Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme siinä on että kasvisruoan pitää olla mautonta

Vierailija
03.10.2026 |

Teinpä HS kurpitsa-linssikeiton joka reseptinä vaikutti kiintoisalta. Mutta eihän se maistunut reseptin aineksilla yhtään millekään. Suola ja umami puuttui täysin.
Tähän samaan ilmiöön olen törmännyt ihan kasvisruokaravintoloissakin että ei uskalleta maustaa.
Vuonna 2026 tällaiseen ei pitäisi enää törmätä.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän lihakaan maistu miltään ilman suolaa ja mausteita? Sitä paitsi kasviksissa on luontaisesti enemmän makua kuin lihassa joka ei maistu yhtään miltään. 

Lihalle riittää pelkkä suola.

Vierailija
62/64 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän tulisia mausteita, melkein kaikkeen ruokaan esim. chiliä tuoreena tai rouheena. Suomessa en yleensä saa ravintolaruokaa, jossa olisi tarpeeksi mausteita ellen lisää itse.   Koska olen vähentänyt suolan käyttöä, korvaan sen osittain tai kokonaan sumacilla, joka on myös päivittäisessä käytössä.  Suosittelen kokeilemaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kun ne ovat mauttomia. Kasvis on lisuke. Ei pääruoka. 

Vierailija
64/64 |
03.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän lihakaan maistu miltään ilman suolaa ja mausteita? Sitä paitsi kasviksissa on luontaisesti enemmän makua kuin lihassa joka ei maistu yhtään miltään. 

Ai? Minusta kun joka ikisellä elukalla on omanmakuistaan lihaa. Ja riiputuksen kestolla voi saada vaikka minkälaisia makuja lihaan. Hyvä pihvi, pippuri ja suola, muuta ei tarvita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi