Mikä asunnon välitys firma paras kun myymässä omaa asuntoa, kokemuksia?
Meillä olis kaksi aika hyvää vaihtoehtoa, mutta palkkiot huimaavat päätä... :-o
Kommentit (41)
Välittäjiltä halvin tarjous palkkiosta oli 5 000 eur ja ei tosiaankaan kiinnosta maksaa sellaista summaa!
Laitettiin Oikotielle todella tarkkaan tehty ilmoitus, paljon kuvio supersiistiksi siivotusta asunnosta (jokaisesta huoneesta), sanomalehteen ilmoitus ja lisäksi iso pino värillisiä tulostettuja asuntoesitteitä esittelyyn.
Viikossa tehtiin kaupat. Helppoa, mentiin ostajan pankkiin, jossa luovutimme osakekirjat sekkiä vastaan.
Miksi siis olisin maksanut 5 000 euroa välittäjälle?
En ole kyl lähiaikana asuntoani myyny, mut olen kuullu et jya-housing olis hyvä. Mukavia ja ammattinsa osaavia välittäjiä ja asunto on myyty aika nopeasti, jos on valmis hinnasta neuvotteleen. Palkkio tuntuu aina kovalta, mut sun ei tartte ite olla aktiivinen. Ja on ne välittäjät sen ansainneet.
Ei viitsitä itse myydä, sillä tämä on ensimmäinen asuntomme joka myyntiin laitetaan, joten haluamme jättää sen homman ammattilaisen käsiin.ap
Jos on kysessä yhtiömuotoinen asunto, niin möisin itse. Näin olen tehnyt kahden viimeisimmän asuntoni kanssa. Kiinteistökaupassa sitten varmaankin turvautuisin välittäjään.
ostajan ja myyjän välillä tarvita ammattitaitoa?
Valmiita kauppakirjapohjia saat tulostettua ilmaiseksi netistä.
Ei viitsitä itse myydä, sillä tämä on ensimmäinen asuntomme joka myyntiin laitetaan, joten haluamme jättää sen homman ammattilaisen käsiin.ap
kilpailuttanut nuo välityspalkkiotarjoukset? Palkkiota saa yleensä huomattavasti pienemmäksi, kun neuvottelee hieman.
meillä päin Habita myy asunnot nopeiten.
itse myytäessä voi tulla jotain papereihin tms.liittyviä ongelmia joista sitten ollaan itse vastuussa kun taas välittäjä vastaa omasta työstään... lähes 8000e olisi toinen välittäjä ottamassa ja toinen reilu 5000e..hullulta kyllä kuulostaa... mutta kun ei itsekään jaksaisi niin plajoa perehtyä tuohon myynti hommaan.. ap
Myivät huippuhinnalla 10 päivässä asuntomme... Ostajien suunnalta sen sijaan VIVA:a on kuulemma kritisoitu.
on tällä hetkellä hintapyyntölle realistisuus suhteessa asunnon kuntoon, sijaintiin jne.
eli se, joka on jotain siitä ihan teidän naapurustosta myynyt viime kuukausien aikana.
Kaksi välittäjää ovat sanoneet pienempää hintaa ja kaksi hieman suurempaa... Toki haluamme ensin yrittää saada asunnostamme parhaan mahdollisen hinnan ja sitten jos ei mene kaupaksi niin hintaa voi tiputtaa... tai välittäjää vaihtaa. Kuitenkin nyt tämän hetken vakuuttavin on ollut se isointa palkkiota pyytävä... jos hän saisi asunnon myytyä arvioimaansa hintaan tai edes vähän alle niin itsellemme jäisi enemmän käteen vaikka välityspalkkio onkin suurempi kuin hieman vähemmän arvioineen palkkio..tosi vaikeeta..hoh. ap
Myivät huippuhinnalla 10 päivässä asuntomme... Ostajien suunnalta sen sijaan VIVA:a on kuulemma kritisoitu.
Entäs jos asunto ei olisi mennyt niin nopeasti kaupaksi ?
Ja Habitasta sen verran, että ovat meillä päin ainakin syyllistyneet muotovirheisiin toimeksiantosopimuksissa. Sen lisäksi jotkut ovat sanoneet jopa välttelevänsä menemistä heidän järjestämiin näyttöihin.
