Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kaupan kassat jaksavat sitä työtä päivästä toiseen?

Vierailija
03.10.2026 |

Itse en jaksaisi edes päivää sellaista työtä kuin cittarin kassa.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän tapaa ihmisiä!

Ja juttu lentää! Iloista ja sosiaslista menoa!

Vierailija
42/85 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska vaihtoehtona työttömyys. Kaikkien pää ei kestä olla ilman työtä.

Jotenkin tämä keskustelu on vissiin ali arvioida kassan työtä. Kertokaa toki jos olen väärässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tykkäävät selkeästä samaa kaavaa toistavasta työstä, kuten itsekin. Vapaa-ajan harrastuksista voi sitten koostaa itselleen monipuolisen elämän. Ei sen aina tarvitse olla palkkatyö, joka on ainoa asia elämässä, jossa kahmii itselleen saavutuksia.

Vierailija
44/85 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele, että jälleen tällaisella palstalla keskustelun aiheena on ”kaupankassa”. Onko se teidän ainoa arkipäivän kontaktinne? 

Ei ainoa kontakti mutta ainoa työväenluokkainen kontakti ellei sitten junassa tule tarkastajia.

Ja sinä olet sitten parempaa väkeä?   et kai sitä  sukunimi    - nen  yläluokkaa. Kai edes parempaa sukua?  

Vierailija
45/85 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä alkaisin siinä kassalla varmaan miettimään, että mitähän tuo asiakas näistä tarvikkeista meinaa kokata.

T: Kokki

Voi siinä miettiä asiakkaan ammattiakin tai perhesuhteita. Että mitä tuon näköinen tai oloinen duunaa elämässään.

Vierailija
46/85 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole virkistävää- uusia kasvoja, persoonia.  kiva varmaan katsoa millaisia tuotteita liukuu hihnalla. ei tylsää.

Vierailija
47/85 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä alkaisin siinä kassalla varmaan miettimään, että mitähän tuo asiakas näistä tarvikkeista meinaa kokata.

Voi siinä miettiä asiakkaan ammattiakin tai perhesuhteita. Että mitä tuon näköinen tai oloinen duunaa elämässään.

Asiakashan tietysti luulee ettei kassa ajattele mitään mutta kyllä kassa syynää asiakkaan tarkkaan.

Vierailija
48/85 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka duuni on mitä on, niin ennen mielestäni kaupan kassoillakin oli joku ammattitaito ja ylpeys omasta tekemisestä. Nyt on alkanut näkymään porukkaa jotka ei tunnu edes pärjäävän siinä kassalla. Eilen kävin ostamassa saunakaljoja. Ulkomaalaistaustainen kassalla työskennellyt nainen kysyy henkkareita. Jähmetyin hetkeksi kun mietin onko hän tosissaan. Kysyikin sitten olenko yli 30. Vastasin että olen 40. Se riitti eikä henkkareita tarvinnut näyttää.

Alkoholin myyminen on sen verran vastuullista hommaa, että kyllä siihen pitäisi palkata ihminen joka ymmärtää mitä on tekemässä. Kuten Alkoissa asia onkin. 

Vierailija
49/85 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin toikin on kivaa. Mitä erilaisempia tuotteita. Kuka tykkää---- ai tuosta- niin määäkin, hyi - eii olis mun sapuskaa. 

Vierailija
50/85 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kassathan painii välillä roistojen kanssa. Se on mielenkiintoista ja tuo varmasti työhön tietyn säväyksen?

Joo siellä antavat välillä kassat asiakaalle runtua ja sitten voi kassamyyjä käydä sen jälkeen etusetelillä hierottamassa itsensä taas kuntoon. Kyllä ne on kovia miehiä ja naisia.

Olis kyllä hienoa, kun laki sallisi hankalaa tai muuten vaan typerästi käyttäytyvää asiakasta vähän napauttaa jollain sähkölamauttimella. Oppispahan olemaan seuraavilla kauppareissuillaan.

T: entinen kaupantäti 

Vierailija
51/85 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, itse vaihtaisin hoitotyöstä sinne vaikka heti, jos vain huolivat

Itsellä kokemusta kummastakin työstä nuorempana. Jos nyt pitäisi valita jompikumpi, niin valitsisin kaupankassan työn. Kummassakin on kamalat työajat ja ärsyttäviä asiakkaita, mutta eipä tarvitsisi olla tekemisissä eritteiden kanssa. 

Vierailija
52/85 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän tapaa ihmisiä!

Jippii. Jossain lähikaupassa samat ärsyttävät asiakkaat. Muistan kuinka eräänkin naisen henki haisi ihan hem me tin karsealle. Meinasi tulla oksennus ja taju lähteä joka kerta, kun tuli meikäläisen kassalle. 

Vierailija
53/85 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siistiä sisätyötä. Ei myöskään jalkoja tai selkää rasittavaa. Monipuolista. 

Oon raksa-akka ja lyhyt pätkä kaupan kassalla kökkien rasitti selkää, jalkoja ja päätä enemmän kuin putkien ja osien kantelu, nostelu ja asentelu rakennustyömaalla, nimenomaan sen yksitoikkoisuuden vuoksi.

Vierailija
54/85 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassan pitää tulla kaikkien kanssa toimeen.

Riittää kun on asiakkaille neutraali. Ei tarvitse esittää mitään auringonpaiste ilmettä. 

Vierailija
55/85 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa.  Voi saada arkivapaata. Työ jää työhön kun oven painaa kiinni. Ei vaadi vuosikymmenen koulutusta.  

Vierailija
56/85 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko huomannut että kassalla tyyppit vaihtuu jos et niin olet tosiaankin urpo.

Vierailija
57/85 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tykkäävät selkeästä samaa kaavaa toistavasta työstä, kuten itsekin. Vapaa-ajan harrastuksista voi sitten koostaa itselleen monipuolisen elämän. Ei sen aina tarvitse olla palkkatyö, joka on ainoa asia elämässä, jossa kahmii itselleen saavutuksia.

Tämä. Itse myös pidän samaa kaavaa toistavasta työstä. En ole persoonaltani kunnianhimoinen eikä ole koskaan kiinnostanut mitkään uranluomis -jutut eikä ylennykset. Käyn suorittamassa työn josta onneksi pidän, ja sitten pääsen tekemään omia juttujani. Palkka ei ole kummoinen, mutta taloudellisena ihmisenä pärjään sillä.

Vierailija
58/85 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kaupan kassa hoitaa pienen K- marketin yksinään. Tilaukset, tavaran vastaanotto, hyllytys, hinnoittelu, iltasiivous jne. Vuoronvaihto klo 15, ovet kiinni klo 23.

Vierailija
59/85 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi meil on vielä ihmiskassat 💗 kelatkaa ku kohta ihmiset on vaan kotona ku robotit vie työt ja Purra huutaa teeveestä et "Menkää töihin". Niinku minne???? En siis oo ite kassal töis mut arvostan :)

Sais olla pelkät itsepalvelukassat koska ihmiset huijaavat. Kassatyöntekijä on nimittäin  meinannut muutamia kertoja veloittaa vanhalta äidiltäni liikaa. Nuoret luulevat kai, että kaikki vanhukset ovat muistisairaita. Olkaahan kassalla tarkkoina.

Vierailija
60/85 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole koskaan töissä käynyt, ei tietenkään  tajua mitä se on. Työssäkäynti on myös sosiaalista kanssakäymistä, työkavereiden  ja mukavien asiakkaiden kanssa. Samaan malliin jaksaa lääkäri, tai sairaanhoitaja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi