jos olet itse sairaslomalla, pidätkö lapsenkin kotona tarhasta vai vietkö silti tarhaan?
Kommentit (17)
niin että mies veisi lapset hoitoon.
Mutta siis käytännössä tuo riippuu taudin laadusta ja siitä mikä helpoin ratkaisu. Jos jotain tarttuvaa niin lapset jäävät toki kotiin, muuten varmaan pyrin viemään hoitoon (tai että joku muu veisi). Mukavampi kipeälle vanhemmalle saada levätä ja lapsille päästä päiväkotiin leikkimään.
Käytännöntilannetta ei ole vielä eteen tullut.
jos en pysty töihin, en pysty hoitamaan lapsiakaan
syy: en jaksa lähteä viemään ja lapsikin niin rauhallinen, että pärjätään hyvin kotona.
Aika kummaa jos jonkun mielestä aikuisen pitäisi pitää lapsikin kotona jos on itse sairauslomalla!
Sitä varten se " loma" on (ihan väärä nimi tuo loma) että sairaus sairastetaan loppuun eli levätään ja sitten kun ollaan parannuttu niin palataan töihin.
Vaikka lapsi nyt olisi kuinka rauhallinen niin silti olen sitä mieltä ettei lasta tulee pitää kotona jos vanhempi tosiaan on sairas eli TYÖKYVYTÖN niinkuin yleensä ollaan jos lääkäri on sairauslomaa kirjoittanut.
Eri asia on, jos sairausloma on ns. omaa lomaa eli ei ole vaan jaksanut mennä töihin tms.
Terveisin sairaanhoitaja joka myös omaa oikeuden määrätä lyhyitä " sairauslomia"
Jos selkä menee paskaksi ( siinä vikaa ), niin vien lapsen hoitoon koska en todellakaan kykene mitään tekemään, saati lasta nostamaan.
Jos olen pahassa flunssassa, tms, niin vien myös.
ja hyvin pärjätään. Sitä kun on niin minenlaista työtä ja sairautta.
Mun sairausloman syyllä monen työn tekeminen onnistuisikin, mutta mun työn ei, koska siinä seisotaan ja kävelleään lähes koko ajan. Kotona kävely onnistuu ja jossain ulkosallakin pienet matkat, mutta jalkani ei kestäisi koko työpäivän rasitusta.
Niin miksi ihmeessä veisin lapset hoitoon, kun mulle riittä kevyempi oleminen ja välillä istuskelu?
Se on niin hyvä tuomita, että sairauslomalla vaan toivutaan sairaudesta, että pääsee taas töihin. sairaslomia on niin moneen lähtöön, kuten niitä töitäkin!
Tottakai ideaalitilanne olisi että saisi ne lapset hoitoon ja voisi sairastaa ihan rauhassa. Tosiasiassa olen paljon yksin lasten kanssa, mies paljon reissussa. Kun on tosi kipeä on ihan ylivoimaista aamulla herättää, syöttää, pukea, viedä päiväkotiin joka ei ole ihan lähellä. Ja sitten taas iltapäivällä hakea. Mun sairaudet osuu ainakin ana miehen matkojen kanssa päällekkäin, eli ei ole viejää.
Olen kotiäitinäkin joutunut hoitamaan lapset kotona vaikka olen ollut niin sairas että olen maannut lattialla ja pitänyt nuorimmaista jalasta kiinni ettei konttaa mihinkään vessanpönttöä sorkkimaan. Esim. anginassa ei kyllä kykene olemaan töissä mutta hätätilassa kyllä hoitaa lapset (syöttää jne.) mutta eihän se hyvää hoitoa ole.
Lapset menevät silloin pääsääntöisesti hoitoon, koska en pääse sängystä mihinkään.
Tavallisessa lievemmässä flunssassa tms. pidän lapsetkin kotona.
Vierailija:
Aika kummaa jos jonkun mielestä aikuisen pitäisi pitää lapsikin kotona jos on itse sairauslomalla!
Sitä varten se " loma" on (ihan väärä nimi tuo loma) että sairaus sairastetaan loppuun eli levätään ja sitten kun ollaan parannuttu niin palataan töihin.
Vaikka lapsi nyt olisi kuinka rauhallinen niin silti olen sitä mieltä ettei lasta tulee pitää kotona jos vanhempi tosiaan on sairas eli TYÖKYVYTÖN niinkuin yleensä ollaan jos lääkäri on sairauslomaa kirjoittanut.
Eri asia on, jos sairausloma on ns. omaa lomaa eli ei ole vaan jaksanut mennä töihin tms.
Terveisin sairaanhoitaja joka myös omaa oikeuden määrätä lyhyitä " sairauslomia"
Ja laittaa sillä lapsi tarhaan, kun itse on kipeenä?? Kaikilla ei ole miestä viemässä tarhaan... u know.
No jos ei tosiaankaan ole ketään auttamaan lasten kanssa niin ymmärrän jos pidätte lapset kotona.
Ei ole tapana TUOMITA niinkuin joku tuossa heti herkesi valittamaan:o)
Näyttää olevan täällä aika yleistä, heti hyökätään kimppuun.
Mutta pääsääntöisesti olen edelleen sitä mieltä mitä sanoin- sairausloma on sairaudesta toipumista varten, ei lapsen hoitoa.
SH
Isäkin oli juuri silloin työmatkalla.
sunko mielestä on siis ihan ok viedä lapsi tarhaan silloin, kun muu porukka on vaikka vatsataudissa. sinnepähän vaan tartuttamaan, muita, kun laps kuitenki sairastuu itsekin päivän-kahden sisään?
t. toinen sh
meille perhepäivähoitaja sano että jos on itse sairaslomalla, ei saa viedä lapsia hoitoon. sellainen sääntö on kuulemma tässä kaupungissa.
Kyllä päivähoitotoimintaa ohjaa ihan lakikin.
että tässä kaupungissa työttömät eivät saa lapsilleen kuin virikehoitopaikan eli vähäisiä tuntimääriä muutaman kerran viikossa, koska hoitopaikkoja ei tahdo riittää työssäkäyvillekään. Ja kyseessä on eräs etelä-pohjalainen kaupunki.
kehtaakin mainostaa itseään perhekoon kaupunkina
Jos jään kotiin, olen niin sairas etten jaksa hoitaa lapsia.
Todellisuudessa esim. miehen ollessa matkoilla en kipeänä jaksa alkaa aamutouhuihin ja viemään lapsia tarhaan vaan he ovat kotona ja saavat katsoa videoita niin paljon kuin jaksavat. Onneksi olen aika harvoin kipeänä :)