Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä asunnon välitys firma paras kun myymässä omaa asuntoa, kokemuksia?

Vierailija
03.10.2008 |

Meillä olis kaksi aika hyvää vaihtoehtoa, mutta palkkiot huimaavat päätä... :-o

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Habitalla ja olen ollut palveluun tyytyväinen. Hän pitää mut ajantasalla ja kysyy mielipiteitä eikä ole tyrkyttäjä. Todella mukava naisihminen.

Se on vaan aika paljon siitä välittäjästä kiinni, miten homma hoituu eikä niinkään firmasta!!!

Nyt on kateltu Habitalta uutta kohdetta, sattumalta. Musta on ihan sama mikä on välittäjä!! En ole ostamassa välittäjää vaan asuntoa ja kotia!!!

Vierailija
22/41 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua houkuttelis kokeilla neisn myyntiä itse..mietityttää kyllä miten osaan markkinoida asuntoamme tarpeeksi.. ja vielä mieskin pitäisi saada suostumaan. ap

jos lohduttaa, niihin välittäjiinkin mahtuu monenlaista hiihtäjää. Osalla ei ole minkäänlaista myyntisilmää... Meinasinkin jo vastata, että firmaa enemmän merkkkaa se välittäjä, joka ottaa kaupan hoitaakseen (useimmissa firmoissa päävastuu on yhdellä, vaikkamuutkin hoitavat tarvittaessa).

Eniten itse myymisessä rassaisi minua ne näytöt, kiva kuunnella neutraalina, kun joku penkoo kaappeja ja arvostelee (kauppaan kuulumatonta) sisustusta... ;)

Paperihommia rivarin suhteen ei tarvitse pelätä. Pankkikin auttaa noissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

välittäjää, nyt Habita, josta on saanut huonoja kokemuksia. aikoo kokeilla OP kiinteistökeskusta, josta puolestaan oli kuullut "pelkkää hyvää"...

Vierailija
24/41 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan välittäjästä henkilönä, miten homman kokee sujuvan. Tämä oli sama välittäjä, jolta ostimme asunnon. Hän kyllä hoiti homman viimeisen päälle, asunto meni kaupaksi erittäin nopeasti, jopa niin nopeasti että kävi mielessä miksi maksoimme niin paljon, kun ei ollut paljoa työtä välittäjällä.. Mutta eihän sitä koskaan voi tietää. Meilläkin oli muuton takia niin kireä aikataulu, että ei olisi itse jaksanut ryhtyä välittäjäksi. Lisäksi ostajan kanssa tuli vähän kaikenlaista veivausta, jossa oli hyvä että oli välittäjä mukana.

Vierailija
25/41 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukset pienten firmojen välittjäistä ovat niin HIRVEITÄ. Valehtelua, pelottelua (viikon jälkeen olisi pitänyt jo laskea hintaa jota ne itse olivat ehdottaneet, koska "kohta tämä ei ole enää tuore ja kiinnostava kohde kun on ollut niin kauan myynnissä"), syyttelyä...

Kolmesta asuntomyynnistä kaksi oli sellaisia että asunto oli rinnakkaismyynnissä sekä välittäjällä että itsellämme, ja kummallakin kerralla saimme itse myytyä nopeammin kuin välittäjä. Ja sittenpä alkoikin toisella niistä kerroista sota välittäjän kanssa, joka yritti henkensä edestä keksiä miten voisi estää kaupat ja saada itse välityspalkkion. Ei ikinä enää!

Vierailija
26/41 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein on asunnonvälittäjä, Meidän asunnonvälittäjä suuttui, kun uskalsimme arvostella hänen täyttämäänsä lomaketta. Tämän jälkeen hän ei enää keskustellut asiasta, vaan vei asian käräjille ja vaati ja myös sai käsirahan, koska tuomari uskoi hänta. Miten välittäjä voisi valehdella,kun hän saa elantonsa välitystyöstä. Tuossa tapauksessa ymmartääkseni välitysfirma tienasi enemmän eli palkkionsa ja puolet käsirahasta. Suurista firmoista, huoneistokeskus, op kiinteistövälitys ja kiinteistömaailma ovat ollet asiallisia.

Vierailija
27/41 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

välittäjää.

Vierailija
28/41 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kokemuksemme ovat aika kamalia, valehtelua suoraan päin naamaa, ylimielistä käytöstä, eikä mikään asia oikein mennyt perille.

Jäi tosi paha mieli, johon olisi auttanut, että todella räikeistä mokista olisi edes pahoiteltu.

