Nyt niistetään eläkkeistä ja se on oikein
Suuret ikäluokat, suurimmat eläkkeet, suurimmat erisoissairaanhoidon menot. Ja omasta tulosta aikanaan perityt eläkerahat minimaaliset.
N. 60-66% nykyeläkeläiset suurikäluokat
N. 50% nykyeläkeläiset 50-60-luvun taitteessa syntyneet
N. 40% 10v sisään eläköityvät
N. 20%? Työelämääntulevat nuoret
Nykyiset lapset ja nuoret huomioitava. Nyt kunnon raippa eläkkeisiin.
SDP jarruttaa tätä muutosta. Nuoret, meidän paikka on nyt äänestää jarruttajat pihalle päätöksenteosta.
Kommentit (139)
Karvosen Pentti kirjoitti:
SE EI TODELLAKAAN OLE OIKEIN
Mikäs ville vinkuja tänne ilmestyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin luulen, että tämäkin isketään nuorempien sukupolvien osaksi, pidennetään työuraa entisestään ja suuret ikäluokat pääsee kuin koira veräjästä tässäkin. Köyhyysrajalla olevien eläkkeitä ei tulisi kyllä nytkään leikata.
Kiitoksia nyt kuitenkin viimeisestä lauseesta. Monilla nuorilla aikuisille ei ole mitään tajua siitä kuinka niukka elintaso monilla eläkeläisillä on. Se koskee etenkin yksin asuvia miehiä ja naisia, joilla oli työiässä pieni palkka. Vanhana onkin sitten tosi pieni eläke. Sitä ei nuorempana olisi osannut kuvitella, kun työnteon piti olla niiiin kannattavaa. Näin heille aina sanottiin. Monilla on eläke just sen kokoinen, ettei saa mitään ylimääräistä tukea yhteiskunnalta. Yksityislääkäriin ei ole varaa. Julkiselle ei pääse joissakin kaupungeissa. Iän myötä kuitenkin tulee sairautta ja vaivoja. Silmälääkärin tutkimus tai uudet lasit? Ei onnistu, jos haluaa syödä. Laskuja ei saa jäädä rästiin, sillä siitä alkaa jyrkkä alamäki. Ei voi oikein kutsua vieraitakaan, kun nykyään ei voi laittaa pelkkää kahvikuppia pöytään.
Silti jotkut nuoret näköjään kadehtivat tuollaista elämää. Vai ovatko he kaikki trolleja? Eikö heillä ole omia vanhempia, jotka saavat pientä eläkettä? Vai ovatko kaikki heidän vanhempansa hyvätuloisia eläkeläisiä?
Muistan kun olin nuori ja töissä liki 40 vuotta sitten ja asiakas valitti minulle pienestä eläkkeestään. Sitten ilmeni että hänen eläkkeensä oli isompi kuin silloinen palkkani. En sanonut hänelle siitä mitään.
Ainoa ero nykypäivään, että sinä et maksanut hänen eläkettään.
Mistä sinä tiedät, kuka kenenkin eläkettä maksaa?
Koiraan tais kalahtaa...
Myönnän, tein töitä julkisella puolella, joten kuuluin näihin hyödyttömiin julkisen puolen naispuolisiin käsienheiluttelijoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orpo puhuu kylläkin eläkeiän nostosta ja eläkeyhtiöt on ehdottaneet nostoa 80 vuoteen. Buumereiden pyhiä eläkkeitä ei tämäkään koske.
Olen 66-vuotias ja olisin ihan mielelläni töissä vielä 10 vuotta. Siisti sisätyö.
Mä tein keikkaa entisessä työssäni 70 v saakka, mutta piti lopettaa, kun nuoret vinkui, että vien heidän työnsä. Miksi he eivät ole siellä. Vieläkin välillä soitellaan töihin. T. Mummo 75 v.
Tee niin tai näin, niin se on aina väärin päin😨
Tehottomasta mummosta päästiin eroon, niin työ hoidetaan jäljelle jääneiden kesken. Näinhän tämä on mennyt, opettajat vakuutteli kouluissa että nuoremmat sukupolvet revitään työelämään ja paikkoja vapautuu valtavasti eläköitymisen myötä, todellisuudessa ei ketään palkata tilalle ja työpaikkojen määrä supistuu.
