Saijan, 65, epätoivo – Ei saa edes ulko-ovea auki: ”Hyppäänkö junan alle”
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/3efc6b87-230f-4557-8573-75e…
Mun 90v äidillä sama ongelma, mutta kyllä se sitkeesti yrittämällä päivittäin ulkona käy
Kommentit (117)
Katohan, Saijakin on löytänyt keskusteluun ja alapeukuttaa itselleen epämieluisia kommentteja sitkeästi. :D
Jos ei kukaan naapuri suostu tulemaan avaamaan ovea, niin kannattaa istua aulaan odottelemaan, että joku tulee sisälle tai ulos. Jospa löytää vielä sopivan asunnon.
Olette minulle
merkityksettömiä,
pelkkää
hyötyä kustannuksellani
tavoittelevia ventovieraita.
Anna s3ksiä, anna rahaa,
osta sitä, osta tätä.
Eiköhän kämppään jossain
vaiheessa muuta joku
syntysavolainen
chilli marihemmo
kaveriksenne
huastelemmaan/lungisti
polttelemaan. Mitä vain sitten
ikinä haluatte.
Asioita, harrasteita,
jotka täysin epäkiinnostavia
minulle. -E-
Viesti 5/72 ! Mulla on aivan sama kohtalo kuin sulla! Ykskax lihasvoimien menettämistä, nivelet rikki ja kaikki hajoaa liitoksistaan. Lääkärit ei löytäneet mitään syytä sille että aiemmin terve kulkee nyt täysin rollaattorin varassa, just ja just. Neurologi tutki eikä tavallisimpia sairauksia löytynyt. Sanoi myös, ettei tämä myöskään psyykkistä ole. Rokotusta en ottanut mutta muita lääkkeitä menee perussairauksiin senkin edestä! Pärjäilkäämme!
Miten se pääsisi hyppäämään junan alle jos ei edes pääse ovesta ulos?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
65v ja käyttäytyy kuin 95v. Vaikuttaa laiskalta valittajalta, onneksi en joudu asumaan samassa talossa sen kanssa 🙏
N64
On monisairas.
Niinpä. Hämmästyttävää ylimielisyyttä ja omahyväisyyttä ihmisillä. Ja näitä "onneksi en minä---". Kuinka voi olla niin vakuuttunut, ettei oma terveys romahda syystä jos toisesta, niin että muuttuu paitsi ulkonäkö myös siihen asti itseestäänselvänä pitämänsä liikuntakyky, ettei omalle kohdalle milloinkaan satu mitään ikävää? Puistattavaa: "onneksi en joudu asumaan samassa talossa---" Pelkääkö, että sairaudet ja raihnaisuus jotenkin tarttuvat? Ei kukaan ole täysin haavoittumaton, ihmisiä olemme kaikki ja kaikkien elämä yhtä hauraasti rakennettu. Kun sairaus ja liikkumishankaluudet kohtaavat, aika moni "valittaa" osaansa ja toivoo apua. Inhimillistä olisi sivullisella silloin ainakin jättää ne narsistiset letkautukset sivuun.
Mitali päivän tekopyhästä moraaliposeerauksesta laitettu postiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
65v ja käyttäytyy kuin 95v. Vaikuttaa laiskalta valittajalta, onneksi en joudu asumaan samassa talossa sen kanssa 🙏
N64
On monisairas.
Niinpä. Hämmästyttävää ylimielisyyttä ja omahyväisyyttä ihmisillä. Ja näitä "onneksi en minä---". Kuinka voi olla niin vakuuttunut, ettei oma terveys romahda syystä jos toisesta, niin että muuttuu paitsi ulkonäkö myös siihen asti itseestäänselvänä pitämänsä liikuntakyky, ettei omalle kohdalle milloinkaan satu mitään ikävää? Puistattavaa: "onneksi en joudu asumaan samassa talossa---" Pelkääkö, että sairaudet ja raihnaisuus jotenkin tarttuvat? Ei kukaan ole täysin haavoittumaton, ihmisiä olemme kaikki ja kaikkien elämä yhtä hauraasti rakennettu. Kun sairaus ja liikkumishankaluudet kohtaavat, aika moni "valittaa" osaansa ja toivoo apua. Inhimillistä olisi sivullisella silloin ainakin jättää ne narsistiset letkautukset sivuun.
Siellähän oikein kyökkipsykologi kunnostautuu. Vai että oikein narsisteja.
Saija ei ole vammainen. Hän taitaa olla vain laiska. Tuon ikäiset ihmiset ovat normaalisti vielä hyväkuntoisia, kun ovat harrastaneet sopivasti liikuntaa. Ymmärtäisin Saijaa, jos hän olisi 100-vuotias tai 85-vuotias ja syöpäsairas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N64
On monisairas.
Mitali päivän tekopyhästä moraaliposeerauksesta laitettu postiin.
Empatia on sulle tekopyhää? Äänestät varmaan myös perussuomalaisia?
