vapautuu valtavasti eläköitymisen myötä, todellisuudessa ei ketään palkata tilalle ja työpaikkojen määrä supistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin luulen, että tämäkin isketään nuorempien sukupolvien osaksi, pidennetään työuraa entisestään ja suuret ikäluokat pääsee kuin koira veräjästä tässäkin. Köyhyysrajalla olevien eläkkeitä ei tulisi kyllä nytkään leikata.
Kiitoksia nyt kuitenkin viimeisestä lauseesta. Monilla nuorilla aikuisille ei ole mitään tajua siitä kuinka niukka elintaso monilla eläkeläisillä on. Se koskee etenkin yksin asuvia miehiä ja naisia, joilla oli työiässä pieni palkka. Vanhana onkin sitten tosi pieni eläke. Sitä ei nuorempana olisi osannut kuvitella, kun työnteon piti olla niiiin kannattavaa. Näin heille aina sanottiin. Monilla on eläke just sen kokoinen, ettei saa mitään ylimääräistä tukea yhteiskunnalta. Yksityislääkäriin ei ole varaa. Julkiselle ei pääse joissakin kaupungeissa. Iän myötä kuitenkin tulee sairautta ja vaivoja. Silmälääkärin tutkimus tai uudet lasit? Ei onnistu, jos haluaa syödä. Laskuja ei saa jäädä rästiin, sillä siitä alkaa jyrkkä alamäki. Ei voi oikein kutsua vieraitakaan, kun nykyään ei voi laittaa pelkkää kahvikuppia pöytään.
Silti jotkut nuoret näköjään kadehtivat tuollaista elämää. Vai ovatko he kaikki trolleja? Eikö heillä ole omia vanhempia, jotka saavat pientä eläkettä? Vai ovatko kaikki heidän vanhempansa hyvätuloisia eläkeläisiä?
Muistan kun olin nuori ja töissä liki 40 vuotta sitten ja asiakas valitti minulle pienestä eläkkeestään. Sitten ilmeni että hänen eläkkeensä oli isompi kuin silloinen palkkani. En sanonut hänelle siitä mitään.
Ainoa ero nykypäivään, että sinä et maksanut hänen eläkettään.
Ainoa tapa selvitä tästä velkaongelmasta, jotta hyvinvointia voidaan säilyttää edes lähellä nykytasoa, on leikata kiireesti eläkkeitä.
Tämä ei ole mukavaa, mutta vaihtoehtoja ei kansantaloudellemme valitettavasti ole. Pelkkä palveluiden leikkaaminen ja verokorotukset eivät toimi vaan pahentavat tilannetta.
Eläkkeisiin siis ripeästi käsiksi.
Miksi ei puhuta leskeneläkkeen leikkaamisesta koskaan ? Siinäpä vasta elintasoeläke jota kaikki maksamme. Saisi olla määräaikainen. Moni saa mojovan potin joka kk vuosikymmeniä äkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hatunnosto sitkeälle mummolle.
Eläkkeistä tulee leikata maksukyvyn mukaan. Jätetään pienet eläkkeet rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä tiedät, kuka kenenkin eläkettä maksaa?
SE EI TODELLAKAAN OLE OIKEIN
💥 I Am Ready To Rokkenroll 💥
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä tiedät, kuka kenenkin eläkettä maksaa?
Koiraan tais kalahtaa...
Olen nykyeläkeläinen ja jäin eläkkeelle 64v6kk ikäisenä ilman mitään putkia.
Joka kuukausi näistä nykytyössäkävijöistä osa siirtyy eläkkeelle. Alimmillaan vanhuuseläkkeelle pääsee nyt 64v9kk ikäisenä.
Suurin osa vanhuuseläkeläisistä on muita kuin suuria ikäluokkia.
Tällä hetkellä kenelläkään työssäkäyvällä ei alin eläkeikä (arvio) ole vielä 70 vuotta. Nuorin ikäluokka (2008) syntyneet: 68v11kk.
Joten tuollaisten epätosien yleistysten sijasta sun kannattaisi ottaa selvää asioista.