Jos te nyt olette osakeyhtiömuotoista asuntoa myymässä, niin löydätte siihen tarvittavat paperit (= kauppakirja) netistä. Ei siinä ole mitään ongelmaa, eikä siihen myyntiin nyt tarvitse mitenkän perehtyä! Kiinteistökaupassa tilanne onkin sitten vähän eri... Minusta kieltämättä on vähän tyhmää maksaa jotain 5000 euroa sellaisesta työstä, jonka voi itsekin tehdä!
itse myytäessä voi tulla jotain papereihin tms.liittyviä ongelmia joista sitten ollaan itse vastuussa kun taas välittäjä vastaa omasta työstään... lähes 8000e olisi toinen välittäjä ottamassa ja toinen reilu 5000e..hullulta kyllä kuulostaa... mutta kun ei itsekään jaksaisi niin plajoa perehtyä tuohon myynti hommaan.. ap
Minua houkuttelis kokeilla neisn myyntiä itse..mietityttää kyllä miten osaan markkinoida asuntoamme tarpeeksi.. ja vielä mieskin pitäisi saada suostumaan. ap
siis se, tuleeko näytöille enemmän ihmisiä jos välittäjä myy. Me olemme siis itse myyneet kaksi ja molemmat asunnot ovat olleet kysytyillä alueilla, lisäksi varsin hyväkuntoisia ja kivannäköisiä asuntoja. Eli siis olemme tienneet, että kysyntää löytyy ja kiinnostuneita myös. Kyllä ihmiset mielestäni herkästikin ottavat yhteyttä yksityiseen myyjään, jos TODELLA ovat kiinnostuneita. Paljonhan asuntonäytöillä pyörii ihmisiä uteliaisuuttaan, henkilöitä, joita itse asunnon ostaminen ei kiinnosta lainkaan. Ne nyt ainakin karsiutuu pois, jos itse myy (näin luulisin).
on ottaa välittäjä. Tietysti ne ottavat ihan tuntuvat palkkiot välistä mutta... Monet asioivat mielummin välittäjän kuin yksityisen myyjän kanssa. Mutta jos on hyvä kohde hyvällä paikalla ja hinta kohdallaan niin miksei voisi itsekin koittaa ensin myydä. Halvimman välityspalkkion tarjoajat monesti lupaavat asunnosta liian hyvän hinnan ja sit pieniin välityspalkkioihin nähden ei välttämättä palvelua saa niinkuin haluaisi ja asunto saattaa roikkua pitkäänkin. Jos on kiire myydä niin ottaisin välittäjän ja jos ei niin kiire niin ensin saattaisin koittaa itse myydä. Vähän riippuu. me myytiin huoneistokeskuksen kautta nopeasti ja todella hyvään hintaan ja välityspalkkio saatiin neuvoteltua toooooosi paljon pienemmäksi. Olimme ihan tyytyvväisiä. Monesti jos menee yksityishenkilön näyttöön niin ostajat ei välttämättä uskalla niin kauheasti tutkia kun omistaja seisoo vieressä, että vähintäänkin joku muu sit vaikka esittelemään asuntoa.
Onnea myyntiin. Ja taitavat välittäjät saa aika kivasti hinnan kanssa neuvoteltua paremmin kun tavallinen pulliainen. Mutta kaikki voi olla tuuristakin..jos vaan hyvä ostaja sattuu kohdalle.
täytynee kai viikonloppu miettiä kannattaako itse myydä vai maksaa kovat palkkiot. t.ap
Mutta lyhyesti, erittäin huonoa palvelua, ihan selviä mokia kun ostimme talon ja möimme omamme heidän kauttaan, jouduimme itse selvittelemään panttikirjojen sijainnin kaupanteon yhteydessä, kun välittäjä ei ollut ajantasalla, ja kun kaupanteko tästä syystä venyi, häipyi välittäjä jo paikalta, eikä hänestä ole sen jälkeen kuultu. Paljon muitakin virheitä ja ongelmia oli.
Ikinä en sitä firmaa enää käyttäisi. Huoneistokeskuksesta minulla on parempia kokemuksia.
ja ne pohjautuvat pitkälti siihen, kuinka nopeasti ja mihin hintaan myytävä asunto on mennyt kaupaksi. Välittäjä oli hyvä tai huono juurikin noilla perusteilla, vaikka itse asiassa asunnon myynnissä tarvitaan myös tuuria, joka ei kyllä ole välittäjän ansiota :)
Jos vielä myisin asuntoa, en ottaisi välittäjää ollenkaan. Kiinteistökauppaan valitsisin todennäköisesti Huoneistokeskuksen.