Pitää olla sen verran mukava ihminen, että on läheisiä, jotka tulee viemään ulos. Omaa panostusta se vaatii elämän aikana, mutta se sitten palkitsee vanhana.
Vierailija kirjoitti:
Viesti 5/72 ! Mulla on aivan sama kohtalo kuin sulla! Ykskax lihasvoimien menettämistä, nivelet rikki ja kaikki hajoaa liitoksistaan. Lääkärit ei löytäneet mitään syytä sille että aiemmin terve kulkee nyt täysin rollaattorin varassa, just ja just. Neurologi tutki eikä tavallisimpia sairauksia löytynyt. Sanoi myös, ettei tämä myöskään psyykkistä ole. Rokotusta en ottanut mutta muita lääkkeitä menee perussairauksiin senkin edestä! Pärjäilkäämme!
Olisit ottanut kaikki rokotukset, niin olisit nyt hyvässä kunnossa. Oma vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N64
On monisairas.
Äitini on jo 99-vuotias ja paremmassa kunnossa kuin tämä Saija. Hän käy itse kaupassa, eikä saa mitään kotiapua. Pistää vähän vihaksi nämä laiskat, "nuoret" ihmiset, jotka heittäytyvät noin avuttomiksi. Ehkä syy on vain korvien välissä? Masentaahan se toki, kun ei tee itse mitään, vaan syyttää kaikesta muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N64
On monisairas.
Siellähän oikein kyökkipsykologi kunnostautuu. Vai että oikein narsisteja.
Se koira älähtää jne. Narsistiko siellä ilmoittautuu?
Sullahan omaperäistä sanottavaa riittää. Oliko muuten mitään asiaa Saijan tilanteesta?
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalinen häirintä.
Asuntoon luvatta tunkeutumiset.
Rahan kerjääminen.
Salakuvaaminen.
Ryöstöyritys kaupan tiloissa..
etc..
Siinä ne mun syyt.
E
16 alanuolta totuudelle.
Hienoa. Osui. Kiitos. E
Miten muka pystyisi hyppäämään junan alle, jos liikkuminen on niin hankalaa, ettei edes pääse omasta asuintalosta ulos?
Minulta vain Eet.
Voimia Saijalle!
5000 e maksaa tuo
ovihärpäke. Sen verran
korvauksia vähintään
mulle, juuh. E
Vierailija kirjoitti:
Minun on mahdotonta muuttaa, sanoo nainen, joka on juuri muuttanut. Ei pysty kuulemma edes pakkaamaan mitään omia kamojaan. Miten tuntuu, että tässä on nyt jonkinlainen oman elämänsä Rosa Warski kyseessä?
Muutot on varsin kalliita ja vielä siihen muuttolaatikot ja pakkauskustannukset päälle niin ei pienituloisella sairaseläkeläisellä ole varaa muuttaa milloin haluaa. Ja on ihan turha kysellä ulko-ovien leveyttä kaupungin vuokratalojen toimistolta. Voit kokeilla.
Tuossa Iltalehden videolla Saija yrittää mennä ovesta rollaattorin kanssa, joka ei hievahdakaan, ja sanoo sitten, että tästä ei pääse. Saija oli ajamassa sitä oman jalkansa yli ja siihen jalkaan rollaattorin pyörä töksähteli, kunnes Saija luovutti. Nyt on vaan istunut ahterillaan kolme kuukautta eikä yrittänytkään keksiä tapoja kulkea, kuten nyt vaikka se ahteri edellä, niin pääsisi ihan hyvin ulos. Yllättävän avartavia nämä artikkelin videot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi ehkä kokeilla selkä edellä ulosmenoa.
Siinä on kaksi ovea ja eka aukeaa sisäänpäin. On aika raskas se varmaan painaa rollaattorin toiseen reunaan kiinni ennenkuin ehtii pois välistä. Siinä pitäisi olla pumppujousi että pysyisi auki.
Videon ihan eka metreillä yrittää ulos rollaattorin vieressä. Vain YKSI ovi.
Se on sisäovi. Ulko- ovi on myös olemassa. Tiedän talon .
Yksi ovi tuossa videossa yhtään sairasta vähättelemättä. Tuulikaapissa ennen ulko-ovea on ehkä toinen. Toki siihen voisi asentaa sähköisen ovenavaussysteemin mikä meidän talossa on. Mutta tuossa tilanteessa kannattaisi kokeilla peruuttamista ulos.
Ei se peruuttaminen auta jos ovi painaa rollaattorin oven reunaan kiinni. Eikä voimat riitä tai ei yletä ovea auki saamaan että saisi rollin pois välistä.
Katso jutun video, aina ovat rollaattorilla peruuttaneet ulos, eikä noin, pölijän puuhaa tuo on. En kehtaisi noin avuton olla
Mä poistun tästä
matalan vibraation
psykøpatia-
gaslighting ketjusta NYT.
Jos sopii. E