Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasten ulkonäöstä välittäville äideille kysymys:

Vierailija
31.05.2007 |

Kuinka monta vuotta mielestänne lasten vaatteita voi säilyttää kaapissa ennenkuin ne alkavat näyttää selvästi vanhanaikaisilta? Mulla on 6-vuotias tyttö ja nyt pieni tyttövauva. Kannattaako säilyttää vaatteita pikkusiskolle?

Olen tämän asti antanut vaatteet lainaan kaverin lapselle, mutta vaatteet ja kengät ovat tulleet aika kuluneina ja tahraisina takaisin (mikä leikki-ikäisten kohdalla ymmärrettävää). Kun olen itse vaatteista tarkka, niin en niin huonon näköisiä viitsi pukea enää pikkusiskolle. Mitä mun kannattaisi tehdä:

a) Myydä isosiskon vaatteet pois (ei säilytysongelmaa, mutta samalla rahalla ei ehkä löydy pikkusiskolle vastaavia kirpparivaatteita)

b) Antaa vaatteet kaverille lainaan (säilytysongelma hieman pienempi, kun osa vaatteista aina poissa, mutta ainakin puolet vaatteista käyttökelvottomassa kunnossa takaisin palautettaessa)

c) Säilyttää pikkusiskolle (ei taloudellista tappiota, mutta mihin ihmeeseen tungen 5 vuoden vaatteet? = 7-10 pahvilaatikollista)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kannata kaikkea alkaa säilömään, mutta on paljon aika ajattomia vaatteita, jotain farkkuja ja villapaitoja. Itselläni on esim. esikoselle ostettu silloin järkyttävän kallis merkkivillapaita, mutta se on niin basic että on mennyt pojallakin.

Trikoopaitoja, T-paitoja, sukkiksia, perushameita jne, en jaksaisi alkaa säilyttämään. Kyllä kuudessa vuodessa muuttuu paljon värit jne.

Vierailija
2/7 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös 5 isoa laatikkoa vaatteita säilössä. Mä olen säästänyt vain pienet vaatteet, johonkin 110cm: iin. Ja sen jälkeen olen antanut vaatteet eteenpäin. Nyt olen myös miettinyt samaa, et ovat jo niin vanhoja et ovatkohan ihan höperön näköisiä.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan ookoo, mutta kyllä tässäkin välissä esim. lahkeiden mallit ja muotivärit näkee selkeesti.

Vierailija
4/7 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen

* myynyt suurimman osan

* säilyttänyt ihan ne ihanimmat vaatteet

* kierrättänyt osan niistä " tuolta väliltä" vaatteista, joista en tiedä säilyttäisinkö vai myisinkö.

Lisäksi pientä mietintää siitä, onko tietyt vaatteet vuodenaikavaatteita ja onko ne sopivia pienemmälle juuri silloin. Eli siis jos on kesälapsi ja talvilapsi niin todennäköistä on, että talvihaalari on pienemmälle joko iso tai pieni talvella jne.

Vierailija
5/7 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja säilyttäisin sellaiset helmet. Vaatteet millä tunnearvoa, ajattomia jne.

Vierailija
6/7 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään 5-6 vuotta vanhaa Reimatecia? Miltä näyttää nyt? Onko jo ihan " out" ? Talvivaatteet ovat vaan niin turkasen kalliita...

Vierailija
7/7 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi esikoiselta aikanaan melkein käyttämättä. Hyvältä näytti.