Vierailija
29/41 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hinnoittelu, epäaktiivisuus, ei mainontaa eikä tullut kauppoja, hyvä jos tuli edes katsojia) ja hyvä kokemus Habitasta (innokas ja aktiivinen myyjä, hyvät kuvat, kuuntelee myyjää eli asiakasta, oikea hinnoittelu, hyvä mainonta ja sekä katsojia että kaupat tuli).

Todella iso merkitys on yksittäisellä myyjällä, että luota omaan vaikutelmaan myyjästä (sekä jos muilla kokemuksia kys. myyjästä), kun tämä tulee arvioimaan auntonne. Se ei riitä aktiivisuudeksi, että myyjä iskee vain kyltin tienposkeen ja odottaa uteliaiden sunnuntaikävelijöiden poikkeavan paikalle!!

Vierailija
30/41 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi aktiivisesti. Siksi se varmana menikin viikossa kaupaksi :)

Laitettiin siis todella hyvät (paljon monipuolisemmat kuin välittäjillä) kuvat+tekstit Oikotien ilmoitukseen, ilmoitus paikalliseen sanomalehteen, ilmoitus mun, miehen ja tuttujen työpaikkojen Intranetiin (ollaan kaikki tosi suurissa firmoissa töissä ja ilmoittaminen siis ilmaista) ja lisäksi otettiin käyttöön tämä Pohjois-Amerikan malli eli tehtiin talon pihalle ja talon kohdalle tienvarteen sellaiset jenkkityyliset "FOR SALE"- kyltit koko myyntiajaksi sekä esittelyajankohta & puhelinnumero.

Eli asunnon myynti-ilmoituksilla oli siis runsaasti näkyvyyttä.

t: 4

Vierailija
31/41 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittäjä toimi kaikessa erittäin täsmällisesti, palvelu oli henkilökohtaista (ei esim. viestintää paperilappujen välityksellä) ja otti asunnon myynnin tosissaan eikä hoitanut sitä "vasemmalla kädellä". Kaupat myös syntyivät nopeasti ja palkkio oli edullisin, kun vertailin neljää firmaa.

Vierailija
32/41 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huijasivat meitä uudiskohteen myynnissä ihan totaalisesti, onneksi älyttiin ja kuultiin varoituksia ennenkuin kävi vahinko. Sen jälkeen häipyivät maisemista ilman selittelyjä tms. En siis todellakaan voi suositella Habitaa!

Vierailija
33/41 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittäjän persoona vaikuttaa aika paljon kokemuksiin. Pyysin tosiaan tarjouksen neljästä firmasta. Kiinteistömaailman tarjous oli ok, mutta välittäjä jotenkin flegmaattinen. Opkk:n välittäjä taas oli yrmeä kuin perseeseen ammuttu karhu - tiesin jo puhelimessa, etten ala hänen kanssaan yhteistyöhön vaikka maksettaisi. Huoneistokeskukselta taas soitettiin "jo" viikon kuluttua yhteydenottopyynnöstä, jolloin sopimus oli jo tehty toisen firman kanssa.

Päädyin siis Habitaan, jonka kanssa hommat hoituivat erittäin täsmällisesti ja kaupat syntyivät kolmessa päivässä.

Ostajina taas asioimme Huoneistokeskuksen kanssa, eikä siitäkään mitään valittamista ollut.

t. se Habitaan tyytyväinen

Vierailija
34/41 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele ketään käyttämään Habitan palveluja. Meillä Lahden Habita hoiti asunnon myynnin. Välittäjä valehteli myyntiä koskevassa asiassa. Asia meni kuluttajariitalautakuntaan ja me hävisimme jutun, kun ei ollut kirjallista todistetta välittäjän puheista. Habita tai välittäjä ei ottanut tietenkään mitään vastuuta, vaikka syy oli täysin heidän. Me tietenkin jouduimme sitten maksamaan korvaukset. Kun sovitte/keskustelette välittäjän kanssa asuntoa myydessä tai ostaessa, niin muistakaa kirjata kaikki keskusteluja koskevat asiat ylös ja pyytäkää niihin välittäjän allekirjoitus.

Habita on muutenkin ollut esillä palkkojen veronkierron takia. Oikeus tuomitsi yhtiön maksamaan korvauksia ja kolme johtohenkilöä tuomittiin ehdottomaan vankeuteen. Onneksi tässä asiassa oikeus toimi niinkuin pitää.

Vierailija
35/41 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei tosiaan pidä paikkansa:

itse myytäessä voi tulla jotain papereihin tms.liittyviä ongelmia joista sitten ollaan itse vastuussa kun taas välittäjä vastaa omasta työstään...