Et ilm osaa lukea. Miksi sieltä vieläkin soitellaan ja yritetään saada töihin. Tuskin tehotonta mummoa haluavat palkaa nostamaan😅
Koska nämä eläkevouhkaajat ei ole työelämässä he eivät tiedä että tyel-maksu on autom veronalennus. Vähennetään ansioista kuten ay-maksu aikoinaan. Ja se oli kamalan väärin ja iso hyöty.
Ja että työnantaja maksaa eläkemaksut pääosin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin luulen, että tämäkin isketään nuorempien sukupolvien osaksi, pidennetään työuraa entisestään ja suuret ikäluokat pääsee kuin koira veräjästä tässäkin. Köyhyysrajalla olevien eläkkeitä ei tulisi kyllä nytkään leikata.
Jos ja kun suurten ikäluokkien eläkettä leikataan, miten luulette sen vaikuttavan aikanaan nykyisten pari- kolmekymppisten eläkkeeseen?
Yli 60% viimrisen vuoden työelämän tuloista sopiikin leikata. Meillä nuorilla vertailu on koko työelämän tuloihin jo 40% ja laskee koko ajan. Se on varmaa.
Nyt leikkuri puremaan tämän hetken eläkkeisiin ja heti. Tällä voidaan nuoret sukupolvet vielä jotenkin pelastaa tasa-arvoisiksi.
Täh?!
Pöljäiigorintzi se siellä taas kiihottaa suomalaisia omia vanhempiaan vastaan.!!
On aikoihin eletty. Kai me tiedetään, että ne leikkaukset koskevat myös meitä viimeistään eläkkeellä.
Miten se pöljäntzi iigori aikoi hoitaa noitten kaikkien kelaeläkeläisten leikkaukset?
Heitäkin tulee koko ajan lisää.
Eläke on luonteeltaan tulonsiirto nuoremmalta sukupolvelta vanhemmalle. Mikään yhteiskunta ei kestä, jos tekevät käsiparit tajuavat, että tämä siirto ei ole tasapainossa. Nyt se ei sitä olr. Siksi korjausliike on välttämätön pakko. Valitettavasti näin.
Thats right biatches!
Nyt äänestetään demarieläkeloiseläjät hiuksista vtuun ensi keväänä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orpo puhuu kylläkin eläkeiän nostosta ja eläkeyhtiöt on ehdottaneet nostoa 80 vuoteen. Buumereiden pyhiä eläkkeitä ei tämäkään koske.
Olen 66-vuotias ja olisin ihan mielelläni töissä vielä 10 vuotta. Siisti sisätyö.
Mä tein keikkaa entisessä työssäni 70 v saakka, mutta piti lopettaa, kun nuoret vinkui, että vien heidän työnsä. Miksi he eivät ole siellä. Vieläkin välillä soitellaan töihin. T. Mummo 75 v.
Tee niin tai näin, niin se on aina väärin päin😨
Tehottomasta mummosta päästiin eroon, niin työ hoidetaan jäljelle jääneiden kesken. Näinhän tämä on mennyt, opettajat vakuutteli kouluissa että nuoremmat sukupolvet revitään työelämään ja paikkoja vapautuu valtavasti eläköitymisen myötä, todellisuudessa ei ketään palkata tilalle ja työpaikkojen määrä supistuu.
Et ilm osaa lukea. Miksi sieltä vieläkin soitellaan ja yritetään saada töihin. Tuskin tehotonta mummoa haluavat palkaa nostamaan😅
Joku nykyinen työntekijä varmaan burn outin takia sairaslomalla, ei ole aikaa perehdyttää ketään uutta niin hidas mummo menee hätätilanteessa.
Ap, koskee tulevia eläkkeitä, ei nykyisiä.
Vierailija kirjoitti:
Asetetaan alaraja leikkauksille ja sitten raaka peli Ranualla. Sakset ja sahat soimaan.
Kakskymppiset ja kolmekymppiset kanssatarpojat. SDP on meidän eläkkeiden pilaamisen etunenässä. Se on nyt varmaa.
Eiköhän tämä pitkään hiottu ja suunniteltu talousjärjestelmä toimi niin, että prosentti omistaa kaiken ja meiltä muilta viedään kaikki.
Älä sitten itke kun jäät itse eläkkeelle, itse kaivat kuoppaasi...
Laskemme nyy maksussa olevan tason samaksi kuin se on meillekin tulossa.
Huomiotavaa, että keräämme tämän lisäksi eläkkeitä 10v nykyisiä suurikäluokkia pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Ap, koskee tulevia eläkkeitä, ei nykyisiä.
Laitamme koskemaan jo nykyisiä. Korjausliike tehtävä välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei puhuta leskeneläkkeen leikkaamisesta koskaan ? Siinäpä vasta elintasoeläke jota kaikki maksamme. Saisi olla määräaikainen. Moni saa mojovan potin joka kk vuosikymmeniä äkin
Miten ispksi luulet leskeneläettä? Eikö sinustakin olisi kohtuullista jos kuomet niorena meskesi hyötyuisi sinusta maksetuista eläkemaksuista eikä ne jäisi vak yhtiön voitoksi.
Minä duunsrimummo saan leskeneläkkeen kanssa 1702 euroa tilille.
Dööööö laita korkki kiinni
Vierailija kirjoitti:
Äänestysluukulla tämä ratkaistaan
Ja keitä ehdottaisit äänestettävän?
Vierailija kirjoitti:
Laskemme nyy maksussa olevan tason samaksi kuin se on meillekin tulossa.
Huomiotavaa, että keräämme tämän lisäksi eläkkeitä 10v nykyisiä suurikäluokkia pidempään.
Kyllä, koska nykyiset eläkeläiset eivät ole kerryttäneet eläkettä nuoresta saakka, eivät opiskeluajalta eivätkä ollessaan työttömänä. Saatte kaiken help9mmalla.
Niillä entisillä duunareilla työeläke on netto n. 900 - 1300e. Osa heistä on ollut vuosien ajan sairaselääkkeellä. Se vaikutti työelääkkeeseen. Oli pieni palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitoksia nyt kuitenkin viimeisestä lauseesta. Monilla nuorilla aikuisille ei ole mitään tajua siitä kuinka niukka elintaso monilla eläkeläisillä on. Se koskee etenkin yksin asuvia miehiä ja naisia, joilla oli työiässä pieni palkka. Vanhana onkin sitten tosi pieni eläke. Sitä ei nuorempana olisi osannut kuvitella, kun työnteon piti olla niiiin kannattavaa. Näin heille aina sanottiin. Monilla on eläke just sen kokoinen, ettei saa mitään ylimääräistä tukea yhteiskunnalta. Yksityislääkäriin ei ole varaa. Julkiselle ei pääse joissakin kaupungeissa. Iän myötä kuitenkin tulee sairautta ja vaivoja. Silmälääkärin tutkimus tai uudet lasit? Ei onnistu, jos haluaa syödä. Laskuja ei saa jäädä rästiin, sillä siitä alkaa jyrkkä alamäki. Ei voi oikein kutsua vieraitakaan, kun nykyään ei voi laittaa pelkkää kahvikuppia pöytään.
Silti jotkut nuoret näköjään kadehtivat tuollaista elämää. Vai ovatko he kaikki trolleja? Eikö heillä ole omia vanhempia, jotka saavat pientä eläkettä? Vai ovatko kaikki heidän vanhempansa hyvätuloisia eläkeläisiä?
Muistan kun olin nuori ja töissä liki 40 vuotta sitten ja asiakas valitti minulle pienestä eläkkeestään. Sitten ilmeni että hänen eläkkeensä oli isompi kuin silloinen palkkani. En sanonut hänelle siitä mitään.
Ainoa ero nykypäivään, että sinä et maksanut hänen eläkettään.
JA OMAASI! Se lisäksi!
On vähän saatanallinen ero, joten kannattaa pitää leipäluukku kiinni tuollaisten demarimummojen.
Maksoi 5v eläkemaksua, ennen kuin sitä alettiin laskea tulevaan eläkkeeseni, laskin että maksoin 37v eläkemaksuja, kaikkia lyhyitä työsuhteita ei myöskään laskettu eläkkeeseen mukaan. Lisäksi olen kasvattanut kaksi iloista ahkeraa veronmaksajaa, jotka myös nyt kasvattavat tulevia veronmaksajia.
Vasta nyt eläkkeelle päästyäni olen tajunnut miten uupunut olen ollut viimeisinä 5v työvuotenani.
Nyt eläkkeeni on 1386€/kk netto, haluankin kysyä miten paljon tästä pitää leikata tämän maan pelastamiseksi?
Miten ispksi luulet leskeneläettä? Eikö sinustakin olisi kohtuullista jos kuomet niorena meskesi hyötyuisi sinusta maksetuista eläkemaksuista eikä ne jäisi vak yhtiön voitoksi.
Minä duunsrimummo saan leskeneläkkeen kanssa 1702 euroa tilille.