Aina vaikka välittäjä mokaisi, niin myyjä on korvausvastuussa ostajalle. Vanha laki oli toisenlainen, nyt on näin. Välittäjän ja myyjän välillä on sitten sopimus, jota välittäjä voi rikkoa tehdessään väärin kaupanteossa. Myyjä voi anoa välittäjältä vahingonkorvausta, kunhan ensin on maksanut ostajalle hänen kärsimänsä jutut. Siinä sitten myyjä riitelee lakimiehensä kanssa välittäjän toimiston 20 lakimiestä vastaan. Todella moni uskoo EDELLEEN, että välittäjällä olisi jotain vastuita.

Itselläni kokemusta Kiinteistömaailmasta! En suosittele. Jättivät kertomatta olennaisia tietoja asunnon vioista ostajalle, vaikka olimme kertoneet ne välittäjälle. Välittäjä pääsi kuin koira veräjästä, mutta me maksettiin vikojen remontti ostajalle! Argh.

Vierailija
36/41 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kertoivat ostajaehdokkaille, mitä kyseisestä asunnosta oli jo tarjottu, ja näin saivat hintaa kipuamaan korkeammalle. Taloyhtiöstä siis, jossa itse asuin vuosia sitten.

Itse sitten myin asunnon tuosta yhtiöstä, välittäjänä pieni firma. Pyyntihinta oli liian pieni, koska asunto myyntiin ennen ekaa näyttöä.

Välittäjä lupasi hoitaa kaikki paperit yms., mutta kaupanteossa kyseli, olenko tuonut vaikka mitä papereita esim. isännöitsijältä, vaikka ne oli nimenomaan välittäjän kontolla. Siksi otin välittäjän koska en ymmärrä noita asunnonmyyntikuvioita.

Tämä välittäjä sai sitten 3000e lähes olemattomasta työpanoksesta!

Välittäjän persoonalla on merkitystä.

Ok-taloa myydessä ensin kävi välittäjä arviokäynnillä. Tyly epäystävällinen mies, joka selvästi ilmaisi inhoavansa kohdetta. Eihän kukaan sellaiselle tyypille anna mitään myytäväksi. Sanooko se ostajille, että tässä tämä nyt olis, ihan kauhee läävä, yäk!

Sitten tuli eri firmasta mukava mies, jonka kanssa oli ilo hoitaa asioita ja maksaa välityspalkkio. Ja tämä mies paiskoi kovasti hommia saadakseen myytyä suht hankalan remonttikohteen.

Vierailija
37/41 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa palvelua jya-housingilta

Vierailija
38/41 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Habita ja huoneistokeskus siis olisivat nyt vaihtoehtoina välitysfirmoista.. kiinteistömaailman välittäjä taas tuntui olevan niin pihalla asioista ettemme sieltä ainakaan halua. Vaikka myyminen ilman välittäjää houkuttelisi siinä mielessä ettei tarvitsisi maksaa noita huikeita palkkioita, niin joku siinä itse myymisessä hirvittää..vielä nuo pikkuiset yösyötöt vievät voimia sen verran että mitenköhän sitä myynti ruljanssia jaksaisi... Habita on kylläkin saanut nyt hieman haukkuja.. ja huoneistokeskuksen palkkio on tosi kova.. päätös vain vaikeentuu..ap

Vierailija
39/41 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoneistokeskukselta ollaan vain ostettu, tarjousta kysyttiin oman myyntiin välityspalkkiosta ja jestas kun olikin kallis. Opkk oli tuolloin halvempi jopa kuin silloinen Igglo, jota kaikki luuli halvimmaksi.

Habitasta ei ole kokemusta. Olikos tämä se firma joka jäi niistä matkakorvausten veropetoksista liriin?

Vierailija
40/41 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytimme itse kiinteitömaailmaa, joka ei tosiaan halvin. Asunto myytiin lyhessä ajassa ja hyvään hintaan, mutta välittäjä ei sitten ollut kertonut ostajalle kaikkia tulevia remontteja jne. ja kiinteistömaailma oli näitä maksuja meiltä peräämässä, koska ostaja ei luonnollisesti näitä suostunut maksamaan, koska ei ollut tietoinen koko asioista. Onneksi olin sähköpostitse ollut yhteydessä välittäjään näiden tiimoilta (eli kertonut s-postitse uudet tiedot mitä yhtiökokouksessa oli tullut) enkä puhelimitse ja sähköpostit kun oli tallessa, niin vastuu siirtyi onneksi meiltä pois, mutta muuten en toki olisi voinut mitään muuta kuin maksella, jos pelkästään puhelimitse olisin tietoja välittäjälle kertonut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme